PDA

Zobacz pełną wersję : Tylne zawiasy



dziuba55
18-10-2019, 10:28
Mam problem z tylnymi drzwiami. Ciężko chodzą na zawiasach. Czym nasmarować. WD było już w użytku. Ale jak było 2 stopnie ciepła to chodziły lżej. Proszę o pomoc

darecki_W
18-10-2019, 10:42
Pierwszy lepszy smar penetrujący ale nie WD bo ono się do tego nie nadaję

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

dziuba55
18-10-2019, 11:26
Ok. Myślę że w motoryzacyjnym powinno być. Dzięki za odpowiedź

tomsonPoznań
19-10-2019, 13:36
Witam , ja właśnie używałem wd ale do początku jak kupiłem poprzedni kierowca nie otwierał tylnych drzwi na maksa (270stopni) i można było otworzyć tylko do 90 stopni tylko używałem wd codziennie i po trochu próbowałem otwierać więcej aj w końcu udało się otworzyć na maksa po tym już poszedł 'tawot'

Pozdrawiam

malutki1989
21-10-2019, 09:43
Już nawet zwykły olej silnikowy byłby lepszy niż WD.

Swoją drogą od kiedy zaczęły się te problemy? Może zawiasy są krzywe?

jakmaj
01-11-2019, 15:47
Witam

Koledzy i koleżanki ja mam już drugie ducato (pierwsze z 2008r a obecne z 2012) i w obydwu były problemy z zawiasami tylnych drzwi.
Walczyłem z problemem i śmiem twierdzić, że jeśli zawias już stawia opór to żadne oleje, wd40 itp nie pomogą. Tam jest ciężki dostęp i ciasne spasowanie i olej tam nie wniknie. WD40 jeśli pomoże to na krótko.
Jeśli pozostawi się uszkodzony zawias i na siłę będzie się otwierało drzwi to w końcu blacha drzwi wokół zawiasu się wyłamie (szczególnie jeśli uszkodzony jest zawias górny).

Podaję metodą pracochłonną ale rozwiązującą problem w 100% prawie za darmo. DOTYCZY ZAWIASÓW 180st

- demontujemy uszkodzony zawias,
- idziemy do kolegi który ma palnik acetylenowy lub propan-butan-tlen lub jeśli posiadamy takie narzędzie robimy naprawę u siebie,
- montujemy zawias w imadło, odpalamy palnik i grzejemy do czerwoności w miejscu w którym jest trzpień od zawiasu (środkowa część)
- np. kombinerkami kręcimy zawiasem - już po kilku obrotach zawias będzie działał płynnie (warto pokręcić w tę i z powrotem kilka razy tak aby cała rdza wypadła z zawiasu),
- czekamy aż zawias wystygnie, czyścimy, odtłuszczamy i malujemy porządnym podkładem (najlepiej sprayem)
- na znanym portalu aukcyjnym zamawiamy po kodzie koloru lakier w sprayu do swojego auta i po wyschnięciu podkładu malujemy kupionym sprayem zawias
- montujemy zawias i cieszymy się samodzielnie wykonaną naprawą

Jeśli ktoś chce aby problem nie powrócił to można w zawiasie nawiercić niewielki otwór (fi 3mm) o głębokości takiej aby sięgał trzpienia zawiasu. Otwór ten będzie służył do smarowania zawiasu w późniejszym czasie. Super smaruje się taki zawias oliwiarką do prowadnic pił łańcuchowych (rzadki olej wprowadzamy wtedy pod ciśnieniem) lub wd40.
Postaram się zrobić zdjęcie jak to wygląda u mnie i wstawię je po południu.

Koszt naprawy zawiasu wynika jedynie z zakupu farby podkładowej i farby w kolorze (koszt razem około 70zł). Farby takie starczają swobodnie na wszystkie zawiasy i jeszcze zostanie na jakieś zaprawki itp.

37012

jakmaj
01-11-2019, 20:07
Wrzucam zdjęcie zawiasu. Jest brudny bo często smaruje. Na czerwono zaznaczyłem miejsce które trzeba grzać palnikiem.

37023


Przez widoczny otwór cyklicznie wprowadzam rzadki olej lub WD40