PDA

Zobacz pełną wersję : Klekot silnika po czyszczeniu odmy



Piw paw
04-09-2019, 12:58
Witam, zauważyłem że z tyłu silnika z puszki odmy idzie dymek, okrecilem korek wlewu oleju, dymek szedł z pod korka na odmie przestało zakrecilem korek i dymilo nadal na odmie, więc wzielem się do czyszczenia odkrecilem odme odkrecilem puszke przy niej, wszystkie węże połączone z nią prucz jednej do korbowodu bo nie mogłem tam dostać, pomyślałem że wyczyszcze jeszcze przepustnice więc odkrecilem przepustnice, ściągnąłem wężyk od vacum pompy i od sterowania podcisnienia turbo, aby je poskracac, poskrecalem wszystko tak jak było. Odpaliłem auto, odpalił za pierwszym razem, z tyłu biały dymek puścił dodałem gazu trochę czarnego dymu i ustalo dymienie, zaczęło się klekotanie rytmiczne z silnika, praca równa klekot równy, obroty w miejscu, auto jeździ normalnie moc jest nic się nie dzieje. Odma nadal dymi a do tego doszło klekotanie silnika... Podsunie ktoś jakiś pomysł bo nie mam pojęcia... Fiat croma 2005 r 1.9 jtd 150 automat, dodam jeszcze że mam usunięty dpf, zaslepiony egr, wyrzucone klapy.... I brak pomysłu co dalej

Pandemic88
04-09-2019, 22:16
Kolego Piw paw ja u siebie odmę czyściłem,ale żadnego tego typu objawu nie miałem, mi znowu zaczął skakać korek wlewowy po jego odkręceniu ,odma cała zarzygana olejem i wszystko dookoła, już odpuściłem eksperyment z czyszczeniem odmy i wszystkiego dookoła ,dzisiaj przyszła nówka sztuka z serwisu koszt 185zł, zamówiłem odmę nowszego typu bo jest tańsza a różni się tylko mosiężnym wejściem na przewód,w sobotę będę wymieniać to się odezwę 366463664736648

paczer
05-09-2019, 16:38
Witam. Gdzie to cudo się znajduje, łatwo to wyciągnąć i wyczyścić, od góry da się to zrobić?

Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

Zawaś
05-12-2021, 02:29
Rozumiem że te domy są nierozbieralne i nie warto ich "płukać" ?
Ta z mosiężnym wejściem jest lepsza? To druga ma plastikowe wejście?

steffanson
18-12-2021, 23:15
Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
Numery OE separatorów:
- stary: 55217793
- nowy: 55217795
41272

Zawaś
20-12-2021, 02:58
Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
Numery OE separatorów:
- stary: 55217793
- nowy: 55217795
41272

U Cromie którą kupowałem odma była taka "wilgotna". Przyczyną prawdopodobnie były fabryczne zaciskowe opaski które zostały zamienione dokręcanymi.
Jaki koszt nowej odmy?

lisekg
20-12-2021, 15:12
Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
Numery OE separatorów:
- stary: 55217793
- nowy: 55217795
41272

A czy mogę prosić o zdjęcie rozciętego zbiorniczka?

Czy przypadkiem w środku nie mieści się filtr?

steffanson
30-12-2021, 23:11
Ceny separatorów w ASO:
- stary: 55217793 - 498,45 zł
- nowy: 55217795 - 267,14 zł

Po nowym roku postaram się znaleźć chwilę i dobrać do wnętrza starego separatora.

Simone83
18-07-2022, 08:24
Ja mam pytanie. Jak to ustrojstwo wyjąć żeby nie zdupic całego dekla? Mam problem z odmą, z góry na pokrywie (prawa strona - kółko) albo jestem tępy albo nie widzę. Podpinam się pod ten post mimo że stary. Jestem tu po to szukać pomocy a nie tracić kasę u pana Mirka w garażu, który nazywa warsztatem. Olej regularnie zmieniany, co 10kkm, filtry itd. Dodam, że auta nie pałuje bo kombi nie służy do upier....a. Kopci, mocy nie traci, spod maski dym. Mirek mechanik mówi że odma zaje...a i na tym finito. Rób se człowieku co chcesz, ja nie mam czasu, nie znam się.
Może ktoś z forumowiczów, robił z tym separatorem oleju i podpowie. Chce to zrobić sam a nie jeździć do wróżbitów bo tylko takich mam w okolicy Żywca.
P O M O C Y

zabezp
18-07-2022, 20:14
Ja mam pytanie. Jak to ustrojstwo wyjąć żeby nie zdupic całego dekla? Mam problem z odmą, z góry na pokrywie (prawa strona - kółko) albo jestem tępy albo nie widzę...

To co widzisz na zdjęciach powyżej dotyczy silnika 150 KM, u Ciebie tego nie ma.
W silniku 120 KM odma nie ma separatora oleju.

Zawaś
05-09-2023, 03:12
Będę zmuszony też do wymiany odmy.
Filmik moim zdaniem bardzo przydatny https://www.youtube.com/watch?v=JNpMpMpqxPA

Nr katalogowe węży:

#93179200
#93179202
#55351569
#55217795 (Seperator Oleju)

A tu dodatkowo filmik gdzie gość szeroko temat ukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=zbptlLbhoeg