PDA

Zobacz pełną wersję : 1,9JTD błędy P1653 i P1320. Nie odpala



sf1
29-09-2019, 19:37
Witam wszystkich, niestety Punto z silnikiem 1,9JTD 80KM zgasło w czasie jazdy i już nie odpala. Zapaliła się czerwona kontrolka check engine i czerwona kontrolka przy wskaźniku temperatury. Błędy jakie teraz się pojawiają to błędy związane z rozrządem (FES+ VAG KKL) Problem w tym, że sprawdziłem multimetrem czujnik wałka rozrządu oraz wału i wydają się sprawne. Czujnik wałka po zasileniu i podpięciu diody LED - dioda mruga przy kręceniu, a czujnik wału indukcyjny ma rezystancje 700 Ohm i zmienia się ona podczas przesuwania przy nim czegoś metalowego. We wtyczce czujnika wałka jest 12V pomiędzy skrajnymi pinami i 7V między 1 i 2. Na czujniku wału korbowego komputer podaje 2,5V na 1 pin i 2, a na 3 (ekran?) jest masa. Pytanie czy tak powinno być? Moglibyście poratować rozpiską pinów ECU? Z tego co widzę w eperze to powinno być ECU o nr 46789433. Tak w ogóle to gdzie jest ECU w tym aucie? Gdzieś pod akumulatorem?

Rozrząd jest na 100% ok ustawiony

Po zajrzeniu do filtra paliwa pompka o wiele dłużej i głosniej chodzi po przekręceniu kluczyka , a paliwo w wężykach pod maską lekko bulgocze (dźwięk przelewania). Punciak zaczął też od tamtej chwili przy próbie odpalania łapać jakby chciał odpalać podczas pierwszych obrotów wału, bo wcześniej to suche kręcenie rozrusznikiem. Może problemem jest układ paliwowy tylko skąd te błędy synchronizacji rozrządu?

Braval
29-09-2019, 21:08
Mozesz podmienic czujniki fazy i walu. Moim zdaniem, mogl pasc czujnik walu.Kup uzywke,bo nie ma sensu ladowac w to auto kasy. W temacie bulgotania w zbiorniku paliwa, to wyczysc regulator cisnienia paliwa w pompie CR. nie zaszkodzi wyjac pompe ze zbiornika, na niej jest sitko ,sądząc po wieku auta ,bedzie niezle zabrudzone.Czujnik fazy jest pod kolem , trzeba zrzucac pasek, choc jest mozliwosc , zdjac kolo i pasek bez demolki calosci?!(sam robilem). Daj znac o efektach. Czujniki podejdą od kazdego fiata, alfy , itd . z siln. jtd.