PDA

Zobacz pełną wersję : Złodziej prądu pod maską Pandy



Panda2006
16-10-2019, 12:54
Witam
Problem jest następujący. Na postoju moja Panda zużywa zbyt duże ilości prądu tak, że po 1,5 tygodnia postoju już jest praktycznie aku wyczerpany. Po naładowaniu prostownikiem, znowu to samo, więc to nie jest tak,że to akumulator jest niedoładowywany podczas jazdy. Oddałem samochód do mechanika by zdiagnozował problem i odkrył, że bezpiecznik w komorze silnika o oznaczeniu F03 jest odpowiedzialny za zbyt duży pobór prądu. Pytanie jest takie, za co ten bezpiecznik odpowiada (jakie elementy układu elektrycznego zabezpiecza), czy ktoś ma wiedzę, gdzie pozyskać dokładny schemat instalacji elektrycznej (Panda 1,1 11.2006r) ? Ogólna instrukcja obsługi mi nie pomoże, bo tam nie ma rozpisanych wszystkich bezpieczników.
Pozdrawiam wszystkich :)

ata
16-10-2019, 16:40
bezpiecznik w komorze silnika o oznaczeniu F03
Występuje tylko w samochodach ze skrzynią biegów "Dualogic", jest pod niego podpięta pompa skrzyni.
Sporadycznie bywa wykorzystywany do zasilania CB radia albo wzmacniacza subwoofera ( 30A bezpiecznik, można pod niego podpiąć coś konkretnego bez ryzyka spalenia połowy instalacji).

Panda2006
16-10-2019, 22:09
Występuje tylko w samochodach ze skrzynią biegów "Dualogic", jest pod niego podpięta pompa skrzyni.
Sporadycznie bywa wykorzystywany do zasilania CB radia albo wzmacniacza subwoofera ( 30A bezpiecznik, można pod niego podpiąć coś konkretnego bez ryzyka spalenia połowy instalacji).

Dziękuję za odpowiedź
Czyli, jak mam zwykłą skrzynię, to tam musi być coś podpięte nie związane z wyposażeniem fabrycznym Pandy, tak to rozumiem ? . Fiacik jest z drugiej ręki, więc ktoś coś tam pewnie grzebał. Tylko teraz pytanie, co pod ten obwód jest podpięte, bo nie mam subwoofera, ani CB, ani jakiegoś "dziwnego" innego wyposażenia (chyba, że centralny zamek, bo działa tylko z kluczyka,- nie ma pilota). Kurde jak to ugryźć bez rozbierania połowy auta?

ata
16-10-2019, 23:32
jak to ugryźć bez rozbierania połowy auta?
Wyjąć bezpiecznik (F03) i zobaczyć co się zepsuło.
Poważnie, w egzemplarzach z manualną skrzynią, ten bezpiecznik nie zasila niczego i normalnie nie jest nawet zamontowany.
Może być tam podłączony centralny zamek (nie fabryczny), albo np. radio (też nieoryginalne). Jest wiele możliwości, ale tak czy inaczej całe fabryczne wyposażenie powinno działać. Chyba że kiedyś komuś omskła się ręka przy dłubaniu w kablach, i potem "musiał" zrobić prowizorkę, bo - przykładowo - spalił jakiś kabel w zasilaniu układu zapłonowego albo coś równie ważnego. Wyjmiesz bezpiecznik to się dowiesz.

Panda2006
17-10-2019, 13:24
No więc tak:
1. jak wyjmę bezpiecznik, nie odpalę auta
2. jak wyjmę bezpiecznik zamek centralny działa
W czasie uruchomionego silnika nie wyciągałem tego bezpiecznika, gdyż nie wiem czy to "zdrowe", w sensie czy czegoś nie popsuję
Tak sobie myślę, że najprostszym rozwiązaniem tego problemu, byłoby zrobienie osobnego wyłącznika w kabinie auta, który by odcinał ten obwód z bezp. F03. Wyłączałbym sobie go na noc i byłby spokój

Braval
19-10-2019, 19:27
Równie dobrze mozesz dac zasilanie ze stacyjki dla tego obwodu, odpadnie Ci montaz dodatkowych przelacznikow. A swoją drogą moze juz masz "ominiety" ten obwod ,moze cewki masz zasilane z ominieciem stacyjki lub jakies cewki p[rzekaznikow są zasilane bez odciecia kluczykiem. Pobor pradu jest na tyle maly,ze nie "wywala" bezpiecznika. Ktos stosowal jakies patenty kiedys lub "cos" faktycznie jest prądozerne???

malutki1989
21-10-2019, 10:59
Proponuję sprawdzić do jakiego urządzenia, elementu wpięty jest przewód z tego bezpiecznika. Trudne nie powinno być, bo instalacja jest dosyć prosta.


1. jak wyjmę bezpiecznik, nie odpalę auta

Co to znaczy, że nie odpalisz auta? rozrusznik nie kręci, pompa paliwa nie działa?

Panda2006
24-10-2019, 17:14
Sorki panowie, nie widziałem Waszych odpowiedzi (sądziłem, że będzie mail przychodził z powiadomieniem)
Jak wyjmę bezpiecznik F03 w ogóle nie działa rozrusznik, ani kontrolki na tablicy.
----------------
Sprawa rozwiązała się i mechanik doszedł przyczyny. Otóż powodem nadmiernego poboru prądu na postoju był,.. tu uwaga,... lokalizator GPS, który pozostał po pierwszym właścicielu, którym była jakaś firma :D