PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo HB 1.4 t-jet LPG (fabryczna instalacja) przegląd instalacji poza ASO



Szymon1988
27-11-2019, 19:07
Czy ktoś z was robił już przegląd instalacji gazowej poza aso. Jak to wygląda u zwykłego gazownika? Czy jest w stanie sprawdzić coś poza spalinami, wymiana filtrów i ogólnym stanem samochodu? Z tego co rozmawiałem, to raczej poza tym, nic sie w takiej instalacji lpg fabrycznej nie robi. Jeżeli podzespoły samochodu(nie lpg) są ok, to komputer gazu sam kalibruje się pod nie i nic więcej j sie tam nie ustawia. Tak więc pytanie, czy wystarczy w ten sposób serwisować fabryczna instalację, czy warto z jakis powodów jechać do aso. Auto lada moment będzie bez gwarancji. A może w ogole nie warto jechać do gazowników tylko samemu wymienić filtry , świece, sprawdzić szczelność i będzie ok?

Qvadrat
27-11-2019, 21:50
Ostatnia opcja to jest na co ja się zdecydowałem. Musze tylko kupić jeszcze mały klucz dynamometryczny do tych świec.

rafal.benitez
28-11-2019, 10:52
Ostatnia opcja to jest na co ja się zdecydowałem. Musze tylko kupić jeszcze mały klucz dynamometryczny do tych świec.A podrzucił byś linki do sklepów gdzie nabyłeś filtry do gazu- tak żeby pasowaly? Bo ceny ASO to jakaś porażka jeśli o te filtry chodzi (300zl.)

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
28-11-2019, 16:16
U pympka kupiłem ale stare zabrałem i ten do parownika już znalazłem a fazy lotnej szukam czegoś z wkładem wymiennym...

Zobacz ofertę: Filterek / Wkład Landi Renzo Li10 34,7/20 Z Oring. https://allegro.pl/oferta/filterek-wklad-landi-renzo-li10-34-7-20-z-oring-7593015066?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Do fazy lotnej obserwuje ten, nie miałem czasu zasięgnąć o nim informacji czy z wkładem, czy bez ale chyba kupię obadac bliżej wymiany

Zobacz ofertę: Filtr fazy lotnej MED FL-375 / Landi Renzo 14/14mm https://allegro.pl/oferta/filtr-fazy-lotnej-med-fl-375-landi-renzo-14-14mm-7588537630?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Szymon1988
28-11-2019, 18:52
Ktoś może już wymieniał filtry lpg i może polecić konkretne modele, które na pewno pasują?

mechanizator9
28-11-2019, 20:27
Na allegro przecież są zamienniki i oryginały.

Uzytkownik_tipacza
20-10-2020, 12:39
Odświeże temat, bo przed mną dylemat. Byłem u gazownika to powiedział, ze nie potrafi się podłączyć do sterownika moparu i odesłał do ASO. Przeczesałem forum to pojawiają się pojedyncze posty, że wymieniacie filtry gazu bez podłączania się do sterownika i sprawdzenia czy wszystko ok. Byłbym spokojniejszy jakby ktoś jeszcze raz potwierdził, ze zmienia regularnie i wszystko jest w najlepszym porządku

steyr
20-10-2020, 12:54
Odświeże temat, bo przed mną dylemat. Byłem u gazownika to powiedział, ze nie potrafi się podłączyć do sterownika moparu i odesłał do ASO. Przeczesałem forum to pojawiają się pojedyncze posty, że wymieniacie filtry gazu bez podłączania się do sterownika i sprawdzenia czy wszystko ok. Byłbym spokojniejszy jakby ktoś jeszcze raz potwierdził, ze zmienia regularnie i wszystko jest w najlepszym porządku

Jak nie ma możliwości podpięcia poza ASO, to zostaje wymieniać w własnym zakresie filtry i żyć w przekonaniu że jest wszystko ok albo zlecać to w ASO. A ASO jak ASO pewnie, zmieni filtry powie że wszystko ok i wyjdzie na to samo tylko głębiej do kieszeni trzeba będzie sięgnąć. Dla tych co mają MES-a i 1.4tjet z fabrycznym lpg, sprawdziłbym czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia gazu po stronie fazy lotnej. Jeśli tak, i ktoś zna ciśnienie referencyjne [fabryczne] to zawsze można podregulować w własnym zakresie. W reduktorze powinna być śruba od regulacji ciśnienia. To taka podstawowa rzecz którą się wykonuje przy zmianie filtrów w instalacji lpg.

Maniek_wroc
20-10-2020, 13:44
Odświeże temat, bo przed mną dylemat. Byłem u gazownika to powiedział, ze nie potrafi się podłączyć do sterownika moparu i odesłał do ASO. Przeczesałem forum to pojawiają się pojedyncze posty, że wymieniacie filtry gazu bez podłączania się do sterownika i sprawdzenia czy wszystko ok. Byłbym spokojniejszy jakby ktoś jeszcze raz potwierdził, ze zmienia regularnie i wszystko jest w najlepszym porządku

Jak masz fabryczną instalacje to wymieniaj filtry we własnym zakresie i śpij spokojnie w fabrycznej nic nie trzeba regulować ... w ASO nikt nie reguluje ciśnienia po wymianie filtrów .... a na listwie wtryskowej masz czujnik ciśnienia gazu wiec jeżeli coś bedzie nie tak to pierwszy się o tym dowiesz i auto przełaczy się na benzynę.

steyr
20-10-2020, 14:12
Jak masz fabryczną instalacje to wymieniaj filtry we własnym zakresie i śpij spokojnie w fabrycznej nic nie trzeba regulować ... w ASO nikt nie reguluje ciśnienia po wymianie filtrów .... a na listwie wtryskowej masz czujnik ciśnienia gazu wiec jeżeli coś bedzie nie tak to pierwszy się o tym dowiesz i auto przełaczy się na benzynę.

Teoretycznie w pewnym zakresie poprawki co do dawki paliwowej powinien ogarnąć sterownik, a z czasem i z przejechanymi kilometrami zmienia się wydatek wtryskiwaczy lpg, zmienia się ciśnienie na reduktorze lpg i itp. A przypominam sondę która reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej mamy 1 na 4 cylindry. Czysto w teorii 2 wtryski podają więcej paliwa, 2 wtryski podają mniej paliwa przy tej samej różnicy sumarycznie sonda może odczytywać mimo to że skład mieszanki jest poprawny w danym punkcie pracy silnika. A to co robi ASO i ich kompetencje to zostawmy w spokoju, każdy ma swoje zdanie na ten temat. To że ASO olewa pewne rzeczy, to nie znaczy że użytkownik musi robić to samo. Chyba że nie ma wyjścia, więc można to sobie tak tłumaczyć.

Qvadrat
20-10-2020, 21:36
Ja wymieniam i się nie dotykam do żadnych regulacji... zobaczymy co będzie...

Maniek_wroc
21-10-2020, 08:08
Steyr - nie strasz nikogo swoimi teoretycznymi wywodami nie na temat ... od wymiany filtrów nic mu się nie stanie.