PDA

Zobacz pełną wersję : Co naprawialiście na gwarancji?- tylko 1.4 T-jet



harry.wesoly
01-11-2019, 19:36
W temacie proszę o podzielenie się informacją co naprawialiście w ramach gwarancji w t-jet i przy jakim przebiegu.
Mój samochód przy przebiegu około 8500km miał wymienione:
- kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym i wysprzęglikiem
- skrzypiące wieko podłokietnika przedniego
- oba łączniki stabilizatorów

Szary83
01-11-2019, 19:58
Centralka radia uconnect przy 30k

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

gilbert3
01-11-2019, 20:16
Czujnik sprzęgła przy pedale padł po 8kkm, rura odmy sparciała i aktualizacja oprogramowania radia, bo się wieszało.
Uzupełnili też brak jednej gumki w półce bagażnika (terkotała na dziurach), choć to pewnie ja zgubiłem niż oni nie zamontowali.

KOBRA
01-11-2019, 20:34
Przy 5.000 km Radio 5" .przy 9.000 druga sonda

szporax
01-11-2019, 21:43
Nic, 61236km

jaroslawrak
01-11-2019, 21:48
Po 12.000 km wymiana wężyka odpowietrzającego przy zbiorniczku wyrównawczym (lekko sączył się płyn),a teraz mam 21000 km i wszystko gra.

Qvadrat
01-11-2019, 22:41
Do 30000 sparciała odma, tarcze i klocki tył, oba łączniki przód, wężyk do spryskiwaczy w masce, uzupełnienie zaślepki pod ramieniem kierownicy i osłony pod schowkiem, wymiana boczka tylnich drzwi (serwis uszkodził przy wymianie drzwi z ac i wymienili boczek z gwarancji), kilka aktualizacji - radio, zegary, ecu i nie wiem czy coś jeszcze... a i czyszczenie trzpienia w parowniku...

krzychk
01-11-2019, 23:04
Nic. 10.000km. 9 miesiecy.

marx30
02-11-2019, 01:03
Rura odmy, tylne amory, tylne tarcze i klocki (niepotrzebnie)

Nuri
02-11-2019, 01:17
Nic. Serwis zamontował jedynie brakującą osłonę nad nogami pasażera. 18.000 km

pietics
02-11-2019, 09:29
Nic 46 tys

steyr
02-11-2019, 10:18
Przy 36kkm wymieniłem sondę lambda za katalizatorem, problem z grzałką. Wymiana w własnym zakresie. pozdrawiam

kartonik
02-11-2019, 13:02
Przy 10 tyś łącznik stabilizatora i czujnik temperatury automatycznej klimatyzacji.

NRG
03-11-2019, 13:33
W temacie proszę o podzielenie się informacją co naprawialiście w ramach gwarancji w t-jet i przy jakim przebiegu.
Mój samochód przy przebiegu około 8500km miał wymienione:
- kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym i wysprzęglikiem
- skrzypiące wieko podłokietnika przedniego
- oba łączniki stabilizatorówJakie miałeś objawy jeśli chodzi o wysprzęglik?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

TadekNiejadek
03-11-2019, 17:13
Nic. 36500 km, 1,5 roku

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

marx30
03-11-2019, 18:05
- kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym i wysprzęglikiem

Co do wysprzęglików to jest jakiś wysyp usterek w sensie że poddostawcy firm motoryzacyjnych nawet takiego detalu nie umieją zrobić porządnie. W weekend gadałem ze znajomym - astra 2017 kupiona miesiąc przed moim - przebieg 23 tys. pedał sprzęgła w podłodze, awaria wysprzęglika wyciek płynu. Opel na te wysprzęgliki ogłosił akcję naprawczą więc jest jakaś seria badziewi.

harry.wesoly
03-11-2019, 18:29
Temat trafiony i mamy szansę uporządkować dotychczasowe informacje porozrzucane w różnych tematach. Proponuję jeszcze oprucz przebiegu informować z jakiego rocznika Wasz tipo najlepiej z miesiącem bo często korzystamy z taptalk i mobilnych stron www na komórkach a tam profilu nie widać. Co do objawów wysprzeglika to u mnie temat złożony, generalnie hałasy przy wysprzeglaniu. To może żeby nie zasyfić tematu co róż pytaniami o objawy to może też od razu pisać w związku z czym coś wymieniliście-objawy.

steyr
03-11-2019, 22:34
Temat trafiony i mamy szansę uporządkować dotychczasowe informacje porozrzucane w różnych tematach. Proponuję jeszcze oprucz przebiegu informować z jakiego rocznika Wasz tipo najlepiej z miesiącem bo często korzystamy z taptalk i mobilnych stron www na komórkach a tam profilu nie widać. Co do objawów wysprzeglika to u mnie temat złożony, generalnie hałasy przy wysprzeglaniu. To może żeby nie zasyfić tematu co róż pytaniami o objawy to może też od razu pisać w związku z czym coś wymieniliście-objawy.

W Megane IV 1.2tce też jest akcja na wadliwy wysprzęglik:

https://megane.com.pl/topic/79657-wysprzeglik/page/2/#comments

Ogólnie dramat, z roku na rok producenci lecą z jakością na łeb i szyje niezależnie od producenta.

jacek2
04-11-2019, 08:21
Rocznik 2017- marzec. Tylko łącznik jeden przy 15 000 km, no i naciągnąłem serwis na zbiorniczek wyrównawczy na jego wymianę....

rafal.benitez
14-11-2019, 23:10
Tipo 1.4 T-Jet SW 2017 fab Landi.
-Przy około 15k km wymieniona gąbka w siedzeniu kierowcy bo coś skrzypialo.
-przy około 35k km dwa stabilizatory
-pomiędzy 30-60k km wymienione dwa czujniki ciśnienia gazu na listwie i jeden na reduktorze. Ogólnie nadal wyświetla check co drugi dzień. Nie wiadomo od czego to może być. Postanowiłem zapytać największe firmy gazowe w Wwa. Dowiedziałem się jedynie ze z fabryczna instalacją to mam przechlapane. Oni nie mają możliwości naprawy fabrycznego. Wiec zadzwoniłem do Włoch i pani powiedziała że tylko ASO przy współpracy z ich technikami z Włoch na video chat mogą naprawić usterki. Lecz auto trzeba będzie zostawić na dobre parę dni. Mój dealer może wymontowac wtryski i odesłać do analizy co trochę potrwa i na podstawie ich analizy zdecydować czy wymieniać na gwarancji czy to z mojej winy i wymienia za hajs. Zła jakość gazu? Wykluczylem ta możliwość. Przez cały tydzień tankowalem tylko na jednej stacji Shell. Kolejny BP. Następny Lotos i kolejny Orlen. Za każdym razem ten sam błąd z rana, co wyklucza jakość gazu. W sumie gdyby to były wtryski to było by je słychać że coś źle działają a tak to się normalnie jeździ i spalanie też ok.
Ogólnie to autem się fajnie jeździ i dopiero przy 73k km wymieniłem pierwsza żarówkę światła postojowego w tylnej klapie. Poza chek z rana to jestem nawet bardzo z niego zadowolony lecz... Następnym razem brałbym chyba 1.6 automat i gaz montowal indywidualnie. Stag lub brc. Więcej warsztatów może to ogarnąć przy jakiejś usterce. No cóż... Póki co jeżdżę i olewam ten błąd który i tak pozniej znika.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka

MariuszLu
24-11-2019, 14:42
"Zdiagnozowany" w ASO AutomobileTorino Lublin podczas II przeglądu i wymieniony 23.11.2019 r. uszczelniacz prawej półosi.
Umawiam się "dalej" bo "zniknęło" 24.11.2019 oświetlenie tablicy rejestacyjnej.

tellith
26-11-2019, 07:38
Rocznik 2017, 1.4 T-Jet LPG (instalacja fabryczna):
- 15000 km wymieniony akumulator (rozszczelnienie obudowy i wyciek elektrolitu),
- 54000 km wymieniona listwa wtryskowa gazu (2 razy zaświecił się check bezpośrednio po przełączeniu na LPG).

aegean
01-12-2019, 21:47
Wymiana sondy lambda. Objaw: lampka check engine zapalająca się gdy wskaźnik poziomu paliwa pokazywał poniżej 4 kresek. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu pewnego dystansu, wszystko wracało do normy. Bardzo dziwny objaw. W ASO byli zaskoczeni tą zależnością między poziomem paliwa w zbiorniku a nieprawidłowym funkcjonowaniem sondy lambda. Ogólnie winę zrzucono na częsta jazdę na krótkich odcinkach. Poza tym silnik pracował prawidłowo. Przy okazji przeglądu w styczniu zgłoszę jeszcze denerwujące stukanie gdzieś z okolić podszybia + trzeszczenie plastiku na którym opiera się tylna półka. Auto ma 1.5 roku i 22 tys. przebiegu.

gilbert3
01-12-2019, 22:52
trzeszczenie plastiku na którym opiera się tylna półka. Auto ma 1.5 roku i 22 tys. przebiegu.
U mnie brakowało jednej gumki w półce. Zakładam, że była na początku, bo była cisza, ale musiała się poluzować i ją zgubiłem, a półka zaczęła terkotać na dziurach

aegean
02-12-2019, 19:29
U mnie brakowało jednej gumki w półce. Zakładam, że była na początku, bo była cisza, ale musiała się poluzować i ją zgubiłem, a półka zaczęła terkotać na dziurach To raczej inne miejsce. Trzeszczy jakby plastik ocierał o plastik w naprężeniu.

aegean
02-12-2019, 22:24
To jednak półka, ale gumki są wszystkie. Trzeszczy w newralgicznych punktach styku z plastikiem, który ją podpiera + gumki. Silikon powinien załatwić sprawę. Dzięki gilbert3 za naprowadzenie. :)

harry.wesoly
06-12-2019, 15:49
https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=samochody
Fajna stronka z kampaniami serwisowymi. Zwróćcie uwagę jakie poważne uchybienia bywają w markach premium oraz jak mało jest kampanii z fiatem tipo.

harry.wesoly
09-04-2020, 22:39
W październiku była w aso demontowana i rozklejana skrzynia. Przy okazji przeglądu rocznego zauważyłem krople oleju na obudowie mechanizmu roznicowego, na klejeniu. Najpierw aso temat zlało wmawiając że korek wlewu oleju do skrzyni był niedokręcony, wytarli i kazali obserwować. Po tygodniu kropla w tym samym miejscu. Ponownie demontowali skrzynię (podobno) i kleili (widać nadmiary kleju) Najlepsze to że operacja nie wiązała się rzekomo z wymianą oleju w skrzyni. Cudotworcy czy idzie tak? Przebieg niecałe 15 tys.

giannini
09-04-2020, 23:11
Ponownie demontowali skrzynię (podobno) i kleili (widać nadmiary kleju) Najlepsze to że operacja nie wiązała się rzekomo z wymianą oleju w skrzyni. Cudotworcy czy idzie tak? Przebieg niecałe 15 tys.
A co w tym dziwnego. Spuścili olej, uszczelnili skrzynię, zaleli ponownie ten sam olej.