PDA

Zobacz pełną wersję : Migająca lampka czujnika poziomu oleju



Niebieska
10-11-2019, 14:45
Witam!

Od czwartku pojawił się problem z migającą lampką czujnika poziomu oleju w moim Grande Punto (ten co mam go wpisanego w profilu). Po odpaleniu na zimnym silniku miga na czerwono ta lampka i dopiero po ok kilometrze jazdy gaśnie i już potem nie ma z nim problemu w ciągu dnia. Jak mi mówił mój tata (bo on nim jeździ) silnik przez cały czas pracuje normalnie, nie ma falujących obrotów, jak wraca z pracy i go odpala nie ma tych problemów. Nie ma też żadnych wycieków oleju, poziom oleju jest w porządku. Dolał olej, ale w piątek rano miał to samo. W piątek też był u mechanika, podłączono Punto pod komputer, ale ten nie pokazał żadnego błędu (to było jakoś dwie godziny po tym jak przyjechał do pracy). Olej wraz z kompletem filtrów był wymieniany 29 marca tego, używamy Shell Halixa Ultra 5W-40, przebieg auta to 115 tyś. km. I teraz mam pytanie, przejmować się tym czy potraktować, że "ten typ tak już ma"?

Braval
10-11-2019, 15:05
Zmierzyc mozna manometrem cisnienie oleju na biegu jalowym, dziwne,ze "mechanik" nie wykonal tej czynnosci? Wziął kaske za "podpiecie" i tyle go widzieli.Na poczatek mozna wymienic czujnik cisnienia i sprawdzic elementy ukladu smarowania silnika. Czasem pomaga wymiana filtra oleju na "fabryczny" z dobrym zaworem bocznikowym....

Niebieska
10-11-2019, 15:12
Na szczęście nie wziął za to kasy. Przekazałam tacie twoje wskazówki, myślał właśnie czy nie wymienić tego filtra.

PUNTO1.4
10-11-2019, 22:31
Obstawiam na czujnik ciśnienia. Miałem kiedyś podobna sytuację w VW golfie 3. Objaw pojawił się po około 1 miesiąca po wymianie oleju na inny niż był.

Niebieska
11-11-2019, 00:10
Ja też obstawiałam, że to może być czujnik, zwłaszcza, że na początku roku jeden mechanik stwierdził, że to już starsze (!?) Punto i wlał mu 10W-40 (było to o tym w moim poprzednim wątku KLIK (https://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/miska-olejowa-i-amortyzatory-jaki-koszt-43825/2#post363663) ), ale 29 marca zmieniliśmy na to ten co był (po uprzednim użyciu środka do czyszczenia silnika) wraz ze zmianą wszystkich filtrów.

szary1977
11-11-2019, 14:54
Niektóre Punciaki miały że jak migała lampka ciśnienia oleju to oznacza że trzeba wymienić olej i skasować to kompem. W twoim przypadku spróbował bym tylko skasować inspekcję.

Niebieska
11-11-2019, 16:42
Przekażę swojemu tacie :)

krowka1978
12-11-2019, 01:45
Niektóre Punciaki miały że jak migała lampka ciśnienia oleju to oznacza że trzeba wymienić olej i skasować to kompem. W twoim przypadku spróbował bym tylko skasować inspekcję.

W 1.4 8V nie ma czujnika zużycia oleju. Taki owszem istnieje w MultiAir i MJ, nie mam pewności co do T-Jet'a. Skasowanie inspekcji nie ma na to wpływu, jest flaga wymiany oleju w ECU, ale tej nie będzie dla 1.4 8V.
Jest kilka możliwości, które już powyżej padły:
1. Wadliwy filtr oleju - nie przepuszcza bypassem - jaki jest założony?
2. Wadliwy czujnik ciśnienia oleju.

Sprawdziłbym, czy czasem w oleju nie pojawiło się masełko.

szary1977
12-11-2019, 08:37
A nie odczytuje on od ostatniego resetu wymiany oleju ( w takim przypadku nie odczytuje z czujnika jakości tylko z kilometrów) tak jak to miała stara grupa aut VAG.

krowka1978
12-11-2019, 10:57
A nie odczytuje on od ostatniego resetu wymiany oleju ( w takim przypadku nie odczytuje z czujnika jakości tylko z kilometrów) tak jak to miała stara grupa aut VAG.

W GP 1.4 8V nie ma resetu wymiany oleju. Jest tylko ustawienie Service w zegarach, na blacie widoczne jeżeli "liczba kuponów">0. Nie przenosi się to na ECU. Na 100% nie ma tego dla rocznika 2007 i wcześniejszych. Jeszcze się później upewnię zaglądając do MES i opcji dla ECU Euro 5/6 (mam Euro 4).
W przypadku MJ i MultiAir jest już inaczej. Robi się oddzielnei flagę wymiany oleju w ECU oraz reset Service - obie czynności są od siebie niezależne i nie mają na siebie wpływu. Smutne jest to, że w przypadku MultiAir, gdy był na gwarancji, musiałem sie przypominać, żeby również robili flagę wymiany oleju w ECU, bo myśleli, że skasowanie Service to załatwia.

Ogólnie gdyby była to informacja o zużytym oleju, to mrugałby przy każdym odpaleniu, a nie tylko po np. nocnym postoju. Zbliżający się serwis jest komunikowany przy każdym włączeniu zapłonu, więc dlaczego dla oleju miałoby być inaczej?

Niebieska
13-11-2019, 00:04
Mój Punto jest z 2009 roku, ale fakt, nie jest to bogata wersja :)

Przekazałam wszelkie uwagi tacie, ma się umówić do warsztatu by go obejrzeli i naprawili, jak już będę coś wiedziała to dam znać.

A mam takie pytanie, czy w takim wypadku jeździć tym autem czy lepiej niech stoi?

szary1977
13-11-2019, 02:56
Według mnie to może być błahostka bo jeżeli już jeździł kilka razy i to się objawiało a nie było by odpowiedniego ciśnienia oleju to by już dawno panewki dostały po dupie ale do świętego spokoju lepiej poczekać do diagnozy. Ja miałem kiedyś na garażu takie starsze punto z podobnym problemem i okazało się że coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia oleju. Ciśnienie było ok, czujnik po odpaleniu auta miał przejście ( sprawdzane omomierzem) a i tak świeciła kontrolka oleju. Dopiero po wymianie czujnika problem ustał.

Niebieska
13-11-2019, 11:00
No właśnie ja bym stawiała też na ten czujnik bo już by były jakieś efekty jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem oleju :) A autko jeździ i ma się dobrze, poza tym miganiem nic nie ma.

Niebieska
15-11-2019, 16:27
Nie wiem Panowie, czy to nie ma już dobry warsztatów w Warszawie czy to mój Punto jakiś dziwny czy co...

Otóż wczoraj tata dał do warsztatu Punta, dziś rano zadzwonili do niego, że tak, to wina czujnika, jest do wymiany. Przy okazji tata poprosił o wymianę oleju [tego samego co zawsze] i filtrów. Czujnik wymienili, olej i filtry też i co się okazało? A no to, że lampka jak migała na zimnym silniku tak miga [po pewnym czasie przestaje], a przy okazji wyszło, że ten warsztat zrobił tą naprawę... nie mając manometru! A teraz najlepsze... panowie z warsztatu stwierdzili, że to musi być uszkodzona pompa olejowa, ale oni tego nie zrobią bo nie mają jak! Ręce tacie opadły.

Braval
15-11-2019, 20:24
Moze niech Tato , kupi szpecom taki zestaw, ceny od 40 zl i odliczy im za uslugę?! Chyba ,ze jadą bardzo na kredytach i oszczedzają...37075

Niebieska
15-11-2019, 21:42
Już się zastanawiałam czy z pracy [jestem laborantem na pracowni chemicznej] nie pożyczyć manometru skoro to takie rzadkie urządzenie w warsztatach :P

A teraz kolejna ciekawostka, zadzwoniliśmy do innego warsztatu i takie wnioski usłyszałam:

- To uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
- Ale ten czujnik został wymieniony na nowy
- To w takim razie jest uszkodzony silnik!


Chyba nie trzeba tego komentować.

szary1977
15-11-2019, 22:58
I dlatego od młodzieńczych lat sam naprawiam swoje maszyny ( auta i motory) bo "pseudo" mechaników to teraz jest mnóstwo.
Jeżeli chcesz zobaczyć czy to faktycznie wina czujnika lub ciśnienia to na zimnym silniku wypnij kostkę od czujnika zrób zworkę i odpal auto i zobaczysz jak się zachowuje lampka ciśnienia oleju. Ja w swoich autach robię płuczkę silnika co drugą wymianę co zapobiega osiadaniu się nagarów ( tym bardziej przy autach z zmienną fazą rozrządu).

Niebieska
15-11-2019, 23:57
Miał właśnie czyszczony silnik w marcu tego roku jak już wspominałam tutaj wcześniej jak inny kreatywny mechanik wlał mu 10W-40 zamiast 5W - 40 bo wg niego to stary już silnik i będzie lepiej działał. Ok, przekażę ten sposób sprawdzenia tego czujnika tacie :)

szary1977
16-11-2019, 12:35
Zanim dacie auto do mechanika to zapytajcie czy ma ciśnieniomierz do pomiaru ciśnienia oleju bo inaczej to ja nie widzę sensu dawać auta takiemu mechanikowi. Bo zmierzenie ciśnienia to podstawa tego zabiegu a ta zworka to wykluczy tylko awarię elektryki.

krowka1978
16-11-2019, 19:17
Ja w swoich autach robię płuczkę silnika co drugą wymianę co zapobiega osiadaniu się nagarów ( tym bardziej przy autach z zmienną fazą rozrządu).
W swoich płukanek nie robię, za to zmieniam regularnie olej co roku/15tyś.km i jak dla mnie to wystarczy.

Niebieska
16-11-2019, 21:40
Zanim dacie auto do mechanika to zapytajcie czy ma ciśnieniomierz do pomiaru ciśnienia oleju bo inaczej to ja nie widzę sensu dawać auta takiemu mechanikowi. Bo zmierzenie ciśnienia to podstawa tego zabiegu a ta zworka to wykluczy tylko awarię elektryki.

Ja już zaczynam wątpić by w Wawie był jakiś sensowny warsztat.

szary1977
17-11-2019, 01:34
W swoich płukanek nie robię, za to zmieniam regularnie olej co roku/15tyś.km i jak dla mnie to wystarczy.

Każdy robi jak uważa.

krowka1978
17-11-2019, 08:52
Każdy robi jak uważa.
Tak uważam i silniki nie są zapuszczone. Zapewne z mojego GP przy 218tyś. wygląda identycznie jak ten po płukankach... Za to widziałem jak wyglądają silniki, które jeżdżą bez zmian oleju... Im żadna płukanka nie pomoże - w jednym smołę z miski olejowej trzeba było ściągać szpachelką, nie mówiąc o górze silnika.
Jest jeszcze jedna sprawa. Do MultiAir'a w życiu nie doleję żadnego badziewia. Cenię sobie sprawny moduł MA.
Dla mnie płukanki to przereklamowane produkty, które podświadomie dobrze robią osobom, które je stosują. Ja jednak wolę stosować porządne oleje i na czas je wymieniać.

szary1977
17-11-2019, 10:10
Dla mnie płukanki to przereklamowane produkty, które podświadomie dobrze robią osobom, które je stosują. Ja jednak wolę stosować porządne oleje i na czas je wymieniać.

Nie do końca bo ja miałem kiedyś problem z astrą 1.8 140km ( koła zmiennej fazy rozrządu) wywalało ni błąd zmiennej fazy rozrządu, dopiero jak prywatnie na e-maila napisał mi gościu z opla że oni przy tego typu silnika robią płuczkę i zalewają olejem Mobil Super 3000 i wkład filtra Mann bo niby olej oplowski ma mikro gluty które powodują wywalanie błędu z tym związanego. Spróbowałem jego zaleceń i zadziałało na 100%. A widziałem kilka aut z nagarem na panewkach wałka rozrządu a po płuczce nagar zniknął tak że dla mnie nie jest to do końca produkt przereklamowany.

szary1977
19-11-2019, 14:00
Niebieska i jak tam problem z lampką rozwiązał się?

Niebieska
19-11-2019, 21:56
Właśnie miałam napisać, dziś tata oddał Punta do kolejnego, już wyposażonego w manometr warsztatu :) Diagnozę najlepiej określenie: ki diabeł? Zadzwonili do taty i powiedzieli, że ciśnienie oleju jest jak najbardziej OK! Na zimnym silniku ciśnienie jest dobre na każdych obrotach, olej czysty i wszystko jak najbardziej w porządku. Podejrzewają, że to miganie tej lampki może być spowodowane Inspekcją bądź, że komputerowi się po...myliło. Mieli wykasować błędy i jeszcze jutro rano go sprawdzą ponownie.
W Uno, a już nie mówię o maluchu takich mecyj nie było :P

szary1977
19-11-2019, 22:12
To teraz przed porannym odpaleniem zrobić zworkę na wtyczce czujnika oleju i będzie wiadomo czy to wina czujnika i to faktycznie inspekcja.

Niebieska
19-11-2019, 23:31
Na razie jeszcze stoi w warsztacie, chcą coś jeszcze sprawdzić :)

krowka1978
20-11-2019, 08:44
będzie wiadomo czy to wina czujnika
Albo kabelka od czujnika do kompa silnika, wtyczki, albo coś w kompie silnika (zimny lut itp.).



to faktycznie inspekcja.
Sprawdziłem, nie ma możliwości dla 1.4 8V Euro 5 w MES ustawić flagi wymiany oleju w ECU, więc to nie inspekcja olejowa. "Service reset" robi się tylko w zegarach i nie ma to przełożenia na cokolwiek innego. Odpowiada tylko za wyświetlanie informacji o km do serwisu, o ile wartość "Liczba kuponów">0. Jeżeli "Liczba kuponów"=0, to wówczas w menu nie ma opcji Service oraz nie ma powiadomień o serwisie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ja pierdziu, ludzie, przecież tu może nie chodzi o czujnik ciśnienia oleju/ciśnienie oleju :lol: Dopiero teraz zobaczyłem, że w temacie jest "Czujnik poziomu oleju" , a w postach o ciśnieniu, albo inspekcji olejowej.

Jaki symbol ma ta kontrolka? Bagnecik z kropelką?
Chodzi o to, żebyśmy dobrze się zrozumieli. Kontrolka ciśnienia oleju (lampa Alladyna), a niskiego stanu (bagnecik, albo lampa Alladyna z falą pod sobą), to dwie różne sprawy:!: Która miga? Ogólnie po włączeniu zapłonu niskiego stanu powinna na chwilę zaświecić, a następnie zgasnąć, jeżeli stan oleju jest, no i oczywiście jest czujnik w misce olejowej.
W moim czujnika niskiego stanu oleju nie mam, kontrolka w zegarach jest, podczas testu aktywuje się.

Co do informowania o zużytym oleju - sprawdziłem instrukcję, jasno piszą, że dla MJ z DPF, miga po każdym odpaleniu silnika z jakąś tam częstotliwością.

Niebieska
20-11-2019, 11:05
Tak, z tego co tata mówił [a raczej co starałam się wyciągnąć z niego] to chodzi o lampkę Alladyna. Taką zwykłą, bez dodatków. Dziś już ma być ostateczna diagnoza, to jak tylko wrócę z pracy to napiszę [uprzedzam, będę późno].

Niebieska
20-11-2019, 22:58
Więc już wiadomo co się stało, tym razem trafiliśmy na dobry warsztat. Otóż okazało się, że było kilka przyczyn tej dyskoteki, po pierwsze komputerowi coś odbiło [i żeby było śmieszniej okazało się, że nie miał wykasowywanej Inspekcji po każdej zmianie oleju] a po drugie nowy czujnik okazał się wadliwy i pokazywał złe wartości. Teraz jest już wszystko OK, lampa Alladyna już się nie świeci na zimnym silniku :)

szary1977
20-11-2019, 23:30
To super że się sprawa rozwiązała. Teraz jest mnóstwo warsztatów które robią wymianę oleju a nie mają kompa do kasowania inspekcji bo myślą że to jest tak jak było w latach 80. Mam kilku takich że przyjeżdżają kasować inspekcję bo niby ich mechanik ma awarię kompa albo komp jest w naprawie. Ale z powodu starej znajomości kasuję inspekcję i milczę na ten temat.

Niebieska
20-11-2019, 23:41
Tak prawdę mówiąc to dopiero teraz się dowiedzieliśmy, że jednak ją mamy w naszym Punto. Ot niespodzianka. A druga to to, że czujnik mimo, że nowy był uszkodzony [ten z naprawy w poprzednim warsztacie].

krowka1978
21-11-2019, 09:01
[i żeby było śmieszniej okazało się, że nie miał wykasowywanej Inspekcji po każdej zmianie oleju]
Nie był wykasowany Service w zegarach, który z inspekcją wymiany oleju nie ma nic wspólnego. W tym samochodzie na 100% nie ma czujnika zużycia oleju. Wykasowanie Service bardzo łatwo rozpoznać z poziomu menu kompa samochodu, czyli przycisk menu po lewej i szukanie pozycji Service, o ile Liczba Kuponów>0 (parametr widoczny np. w MES, AlffaOBD).
Pytanie. Jak stwierdzili, że wykasowano inspekcję wymiany oleju? Ja w przypadku silnika MultiAir nie jestem tego w stanie stwierdzić. AlfaOBD, MultiEcuScan nie pokaują jego stanu. Można tylko na ślepo ustawić flagę i tyle.

szary1977
21-11-2019, 11:47
Po prostu na ślepo skasowali inspekcję, ja też podłączam do aut kompa i kasuję inspekcję mimo że nie mam 100% pewności że ta opcja występuje w danym modelu auta bo nie jesteś wstanie wiedzieć czy dany model to posiada czy też nie. Chyba że masz warsztat który specjalizuje się tylko w danej marce auta.

Niebieska
21-11-2019, 16:30
No i d*pa Panowie, znowu się to pojawiło, tata jedzie znowu do warsztatu z tym :(

krowka1978
21-11-2019, 17:10
Podejrzewam problem z elektryką, o ile jest dobre ciśnienie oleju.

Niebieska
21-11-2019, 18:10
Ciśnienie jest jak najbardziej dobre. Właśnie wszystko jest ok i nie ma powodu by była ta dyskoteka. Ten mój Punto zawsze jak się psuje to z atrakcjami.

StrajGer
21-11-2019, 18:28
Pytanie jest takie, czy czujnik został zamontowany jako nowy jakiejś firmy, czy to jakiś najtańszy noname zamiennik za 20 zł, pytanie jest takie też, kto zmienia w tym aucie olej, na jaki i co jaki przebieg (u siebie to robicie czy u mechanika) bo może ktoś zapomniał, że istnieje tam coś takiego jak filtr oleju który trzeba wymieniać przy każdej zmianie oleju, możliwe, że jak nie był wymieniany to się przypchał i póki olej nie zrobi się gorący i nie zacznie przypominać bardziej wody to nie przechodzi i nie ma odpowiedniego ciśnienia na magistrali i dlatego wywala błąd. Aczkolwiek w filtrze jest wbudowany zawór i po zapchaniu powinien załączyć się przepływ z ominięciem filtrowania, no ale kto wie czy w filtrze nie jest uszkodzony ten zawór, widziałem kiedyś test jednego rosyjskiego kierowcy gdzie ten zawór bardzo szybko (gdzieś po tysiącu może więcej kilometrów) już się otwiera bo wykrywa, że filtr jest już zabrudzony, może ktoś dokręcając filtr walił jakimś młotkiem czy czymś po obudowie i pokrzywił jej tył tam gdzie jest ten zaworek, albo jakiś niedorobiony jest ten filtr przez fabryke, radze zrobić wymiane filtra i oleju dla spokoju i wtedy obserwować czy błąd zniknie/będzie powtórka. Możliwe, że coś się dzieje z elektroniką, gdzieś coś zaśniedziało, ale raczej wtedy magicznie po przejechaniu i rozgrzaniu silnika błąd by nie znikał, więc raczej coś musi być przypchane, ewentualnie jeszcze micha olejowa do zdjęcia i trzeba sprawdzić sitko od pompy oleju, dziwna sytuacja, ale mam nadzieje, że uda się wam to naprawić :)

Pozdrawiam.

Niebieska
21-11-2019, 18:38
Olej był wymieniany wraz z kompletem filtrów 14 listopada tego roku a wcześniej 29 marca tego roku (dałam we wcześniejszym poście na str 1 link do poprzedniego tematu). Czujnik jest wymieniony po raz drugi bo pierwszy warsztat zamontował czujnik fabrycznie uszkodzony. Ciśnienie sprawdzone na zimnym silniku i jest w porządku na każdych obrotach. Jakby coś się przypchało to raczej nie było by ok? :)
Cóż, może to komputer zwariował?

StrajGer
21-11-2019, 18:43
(Nie spojrzałem na date postu nie ważne), skoro silnik na zimnym ma takie problemy to raczej podpięcie pod komputer nic nie pokaże, chyba, że macie komputer na miejscu, bo zanim dojedziecie do mechanika to auto zdoła się nagrzać, a z tego co czytałem, to błąd znika po przejechaniu jakiejś tam odległości, dla pewności sprawdzenie wtyczki od tego czujnika, instalacja w tym aucie lubi się psuć w dziwny sposób, u mnie np siadło kiedyś sterowanie lusterek bo przełamał się kabel w drzwiach, albo też miałem sytuacje, że nie było styku na lampie od świateł z tyłu, nie wspominając już awarie na gorącym (plusowym) przewodzie od dmuchawy, przetopiło mi wtedy kawałek plastiku, gdybym nie poczuł smrodu to nie wiem co by się mogło wtedy stać.

Niebieska
21-11-2019, 19:31
Błąd po raz pierwszy pojawił się 7 listopada czyli jeszcze przed tą ostatnią zmianą oleju. Tata stwierdził, że przy okazji tamtej wizyty w pierwszym warsztacie wymienimy olej by był świeży na zimę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W sumie nie zdziwię się jak się okaże, że to wina jakieś dupereli albo jakiegoś kabelka :)

szary1977
21-11-2019, 23:45
Teraz to ja bym zrobił zworkę na wtyczce czujnika oleju na zimnym silniku i zobaczy efekt.

Niebieska
21-11-2019, 23:54
Jest w warsztacie więc myślę, że to zrobią. W końcu jakby co to możemy reklamować usługę.

krowka1978
22-11-2019, 00:51
W sumie nie zdziwię się jak się okaże, że to wina jakieś dupereli albo jakiegoś kabelka
Może przy odkręcaniu filtra oleju w jakiś sposób uszkodzili kabel czujnika?

Niebieska
22-11-2019, 08:06
Już mnie nic nie zdziwi prawdę mówiąc.

Niebieska
22-11-2019, 16:43
Warsztat się poddał, podejrzewają, że to coś elektronicznego, ale żeby było śmieszniej wiązka jest cała.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

I teraz na dodatek już całkowicie zwariował, teraz lampka Alladyna miga caly czas.

steyr
22-11-2019, 17:18
Jak miga lampa alladyna to powinien być błąd w ECM silnika. Proponuje zewrzeć wtyczkę od strony wiązki silnika w chwili kiedy mryga kontrolka oleju czy się uspokoi. Jak nie to wina może być w samym ECM skoro wiązka nie jest nigdzie nie jest przetarta.

Niebieska
22-11-2019, 18:13
Najważniejsze, że można nim jeździć, a w warsztacie podejrzewają, że może być zimny lut za zegarami. Cóż, będziemy szukać elektronika.

krowka1978
22-11-2019, 21:18
Najważniejsze, że można nim jeździć, a w warsztacie podejrzewają, że może być zimny lut za zegarami. Cóż, będziemy szukać elektronika.

Bardziej prawdopodobny jest problem w ECU silnika, który pracuje w słabych warunkach. Przymocowany do silnika, a co za tym idzie wibracje, do tego zmiany temperatur.

Niebieska
22-11-2019, 21:47
Może i to ten sterownik, oprogramowanie w komputerze potrafi zwariować więc i to w samochodzie też może.

StrajGer
22-11-2019, 21:52
Ja na waszym miejscu zajechałbym do najbliższego ASO z prośbą o zaktualizowanie softu, może coś by to pomogło, raczej dużo za takie coś nie skasują, kiedyś przy wymianie przełącznika jak moje auto było na gwarancji to przy okazji to zrobili, czyli takie coś istnieje, ale ta moja sytuacja miała miejsce z 9 lat temu.

Niebieska
22-11-2019, 22:02
Niby w tym warsztacie sprawdzali sterownik silnika, jego spójność czy coś [nie pamiętam] i było ok.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

No właśnie boimy się, że zanim zaktualizują to oprogramowanie to pół samochodu wymienią :P

krowka1978
23-11-2019, 00:22
Może i to ten sterownik, oprogramowanie w komputerze potrafi zwariować więc i to w samochodzie też może.

Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić jakie komunikaty wali w aktywnej diagnostyce. Jeżeli będzie informacja o braku ciśnienia oleju, to do sprawdzenia odcinek od czujnika (ze zworą na wtyczce) do kompa silnika, w tym sam komp. Jak sprawdzili, że komp silnika działa poprawnie? Aktualizacja softu tu nie pomoże. Można ewentualnie na kilka minut odłączyć akumulator, ale zapewne nic to nie da.
Nie mają w warsztatach pojęcia jak się za to zabrać, tyle w temacie.
ECU potrafią ciekawie się sypać.

szary1977
23-11-2019, 01:17
Ja na waszym miejscu zajechałbym do najbliższego ASO

Ja osobiście bardzo unikam ASO bo żona ma astrę z navi (Europa zachodnia)i i dzwoniłem do pobliskiego ASO i powiedzieli że nie ma problemu zainstalować mapę całej Europy ( koszt ok.800 pln) ale jak dzwoniłem do innych ""prywatnych" warsztatów to się okazało że jak mam Europę zachodnią to muszę wgrać taką samą bo jak wgram Europę to mogę całe radio z navi wywalić bo zostanie uszkodzona kość.
A z moim ECU też coś było robione bo mam zapisane że nowy soft był wgrywany w 2015 i przebieg zapisany w ECU jest o 2/3 mniejszy od rzeczywistego.

krowka1978
23-11-2019, 07:08
A z moim ECU też coś było robione bo mam zapisane że nowy soft był wgrywany w 2015 i przebieg zapisany w ECU jest o 2/3 mniejszy od rzeczywistego.
Z moim nic nie było robione, przebieg wyzerował się samoistnie z powodu pękniętego alternatora, przy 150tyś.km. Nagłe wyłączenie silnika podczas jazdy przy 120km/h. - pamiętam jak dziś.

Niebieska
23-11-2019, 09:33
Pod względem mechanicznym jest jak najbardziej sprawny, to jakiś błąd z elektroniką tylko pytanie czy to komputer czy zimny lut czy po prostu diodzie odpowiedzialnej za podświetlanie lampki Alladyna coś odbiło.
Komputery nie tylko w samochodzie potrafią ciekawie się sypać, wiem z doświadczenia jako supermod i helpdesk na forach komputerowych :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Z moim nic nie było robione, przebieg wyzerował się samoistnie z powodu pękniętego alternatora, przy 150tyś.km. Nagłe wyłączenie silnika podczas jazdy przy 120km/h. - pamiętam jak dziś.

Rany, nie zazdroszczę, dobrze, że nie spanikowałeś i nie miałeś wypadku.

markr
23-11-2019, 13:40
Kiedyś w Focusie dieslu miałem przypadek, że załączyła się czerwona kontrolka w czasie jazdy. Spanikowany zatrzymałem się wyłączyłem silnik (bagnet, poziom oleju OK). Włączyłem ponownie i 0 problemów, więc jeździłem kolejnych kilka msc. Sytuacja powtórzyła się w ciągu pół roku może 2 razy. Na przeglądzie poprosiłem by sprawdzili błędy, oczywiście wskazanie padło na czujnik ciśnienia oleju (samochód miał 50 tyś przebiegu i był na gwarancji) nibym przepsikali złączki, czujnik na wszelki wypadek wymienili (podobno) ale po kilku dniach znowu czerwona lampa. Tym razem od razu pojechałem do nich. I jak wzięli się za sprawdzanie to po godzinie zadzwonili że samochód na dłużej zostanie. Na pompie było mikro pęknięcie (podobno) co tylko w jakiś ekstremalnych przypadkach powodowało zaświecenie się kontrolki. Pewnie dzięki gwarancji i procedurom serwisowym (sprawdź kabel - działa/tak nie - wymień czujnik działa tak/nie - wymien... aż do pompy zawdzięczam naprawę :-)

dr146
23-11-2019, 15:07
Nie wiem dlaczego każdy na wieść o lampce oleju pierwsze co mówi o czujniku, to nie są elementy które padają jak muchy. Podam przykład od znajomych, co prawda dotyczący silnika VAG 1.2 HTP. Zapalala się lampka oleju okresowo, czasem była czasem nie, auto smigało normalnie bez problemu, silnik cicho pracował. Wymieniono czujnik lecz to nie pomogło, mówię jechać autem do warsztatu, sprawdzić kompresje,zmierzyć ciśnienie oleju, smarowanie itp. Zostało to zbagateliziwane przez kobietę bo przecież po co skoro auto jeździ.... Pojechała tym autem na wczasy, ok 1000km później słyszałem że panewki się tluka niemiłosiernie a silnik pracuje na dwóch z trzech cylindrów. Wiem tylko że skończyło się to wymiana silnika za kilka tys PLN bo nie opłacało się go remontować. Nie wiem bo było przyczyną, czy pompa oleju czy jakiś syf w układzie smarowania zatklal przepływ oleju , w każdym razie problem był nie czujnikowy i radzę nie bagatelizować tego szczególnie jeśli wymiana czujnika nie przyniosła efektu

szary1977
23-11-2019, 20:02
Nie wiem dlaczego każdy na wieść o lampce oleju pierwsze co mówi o czujniku, to nie są elementy które padają jak muchy. Podam przykład od znajomych, co prawda dotyczący silnika VAG 1.2 HTP. Zapalala się lampka oleju okresowo, czasem była czasem nie, auto smigało normalnie bez problemu, silnik cicho pracował. Wymieniono czujnik lecz to nie pomogło, mówię jechać autem do warsztatu, sprawdzić kompresje,zmierzyć ciśnienie oleju, smarowanie itp. Zostało to zbagateliziwane przez kobietę bo przecież po co skoro auto jeździ.... Pojechała tym autem na wczasy, ok 1000km później słyszałem że panewki się tluka niemiłosiernie a silnik pracuje na dwóch z trzech cylindrów. Wiem tylko że skończyło się to wymiana silnika za kilka tys PLN bo nie opłacało się go remontować. Nie wiem bo było przyczyną, czy pompa oleju czy jakiś syf w układzie smarowania zatklal przepływ oleju , w każdym razie problem był nie czujnikowy i radzę nie bagatelizować tego szczególnie jeśli wymiana czujnika nie przyniosła efektu

Przeczytaj kilka postów wyżej to zrozumiesz czemu mowa o czujniku i elektryce a nie o ciśnieniu oleju. I powiedz mi co ma kompresja do ciśnienia oleju :confused:

Niebieska
23-11-2019, 21:45
Myślę, że aż tak pesymistycznie u mnie nie będzie :P

Niebieska
29-11-2019, 16:38
Oddaliśmy Punta do kolejnego warsztatu, który specjalizowal się w elektryce, elektronice, sprawdzili dokładnie wiązki i w ogóle całą elektrykę, skasowali całą inspekcję (mają oprogramowanie dla samochodów Fiat) i... jak lampka Alladyna migała tak dalej miga :P I bądź tu człowieku mądry. Mają jeszcze coś sprawdzić. Uparte to moje Punto.

szary1977
29-11-2019, 20:36
Ja bym zobaczył wtyczkę na zegarach bo może tam nie ma styku jak jest zimno to się "skurczy" i nie styka. Albo postawić do garażu gdzie jest temperatura ok 18 stopni i zobaczyć czy problem występuje.

Niebieska
29-11-2019, 21:52
Trzeba jeszcze mieć garaż :P Walczą dalej a co będzie to się okaże. Już wszyscy zwątpiliśmy.

szary1977
30-11-2019, 08:59
Czyli zostało poczekać do wiosny.

Niebieska
30-11-2019, 09:18
Może się w końcu uda odnaleźć przyczynę tego. Naprawdę ten Punto jak już złapie awarie to taką by zmusić do główkowania każdego mechanika :P

Niebieska
02-12-2019, 15:33
Warsztat dalej walczył i wpadli na pomysł by wystawić Punta przed budynek na kilka godzin i w miejsce czujnika wsadzili manometr. I tu się robi ciekawie bo okazało się, że nie było prawie ciśnienia! Całe szczęście, że mój tata nim nie jeździł. To ciekawe jak w poprzednim warsztacie mierzyli to ciśnienie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Teraz jest szukanie powodu, dla którego tego ciśnienia nie ma.

szary1977
02-12-2019, 20:01
Pewnie mierzyli w ogrzewanym garażu i pokazywało im te ciśnienie, to teraz ja bym w pierwszej kolejności wymienił filtr oleju bo jak się nie mylę to w GP czujnik jest bezpośrednio na osi filtra oleju na drugim miejscu to zrzucenie miski i sprawdzenie jak wygląda smok bo może jest tam jakaś maź po starym oleju i jak jest zimno to blokuje zaciąganie oleju do momentu puki olej się nie rozgrzeje, a jak tam będzie czysto to pompa do wymontowania i głębszych oględzin bądź do wymiany.

Niebieska
02-12-2019, 20:26
Mój tata właśnie się boi, że to może być ta pompa oleju. Może mimo czyszczenia silnika w marcu coś jednak zostało w misce olejowej i teraz przeszkadza.

szary1977
02-12-2019, 20:37
Ja bym pompę wykluczył, pierwsze co bym zrobił to auto jak jest zimne wykręcił filtr oleju i czujnik i zobaczył przelot a następnie zamontował nowy filtr oleju i odpalił auto na dworze sprawdził zachowanie. To jest najtańszy koszt kontroli a dopiero później zrzucał miskę olejową.

misci
02-12-2019, 22:33
Czy pokrywa wałka rozrządu była zdejmowana np. przy wymianie rozrządu lub regulacji zaworów? Pokrywa ta ma uszczelkę, ale poza nią oringi do wymiany. Owe oringi uszczelniają kanały olejowe.

szary1977
02-12-2019, 22:52
Ale jak by tam nie było nieszczelności to by lampka cały czas świeciła ale ona sobie mruga jak jest zimno i to przez chwilę. Ale bym się nie zdziwił jak by i to było przyczyną.

dr146
03-12-2019, 13:41
Warsztat dalej walczył i wpadli na pomysł by wystawić Punta przed budynek na kilka godzin i w miejsce czujnika wsadzili manometr. I tu się robi ciekawie bo okazało się, że nie było prawie ciśnienia! Całe szczęście, że mój tata nim nie jeździł. To ciekawe jak w poprzednim warsztacie mierzyli to ciśnienie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Teraz jest szukanie powodu, dla którego tego ciśnienia nie ma.Dobrze że nie jeździł, Życzę szybkiej i trafnej diagnozy oraz przywrócenia sprawności układu smarowania silnika [emoji846], A Ci którzy uważają że kontrolka ciśnienia oleju to zawsze tylko problem z elektryką niech dalej tak uważają........

szary1977
03-12-2019, 15:42
A Ci którzy uważają że kontrolka ciśnienia oleju to zawsze tylko problem z elektryką niech dalej tak uważają........

Nikt tu tak nie stwierdził, takie sugestie padły jak Niebieska napisała że zostało sprawdzone ciśnienie oleju i jest ok i wymieniono czujnik ciśnienia a problem nadal został.

Niebieska
04-12-2019, 11:07
Dzwonili dziś z warsztatu, okazało się, że powodem tej całej dyskoteki był pęknięty smok.

Dziękuję wszystkim za poświęconym czas :)

szary1977
04-12-2019, 14:57
Dobrze że awaria usunięta.