Zobacz pełną wersję : Śruba łącząca przewód olejowy z turbina
rafal.benitez
25-09-2019, 13:05
Tak wygląda po 60k km. Dramat. Koszt wymiany 73zl. Następnym razem wymienię po 30k km.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190925/b6631df8a3c1927f61f712376ee54904.jpg
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
25-09-2019, 13:31
Za bardzo na zdjęciu nie widać, za małe. Siatka jest pozrywana, czy coś przypchane? U mnie przy 45tyś. sitko wyglądało ok, ale miałem nową śrubę, to wymieniłem. Być może olej gra rolę, w T-Jet nie leje się 0W30, jak to w MA jest.
rafal.benitez
25-09-2019, 14:54
Ta siateczka się lekko pofaldowala i odeszła https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190925/79ae1fddc171661d348d249ffe12790c.jpg
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jakie przebiegi robisz od wymiany do wymiany oleju, ale ja bym ja wyp**ił. Wyznaję zasadę, że lepiej smarować ułożyskowanie zabrudzonym olejem niż, nie smarować wcale (bo się jakieś gówno nylonowe zatkało, lub zerwało....)
TadekNiejadek
29-09-2019, 23:36
A dla niewtajemniczonych po co jest ta śruba?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
30-09-2019, 00:12
A dla niewtajemniczonych po co jest ta śruba?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Jak to po co? Do zamocowania przewodu hydraulicznego do turbiny, którym pompowany jest olej do jej smarowania.
TadekNiejadek
30-09-2019, 09:24
No i pięknie, wszystko jasne. Dziękuję
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Czy w tym układzie jest tylko jedna śruba z sitkiem
felixwawa
17-10-2019, 13:20
Jakiś part numer może tej części macie ?
Do 1,4 t-jet 20178 rok
kartonik
17-10-2019, 18:09
Łooo Panie, tak daleko w przyszłość to raczej nikt nie zagląda :wink:
Jakiś part numer może tej części macie ?
Do 1,4 t-jet 20178 rok
71769773
krowka1978
17-10-2019, 21:48
Co z uszczelkami? ;-)
36927
Śruba to ta 7? A podkładki 9?
Śruba 71769773
Podkładki?
rafal.benitez
19-10-2019, 18:13
36927
Śruba to ta 7? A podkładki 9?
Śruba 71769773
Podkładki?Tak to to. Mi z podkładkami wymienili
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
nightingale79
19-10-2019, 22:50
A ja mam pytanie - skąd macie takie schematy i numery części. To jakiś program serwisowy. Bo chyba nie eper dostępny na forum, który mi krzyczy że takiego nr VIN nie ma.
KEYePER na górze strony. Mojego Vin-u też nie ma . Szukaj po modelu .
A na żywo to chyba ta bedzie
piteros333
20-10-2019, 03:33
Te dwa tematy można połączyć ,https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/sruba-z-sitkiem-filtrem-w-1-4-t-jet-45182/ swoją droga ktos mi tam doradził żebym wymienił tę śrubę po 45k km ;-)
A na żywo to chyba ta bedzie
To nie Ta . Ta śruba jest od chłodzenia turbiny . Olejowa z sitkiem to ta która jest przykręcona pionowo z góry .
mariuszjarzynka19790227
03-11-2019, 23:31
KEYePER na górze strony. Mojego Vin-u też nie ma . Szukaj po modelu .Na liście próżno szukać nowego tipo...
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
04-11-2019, 08:54
Na liście próżno szukać nowego tipo...
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze raz spojrzyj prosto na dobry link, a Tipo się znajdzie.
mariuszjarzynka19790227
04-11-2019, 12:04
Jakoś nie widzę, jest tylko stare tipo...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191104/a94905dcb4ff1a4dcf52e97c13d7154a.jpg
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
http://keyeper.fiatklubpolska.pl/navi?KEY=STARTUP&FORCED=TRUE&COUNTRY=023&LANGUAGE=6&GUI_LANG=6&SAVE_PARAM=LANGUAGE
Bo zły link bierzesz
mariuszjarzynka19790227
04-11-2019, 17:08
Thx
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
Gdzieś w sklepie widziałem podkładki aluminiowe. Czy mogą być miedziane:?:
Może moje pytanie jest niezrozumiałe, dlatego jeszcze raz zapytam, czy podkładki pod śrubę musza być aluminiowe, czy mogą być miedziane.
piteros333
06-10-2020, 10:47
Witam ,odkopuje troche temat , ponoć od roku te śruby już nie mają sitka, takie info od fiat, po 30tyś kilometrów przy przeglądzie od razu wymienie sobie tę śrubę z podkladkami.
rajtkezjusz
06-10-2020, 15:19
Podkładka nie jest alu ,a stal o odp miękkości . Czy wymieniać na śrubę bez sitka ? Wymieniałem swoją przy ok 40 tyś km ,sitko było całe ,ale już lekko podgięte ,był twarde krostki wewnątrz -te krostki jeśli nie ma filtra pójdą na turbinę ,są drobne ,ale wyczuwalne -olej Selenia .Teraz od wymiany jeździłem na innym ,będę wymieniał śrubę za 10 tyś km i sprawdzę jak na tym innym oleju. Miałem wymienianą turbinę i mechanik odpinał ten przewód ,zajrzał do środka i zastrzegł ,że ta śruba wcale nie jest tam bez sensu-w przewodzie olejowym były wyczuwalne drobne spieki ,zanieczyszczenia ,bardzo drobne ,ale pamiętać należy ,że turbo jest ciasno spasowane . Wymył to w środku płynem do DPF -rozpuściło co trzeba . Z tego co pamiętam ,to olej podawany jest z pompy zza filtra głównego ,ale filtr ma możliwość puścić cześć oleju bokiem gdyby było spiętrzenie ,wiec ten olej pójdzie tez na turbo . Jak kto chce -koszt nieduży ,dojście dobre ,wymiana też co 3 lata około ,więc ..
W dziale 500X jest topik o tej śrubie ,momentach ,kosztach ,nr katalogowych
piteros333
06-10-2020, 19:30
A mozna jeszcze gdzies kupic te śrubę z sitkiem do t jeta 120KM
rajtkezjusz
06-10-2020, 23:47
Allegro lub kolega z JATA Fiat -na forum się ogłaszał . Koszt 50 zł + 2 podkładki po 10 zł
Z tymi podkładkami to przesada, że za 10 zł. Wystarczy miedziane za 1 zl.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Śrubę można zakupić w serwisie fiata. Cena taka sama jak na allegro
Śrubka za 50 zł. Ale to i tak nieźle, bywa że bzdety o koszcie produkcji kilka dolarów kosztują w tysiące. Tylko czemu nie można było jej zrobić z wymiennym filterkiem to już nie wiadomo. A nie czekaj, nie dałoby się tak zdzierać kasy :-).
rajtkezjusz
07-10-2020, 01:10
Wystarczy miedziane za 1 zl.
tak ,ale aby miedź była uszczelką i podkładką należy ją zahartować . Sama miedź nie jest dobrym rozwiązaniem . Drogo ten element kosztuje ,zapewne można zamiennik taniej ,ale raz na 3-4 lata 70zł nie boli ,a kombinować z dociąganiem ponad zadany moment dokręcania ryzykowne . Dany moment podano na konkretną śrubę i konkretne podkładki . Każdy może kombinować po swojemu ,a my na forum chętnie pokibicujemy i dzięki temu dowiemy się ,czy warto kupować zamiennik X ,czy ryzyko .
Kupiłem miedziane i nie ma przecieków, dokręcone odpowiednim momentem. Oczywiście nie zabraniam orginalnych.
rajtkezjusz
07-10-2020, 01:16
Śrubę można zakupić w serwisie fiata
trzeba się dowiedzieć wcześniej ,ponieważ gdy poszukasz po forach Alfy,Fiata,Lancia to znajdziesz ,że czasem śruby kupisz ,ale gdy zamówisz np 10 szt . Dlatego warto wcześniej się dowiedzieć ,czy ASO sprowadzi tobie śrubkę . Mnie ASO swego czasu miało sprowadzić ,ale na spółkę z innym ASO ,bo nie potrzeba im tyle było. Może się zmieniło ,bo ludzie chyba zaczęli o to pytać ,to i ASO reaguje na to . Centrala FCA na moje zapytanie kiedy wymieniać to ,odp ,ze "gdy zauważalnie pogorszy się praca silnika ,osprzętu " .Dowcipni ,wtedy to już po ptokach może być .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kupiłem miedziane i nie ma przecieków
być może już podhartowane fabrycznie (hartowało się ręcznie gdy wycinane były z surowej miedzi) ,nie zdziwiłbym się ,gdyby to były stalowe miedziowane ,ale ok -plus za kombinację ,to pomaga na forum . Tylko opisać wymiar (od czego są ) jakiś nr itd
Jak najbardziej masz rację.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To w końcu nie formuła 1
A kogoś, kto przykręcał i wie, czy mógłby w tym temacie przytoczyć moment dokręcania tej śruby?
piteros333
07-10-2020, 14:45
W serwisie gam wroclaw twierdza ze z sitkiem juz nie produkuja od roku co by sie zgadzalo bo rok temu tez dostalem taka inforacje ale wtedy sitko bylo w dobrym stanie wyczyscili zmienili uszczelki i wkrecili ta stara. No ale w tym roku zdalo by sie juz wymienic, ale pozostaje mi wziac te bez siatka
Miesiąc temu zamawiałem w Jata tą śrubę do Bravo 1.4tjet i przyszła z sitkiem.
Bo panowie w aso patrzą na rysunek do góry nogami.
Na rysunku są 2 śruby: 7 i 8 i podkładki 9. Jedna z tych śrub jest na dojściu oleju do turbo i jest z sitkiem, a druga jest bez sitka. Niech zamówią odpowiednia to sami zobaczą ze jest z sitkiem a nie bajki opowiadają...
czyli niekompetencji ASO ciąg dalszy
MOMENT Dokręcania śruby. To ok 20 Nm. Ja dokręciłem 22 niutki
rajtkezjusz
07-10-2020, 22:56
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/500x-serwis-turbiny-i-filtra-ma-46615/ dotyczy multiaira ,ale elementy tożsame zdaje sie
piteros333
08-10-2020, 00:21
kolega z JATA Fiat -na forum się ogłaszał . Koszt 50 zł + 2 podkładki po 10 zł
Można prosic namiary na tego kolegę?
rajtkezjusz
08-10-2020, 14:38
wejdź na stronę Jata fiat Świdnica ,napisz maila ,że z forum masz kontakt (p.Czaiński) i zapytaj o ten element .Podpowiem ,że np filtry MOPAR jak w moim przypadku były tańsze niż w sklepie Fiata u mnie (chyba Purflux robi dla Fiata tak na marginesie) ,ale kupiłem taniej produkt innej marki -znanej . Świece do tjet (MA) się opłaca ,bo kosztują ok 45 zł/szt a nie jak liczy serwis ok 85 zł /szt (niektórzy mają u siebie dostęp do tańszych, ja nie znalazłem sklepu w swoich okolicach gdzie byłyby taniej niż w Jata ) pomnóż *4 to już jest oszczędność . Kupując np u niego na fakturę imienną (ASO aby dać gwarancję żąda faktury na ori części -przerabiałem temat w swoim ASO ) zestaw na serwis 30 tyś km miałem w kieszeni ok 200 zł dla swoich przyjemności .
mechanizator9
08-10-2020, 14:40
Jata wystawia też pod kilkoma nickami na allegro jata_fiat, JATA-FIAT, FIAT
https://allegro.pl/oferta/sruba-smarowania-turbo-fiat-lancia-alfa-romeo-1-4-9084351609?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
krowka1978
08-10-2020, 14:42
Bo panowie w aso patrzą na rysunek do góry nogami.
Na rysunku są 2 śruby: 7 i 8 i podkładki 9. Jedna z tych śrub jest na dojściu oleju do turbo i jest z sitkiem, a druga jest bez sitka. Niech zamówią odpowiednia to sami zobaczą ze jest z sitkiem a nie bajki opowiadają...
Bo panowie w ASO myślą, że dolot oleju do turbo jest od dołu, a tu niespodzianka ustrojowa, od góry, czyli śruba nr 7 ;-)
rajtkezjusz
08-10-2020, 14:47
Dokładnie ,dlatego za pierwszym razem kupiłem zestaw śruba nr 8 i 7 ,wyszło ,że sitko jest w 7 na turbinie ,a 8 przelot. Teraz tylko 7 wymieniam . 10 nie ma sitka zdaje się ,ale po co taka droga? Pewnie rzadko się ją rusza (zamawia) to i cena rzadka :( , a cena na allegro może być wyższa ,bo gość wystawi i czy sprzedasz ,czy nie to opłatę musi ponieść -czyli ponosi ją klient .(chyba ,że masz wykupione np allegro smart ,to w tej cenie przesył masz gratis )
Na rysunku w aukcji jest błąd -wedle moich oczu ,bo 7 i 8 to śruba ,a 9 to uszczelki . 10 może mieć inną średnicę niż 8 ,więc i uszczelki będą inne stąd nr ich 11
krowka1978
08-10-2020, 14:50
Jata wystawia też pod kilkoma nickami na allegro jata_fiat, JATA-FIAT, FIAT
https://allegro.pl/oferta/sruba-smarowania-turbo-fiat-lancia-alfa-romeo-1-4-9084351609?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Nie chcę nic mówić, ale dałeś linka do nie tej śruby, z rysunku nr 10. W aukcji też jest wpisana informacja o "spływie smarowania".
mechanizator9
08-10-2020, 15:15
Wrzuciłem tą aukcję bardziej jako przykład bo jata pod tym nickiem wystawia kilka śrub w różnych cenach
Aniversario
08-10-2020, 15:18
Ja już 3 razy zamawiałem części do przeglądu u kolegi z Jata i spokojnie można zaoszczędzić 30-40% w porównaniu z ASO. Głupi filtr oleju do T-jeta zamiast 100 zł kosztuje 60 zł. Świece tak jak kolega wyżej pisał tak samo. Za śrubę nr 7 z podkładką wyszło 70 zł. Jedynie odpuściłem filtr powietrza w oryginale bo ma chorą cenę chyba z 220 zł i wziąłem Manna. Także polecam.
rajtkezjusz
08-10-2020, 15:40
Wrzuciłem tą aukcję bardziej jako przykład bo jata pod tym nickiem wystawia kilka śrub w różnych cenach
i to wszystko wyjaśnia (ale się temat przez to rozwinął :) )
piteros333
09-10-2020, 00:22
Dziękuje wszystkim za pomoc :lol:
58000km i wymiana śrubki dosłownie w ostatniej chwili... 30min po wyjęciu ja oglądałem czy nic niej nie odpadło... no na szczęście nic choć jak widać na zdjęciu warstwa sitka zaczęła się już odklejać...
Niewiem czy na stan tego sitka ma wpływ sposób eksploatacji, u mnie dostaje auto w pedał momentami dość mocno i jak dla mnie 60000km to za dużo dla śrubki... następna wymiana przy 100000km...
piteros333
11-10-2020, 15:20
No niestety w JATA Fiat też mówia ,że w tych śrubach juz nie ma sitka, będzie montaż bez sitka
harry.wesoly
11-10-2020, 15:38
Aż poleciałem do garażu kuknąć czy śruba jaką kupiłem rok temu na zaś ma ten filtr i ma. Będę wymieniał na wiosnę na 30tys przebiegu.
rajtkezjusz
11-10-2020, 16:03
Jeden facet z ASO nieoficjalnie powiedział mi ,że przy wymianie montują śrubę bez sitka . Nie dlatego ,że tak ma być ,ale klienci na głos wyrażali swoje niezadowolenie z dodatkowych kosztów których nie ujęto w spisie przeglądów. On stosuje akurat .
W wersji bez sitka będzie bez problemowa eksploatacja.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
rajtkezjusz
11-10-2020, 16:25
Będzie tańsza -to pewne . Zobacz ile syfu jest w tym sitku .U mnie wymieniane było turbo i mechanik sprawdził przewód przy okazji i mył go wewnątrz (ASO wymienia z tego co wiem ,ale klient płaci więc dlaczego nie ? ) i zastrzegł ,że sitko całkiem potrzebne tam jest ,bo w przewodzie był syf . Turbo się nie rozleci od usunięcia sitka
Popatrzcie co się nazbierało w mojej śrubce na foto kilka postow wyżej...
Nie kupujcie w aso, kupcie tu: https://ricambi.pl/sruba-turbosprezarki-z-otworem-i-filtrem-14-t-jet-71769773-p-257.html
Są tez podkładki bierzcie 2: https://ricambi.pl/uszczelka-sruby-turbosprezarki-14-t-jet-wspomagania-kierownicy-oe-10298460-p-11839.html
Tu wam nikt nie będzie ściemniał ze nie ma...
Podkładki kupiłem po 0,7zl u znajomego, ktoś robi dobry interes kasujac za podkładkę 6-10zl.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
mechanizator9
11-10-2020, 18:05
No niestety w JATA Fiat też mówia ,że w tych śrubach juz nie ma sitka, będzie montaż bez sitka
Ale jak to przecież JATA sprzedaje tą śrubę na allegro i w opisie jest sitko.
71769773 + 2x podkładka 71769771
„Śruba turbo z filtrem oleju z otworem“
https://allegro.pl/oferta/sruba-turbosprezarki-z-otworem-podkladki-fiat-alfa-9017415910?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Dorzucę, że tu JATA tylko pod innym nickiem sprzedaje tą śrubę bez podkładek taniej https://allegro.pl/oferta/sruba-turbosprezarki-z-otworem-8381683840?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Śruba turbo z filtrem oleju z otworem
Zastosowanie:
Fiat Lancia Alfa Romeo
z silnikami 1.4 turbo tjet
Numer katalogowy:
71769773
piteros333
11-10-2020, 19:38
Będzie tańsza -to pewne . Zobacz ile syfu jest w tym sitku .U mnie wymieniane było turbo i mechanik sprawdził przewód przy okazji i mył go wewnątrz (ASO wymienia z tego co wiem ,ale klient płaci więc dlaczego nie ? ) i zastrzegł ,że sitko całkiem potrzebne tam jest ,bo w przewodzie był syf . Turbo się nie rozleci od usunięcia sitka
Przecież jest filtr oleju , nie wiem po uj te sitko ktos tam zaprojektował , ale może w tym przypadku było to nietrafionym pomysłem , spotkałem się też z takimi opiniami.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale jak to przecież JATA sprzedaje tą śrubę na allegro i w opisie jest sitko.
71769773 + 2x podkładka 71769771
âŚruba turbo z filtrem oleju z otworemâ
https://allegro.pl/oferta/sruba-turbosprezarki-z-otworem-podkladki-fiat-alfa-9017415910?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Dorzucę, że tu JATA tylko pod innym nickiem sprzedaje tą śrubę bez podkładek taniej https://allegro.pl/oferta/sruba-turbosprezarki-z-otworem-8381683840?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Śruba turbo z filtrem oleju z otworem
Zastosowanie:
Fiat Lancia Alfa Romeo
z silnikami 1.4 turbo tjet
Numer katalogowy:
71769773
Został mi podany ten numer 513 192 386 gość od allegro Jata i dostałem takie info , może to już nieaktualna oferta nie wiem
mechanizator9
11-10-2020, 21:07
Piteros333 Jeśli chcesz możesz kupić, według mnie opis śruba z filtrem wskazuje na to, że jest tam sitko, jeśli go nie będzie zwrócisz na koszt sprzedawcy jako nie zgodne z opisem. Widzę, że od wrzucenia prze ze mnie linku do śruby z podkładkami już dwie osoby kupiły :) wcześniej były sprzedane 2, teraz już 4sztuki.
Jeśli wprowadzono by tą śrubę bez sitka to chyba skończy się sens jej wymiany.
rajtkezjusz
13-10-2020, 00:05
Przecież jest filtr oleju , nie wiem po uj te sitko ktos tam zaprojektował , ale może w tym przypadku było to nietrafionym pomysłem , spotkałem się też z takimi opiniami.
Filtr oleju ma 3 różne zawory ,jeden z nich to zawór bezpieczeństwa (Bypass Valve)
Wykorzystuje się go, gdy filtr zapcha się na skutek nieprzestrzegania interwału wymiany lub podczas uruchamiania pojazdu w niskiej temperaturze (gdy olej jest zimny i gęsty). Zawór bezpieczeństwa jest otwierany na skutek wzrostu ciśnienia i ma za zadanie udrożnić przepływ oleju w silniku, gdy istnieje niebezpieczeństwo niedostatecznego smarowania współpracujących ze sobą części. Stosowanie zaworu bezpieczeństwa wynika z faktu, że brudny olej jest dla silnika zawsze lepszy niż jego całkowity brak. Brak smarowania olejem może spowodować uszkodzenie silnika.
Nie zawsze olej jest filtrowany w całości - kwestia zadziałania tego zaworu i po to masz filtr siatkowy w takim delikatnym elemencie jak turbo . Silnik pokręci się do np 7 tyś rpm ,a turbo do ilu tyś obrotów ?
piteros333
17-10-2020, 16:39
Filtr oleju ma 3 różne zawory ,jeden z nich to zawór bezpieczeństwa (Bypass Valve)
Wykorzystuje się go, gdy filtr zapcha się na skutek nieprzestrzegania interwału wymiany lub podczas uruchamiania pojazdu w niskiej temperaturze (gdy olej jest zimny i gęsty). Zawór bezpieczeństwa jest otwierany na skutek wzrostu ciśnienia i ma za zadanie udrożnić przepływ oleju w silniku, gdy istnieje niebezpieczeństwo niedostatecznego smarowania współpracujących ze sobą części. Stosowanie zaworu bezpieczeństwa wynika z faktu, że brudny olej jest dla silnika zawsze lepszy niż jego całkowity brak. Brak smarowania olejem może spowodować uszkodzenie silnika.
Nie zawsze olej jest filtrowany w całości - kwestia zadziałania tego zaworu i po to masz filtr siatkowy w takim delikatnym elemencie jak turbo . Silnik pokręci się do np 7 tyś rpm ,a turbo do ilu tyś obrotów ?
Dobra twoja argumentacja mnie przekonała ,śruba z sitkiem i podkładkami zakupiona w serwisie fiata w Legnicy
Sławek89
17-10-2020, 18:35
A tak z ciekawości zapytam czy w silniku 1.6 Mjet też występuje śruba z tym nieszczęsnym sitkiem?
dejf5241
18-10-2020, 13:59
Kontaktowałem się z serwisem YATA w tej sprawie. Z tego co ustalił P. Szychta w naszych silnikach sitko nie występuje. Sprawdzane były śruby o numerach:
- 55262372 ŚRUBA Z OTWOREM
- 55258339 ŚRUBA Z OTWOREM
Innych śrub przy turbo w eperze nie znalazłem. Pomimo tego, nadal do końca nie jestem pewien, że tego sitka nie mamy. P. Szychta nie miał śrub na magazynie i dzwonił w tej sprawie do dwóch różnych ASO. Każda śruba była w innym serwisie, dlatego nie jestem do końca przekonany, bo ktoś mógł sprawdzić to byle jak, nie zwracając dokładnie uwagi, czy sitko jest w środku śruby. Koszt każdej ze śrub to ok. 100 zł + podkładki + koszty przesyłki z dwóch różnych aso do Yata, a potem do mnie to w całości wyszłoby ok. 300zł, trochę dużo żeby przekonać się na własne oczy czy jest tam jakieś sitko czy nie.
Dałem linki do sklepu z oryginalna śruba i podkładkami za 80zl wszystko z przesyłka...patrz post #62
Ni można być Ślepo zapatrzonym w aso bo tam ewidentnie albo się nie znają albo w uja robią...
Tydzień temu wymieniałem, wykręciłem śrubę z sitkiem i wstawiłem nowa tez sitkiem.
W aso w moim miescie udawali zdziwienie jak rok temu pytałem o te śrubę ale tu na forum było wystarczająco informacji by olać aso w tej sprawie i załatwić temat we własnym zakresie i taniej...
mechanizator9
18-10-2020, 15:36
Quadrat nie denerwuj się, dejf5241 prawdopodobnie pisze o śrubie do 1.6 MJ.
Jeśli ktoś ma wątpliwości co do sitka w śrubie do t-jeta (numer katalogowy 71769773) to potwierdzam, że jest w niej sitko. Wiem bo kupiłem kilka dni temu na zapas. Chodzi oczywiście o śrubę z liku z aukcji allegro którą wrzuciłem kilka postów wczesniej.
No, łatwo się denerwuje... nie zwróciłem uwagi ze w sygnaturce jest 1,6mj...
Kupić śrubę do tjet i jak nie pasuje to zwrócić... plusy zakupu na odległość...
harry.wesoly
18-10-2020, 18:11
Do tjet śruba ma filtr. Na gołe oko ciężko bardzo ją dostrzec bo... ono jest ułożone prostopadle a nie równolegle do łba śruby. To taka jakby wkładka do śruby w kształcie walca. Ponadto śruba ma dwa otwory usytuowane po przeciwnych stronach. Poświęciłem się i zrobiłem kilka fotek co by już nie było wątpliwości. Widać jak byk białe sitko. Co do aso to jak pisałem, jak się dobrze nie przypatrzysz to nie zauważysz sitka.
390883908939090390913909239093
rajtkezjusz
20-10-2020, 11:41
https://www.wyborkierowcow.pl/fiat-1-4-t-jet-opinie-o-silniku-typowe-usterki-zuzycie-paliwa/
mechanizator9
20-10-2020, 18:53
https://www.wyborkierowcow.pl/fiat-1-4-t-jet-opinie-o-silniku-typowe-usterki-zuzycie-paliwa/
„Żywotność turbosprężarki można wydłużyć poprzez wymienianie wraz z olejem śruby mocującej przewód doprowadzający olej do turbiny. W jej wnętrzu znajduje się niewielki filtr, który tracąc drożność pogarsza smarowanie wirnika. Ponadto wyginająca się i strzępiąca metalowa siatka tworzy realne zagrożenie ... "
Szczerze powiedziawszy mi ten filtr wygląda bardziej jak by był z nylonu a nie z metalu, np. devilbiss stosuje podobne filtry w pistoletach lakierniczych.
rajtkezjusz
20-10-2020, 19:45
Pewnie kiedyś ,gdy pisano ten artykuł to był metalowy..choć znając pojęcie pismaków ,to wedle nich tjety mają wtrysk pośredni ,a MA już bezpośredni i to często powielają . My -użytkownicy wiemy jak jest :) . Inna sprawa ,to tjety zawsze były 16V czy kiedyś były wersje 8V?
andrew85
16-11-2020, 22:37
mechanikiem w sprawie śruby i powiedział mi że ta śruba która ma sitko powinna znajdować się tuż przy silniku a nie przy samej turbinie. W przewodzie olejowym idącym do turbiny są dwie śruby tego typu jedna z sitkiem a druga bez sitka. Ta bez sitka powinna być przy turbinie ponieważ olej przy turbinie ma dużo wyższą temperaturę i to ona powoduje że to "nylonowe" sitko szybciej się zużywa. Filtry tego typu nie występują tylko i T-jet ale w wielu innych silnikach także diesla i zawsze śruba z sitkiem jest przy silniku nie przy turbinie.
rajtkezjusz
17-11-2020, 08:08
Tutaj zagwozdka . Gdy zleciłem mechanikowi wymianę tego filtra, to też pierwotnie poszukał go na początku przewodu zamiast na turbinie. Najwidoczniej konstruktorzy Fiata (turbiny ) życzą sobie filtr przy turbinie i tak ma być . Wymieniając go co 45 tyś km nie ma problemu z zapchaniem .
krowka1978
17-11-2020, 08:37
Ta bez sitka powinna być przy turbinie ponieważ olej przy turbinie ma dużo wyższą temperaturę i to ona powoduje że to "nylonowe" sitko szybciej się zużywa.
Proponuję sprawdzić przebieg węża doprowadzającego olej do turbiny, a następnie zastanowienie się, dlaczego filtr jest na turbinie, a nie na początku przewodu.
andrew85
18-11-2020, 21:50
A w takim razie jaka jest zasadność filtra przy samej turbinie poza tym że jeśli sitko się oderwie poleci od razu do wirnika turbo ?
rajtkezjusz
19-11-2020, 00:31
Nie oderwie się jeśli wymienisz przy ok 45 tyś ,a nawet 60 tys km . Tak ,mechanik też szukał na dole ,ale wedle EPR i w realu jest na turbinie .
No ja zmieniłem przy 58000 i już sitko zaczynało się odklejać... u mnie to był ostatni gwizdek na zmiane... uważam na swoim przykładzie ze 45000 to max i trzeba zmieniać, przynajmniej ja nie będę dluzej zwlekał... zwłaszcza, ze samodzielnie to chwilowa robota...
andrew85
19-11-2020, 10:25
A sprzedaje te śruby ktoś w Warszawie ?
nightingale79
19-11-2020, 14:02
ASO na bank sprzedaje.
andrew85
19-11-2020, 16:38
A sprzedaje te śruby ktoś w Warszawie ?
Aso na Połczyńskiej sprzedaje na sztuki i podkładki też. Niektóre sklepy nie sprzedają ich ja sztuki tylko opakowania zbiorcze.
piteros333
07-12-2020, 15:17
Dobra ja juz po trzecim przeglądzie,kupiłem śrubę w ASO w Legnicy , bo w Gam Wrocław nie mieli, zresztą twierdzili ,że już od roku Fiat nie wstawia tych śrub z sitkiem ,że wycofali się z z sitka i wstawiają bez sitka, co jest trochę kontrowersyjne. Przebieg 30k km na sitku nie ma żadnych uszkodzen czy rozwarstwiania.
3933539336
Maniek_wroc
07-12-2020, 15:23
Pietros333 - u mnie jak i u innych użytkowników przy 45tyś było już lekko zdeformowane sitko ...wiec 45 tyś to chyba ostatni dzwonek na wymianę aby nie doszło do jego rozerwania, wiec dobrze zrobiłeś wymieniając przy 30 tyś bo lepiej zapobiegać niż leczyć ;-)
U mnie po 55kkm sitko było lekko naderwane i zdeformowane.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
U mnie po 55kkm sitko było lekko naderwane i zdeformowane.
58000 to samo... 45k to ostatni dzwonek...
Hej.
Dzisiaj w garażowym zaciszu i ja dokonałem wymiany sławetnej śruby.
Przebieg 66kkm. Śruba cała, sitko całe, elastyczne, minimalne zafalowanie na wylocie.
Jak dla mnie wymiana co 60kkm jest ok.
Komórką bez makro trudno złapać ostrość, ale może co nieco widać.
39400
39401
rajtkezjusz
24-12-2020, 15:34
Każdy ma inne doświadczenia ze stanem tej śruby. Może olej inny, styl jazdy ? Teraz za niedługo będę zlecał swoją wymienić ,poprzednia była zmęczona lekko,ta aktualna jest na innym oleju ,auto podkręcone i na lpg -zobaczę jak to wygląda
Jak sitko odkształcona to już za późno... najbezpieczniej zmienić zanim się sitko odklei i odksztalci...
rajtkezjusz
16-01-2021, 23:09
Taka ciekawostka ..gdy wymieniałem w swoim tę śrubę ,to mechanik rutynowo podszedł ...pod turbinę i określił ,że filtr montowany jest na początku przewodu ,a nie na samej turbinie -to oczyszcza olej już na początku i ogranicza termiczne uszkodzenie sitka . Zdziwiony był, gdy filtr był jednak na turbinie . Jego praktyka podpowiadała mu ,że to ciekawostka (ale może mało kto to zlecał w innych autach ) . Zamontował na górze i ok,ale...po jakimś czasie turbo poszło do wymiany i jego pracownik rutynowo zamontował filtr ...na początku przewodu ,czyli tam gdzie śruba nr 8 (przelotowa) . Nie powinno to nic zrobić ,ale czy nie lepiej byłoby montować filtr gdzie jest śruba nr 8 ,a przelotówkę gdzie pierwotnie filtr nr 7 ?
39591
takie luźne przemyślenia ..co konstruktor miał na myśli
andrew85
16-01-2021, 23:30
Taka ciekawostka ..gdy wymieniałem w swoim tę śrubę ,to mechanik rutynowo podszedł ...pod turbinę i określił ,że filtr montowany jest na początku przewodu ,a nie na samej turbinie -to oczyszcza olej już na początku i ogranicza termiczne uszkodzenie sitka . Zdziwiony był, gdy filtr był jednak na turbinie . Jego praktyka podpowiadała mu ,że to ciekawostka (ale może mało kto to zlecał w innych autach ) . Zamontował na górze i ok,ale...po jakimś czasie turbo poszło do wymiany i jego pracownik rutynowo zamontował filtr ...na początku przewodu ,czyli tam gdzie śruba nr 8 (przelotowa) . Nie powinno to nic zrobić ,ale czy nie lepiej byłoby montować filtr gdzie jest śruba nr 8 ,a przelotówkę gdzie pierwotnie filtr nr 7 ?
39591
takie luźne przemyślenia ..co konstruktor miał na myśli
Było o tym w tym poście przeczytaj uważnie wcześniejsze wpisy.
rajtkezjusz
17-01-2021, 00:06
Zgadzam się ,są tam też moje wpisy i ciągle się zastanawiam nad sensem montowania na turbinie zamiast przy silniku . Kolega Krówka radził rzucić okiem na przewód ,ale...patrząc na niego nic nie widzę specjalnego . Jest początek przewodu i koniec tego samego przewodu - nie ma żadnego odejścia czy coś ,więc zamontowanie filtra na początku przewodu czyli przy silniku mogło by dać zwiększenie trwałości filtra , czysty przewód olejowy ,mniej grzebania na samej turbinie . Same zalety ,ale konstruktor zamontował to na końcu tego przewodu (oby nie z tego aby fabryka zarabiała na tych filtrach ) więc musi być jakiś powód ,że filtr musi być zamontowany na samej turbinie . Przecież olej nie zabrudzi się na długości przewodu gdybyśmy dali filtr na początku przewodu ,bo od czego ? Chyba ,że z doświadczenia wynika ,że robią się spieki na wejściu do turbo i ten filtr ma je zatrzymać ,stąd to miejsce montażu
edit 17.01
Mając możliwość niejako odtworzyć instalację oleju w formie instalacji powietrznej (tak ,to inne medium ,ale chodziło tylko o sprawdzenie pewnego założenia) wyszła mi ciekawa rzecz. Najpierw dławiłem układ bezpośrednio za dmuchawą jednocześnie rozdławiając na końcu układu (na samym końcu był odbiornik powietrza wymagający odp jego ilości ) . Ilość powietrza była taka jaką wymaga odbiornik ,ale ...strumień nie był odpowiednio "gęsty" ,co powodowało informacje z czujników. Wtedy zmieniłem dławienie -dławiłem końcówkę przewodu (przed samym odbiornikiem docelowym ) ,a rozdławiłem za dmuchawą . Przepływ ilościowy taki sam jak poprzednio ,ale..czujniki nie wykazywały zaburzeń "gęstości" . Wychodzi z tego (na modelu powietrznym ) ,że układ działa prawidłowo gdy jest dławiony przed samym docelowym odbiornikiem ,a nie gdyby dławić za dmuchawą . Czyli prawidłowym jest umieszczenie filtra przy turbo (jak jest teraz) zamiast za pompą choć logika nakazywałaby oddalić filtr od źródła ciepła. To wszystko jest uproszczone ,bo trzeba znać właściwości oleju ,przekroje, spiętrzenia ,wydajność pompy itd . Były różnice na obciążeniu dmuchawy -układ "nasz" bardziej ją obciążał ,układ gdzie dławiłem testowo od razu za nią odciążał ją -ale to jedyna zaleta .
krowka1978
17-01-2021, 11:08
Z przewodem jest kwestia taka, że w nim może tworzyć się nagar/spieki - przechodzenie obok gorących elementów nie poprawia sytuacji. Stąd też lepiej jest, gdy filtr jest na wylocie.
rajtkezjusz
18-01-2021, 18:54
Niepokoiło mnie po wymianie tej śruby ,że dostałem zdemontowaną bez sitka . Pojechałem do mechanika zapytać co i jak i ciekawostka . Zamontowano mi z sitkiem -OK ,ale okazało się ,że od momentu wymiany turbo jeździłem z ..usuniętym sitkiem . Zapytałem dlaczego i wyszło ,że przy zakładaniu turbo mechanik skonsultował się z "turbiniarzami" czy ten filtr jest faktycznie potrzebny i oni powiedzieli ,że te filtry na turbinach nie montują ,tylko z nimi problem -lepiej dobry filtr oleju,dobry olej i częściej go wymieniać . Turba nie padają od łożysk ,a od słabego oleju i długiego interwału + pałowanie auta na zimnym + szybkie gaszenie bez wybiegu turbo . Teraz mam czas (ok 2 lat ) na zastanowienie się czy usunąć sitko ,czy kupować dalej. Co do spieków -one sią często robią tam ,gdzie olej "stoi" lub ma ograniczony przepływ i wtedy się "przypala " i koksuje . No ciekaw jestem jak koledzy z Tipo,czy teraz w Tipo montuje się siateczki ,czy nie . Jeśli nie to śruba jest z dużym otworem jak ta przelotowa ,czy z małym jak ta filtrująca.
edit 24.01.2021 z forum "alfaholicy" "Dokopałem się w necie do informacji, że Garrett wymaga filtrowania oleju turbiny na poziomie 20 mikronów co tłumaczyłoby obecność tego 'sitka' w śrubie turbo, ponieważ obecnie popularne dobre filtry oleju znanych marek potrafią łapać brudy wielkości ~40um i większe a np. filtry oleju fabryczne marek japońskich są w tej dziedzinie jeszcze gorsze."
Hej.
Dzisiaj w garażowym zaciszu i ja dokonałem wymiany sławetnej śruby.
Przebieg 66kkm. Śruba cała, sitko całe, elastyczne, minimalne zafalowanie na wylocie.
Jak dla mnie wymiana co 60kkm jest ok.
Komórką bez makro trudno złapać ostrość, ale może co nieco widać.
39400
39401
Tak dokładnie potwierdził mechanik że przy 60 tyś wymieniają z automatu na przeglądzie w ASO .:smile:
mechanizator9
13-03-2021, 11:38
W jednym z włoskich sklepów jest oferta tej śruby bez sitka z nawierconymi dodatkowymi dwoma otworami.
Niestety nie ma oceny produktu. :(
https://www.mtelaborazioni.it/product/vite-forata-mandata-olio-a-turbina-senza-filtro-tjet-e-multiair/
rajtkezjusz
13-03-2021, 13:47
Oryginalna śruba ma 2 otwory i o mniejszej średnicy niż ta śruba bez sitka . Po coś wymyślono te mniejsze otwory zamiast do śruby z dużym otworem montować sitko . Być może wymagane jest spiętrzenie oleju przed turbiną ,ale to zapytać projektanta .
mechanizator9
13-03-2021, 15:11
Tak wiem, że oryginał ma dwa otwory a ta z linku jest zmodyfikowana.
Wrzucam jako ciekawostkę ponieważ niektórzy mechanicy jak i ASO mają różne przemyślenia co do jej działania.
Opis śruby z linku:
„Oryginalna śruba doprowadzająca olej w Tjet i Multiair ma tylko 2 otwory do przepuszczania oleju i posiada mały filtr wewnątrz, który ma tendencję do pękania i blokowania przepływu oleju po kilku milach, nieuchronnie powodując uszkodzenie turbiny z powodu braku smarowania...
Ta śruba, którą sprzedajemy ma 4 otwory zamiast 2 i wewnątrz NIE posiada żadnego filtra ... więc nigdy nie będzie łatać i zawsze zapewni dobry przepływ oleju do turbiny obniżając temperatury pracy tejże i zawsze zapewniając doskonałe smarowanie.
Modyfikacja", która kosztuje niewiele, ale może uchronić Cię przed znacznie większymi wydatkami (wymiana turbosprężarki to dość spory wydatek) ...
W komplecie 2 specjalne podkładki miedziane i instrukcja montażu (więc można to zrobić samemu bez wizyty u mechanika... to bardzo proste)
Kompatybilny z wszystkimi silnikami Tjet i Multiair oraz następującymi turbinami:
IHI VL36, VL37, VL38 itd (wszystkie IHI oryginalnie montowane w silnikach Tjet)
Garrett GT1446
Mitsubishi TD04
Nasza nawiercana śruba jest idealnie wymienna z oryginałem bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.
Pakiet zawiera:
Wiercona śruba z 4 otworami
2 podkładki miedziane do nałożenia powyżej i poniżej oczka rury
Instrukcja obsługi do prawidłowego montażu
Proponujemy dokupić również naszą metalową rurę doprowadzającą olej w oplocie, która doskonale uzupełni przepływ oleju do turbiny i dzięki temu nie będzie już żadnych problemów z przepływem oleju do turbiny.“
40103 Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
Czyli ostatni moment z wymianą tej śruby :confused:
Tak wygląda. Następnym razem wymienię przy 50k km.
Spodziewałem się, że będzie to lepiej wyglądać. Olej zmieniam co ok 12k km.
Nie wiem czy czytałeś mój post , mechanik na przeglądzie w ASO powiedział że tą śrubę to z automatu wymieniają przy 60 tysi .na przeglądzie .
mechanik na przeglądzie w ASO powiedział że tą śrubę to z automatu wymieniają przy 60 tysi .na przeglądzie .
Chyba tylko w tym jednym aso co pytałeś... w Białymstoku w aso udają ze nie wiedza co to za śruba i do czego...
Chyba tylko w tym jednym aso co pytałeś... w Białymstoku w aso udają ze nie wiedza co to za śruba i do czego...
Może dlatego że to znajomy mechanik który mi robił przegląd, i tak go podpytywałem o to i o tamto :smile:
rajtkezjusz
23-03-2021, 11:31
Chyba tylko w tym jednym aso co pytałeś... w Białymstoku w aso udają ze nie wiedza co to za śruba i do czego...
dokładnie to samo , pytam o filtr MA- zero info ,po którejś wizycie znalazł się kumaty i powiedział co i jak. Filtr turbiny ? A co to ? W końcu jeden z innego ASO powiedział, że usuwają sitko i tyle. Co lepiej ,do ASO gdzie jeździłem przyniosłem śrubę bez sitka (tę tańszą ) ,a fachowiec powiedział, że to jest ten filtr ,a że nie ma siatki to taka konstrukcja . Ręce opadają .
grzesinfo
18-05-2021, 13:22
40103 Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
Na jakim oleju zrobione było te 60k przebiegu ?
pozdrawiam
Ok. 38k km na seleni kpe, 22k km na Motulu x-clean
rower101
25-05-2021, 14:52
Szybkie pytanie odnośnie montażu rzeczonej śruby z sitkiem - czy jest istotne, żeby otwór "z boku" tej śruby był po dokręceniu skierowany na wprost wylotu przewodu olejowego, czy wszystko jedno, bo tam jest wystarczająco dużo miejsca wokół?
krowka1978
25-05-2021, 16:09
Szybkie pytanie odnośnie montażu rzeczonej śruby z sitkiem - czy jest istotne, żeby otwór "z boku" tej śruby był po dokręceniu skierowany na wprost wylotu przewodu olejowego, czy wszystko jedno, bo tam jest wystarczająco dużo miejsca wokół?
Śrubę dokręca się z odpowiednim momentem, nic więcej nie trzeba kombinować.
Na pewno zastanawiasz się, czy nie zablokujesz przepływu oleju. Na pewno nie, z racji budowy przewodu ( owalu ) który przykręcasz.
rower101
28-05-2021, 10:24
Na pewno zastanawiasz się, czy nie zablokujesz przepływu oleju. Na pewno nie, z racji budowy przewodu ( owalu ) który przykręcasz.
No dokładnie o to mi chodziło, czy przez pomyłkę można na tym etapie sobie jakoś przyblokować albo ograniczyć przepływ oleju przez pozostawienie tej śruby dokręconej o "niewłaściwy" kąt.
Domyślałem się, że przepływu to całkowicie nie zablokuje, tylko wolałem się upewnić, czy ma jakiekolwiek znaczenie.
kartonik
03-11-2022, 16:48
U mnie ta śruba wyglądała tak 5 lat 41 tys km.
U mnie ta śruba wyglądała tak 5 lat 41 tys km.
Jaki olej lany? U znajomego będę zmieniał olej z filtrami i tą śrubę niedługo w Tipo 1.4tjet z 2018r, przebieg nie wielki ~55kkm. Tankowany do tej pory olej Selenia z wymianami co 15kkm, zobaczę w jakim stanie będzie ten filterek w tej śrubie.
kartonik
04-11-2022, 11:36
Olej taki jak Fiat zaleca, konkretnie Motul,zmieniany co roku.
Ten filtr w śrubce wygląda słabo, ale wydaje mi się, że smarowanie turbiny nie było pogorszone, po prostu olej przechodził bardziej obok niż przez sam filtr.
Wymieniłem u siebie też tę śrubę, nie była zasyfiona tylko filtr był zdeformowany. I jak się tymu przyjrzałem to jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Ta siateczka tam jest tak gęsta że nie wiem czy wgl przepuszcza olej gdy jest zimny lub bardzo zimny
W jakiś sposób trzeba to turbo zabić, żeby user zabulił za nowe i wymianę.
ochkarol
27-11-2022, 09:36
... Ta siateczka tam jest tak gęsta że nie wiem czy wgl przepuszcza olej gdy jest zimny lub bardzo zimny
W silnikach HDI grupy PSA też był taki patent i często się zapychał. Francuzi zrobili w końcu akcję serwisową polegającą na wywaleniu tej siateczki / filtrującej olej.
Ale nie namawiam do usuwania jej (nawet jeśli się da) ale raczej do pilnowania jej stanu.
Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
Pierwsza po 57000
Druga po 48000
Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
krowka1978
27-11-2022, 11:49
Wymieniłem u siebie też tę śrubę, nie była zasyfiona tylko filtr był zdeformowany. I jak się tymu przyjrzałem to jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Ta siateczka tam jest tak gęsta że nie wiem czy wgl przepuszcza olej gdy jest zimny lub bardzo zimny
Dobry olej przepuszcza.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W jakiś sposób trzeba to turbo zabić, żeby user zabulił za nowe i wymianę.
Szczególnie wtedy gdy bajpasem olej na turbo idzie, a częściowo zawsze idzie - w tym przypadku dzięki siateczce turbo na pewno zdechnie, yhy :tongue
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
Pierwsza po 57000
Druga po 48000
Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
Zapewne kwestia lepkości i jakości oleju, a i interwału wymiany. U mnie siatka po 45tyś.km nie była zdeformowana, silnik lata, jak to MA, na 0W30. Pierwsza wymiana była po 45tyś., druga z rozrządem przy 80tyś.km, również bez anomalii. Olej zmieniany co 10-15tyś, aktualnie co 10tyś.
Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
Pierwsza po 57000
Druga po 48000
Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
Jak robiłem przeglądy gwarancyjne w ASO to pracownik (mój znajomy) mówił że te śruby z automatu wymieniają co 30 tyś , no chyba że ktoś sobie nie życzy i nie chce za to dopłacać
Eurol fluence z aprobata fiata, wcześniej multipowergas, czyli ksiazkowo. Wymiana co 15k.
Zostanę przy swoich wnioskach, wymiana co 30k
Wystarczyłoby dać czujnik ciśnienia oleju (dodatkowy) na wyjściu z turbiny i temat zapchanej siatki(jeśliby się coś takiego faktycznie stało) byłby rozwiązany. Albo jakiś inny typ filtra który by się nie rozwalał co trochę) na przewodzie tłocznym z pomiarem ciśnienia różnicowego. Mega kijowe to rozwiązanie ze śrubką. Równie dobrze po starcie na gęstym oleju może być ona do wymiany na drugi dzień po zamontowaniu
krowka1978
28-11-2022, 09:15
Wystarczyłoby dać czujnik ciśnienia oleju (dodatkowy) na wyjściu z turbiny i temat zapchanej siatki(jeśliby się coś takiego faktycznie stało) byłby rozwiązany.
W jakim celu? Tam spływa grawitacyjnie do miski olejowej, więc o jakim ciśnieniu mowa?
Jak widać na stan siatki, a tym samym na częstotliwość wymiany, ma lepkość oleju, czy technologia (HC). Przy prawdziwym syntetyku na bazie PAO i lepkości 0W30 siatka wytrzymuje dłużej niż na 5W40 HC (szukałem do mojego GP oleju na bazie PAO i nie znalazłem). Olei na bazie PAO 0W30 można policzyć na palcach jednej ręki. Jeszcze 2 lata temu był wybór, nawet Motul był, a teraz szkoda gadać.
Swego czasu gdy miałem hyundaia, i padło turbo, to siateczkę zlikwidowałem. Jak auto dalej jeździło to nie wiem bo je potem sprzedałem. Nalatane miał jakieś 108 tysi kiedy robiłem turbinę. Na marginesie to nie samo turbo się rozsypało, tylko sterownik który jest elektroniczny (koszt jego zdobycia- regeneracji na owe czasy- 2017r to ok 1000zł)
Taniej dostałem całą kompletną turbinę ze sterownikiem....:smile:
W jakim celu? Tam spływa grawitacyjnie do miski olejowej, więc o jakim ciśnieniu mowa?
Jak widać na stan siatki, a tym samym na częstotliwość wymiany, ma lepkość oleju, czy technologia (HC). Przy prawdziwym syntetyku na bazie PAO i lepkości 0W30 siatka wytrzymuje dłużej niż na 5W40 HC (szukałem do mojego GP oleju na bazie PAO i nie znalazłem). Olei na bazie PAO 0W30 można policzyć na palcach jednej ręki. Jeszcze 2 lata temu był wybór, nawet Motul był, a teraz szkoda gadać.
A gdybym powiedział że nie chcę się doktoryzować z rodzajów olejów itp? Stosuję tak jak zaleca producent a siatka się deformuje do środka co wskazuje że została "wgnieciona" przez za gęsty olej. Ciulowe rozwiązanie po prostu.
siatka się deformuje do środka co wskazuje że została "wgnieciona" przez za gęsty olej. Ciulowe rozwiązanie po prostu.
dlatego jeśli się wymienia oliwę systematycznie co 10 lub 12 tysi, to olej się nie zasyfi zbyt mocno, i można tą siateczkę wy...lić. Nie będzie wtedy kwasu jak się oberwie i pójdzie z olejem do turbiny...
nightingale79
28-11-2022, 15:21
Dokładnie tak samo planuję zrobić. Teraz mam nówkę śrubkę włożoną z sitkiem. Ze starej wywalę to co zostało z sitka i za jakieś 20 tysięcy kilometrów wymienię na bezsitkową. I tak wymieniam olej co 10 max 12 tysięcy km.
krowka1978
28-11-2022, 17:22
Trudno powiedzieć czy bezpiecznie jest to sitko wywalić. Tam jednak mogą zebrać się spieki z racji wysokiej temperatury. Wyciągnięte 2 śruby z mojego mają całe sitka, ale coś na tych sitkach jednak wyłapało. Śruby jeździły na Selenii, po gwarancji na Motulu, wymiany pomiędzy 10-15tyś.km. Teraz jest Ravenol na PAO, jestem ciekaw różnicy, na razie widać, że olej lepiej wygląda po przejechaniu 8tyś.
nightingale79
30-11-2022, 12:04
Ale też samo rozwalone sitko jak polecą dalej jego fragmenty to może być przyczyna problemów. U mnie było w strzępach, całe pokruszone. Nie pamiętam już dokładnie przy jakim przebiegu je wymieniałem ale na bank nie miałem jeszcze 50 tyś km na liczniku. Wybitna tandeta.
Pojawiły się w ofercie śruby z sitkiem w zamienniku, są ok 1/3 tańsze od oryginału i maja podkładki w komplecie. Nie odważyłem się i kupiłem oryginał za 75zl.
Panowie odświeżę temat
Zakupiłem nową śrubę z sitkiem i się zastanawiam czy je usuwać czy nie? na forum alfa pisało kilka osób,że usuniętym niby lepiej ale cięzko ten plastik usunąć trzeba rozwiercać czy jakoś tak.Usuwaliście sitko? czy dalej nowa śruba z sitkiem?
Wstawiona Nowa z sitkiem. Jak chcesz usunąć to usuń ze starej śruby, tam i tak już się rozwala, będzie łatwiej. Tylko jak wstawiasz stara śrubęq to mimo wszystko daj nowe podkładki.
Panowie odświeżę temat
Zakupiłem nową śrubę z sitkiem i się zastanawiam czy je usuwać czy nie? na forum alfa pisało kilka osób,że usuniętym niby lepiej ale cięzko ten plastik usunąć trzeba rozwiercać czy jakoś tak.Usuwaliście sitko? czy dalej nowa śruba z sitkiem?
W weekend zmieniałem turbinę, sitko usunąłem śrubokrętem cienkim i wydmuchałem kompresorem. Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.
Niedługo powstanie tutaj doktorat na temat ; wyzszość śruby z sitkiem nad śrubą bez sitka- wpływ na losy wojny na Ukrainie i zdrowie obecne Putina:smile:
Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.
Wkładkę łatwo usunąć jak się całość podgrzeje opalarką. Założyłem nową ale gdybym mial wybierać w wariancie gdyby nie dało się to tak łatwo wymienić wybrałbym bez sitka. Przecież na wale korbowym, korbowodach itp. też są łożyska ślizgowe a nikt tam sitek nie wkłada. Co więcej wymiana tychże to armagedon w porównaniu z regeneracją/wymianą turbiny. Wygląda to tak. Takie gówienko za dolara w detalu pełni wymienne a trzeba nowe śruby kupować. Jak zwykle dojenie usera a im nowsze auto to bardziej.
40103 Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
przebieg 58k i jak u kolegi: wcześniej wskazówka obrotomierza lekko drgała a po wymianie śruby z filtrem stoi bez najmniejszych ruchów w miejscu na dębowo. Aż jestem w szoku że taka rzecz mogła wpłynać na pracę silnika na biegu jałowym!
Moja śruba jest lekko zmęczona w sposób każący powątpiewać czy w ASO wymieniali mi olej (auto miało przedłużoną gwarancję do 5 lat i było serwisowane tylko w ASO). Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać.43433
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a u mnie tak po 5 latach i 58k przebiegu z tym że przez ost 2 lata auto robiło po ok 5k rocznie. Sitko zdeformowane a śruba wygląda tak że co najmniej co drugą wymianę oleju w ASO robiono mnie w chooja.
Każde ze zdjęć śruby w tym wątku wygląda o niebo lepiej od mojej pod względem barwy i mam na to pewne wytłumaczenie. Przed demontażem dokręciłem z powodzeniem kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem 23 NM. Z wątku Fiata 500 wiem że moment powinien być 24-27 NM. Tj. była niedokręcona i być może to wpłyneło na rozprowadzenie oleju nawet na gwincie. Stay tuned bo to mogło wpłynąc na niewłaściwe smarowanie turbo i jej przedwczesną śmierć.
MariuszLu
02-01-2024, 22:08
Śrubę też wymieniłem w ASO przy przebiegu około 45000 km w lecie 2023 r. (o cenę lepiej nie pytajcie) żadnej różnicy w pracy silnika nie było. Jak troche popytałem to mechanicy twierdzili żeby wyjąć ten filterek (jeśli jeszcze tam jest) i jeździć bez.
Przepraszam za OT ale eryk82 napisał "Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać." nawet słyszałem o tym od Rodziny ze Słupska można powiedzieć, że tego doświadczyli.
Różnice poczujesz nie po wymianie a po jej zaniechaniu i to może a nie na pewno. Można mieć pecha a można farta. Ta śruba i jej wymiana to profilaktyka i dmuchanie na zimne. Wielu, w tym ja, woli się zabezpieczyć niż potem płakać.
Dziś wymieniona śrubka po kolejnych 44000.
Syf jest ale sitko się nie odkleiło jak we wcześniejszych.
boguslawz
23-04-2024, 13:27
43780
A ja wymieniłem filtr multiair przy 75 tyś. km i wygląda jak nowy. Siateczka tylko lekko kolor zmieniła na brązowy.
A w śrubie olejowej do turbiny od nowości w ogóle nie ma filtra i też nie jest czarna a lekko brązowa.43781
43782
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.