PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0036 grzałki sondy lambda za katalizatorem



steyr
10-10-2019, 15:56
Cześć,

spotkał się ktoś z takim problemem? U mnie od jakiegoś czasu wyrzuca Check-a losowo, ale coraz częściej z ww. błędem. Poza checkiem nie ma żadnych innych objawów. Na dniach sprawdzę oporność grzałek, obie sondy przed katem i za katem są takie same więc możliwa dla testów jest ich zamiana. Bardziej mnie zastanawia taki szybki zgon grzałki w sondzie, obecnie mam 37kkm przebiegu lpg od salonu. Sondy Bosch-a made in Germany. W poprzednim aucie padła mi grzałka w sondzie przy przebiegu ~100kkm, założyłem Bosch-a i obecnie jest 250kkm i zero problemów, również z lpg auto. Co ciekawe dzwoniłem do user-a z allegro co sprzedaje sondy to mi powiedział że nie jestem peirwszym który szuka sondy do 2-3 letniego Tipo:mad: pozdrawiam

Sławek89
10-10-2019, 18:58
Mi padła (w dieslu) przy przebiegu 54k km. Check też wywalało i podobnie jak u Ciebie nie było żadnych innych objawów.

KOBRA
10-10-2019, 19:04
U mnie wymieniona na gwarancji przy przebiegu 9000 km.

Misiek1621
10-10-2019, 22:02
Ja też już wymieniałem sondę za katalizatorem. Ona służy tylko do diagnostyki katalizatora i po za tym nic się nie dzieje. Spalanie nie wzrasta itp. Mi padła przy przebiegu 40 000km i wyskakiwał ten sam błąd. Za nowego Boscha dałem około 260 zł, ale strasznie musiałem się naszukać. Gdzie nie dzwoniłem to produkt był niedostępny. Z tego co rozumiem to jak usunąłem błąd to komputer kilka razy próbuje zakończyć test katalizatora i jak za którymś razem nie jest w stanie tego zrobić to wyrzuca błąd. I to raczej zależało ile razy odpaliłem i rozgrzałem auto, a nie od przejechanych kilometrów. Jak usunąłem błąd to w programie ciągle widniało że test katalizatora nie jest zakończony. Wymieniłem sondę i jak na razie cisza i test katalizatora komputer przechodzi.

steyr
10-10-2019, 22:49
Ja przyjanuszowałem i kupiłem używkę za 30zł, podmienię to zobaczę jak dojdzie. Sonda jest taka sama jak w wielu Fiatach tj. 55246214.

Kapar
11-10-2019, 14:37
Witam. Czym skanujecie swoje tipole. Wyslijcie linka do aukcji lub strony z skanerem który bedzie działał z tipo 1.4tjet 2018r. Wyskoczyl mi check i chce to zweryfikowac co to...

ksys
11-10-2019, 14:51
Przestrzegę przed kupowaniem sond zamienników. Owszem wskazania mają ok, ale miałem w jednym aucie problem z grzaniem sondy lambda, i dopiero za 3cim razem jak zamontowałem oryginał Bosch, to problem minął. Na zamiennikach owszem, wskazania były prawidłowe, ale błąd grzania sondy występował cały czas.
pozdrawiam

steyr
11-10-2019, 15:19
Witam. Czym skanujecie swoje tipole. Wyslijcie linka do aukcji lub strony z skanerem który bedzie działał z tipo 1.4tjet 2018r. Wyskoczyl mi check i chce to zweryfikowac co to...

Jeśli chodzi o bezpłatną wersję "software" to ELM327 BT z Vgate + apka PistonOBDII.

steyr
14-10-2019, 22:46
Jeśli chodzi o bezpłatną wersję "software" to ELM327 BT z Vgate + apka PistonOBDII.

Podmieniłem sondę i od 3 dni spokój, nie ma póki co żadnego błędu. "Nowa" używana sonda ma opór na grzałce przy 20C 3,1Ohm-a, stara sonda w tych samych warunkach 3,6 Ohm. Nie wielka różnica, a jak widać robi różnice.

ata
14-10-2019, 23:30
"Nowa" używana sonda ma opór na grzałce przy 20C 3,1Ohm-a, stara sonda w tych samych warunkach 3,6 Ohm. Nie wielka różnica, a jak widać robi różnice.

Robi różnicę, bo oprogramowanie sterujące silnikiem celowo ma ustawiony minimalny margines błędu. Żeby się przypadkiem żadne eko-normy nie rozjechały.

A prawda jest taka, że te "uszkodzone" sondy pracują jeszcze lata (i dziesiątki tysięcy kilometrów) zanim rzeczywiście spali się grzałka. Niedługo sondy będą tak samo "materiałem eksploatacyjnym" jak płyn do spryskiwaczy, żarówki albo sprzęgła.