Zobacz pełną wersję : Śruba z sitkiem/filtrem w 1.4 T-Jet
piteros333
06-08-2019, 16:51
Ciekawa opinia, najbardziej zainteresowała mnie ta śruba z filtrem i czy podczas przegladu z wymianą oleju i filtra jest wymieniana tez ta śruba? https://www.youtube.com/watch?v=pX4fT9YVgnw
krowka1978
06-08-2019, 17:46
najbardziej zainteresowała mnie ta śruba z filtrem i czy podczas przegladu z wymianą oleju i filtra jest wymieniana tez ta śruba?
Nie jest standardowo wymieniana, bo nie ma jej wymiany w czynnościach serwisowych. Można spokojnie wymieniać co 45tyś., wcześniej nie ma sensu.
piteros333
06-08-2019, 22:31
Dzięki za odpowiedź, a mozesz mi powiedzieć co się dzieje z tą śruba podczas eksploatacji i ktora to śruba abym mógł wyjaśnić w serwisie co chcę wymienić?
To jest śruba łącząca przewód olejowy z turbiną. W środku niej jest sitko z tworzywa które ponoć ch.j strzela po jakimś tam przebiegu lub może się zatkać.
piteros333
06-08-2019, 23:25
To jest śruba łącząca przewód olejowy z turbiną. W środku niej jest sitko z tworzywa które ponoć ch.j strzela po jakimś tam przebiegu lub może się zatkać. Dziękować
krowka1978
07-08-2019, 09:00
To jest śruba łącząca przewód olejowy z turbiną. W środku niej jest sitko z tworzywa które ponoć ch.j strzela po jakimś tam przebiegu lub może się zatkać.
Na sieci można znaleźć zdjęcia tych śrub z rozerwanymi sitkami.
Podobne śruby są też w innych markach tyle że o połowę tańsze (np. PSA). Wiem że te 6 dych to nic na powiedzmy 50 kkm przebiegu ale żeby śrubka tyle kosztowała to już jaja. To już mogli na tym przewodzie filterek zrobić taki jak np. do lpg.
piteros333
07-08-2019, 20:11
To jest ta śruba ? 36513365143651536514
Ja wymieniałem rzeczoną śrubkę. Stara była w niezłym stanie. Ale nowa była już kupiona więc została zamontowana.
Kupiłem na wyprzedaży ASO chyba za ok. 30 zł. Tym samym zapewniłem sobie tzw. święty spokój. A jak powszechnie wiadomo jest on bezcenny.
Stan tej śruby doskonale pokazuje jakość stosowanego oleju silnikowego. Zwłaszcza jak ktoś kupił auto używane.
Opisuję przypadek w starszym T-jetcie 2009 r.
To jest ta śruba ?
podejrzewam, że na razie nikt z właścicieli tipo tej śruby nie wymieniał, więc trudno powiedzieć jak to jest rozwiązane w naszych t-jetach, może ktoś będzie pierwszy i zrobi przy okazji jakiś poradnik najlepiej ze zdjęciami
krowka1978
07-08-2019, 22:11
podejrzewam, że na razie nikt z właścicieli tipo tej śruby nie wymieniał, więc trudno powiedzieć jak to jest rozwiązane w naszych t-jetach, może ktoś będzie pierwszy i zrobi przy okazji jakiś poradnik najlepiej ze zdjęciami
Od razu podpowiem, że należy wymienić również 2 metalowe uszczelki, nie tylko samą śrubę. Nic skomplikowanego, tylko z głowy nie pamiętam momentu dokręcenia, coś około 25Nm.
To jest ta śruba. Oczywiście technologia i logistyka w XXI wieku nie pozwala aby takie sitko za złoty pindziesiąt było dostępne osobno (jest podobne do wymiennych jakie stosuje się w pistoletach lakierniczych) więc w dobie dbałości o środowisko trzeba kupić całość a stary komplet wyrzucić.
Odszczekuję moje narzekania :-). Bo na ten przykład w Multiair 2.0 żeby wymienić podobny gówniany filterek trzeba... ściągnąć głowicę :-).
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/co-sie-psuje-w-silnikach-multiair-usterki-i-awarie/e3074s0?utm_source=www.forum.alfaholicy.org_viasg_ auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
Cześć,
mógłby ktoś podać org. nr tej śruby z sitkiem wraz z podkładkami? Chciałbym ją wymienić po 55kkm.
harry.wesoly
06-05-2020, 10:02
https://sklep.pol-car.pl/sruba-z-filtrem-do-turbosprezarki-p-2023.html
https://sklep.pol-car.pl/podkladka-p-2719.html
https://sklep.pol-car.pl/sruba-z-filtrem-do-turbosprezarki-p-2023.html
https://sklep.pol-car.pl/podkladka-p-2719.html
Dzięki, rzeczywiście ta śruba z tymi podkładkami to chyba pozłacana jest.
harry.wesoly
06-05-2020, 18:04
Raz nie zawsze choć pewnie idzie taniej. Najłatwiej po prostu było mi wkleić linki bo tam kupowałem. Jak wymienisz daj znać o spostrzeżeniach, czy to czysta robota czy należy jakiś olej uzupełniać do smarowania turbiny bo coś uleci?
Raz nie zawsze choć pewnie idzie taniej. Najłatwiej po prostu było mi wkleić linki bo tam kupowałem. Jak wymienisz daj znać o spostrzeżeniach, czy to czysta robota czy należy jakiś olej uzupełniać do smarowania turbiny bo coś uleci?
Już raz wykrecałem chyba w pobliżu 30kkm przebiegu, minimalnie parę ml oleju wycieknie tyle co nic. Nic nie musiałem dolewać. Dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli ze śruba występuje w paczkach 10 szt. w cenie 50 pln netto. Więc zakupię na allegro, a podkładki od znajomego ogarnąłem z Erling-a za 70gr/szt.
Ja wymieniam co 30 tys km,
@Steyr
Daj znać jak wymienisz i zrób jakąś fotkę. Ja zbliżam się do 52kkm i myślałem że przy serwisie na 60kkm wymienię, ale jak u Ciebie po 55kkm będzie nie za dobrze to chyba będę musiał zmienić szybciej.
U mnie śruba po 55kkm nie wyglądała tak źle, sam filterek nie był uszkodzony. Wymiana oleju co 15kkm.
38124
U mnie śruba po 55kkm nie wyglądała tak źle, sam filterek nie był uszkodzony. Wymiana oleju co 15kkm.
Dzięki za info. To u mnie powinno być podobnie. Wymienię więc po 60kkm
Wagabunda_1947
03-06-2020, 19:49
Dzięki za odpowiedź, a mozesz mi powiedzieć co się dzieje z tą śruba podczas eksploatacji i ktora to śruba abym mógł wyjaśnić w serwisie co chcę wymienić?
Po 60 tys km siatka filtra jest rozerwana i olej nie jest filtrowany. Tak było u mnie. Wymieniłem na nową. Zobaczę co będzie po następnych 10 tys km.
rajtkezjusz
04-06-2020, 00:49
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/500x-serwis-turbiny-i-filtra-ma-46615/ temat pokrewny
krzychu652
27-03-2022, 18:19
U mnie po 42kkm sitko w całości (nie rozpadło się na kawałki), ale oderwane jedną stroną i zawinięte do środka - ono już nie filtrowało.
harry.wesoly
27-03-2022, 18:30
U mnie też 42.000 na liczniku i dziś wymieniłem tą śrubę. U mnie wyglądała podobnie
41745
barfor_tipo
25-10-2022, 00:10
Może mógł by ktoś zrobić zdjęcie wkręconej śruby ? Czy ona jest widoczna w TIPO 1,4 T-Jet , czy trzeba zdjąć pokrywę z napisem FIAT ?
Jutataxi
25-10-2022, 16:08
Moja śruba wyglądała tak jak ta na zdjęciu u kolegi harry.wesoly.
Wymieniłem ją przy 35kkm,to jest ta śruba pionowo wkręcona od góry ją widać.
Raczej do wymiany trzeba zdjąć pokrywę, ale już na ten temat było pisane i to dość obszernie:smile:
Tak, trzeba zdjąć pokrywę. Są w temacie o śrubie zdjęcia komory silnika z zaznaczoną przedmiotową śruba. Dzięki tym zdjęciom wiedziałem która wymienić. Przejrzyj temat początku.
Może inaczej, należy ją odgiąc.
https://sklep.pol-car.pl/sruba-z-fil...ki-p-2023.html
jeszcze niedawno kosztowała ok 60 zł teraz ponad 80 czyli zdrożała ok. 34 %, szkoda, że nasze zarobki nie zdrożały o te 34 % :(
Tanifiat na Allegro ma po 75zl
42446
U mnie wymieniłem przy 86 tys.
Sitko rozwalone.
Prawdopodobnie nikt wcześniej nie wymieniał.
nightingale79
19-12-2022, 15:35
Moje wyglądało tak samo po połowie tego przebiegu.
https://sklep.pol-car.pl/sruba-z-filtrem-do-turbosprezarki-p-2023.html
https://sklep.pol-car.pl/podkladka-p-2719.html
Zamiennie można zastosować o wiele tańsze i nie gorsze miedziane podkładki o tych samych wymiarach co oryginały: 12x18x1,5mm: https://allegro.pl/oferta/fischer-podkladka-miedziana-12x18x1-5-10-szt-13182429623, jest ich na 5 wymian. Co do samej śruby należy kupić oryginalną Fiata, czasem można trafić w cenie poniżej 80 zł.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dzięki, rzeczywiście ta śruba z tymi podkładkami to chyba pozłacana jest.
Tutaj jest taniej: https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-fiat-lancia-sruba-z-filtrem-oleju-turbo-12522495171.
Osobiście u siebie usunąłęm sitko. Ostatnio miałem do czynienia z Doblo 1.4tjet z 2018r i sprawdziłem śrubę, i też jakiś mechanik usunął sitko.
krowka1978
17-02-2023, 21:21
Osobiście u siebie usunąłęm sitko. Ostatnio miałem do czynienia z Doblo 1.4tjet z 2018r i sprawdziłem śrubę, i też jakiś mechanik usunął sitko.
Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł. Przy wszystkich dotychczasowych wymianach coś w sitku zawsze było. Jeżeli sitka nie ma, to gdzie to dalej wpada?
Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł. Przy wszystkich dotychczasowych wymianach coś w sitku zawsze było. Jeżeli sitka nie ma, to gdzie to dalej wpada?
Widziałem w tym Doblo syf w silniku po Selenii, auto przebiegu 85tkm. Klient z tych co rozrusznik jeszcze kręci a on już rusza. Sprawdzałem turbo i jest w bdb stanie, nie puszcza oleju, wirnik bez luzu. Przy takim sitku syf tylko się zbiera i utrudnia przepływ oleju, zwłaszcza zimnego oleju zaraz po rozruchu. A przy słabym przepływie oleju przez turbo może tylko potęgować się zjawisko miejscowego przypalania oleju i itp.
Ja ostatnio sprawdzam śrubkę z ....a tam sitka nie ma:roll: Gdzie je wcięło??? Wiem że poprzedni właściciel wymieniał turbine w aso przy przebiegu około 30tyś. Może przy okazji ktoś wyjął sitko:roll:
Jeśli tak to zrobiłem około 30 tysięcy bez sitka bo tyle mam to autko. A poprzednik też 30 tyś. Jest git. Olej wymieniam co 10 tyś max, więc trzy razy w roku. Zatem jest ważna informacja że bez sitka można jeździć. Ale śrubkę zamówiłem i już idzie:wink:. Tym razem z sitkiem.
Śrubka z sitkiem założona. 4300543007
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.