Zobacz pe³n± wersjê : tipo 1.4 T LPG fabryczny - potencjalny problem
dario123
30-08-2019, 13:10
Witam, mam takie pytanie do właścicieli Tipo z fabrycznym gazem, od jakiegoś czasu mam taka przypadłość jak jadę na lpg wszystko gra, jak jadę na PB odczuwam przy przyspieszeniu tak jakby czkawkę, tak jakby się przytykał ale jest to zjawisko bardzo delikatne lecz odczuwalne (w pełnym zakresie obrotów, po i przed uruchomieniem się turbo) Czy tez macie takie zjawisko - co to może być? Niedługo mam przegląd na 45 tys. i zastanawiam się czy zgłaszać ten problem i jak go opisać (wiadomo jak serwisy podchodzą do takich spraw)
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Witam, mam takie pytanie do w³a¶cicieli Tipo z fabrycznym gazem, od jakiego¶ czasu mam taka przypad³o¶æ jak jadê na lpg wszystko gra, jak jadê na PB odczuwam przy przyspieszeniu tak jakby czkawkê, tak jakby siê przytyka³ ale jest to zjawisko bardzo delikatne lecz odczuwalne (w pe³nym zakresie obrotów, po i przed uruchomieniem siê turbo) Czy tez macie takie zjawisko - co to mo¿e byæ? Nied³ugo mam przegl±d na 45 tys. i zastanawiam siê czy zg³aszaæ ten problem i jak go opisaæ (wiadomo jak serwisy podchodz± do takich spraw)
Diagnoza: Wtryski??
Zalecenia: nie je¼dziæ na benzynie [emoji1787]
A tak serio skoro tylko pb to albo wtryski, albo stara baaaardzo benzyna?
Albo nie wiem.
U mnie problem takowy nie istnieje, przebieg 38k z czego jakie¶ 99,9% na LPG
Wys³ane z mojego ANE-LX1 przy u¿yciu Tapatalka
nightingale79
30-08-2019, 14:14
A filtr paliwa kiedy wymieniany??
dario123
30-08-2019, 14:33
A filtr paliwa kiedy wymieniany??
je¿eli chodzi o jazdê na benzynie to raczej jest ¶wie¿a poniewa¿ regularnie dotankowywuje PB. zawsze wyje¿d¿am lpg do koñca i czasami z lenistwa caly bak pb. je¿eli chodzi o filtr paliwa to nie wiem, przegl±dy robione wed³ug ksi±¿ki serwisowej
Instalka fabryczna to do ASO musisz uderzaæ niestety, tym bardziej jak masz gwarancjê. Po d³u¿szej je¼dzie na PB tak min 100km dalej jest problem czy ustaje? Z odpalaniem zimnego silnika nie masz problemu? Nie faluj± obroty na PB zaraz po odpaleniu? pozdrawiam
brylancik13
30-08-2019, 21:54
Kilku u¿ytkownikow forum:
36622
haha ;)
Panowie, rany..."ortografia" co sobie dzieci pomy¶l±.:mad:
dario123
31-08-2019, 08:24
Instalka fabryczna to do ASO musisz uderzaæ niestety, tym bardziej jak masz gwarancjê. Po d³u¿szej je¼dzie na PB tak min 100km dalej jest problem czy ustaje? Z odpalaniem zimnego silnika nie masz problemu? Nie faluj± obroty na PB zaraz po odpaleniu? pozdrawiam
Jazda na pb caly czas daje taki problem, tylko zaznaczam ze jest to ledwo wyczowalne i tylko przy poruszaniu sie na pb. Jazda na lpg jest ok nawet masz wrazsnie ze na lpg lepiej sie zbiera. Z odpalaniem klopotow niema, falowania brak. Moze to filtr paliwa ? A czy wtryski pb i lpg sa ze soba jak kolwiek polaczone czy pracuja niezaleznie ?
To s± osobne wtryski
Wys³ane z mojego ANE-LX1 przy u¿yciu Tapatalka
To spróbuj dolaæ do PB ¶rodka do czyszczenia wtryskiwaczy PB. Chocia¿ ja nie mia³em nigdy takiego problemu, czy w poprzednim aucie jak i w obecnym ¿eby co¶ by³o na rzeczy z wtryskami PB wskutek jazdy na lpg.
Bosch który produkuje te wtryski ma specjaln± liniê do fiata tipo. S± specjalnie zrobione tak ¿eby siê zapycha³y. Co innego do citroena renault i oczywi¶cie vw. Tam s± poz³acane koñcówki i mo¿na jezdzic nawet na rozpuszczalniku.
A na serio moga to byc te¿ swiece, pompa paliwa, filtr paliwa. Znowu beda drwiny ze gdzie indziej to tak sie nie dzieje ale nalac benzyny z detergentem i przegonic auto.
Btw swego czasu poznalem pewnego w³ocha (nazwijmy to przyjaciel dalszej rodziny) managera w firmie robiacej strefy zgniotu (jedn z fabryk jest w opolskim) i elementy karoserii dla roznych aut. Pytam go jak wyglada sprawa z fiatem w porownaniu do innych. Odpowiedz by³a taka ¿e stal ta sama, technologia ta sama bo park maszynowy jest jeden, cena tez prawie ta sama. To tak przy okazji teorii spiskowych
Sprawdzi³ napiêcie na cewkach. U mnie tak jakby zaczyna³a padaæ 3 ¶wieca. Objaw bardzo podobny do Twojego. U mnie ¶wiece OEM wymieniane przy 30 tys. A teraz na liczniku 38 tys..
3662336624
A czy mo¿na na fabrycznym lpg wlaczyc dotrysku benzyny albo sterowaæ w jaki¶ sposób dawka gazu? Nie pytam o sens tego ale o mo¿liwo¶æ.
Co¶ mi w aso pogrzebali i ju¿ nie jedzie jak wcze¶niej. Czy na parowniku mogli zmniejszyæ dawkê gazu?
camperek
08-09-2019, 14:34
generalnie Tipo z fabrycznym gazem potrafi daæ w ko¶æ, trzeba zakuwaæ silnik i po problemie i znika równie¿ problem uciekaj±cego oleju , w moim pierwszym tipo silnik dos³ownie zap³on±³ podczas jazdy w upa³, a ASO zaoferowa³o mi jedynie remont zamiast wymiany
Czy na parowniku mogli zmniejszyæ dawkê gazu?
Dawkê nie, ale zmieniæ ci¶nienie- tak
A ta zmiana ci¶nienia to na parowniku ¶rubk±? Dobrze kojarzê?
generalnie Tipo z fabrycznym gazem potrafi daæ w ko¶æ, trzeba zakuwaæ silnik i po problemie i znika równie¿ problem uciekaj±cego oleju , w moim pierwszym tipo silnik dos³ownie zap³on±³ podczas jazdy w upa³, a ASO zaoferowa³o mi jedynie remont zamiast wymiany
no bardzo wiarygodny post nr 1. Silnik zap³on±³ podczas jazdy... Problem uciekaj±cego oleju. Dobre
A wgl o co chodzi - kto¶ ma zamiar braæ siê za regulacjê gazu nie maj±c o tym pojêcia?
Ja próbuje doj¶æ co mi w aso pokrêcili...
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Cos mi pokrêcili i nie ma takiego powera na gazie jak by³ wcze¶niej. Dlatego pytam o mo¿liwo¶ci regulacji fabrycznej instalacji i dotrysku. Bo jak nie ma ¿adnej regulacji to wychodzi ze mi ci¶nienie na parowniku zmniejszyli i jak wciskam porz±dnie gaz to za ma³e ci¶nienie na du¿e zapotrzebowanie i czuje ze nie jedzie jak wcze¶niej... dobrze kombinuje, czy jednak s± jakie¶ inne regulacje w fabrycznej instalacji?
Ja próbuje doj¶æ co mi w aso pokrêcili...
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Cos mi pokrêcili i nie ma takiego powera na gazie jak by³ wcze¶niej. Dlatego pytam o mo¿liwo¶ci regulacji fabrycznej instalacji i dotrysku. Bo jak nie ma ¿adnej regulacji to wychodzi ze mi ci¶nienie na parowniku zmniejszyli i jak wciskam porz±dnie gaz to za ma³e ci¶nienie na du¿e zapotrzebowanie i czuje ze nie jedzie jak wcze¶niej... dobrze kombinuje, czy jednak s± jakie¶ inne regulacje w fabrycznej instalacji?
Zobacz czy dobrze filtry od lpg zamontowali jak by³y one wymieniane na tym przegl±dzie. Jaki by mieli interes w tym ¿eby grzebaæ w sterowniku od lpg, chyba ¿e przysz³a odgórna decyzja "z góry" ¿e zmiana softu i itp. Swego czasu w Renault 1.2tce by³a akcja zmiany softu bo silniki bra³y olej:smile: Oczywi¶cie zmiana softu nic nie zmienia³a poza tym ¿e u¿ytkownicy skar¿yli siê ¿e auta s± co¶ s³absze.
czy jednak s± jakie¶ inne regulacje
Jasne ,¿e s± . Mo¿na np. zmieniæ czasy wtrysków . Ale zapomnij nic sam nie zrobisz. Potrzeba oprogramowania licencjowanego wiêc nie kombinuj sam tylko szukaj gaownika który to ogarnie.
Ja prdl. Jak ju¿ pisano tutaj czasem wtrysku gazu steruje ecu silnika. Ma dwie mapy analogicznie jak np. Giulietta ma tryby jazdy dna¯eby móc pozmieniaæ czasy wtrysku w tej sytuacji to trochê trzeba by mieæ pojêcie o grzebaniu w takim sterowniku a nie ¿e w jakim¶ alfaobd kto¶ sobie przsunie suwaczek. Innymi s³owy trzeba mieæ umiejêtno¶ci jakie maj± chptunerzy. A takich umiejêtno¶ci nie maj± panowie w aso a tym bardziej opcje w oprogramowaniu jakie maj± do dsypozycji. Jechaæ na hamowniê i pokazaæ cymba³om ¿e nie osi±ga parametrów i niech oni siê martwi±
To by³o przed zmiana filtrów. Co¶ mówili o czyszczeniu jakiego¶ trzpienia w parowniku. spalanie po tym trochê spad³o. Po tej akcji poczu³em ró¿nice na minus ale zawali³em to na filtry. Po wymianie filtrów nie poprawi³o siê.
Zastanawia mnie co to za trzpieñ niby wykrêcali i czy¶cili...
Pewnie chodzi o trzpieñ elektrozaworu w reduktorze lpg. Reasumuj±c jest to zawór odcinaj±cy dop³yw lpg. Drugi elektrozawór jest przy butli lpg. Trzpieñ "lubi" zachodziæ zanieczyszczeniami z lpg, czêsto siê nie domyka i nie odcina lpg lub po prostu siê nie otwiera.
Skoro mi go wyczy¶ci³ i mam teraz taki przebój to albo po zamontowaniu trzpienia nie otwiera siê do koñca albo zmniejszy³ mi ci¶nienie na parowniku. Dobrze wnioskuje?
Skoro mi go wyczy¶ci³ i mam teraz taki przebój to albo po zamontowaniu trzpienia nie otwiera siê do koñca albo zmniejszy³ mi ci¶nienie na parowniku. Dobrze wnioskuje?
Wychodzi na to ¿e tak, je¶li nie ingerowali w ustawienia sterownika lpg. A Mes-em przy fabrycznym lpg nie wiem czy czasem nie ma mo¿liwo¶ci sprawdzenia ci¶nienia lpg w fazie lotnej.
Tylko jakie powinno byæ wzorcowe?
Tylko jakie powinno byæ wzorcowe?
W standardowym sterowniku lpg w odpowiedniej zak³adce jest podana warto¶æ ci¶nienia roboczego, czyli ci¶nienia lpg w fazie lotnej w chwili przeprowadzania wstêpnego ustawienia wolnych obrotów tzw. autokalibracji [ dla niektórych monterów lpg regulacja koñczy siê na tym etapie:wink:]. Z regu³y jest to wg. Stag-a warto¶æ w zakresie 1,0-1,2Bar [nadci¶nienia wzglêdem otoczenia], przewa¿nie ustawia siê do 1,5Bar w zale¿no¶ci jak siê w strzelimy z doborem ¶rednicy dysz w wtryskiwaczach lpg. Jak jest mo¿liwo¶æ w Mes-ie podgl±du ci¶nienia lpg w fazie lotnej to sprawd¼ jakie jest spadek ci¶nienia przy przyspieszaniu. Z regu³y powinno byæ 0,2-0,3Bar, u mnie na moim reduktorze BRC spadek max. przy tzw. "bucie" jest ~0,12Bar [z 1,4Bar na wolnych obrotach do 1,28Bar]. Posprawdzaj te¿ podci¶nienia w instalacji, mo¿e czego¶ nie pod³±czyli.
Dziêki za wskazówki. Podepnê siê mesem i zobaczê co bêdê w stanie.
W fabrycznym tipo lpg ci¶nienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdza³em.
W fabrycznym tipo lpg ci¶nienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdza³em.
to dobrze mi siê wydawa³o, czyli jakie¶ mo¿liwo¶ci diagnostyczne s± póki nie ma SGW;-)
Tylko ¿e je¿d¿±c na zbyt ma³ym ci¶nieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane s± korekty mieszanka mo¿e byæ zubo¿ona i siê co¶usma¿y.
Tylko ¿e je¿d¿±c na zbyt ma³ym ci¶nieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane s± korekty mieszanka mo¿e byæ zubo¿ona i siê co¶usma¿y.
Nie wiem jak jest w przypadku 1.4tjet z fabrycznym lpg, ale w przypadku 1.4tjet z do³o¿onym lpg sterownik jest podatny na niewielkie zmiany korekt STFT i LTFT. Zmiana ww. korekt nawet o +/-5% u mnie powodowa³a losowo ¿e po odpaleniu zimnego silnika na PB po min 8h postoju obroty przez parê sekund falowa³y mi z poziomu ~1400obr/min na 1200obr/min. By³em na regulacji, w sumie przejechali¶my z 50km z ró¿nymi obci±¿eniami pod Vmax i problem znik³. Po takiej regulacji dobrze jest dolaæ z min 5l PB. W starym 1.2 16V na rozjazdach rzêdu +/-15% korekt na lpg nie powodowa³o ¿adnych negatywnych skutków z praca silnika na PB, za 180kkm przejechanych na lpg nigdy nie zobaczy³em Check-a z powodu instalacji lpg.
Maniek_wroc
09-09-2019, 21:54
Tylko ¿e je¿d¿±c na zbyt ma³ym ci¶nieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane s± korekty mieszanka mo¿e byæ zubo¿ona i siê co¶usma¿y.
W fabrycznej instalacji nie poje¼dzisz sobie na gazie je¿eli ci¶nienie z reduktora bêdzie nieprawid³owe ... czujnik na listwie gazu wywali b³±d zbyt niskiego ci¶nienia lub zbyt wysokiego i auto przejdzie na zasilanie benzyn±.
W fabrycznej instalacji nie poje¼dzisz sobie na gazie je¿eli ci¶nienie z reduktora bêdzie nieprawid³owe ... czujnik na listwie gazu wywali b³±d zbyt niskiego ci¶nienia lub zbyt wysokiego i auto przejdzie na zasilanie benzyn±.
Zale¿y jaka jest tolerancja ustawiona, ci¶nienie nie na reduktorze nie jest sztywne.
Taka sytuacja dzisiaj.
Jadê sobie kurturarnie tras± S3 od Szczecina, od pó³ godziny nie ruszam ani gazu, ani hamulca, zapiête 125 na liczniku. Droga pusta, bo to wczrsny poranek.
Na blacie nieruchoma wskazówka troszkê ponad 3k obrotów pokazuje.
Nagle bez zadnego ostrze¿enia, kaszlniêcia, przyd³awienia, bez jakiegokolwiek sygna³u ostrzegawczego na u³amek sekundy zapala siê "czek" po czym przepina na benzynê (zielony dystrybutor po oczach wali z licznika)
¯eby ponownie przej¶æ na gaz muszê odpaliæ na nowo bolid, a ¿e to pusta eSka to robiê to w locie. Reszta trasy tj. jakie¶ 500km bez problemu.
Wys³ane z mojego ANE-LX1 przy u¿yciu Tapatalka
Robili ci ju¿ aktualizacje zegarów? Nie wiem co to ma wspólnego ale jak w lipcu czy czerwcu zg³asza³em takie czeki to mi zaktualizowali zegary... pewnie zrobi siê ch³odniej i znowu powróc±...
Sprawdziæ b³êdy Mes-em bo póki co to jest wró¿enie z fusów.
Napisa³em to jako ciekawostkê, nie mam MESa, jak siê powtórzy, to zg³oszê.
Wys³ane z mojego ANE-LX1 przy u¿yciu Tapatalka
Robili ci ju¿ aktualizacje zegarów? Nie wiem co to ma wspólnego ale jak w lipcu czy czerwcu zg³asza³em takie czeki to mi zaktualizowali zegary... pewnie zrobi siê ch³odniej i znowu powróc±...Nie, a przynajmniej nic mi nie wiadomo o tym by robili.
Wys³ane z mojego ANE-LX1 przy u¿yciu Tapatalka
3 Dni temu mialem bardzo podobna sytuacje(Tjet z fabrycznym LPG) .Jazda autostrada w Czechach przez godzine monotonie 110-120. Nagle bez zadnych objawow wylecial Check i przerzucilo na benzyne. Auto jechalo normalnie na PB przez nastepne 20 km a potem wrocilo samo na LPG. Check engine znikl sam po tym jak wyruszylismy Pragi.W domu podpiolem sie starym ODBII i daromywm Troque na adroida zaczytalem kod bledu z histori :P0087.
W fabrycznym tipo lpg ci¶nienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdza³em.
I ja sprawdzi³em, waha mi siê na wolnych od 1,35 do 1,4. Na nienagrzanym silniku po zapaleniu i przej¶ciu na lpg pokaza³o sta³e 1,9.
Zaciekawi³y mnie równie¿ korekty kata wyprzedzenia zap³onu na poszczególnych cylindrach, mianowicie s± tam warto¶ci 0 a po lekkich przegazowkach tylko na pierwszym cylindrze wyskakiwa³y ujemne warto¶ci do -3,5... czemu tylko na pierwszym cylindrze?
Szymon1988
12-02-2022, 17:23
3 Dni temu mialem bardzo podobna sytuacje(Tjet z fabrycznym LPG) .Jazda autostrada w Czechach przez godzine monotonie 110-120. Nagle bez zadnych objawow wylecial Check i przerzucilo na benzyne. Auto jechalo normalnie na PB przez nastepne 20 km a potem wrocilo samo na LPG. Check engine znikl sam po tym jak wyruszylismy Pragi.W domu podpiolem sie starym ODBII i daromywm Troque na adroida zaczytalem kod bledu z histori :P0087.
Rozwiazales problem?
P0087 to za niskie ci¶nienie w listwie lpg. Obstawiam spadaj±ca wydajno¶æ parownika. Mam ten b³±d codziennie na zimnym. Nawet jak d³ugo grzeje na pb to i tak ponprzejsciu na lpg wywala ten b³±d. W³a¶nie uwa¿am, ze to parownik nie wyrabia, jak siê nagrzeje to dzia³a ok. Jak zrobi siê cieplej zamierzam zmieniæ albo zregenerowaæ parownik. Jak b³±d odejdzie to potwierdzi siê moja teoria. Wtryski lpg mam zmienione, czujnik w listwie tez zmieniony aczkolwiek niepotrzebnie. Nieszczelno¶ci nie ma, wiec zostaje parownik…
Rozwiazales problem?
Blad wyskakiwal na tyle sporadycznie, ze przeszedlem z tym na "TTTM" i jezdzilem dalej. Jakis miesiac temu dodatkowo zaczely mi wyskakiwac bledy P01b7, P0193. Skonczylo sie na wymianie czujnika przy listwie lpg. Przy okazji poprosilem o przeczyszczenie trzpienia zaworu parownika. Zrobilem jak dotad 500km bez zadnych problemow, ale to za malo zeby na 100% odtrabic sukces. Niedlugo szykuje sie dluzsza trasa na wakacje wiec bedzie okazja jeszcze to potestowac.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.