PDA

Zobacz pełn± wersję : Doblo II z 1.4 95KM w LPG VS 1.4 T-JET 120KM w LPG



P±czek
11-10-2019, 13:07
Drodzy forumowicze,

chce zmianic swojego Doblo z 2005 roku z 1.9 JTD 105 koni na nowszy model.

Mam 2 opcje silnikow benzynowych, nie chce juz diesla.

Do auta chce zamontowac LPG.

Wiadomo, ze 1.4 T-Jet jest generalnie fajniejszy.

Bede kupowac auto 5 letnie z nalotem kolo 60-80k km. Zalezy mi przede wszystkim na niezawodnosci. Auto rodzinne, nie jezdze po miescie, glownie autostrady, drogiszybkiego ruchu. Na codzien auta w miescie nie bede uzywal. Rocynz nalot 12-15k km.

Znalazlem fajnego Doblaka z 1.4 95KM z fabrycznie zainstalowanym gazem w ASO. Jezdzilem nim, nie jest takim mulem jak myslalem. Powiedzialbym, ze jest ciut mniej dynamiczny niz 1.9 JTD 105 koni.

Pytanie brzmi, o ile lepiej jezdzi sie T-Jetem i czy warto Waszym zdaniem szukac i czekac na fajny egzemplarz z mocniejszym silnikiem?

T-Jetem nie mialem okazji sie jeszcze przejechac...

EDIT: zapomniałem dodać, że auto planuję eksploatować 8-10 lat (czyli do wieku samochodu 13-15 lat).

Pozdro,
Maciek

mechanizator9
11-10-2019, 14:02
Jako, że mam Doblo z jednym i drugim silnikiem powiem tak: T-jet zbiera się nieco lepiej od dołu i nie trzeba go tak mocno kręcić jak wolnossaka gdy chce się szybko wyprzedzić, na wzniesieniach tjet też wygrywa ponieważ wciskasz gaz i auto jedzie, 95 trzeba czasem kręcić pod górkę a auto mimo to i tak wytraca prędko¶ć. Wolnossak przy spokojnej jeĽdzie po mie¶cie jest ok tylko mu nieco mocy czasem brak, za to w przyszło¶ci brak problemu z turbo i dwumas±, t-jet większa przyjemno¶ć z jazdy zwłaszcza przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu. Oba auta pal± mi tak samo tylko 95km ma przejechane 104000 a t-jet 4000 i nie mam w nim jeszcze założonego LPG bo czekam aż się silnik ułoży.

P±czek
11-10-2019, 14:20
Dzięki za super odpowiedĽ.

Wiesz jak wygl±da sprawa z LPG w jednym i drugim silniku? Na co trzeba zwrócić uwagę, jakie s± koszty instalacji (dodam, że to moje pierwsze auto z LPG).

Czy założenie LPG do T Jeta jest duzo droższe niż założenie do 95KM?

Jak u Ciebie ze spalaniem v 95KM? Człowiek u którego ogl±dałem auto zarzekał się, że 95KM spala 8-10L gazu na stówkę.

mechanizator9
11-10-2019, 15:29
Oba auta kupiłem jako nowe, ASO chyba w 2012r założyło mi LPG za 4000zł w wersji 95, jaki¶ czas temu orientowałem się w tym samym ASO w cenie montażu LPG do tjeta (auto z tego roku) i też zaproponowano mi instalację za 4000zł. Przy instalacji nie musiałem nic dłubać do obecnego przebiegu i jestem z niej i auta zadowolony. Eksploatacja to standardowo wymiana filterków. Spalanie mogę podać z komputera bo nigdy tego tak naprawdę nie mierzyłem. Lato jakie¶ 7/8 zima 8/9 tylko ja robię stosunkowo krótkie odcinki. ¦rednia z komputera w wolnossaku z 100000km to będzie jakie¶ 8,6. Przyjmij, że będzie to 9/10l LPG, wszystko zależy od stylu jazdy i jakie odleglosci pokonujesz aby silnik się zagrzał, ale te silniki bardzo szybko łapi± temperaturę już po kilku kilometrach a latem nawet po 1.

darofiat
01-11-2019, 23:35
Ja na twoim miejscu darował bym sobie tego 1.4 95 bo to po prostu nie jedzie jeżeli chcesz poprawić to zdecydowanie 1.4Tjet .Instalacja koniecznie nie najtańsza tylko z ¶redniej półki i koniecznie z odczytem krótko i długo terminowych korekt po przez OBD(bo częstotliwo¶ć pojawiaj±cych błędów z katalizatorem może cię wykończyć)ja mam STAG QNext +hana 2000+Silver S6+zbiornik54L.Jeżeli w przyszło¶ci planowałby¶ Chiptuning to proponuje od razu montować przewód do gazu fi 8 mm miedzy zbiornikiem a reduktorem zapobiegniesz tym zabiegiem zbyt gwałtownych spadków ci¶nienia gazu pod dużym obci±żeniem silnika.To tak na szybko:)

mepszo1
03-11-2019, 08:44
A ja kolego mam doblo maxi 12r 1.4 16v 95km z fabrycznie założonym gazem i może nie jest demonem prędko¶ci ale co do awayjnono¶ci to zł‚ego słowa nie mogę™ powiedzie㇠( kierowca mój nie jest morderc±… samochodów )Z gazem nie miał‚em nigdy problemów... zmienił‚em raz wtryski i raz parownik . Auto ma nalatane 700 ty¶› i przy silniku zmieniałem raz cewki i rozrz±d… z osiem razy i to wszystko . Jedyna… porażk±… jest skrzynia biegów która się™ sypie i już wykończył‚em trzy . Jeżeli chcesz gania㇠takim autem to może by㇠rzeczywi¶cie słabe i czasami trudno uwierzy że ma 95km

mechanizator9
03-11-2019, 12:00
Z fabrycznym gazem czy montowanym przez dilera? Co się psuje w skrzyni biegów? Pytam ponieważ posiadam od nowo¶ci doblaka z tym silnikiem i nic się z skrzyni± biegów nie dzieje, wymieniam w niej jedynie olej co 50kkm. Ogólnie wdzięczna i bezawaryjna jednostka jak i całe auto, choć u mnie ma dopiero 104kkm przebiegu. W tym roku kupiłem nowe z t-jetem i mam dziwne wrażenie, że fiat zszedł z jako¶ci± materiałów i montażu w stosunku do wersji przedliftowej.

mepszo1
03-11-2019, 14:57
Gaz założony w salonie. Skrzynia pierwsza padła po 200ty¶...rozkręciła się. Została skręcona zrobiła jeszcze z 50 ty¶ i się posypała cała , naprawa grubo ponad 2ty¶ więc kupiłem użsywan± która wytrzymała równy rok czyli jakie¶ 150 ty¶ i padły łożyska na mechanizmie różnicowym...olej lał się ciurkiem wiec najszybciej było kupić drug± na podmianę i ta też padła mniej więcej po roku czyli też koło 150ty¶ tym razem padły łożyska na którym¶ wałku i strasznie szarpała po zdjęciu nogi z gazem. Ta obecna zaczęła wyć na 1 i 2 biegu wiec to znaki że co¶ się już zaczyna dziać że będę zmieniał motor bo już się kończy to najlepszy moment na zmienę skrzyni

darofiat
03-11-2019, 17:06
Z fabrycznym gazem czy montowanym przez dilera? Co się psuje w skrzyni biegów? Pytam ponieważ posiadam od nowo¶ci doblaka z tym silnikiem i nic się z skrzyni± biegów nie dzieje, wymieniam w niej jedynie olej co 50kkm. Ogólnie wdzięczna i bezawaryjna jednostka jak i całe auto, choć u mnie ma dopiero 104kkm przebiegu. W tym roku kupiłem nowe z t-jetem i mam dziwne wrażenie, że fiat zszedł z jako¶ci± materiałów i montażu w stosunku do wersji przedliftowej.

Co do jako¶ci materiałów to faktycznie co¶ jest na rzeczy,zwłaszcza jeżeli chodzi o głowice.

topazz
04-11-2019, 13:19
Co do jakości materiałów to faktycznie coś jest na rzeczy,zwłaszcza jeżeli chodzi o głowice.

Ja mam 1,4 95KM z włoch z włoską instalacją. Instalacja klon AEB King pierwotnie miała wtryski I-PLUS taki wynalazek AEB.
Co do LPG w tych silnikach:
1. głowica w 2015 roku zmienili głowicę z 71745119 na 71779260 i ta nowa jest nieodporna na LPG nawet ASO miało problem z reklamacjami w TIPO - podobnie jak Fordy. Numer głowicy możesz sprawdzić po VIN na https://www.fiat-autoparts.com/
2 instalacje włoskie pakowane przez fiata to produkty na nowe auta, sterowniki mają ograniczone możliwości i wgrane mapy pod auto - dlatego polecam samodzielne założenie instalacji.
3. z mojej włoskiej instalacji został tylko sterownik, zmieniłem reduktor i listwę (reduktor włoski Nordic, listwa polska STAG ACW02) obecnie auto pali max 10l gazu (używane jako kombi dla rodziny).

Co do instalacji to zobacz gdzie są wtryskiwacze gazu - powinny być pod pokrywa filtra i wchodzić od góry przy wtryskiwaczach benzyny. U mnie fabrycznie włosi z lenistwa założyli za silnikiem :-).
Co do mułowatości 1.4 95 KM to nie narzekam, torpeda to nie jest ale skrzynia nadrabia. W wakacje zapakowany na full z czterema rowerami na dachu nie odważyłem się wyprzedzać ale nie byłem zawalidrogą.
Spalanie T-Jeta i wolnossącego powinno być zbliżone. Jednak wersji długiej z 1.4 95 kM juz bym się obawiał bo jednak to parę kilo więcej. Z pewnością T-JET będzie dawał więcej przyjemności z jazdy. No i nie musi to być Fiat możesz poszukać OPLA COMBO.
Co do spalania oleju to od czasu jak używam C3 5W40 Magnateca nie dolewam więcej niż dwie setki na 2-3tys km.
Co do skrzyni to poci się wybierak - trzeba wymienić uszczelniacz i założyć gumkę kondonka z palio weekend osłaniaj±cego palec wybieraka.

Czyli najpierw sprawdź głowicę bo jak ma mieć taką odporność jak fordowska to lepiej kupić forda tourneo:-)
Instalację założyć lepiej w dobrym warsztacie na polskich podzespołach.

Ja szukałem auta pod względem przebiegu i stanu, moje spokojne usposobienie nie definiowało wyboru silnikiem.
Co do wyposażenia to manualna klima wystarcza, a wyposażenie audio-video można uzupełnić samemu (ja z niecałe 1000PLN mam DVD/divx z dwoma monitorami i wymienionymi głośnikami na dwudrożne ze zwrotniczmai.

Jednak następne dobelko/COMBO chciałbym w T-JET z gazem w wersji MAX przedłużanej.

P±czek
27-06-2020, 18:57
Odpowiadam sobie sam po pół roku jazdy 1.4 Turbo TJetem.

Moim zdaniem TJet 120 koni to minimum do tego auta. Mam wersję maxi, która waży około 1500 kg i auto jeĽdzi OK, ale bez szaleństw. Nie wyobrażam sobie jazdy z silnikiem nieuturbionym, no chyba że po mie¶cie. Wydaje mi się, że ta słabsza wersja jest wła¶nie przeznaczona do takiego użytku.

Co do instalacji gazowej to mam STAG-a i wszystko dział jak należy. Istotne jest natomiast to, że w miejsce koła zapasowego wszedł zbiornik Bormech w romiarze 64 litry! Dokładnie taki: BORMECH 650/230 64L. Mam wersję maxi, ale podejrzewam, że do "krótkiej" wersji też taki wejdzie. Oznacza to, że efektywnie wchodzi 50 litrów gazu, co daje zasięg autostradowy około 400km => doblak spala mi 12litrów przy predko¶ciach 130km/h. Przy spokojnej jeĽdzie koło 80-90km/h można zej¶ć do 10 litrów.