soltman
01-11-2019, 16:42
Witam,
Od początku posiadania przeze mnie Cromy denerwowało mnie to, że ograniczniki nie trzymają drzwi (wszystkich 4) po otwarciu nawet przy niewielkim nachyleniu samochodu. Kiedyś wyczytałem, że to już taka przypadłość Cromy i zmiana na nowe ograniczniki nie wiele pomoże. Postanowiłem coś z tym zrobić... Może komuś się przyda
Demontujemy ogranicznik przy maksymalnie otwartych drzwiach odkręcając najpierw kluczem torx od słupka, a następnie kluczem imbusowym od drzwi (nie pamietam rozmiaru kluczy). Wychodzi bez problemów po krótkim „bawieniu”.
37007
37008
37009
Na wybrzuszeniach wiercimy otwory (ja wierciłem wiertłem średnicy 3,5mm)
Szerokość ogranicznika ok 14mm
Grubość wybrzuszenia niewiele ponad 10 mm (u mnie)
37010
37011
W dalszej kolejności nagwintowałem otwory gwintownikiem fi 4mm
37013
W otwory ostatecznie (po próbach z mosiężnymi) wkręciłem śruby stolarskie fi 4mm (do drewna) po wcześniejszym zeszlifowaniu tych kwadratów przy łbie.
37014
37015
Z drugiej strony zakręciłem dodatkowo nakrętkę, którą zeszlifowałem na półokrągło.
Fabryczny łeb również szlifujemy, tak żeby łagodnie schodził do podstawy ogranicznika.
37016
37017
37018
Śrubę szlifowałem pilnikiem (szlifierka stołowa zbyt mocno rozgrzewała śrubę i zaczęło topić tworzywo, którym oblany jest płaskownik ogranicznika).
Wysokości śruby to po 1,5 mm po obu stronach od podstawy. Długość całej to 13mm bo więcej nie przejdzie przez wycięcie na zdjęciu poniżej
37019
Po pilniku papier gradacji 320, 800 i 2000, już na wysoki połysk żeby nam nie szlifowało tego plastikowego elementu, który się zaciska na wybrzuszeniach.
Analogicznie robimy na wszystkich wybrzuszeniach i montujemy.
Po zamontowaniu czuć wyraźny opór przy przejściach przez wybrzuszenia podczas otwierania i zamykania. Drzwi nie zamykają się nawet przy dużym pochyleniu samochodu.
Minęło dopiero kilka dni od usprawnienia tak że zobaczymy jak długo będzie to działać...
37020
37021
37022
Od początku posiadania przeze mnie Cromy denerwowało mnie to, że ograniczniki nie trzymają drzwi (wszystkich 4) po otwarciu nawet przy niewielkim nachyleniu samochodu. Kiedyś wyczytałem, że to już taka przypadłość Cromy i zmiana na nowe ograniczniki nie wiele pomoże. Postanowiłem coś z tym zrobić... Może komuś się przyda
Demontujemy ogranicznik przy maksymalnie otwartych drzwiach odkręcając najpierw kluczem torx od słupka, a następnie kluczem imbusowym od drzwi (nie pamietam rozmiaru kluczy). Wychodzi bez problemów po krótkim „bawieniu”.
37007
37008
37009
Na wybrzuszeniach wiercimy otwory (ja wierciłem wiertłem średnicy 3,5mm)
Szerokość ogranicznika ok 14mm
Grubość wybrzuszenia niewiele ponad 10 mm (u mnie)
37010
37011
W dalszej kolejności nagwintowałem otwory gwintownikiem fi 4mm
37013
W otwory ostatecznie (po próbach z mosiężnymi) wkręciłem śruby stolarskie fi 4mm (do drewna) po wcześniejszym zeszlifowaniu tych kwadratów przy łbie.
37014
37015
Z drugiej strony zakręciłem dodatkowo nakrętkę, którą zeszlifowałem na półokrągło.
Fabryczny łeb również szlifujemy, tak żeby łagodnie schodził do podstawy ogranicznika.
37016
37017
37018
Śrubę szlifowałem pilnikiem (szlifierka stołowa zbyt mocno rozgrzewała śrubę i zaczęło topić tworzywo, którym oblany jest płaskownik ogranicznika).
Wysokości śruby to po 1,5 mm po obu stronach od podstawy. Długość całej to 13mm bo więcej nie przejdzie przez wycięcie na zdjęciu poniżej
37019
Po pilniku papier gradacji 320, 800 i 2000, już na wysoki połysk żeby nam nie szlifowało tego plastikowego elementu, który się zaciska na wybrzuszeniach.
Analogicznie robimy na wszystkich wybrzuszeniach i montujemy.
Po zamontowaniu czuć wyraźny opór przy przejściach przez wybrzuszenia podczas otwierania i zamykania. Drzwi nie zamykają się nawet przy dużym pochyleniu samochodu.
Minęło dopiero kilka dni od usprawnienia tak że zobaczymy jak długo będzie to działać...
37020
37021
37022