PDA

Zobacz pełną wersję : Moment dokręcenia świec T-jet, 1.4 16V



marx30
05-08-2019, 16:22
Panowie, wie ktoś jaki jest moment dokręcenia świec w T-jecie?

steyr
06-08-2019, 20:38
Org świece z NGK? Na opakowaniach nie ma instrukcji? Standardowo przeważnie jest 28Nm ale gdzieś mi się obiło że w T-jet z racji mniejszego rozmiaru gwintu dokręca się z siłą 20Nm. Za 2-3tyg też będę na eta[ie zmian świec.

JackTheNight
07-08-2019, 00:43
Proszę : :)

36510

marx30
07-08-2019, 10:57
Dzięki. Powoli zbieram graty i nowy klucz dynamometeyczny muszę sobie zapodać. Normalnie zawsze na czuja dokręcałem ale jak tak czytam o tych współczesnych silnikach (znowu był artykuł z którego wynika że wszystko shit, tym razem dołączyli do zestawienia puretecha i multiaira) to ten silnik jest chyba na wagę złota i głupio byłoby coś ukręcić.

manio20
07-08-2019, 15:05
Proszę : :)

36510

dziwne to trochę, ktoś napisał "standardowo przeważnie jest 28Nm", a tu mamy minimalnie 16 Nm, czyli prawie dwa razy mniej niż "standardowo" (bo 1 DANM to 10 Nm chyba?)

krowka1978
07-08-2019, 15:40
dziwne to trochę, ktoś napisał "standardowo przeważnie jest 28Nm", a tu mamy minimalnie 16 Nm, czyli prawie dwa razy mniej niż "standardowo" (bo 1 DANM to 10 Nm chyba?)

Tak, 1DaNm to 10Nm.

pawka
07-08-2019, 15:45
dziwne to trochę, ktoś napisał "standardowo przeważnie jest 28Nm", a tu mamy minimalnie 16 Nm, czyli prawie dwa razy mniej niż "standardowo" (bo 1 DANM to 10 Nm chyba?)
Tu masz "standartowo" do swiec NGK
36511

manio20
07-08-2019, 16:18
Tu masz "standartowo" do swiec NGK
36511

ok wszystko jasne :redface:

bnbn1
09-08-2019, 02:24
dziwne to trochę, ktoś napisał "standardowo przeważnie jest 28Nm", a tu mamy minimalnie 16 Nm, czyli prawie dwa razy mniej niż "standardowo" (bo 1 DANM to 10 Nm chyba?)

standardowo np NGK dla głowicy z ALU i srednicy gintu dla świecy M12 z płaskim gniazdem podaje 15-20 Nm, DANM to daNm czyli decyNm czyli 10 czegos tam :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dzięki. Powoli zbieram graty i nowy klucz dynamometeyczny muszę sobie zapodać. Normalnie zawsze na czuja dokręcałem ale jak tak czytam o tych współczesnych silnikach (znowu był artykuł z którego wynika że wszystko shit, tym razem dołączyli do zestawienia puretecha i multiaira) to ten silnik jest chyba na wagę złota i głupio byłoby coś ukręcić.

można tez dokręcac tak jak podaje producent świec czyli dla NGK 15-20 Nm albo dokręcasz recznie do wstepnego oporu i dajesz 180 stopni, co mniejwięcej się zgadza z podanem momętem dokręcania.

czech22
14-03-2020, 19:15
Świece w tipo wymieniamy co 30 000 km. Czy warto wcześnie wymienić, czy przedłużyć okres wymiany. Tipo 120 kM t jet

harry.wesoly
14-03-2020, 21:09
Dołączam się do pytania. Zastanawiam się też nad wymianą po roku użytkowania/około 15tys. Ma to sens czy strata kasy? Oryginalnie świece jak na 1 montaż to koszt około 170 zl

krowka1978
14-03-2020, 21:20
Zastanawiam się też nad wymianą po roku użytkowania/około 15tys. Ma to sens czy strata kasy?
Strata kasy.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Czy warto wcześnie wymienić, czy przedłużyć okres wymiany.
Co 30, nie zalecam przedłużania, o ile cewek nie chcesz zmieniać razem ze świecami :tongue

steyr
14-03-2020, 22:05
Świece w tipo wymieniamy co 30 000 km. Czy warto wcześnie wymienić, czy przedłużyć okres wymiany. Tipo 120 kM t jet

Przy lpg bym nie kombinował i zmieniał co 30kkm, przy samej PB można spróbować pojeździć więcej na własną odpowiedzialność.

KOBRA
14-03-2020, 22:19
można tez dokręcac tak jak podaje producent świec czyli dla NGK 15-20 Nm albo dokręcasz recznie do wstepnego oporu i dajesz 180 stopni, co mniejwięcej się zgadza z podanem momętem dokręcania.
Ta procedura może być stosowana tylko przy nowych świecach . Chodzi o spłaszczenie podkładki na świecy . Przy demontażu i ponownym montażu świecy tej procedury nie powinno się stosować gdyż podkładka została już ściśnięta i kąt dokręcania 180 stopni może spowodować uszkodzenie gwintu.

harry.wesoly
17-03-2020, 13:06
Jakie są fabryczne świece to tjeta? Ngk czy Fpt? Znalazłem dwa linki ale chyba to różne świece jeśli chodzi o ich opisanie na porcelanie.
https://allegro.pl/oferta/swiece-oryginal-1-4-t-jet-55249868-ikr9j8-4-sztuki-6895267105?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

https://fiat-jeep-alfa.pl/pl/p/swieca-zaplonowa-Fiat-Bravo%2C-Grande-Punto%2C-Linea%2C-500%2C-Lancia-Delta-1.4-16v-mpi-turbo-t-jet/1185

steyr
17-03-2020, 14:17
Jakie są fabryczne świece to tjeta? Ngk czy Fpt? Znalazłem dwa linki ale chyba to różne świece jeśli chodzi o ich opisanie na porcelanie.
https://allegro.pl/oferta/swiece-oryginal-1-4-t-jet-55249868-ikr9j8-4-sztuki-6895267105?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Świece z tej aukcji kupowałem i wymieniłem po 30kkm, obecnie 51kkm i nie ma problemów. Skoro masz przejechane 15kkm i nie masz lpg to szkoda wymieniać, ale to Twoje $$ więc rób jak chcesz. W obecnym Tipo 1.4tjet, jak i w starym Punto 2 1.2 16v zawsze zmieniam świece co 30kkm oba pędzone lpg i nigdy nie miałem problemów z tego tytułu. W Tipo mam 50kkm przejechane na lpg, w Punto 2 prawie 200kkm i nigdy cewek nie zmieniałem i itp.

krowka1978
17-03-2020, 15:02
Jakie są fabryczne świece to tjeta? Ngk czy Fpt?
NGK i FPT jednocześnie :tongue Po przeciwnej stronie nadruku FPT znajduje się nadruk NGK.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Świece z tej aukcji kupowałem i wymieniłem po 30kkm, obecnie 51kkm i nie ma problemów.
IKR9J8 idzie taniej kupić, gdy nie mają logo FPT. Niecały miesiąc temu kupowałem do mojego MA w czteropaku, w cenie poniżej 40zł za sztukę. Przy okazji te świece wkręca się z momentem 20Nm.

manio20
17-03-2020, 20:39
Świece z tej aukcji kupowałem i wymieniłem po 30kkm, obecnie 51kkm i nie ma problemów
używałeś klucza dynamometrycznego czy zakręcałeś o "kąt" (dla NGK jest 180 stopni)

steyr
17-03-2020, 20:57
używałeś klucza dynamometrycznego czy zakręcałeś o "kąt" (dla NGK jest 180 stopni)

Używałem klucza dynanometrycznego, ale bez problemu możesz dokręcić o kąt. Wkręcasz ręką do oporu a później za pomocą narzędzia o kąt.

bnbn1
17-03-2020, 22:31
Ta procedura może być stosowana tylko przy nowych świecach . Chodzi o spłaszczenie podkładki na świecy . Przy demontażu i ponownym montażu świecy tej procedury nie powinno się stosować gdyż podkładka została już ściśnięta i kąt dokręcania 180 stopni może spowodować uszkodzenie gwintu.

tak masz racje, to dotyczy nowych świec, inna sprawa raczej nie za czesto sie ponownie wkreca te juz wykrecone (ale ma to miejsce) :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


używałeś klucza dynamometrycznego czy zakręcałeś o "kąt" (dla NGK jest 180 stopni)

organoleptycznie stwierdzilem ze wkrecanie o kąt = dokręcanie kluczem dynamometrycznym, to sie praktycznie ze soba pokrywało :-)

jaroslawrak
19-03-2020, 14:27
Świece zamówione,klucz dynamometryczny nabyłem wcześniej z racji posiadania dwóch kompletów kół na alufelgach,ale gdzie nabyć nasadkę na świece ? W standartowej nasadce z kompletu kluczy nasadowych jaki posiadam świeca się nie mieści.W poprzednich autach dokręcałem świece na "wyczucie":smile: kluczem z łamaną przedłużką.

krowka1978
19-03-2020, 14:34
ale gdzie nabyć nasadkę na świece ?
Gdzie się robi zakupy kluczy? Myślałem, że w sklepie, czy to internetowym, czy stacjonarnym :roll: google nasadkę na świece znajdzie, nawet dużo nasadek, nawet nasadki z wbudowanym dynamometrem ustawionym na np. 20Nm... Co więcej w nasadce jest guma, żeby świeca w nasadce się trzymała, dzięki czemu bezproblemowo wykręca i wkręca się świece - bez gumy nie robota.

Teraz szydera. W jaki sposób zaopatrzyłeś się w zestaw kluczy nasadowych :?::tongue

Byś szybciej znalazł w googlach, niż czekał na złośliwą odpowiedź w moim stylu, na tak postawione pytanie.

Qvadrat
19-03-2020, 21:31
Byś szybciej znalazł w googlach, niż czekał na złośliwą odpowiedź w moim stylu, na tak postawione pytanie.
No raczej nie prawda, odpowiedziałeś błyskawicznie :-D

jaroslawrak
23-03-2020, 15:01
Dokładnie...trochę pomógł,ale ponarzekać też musiał:smile: A dla zainteresowanych takie nakładki do świec posiadają w sprzedaży np.sklepy internetowe z olejami,filtrami...nasadka Yato 16 mm kosztowała mnie 5zł i przyszła dziś w paczce z filtrami.

steyr
07-07-2020, 23:37
Wymieniał ktoś ostatnio świece w 1.4tjet? Po 30kkm wymieniłem świece na org. NGK, dokręciłem kluczem dynanometrycznym z momentem 18Nm i dzisiaj jak zmieniałem po kolejnych 30kkm przy 60kkm przebiegu wszystkie świece były poluzowane także ręka je wykręciłem bez użycia ramienia. Te 18Nm przy dokręcaniu pokrywało się z wartościami kątowymi podanymi na świecach. Nowe świece Bosch-a dokręciłem zgodnie z ich instrukcją tj. 23Nm/90st. Zobaczymy po kolejnych 30kkm czy znów będą poluzowane.

czech22
08-07-2020, 00:52
Pytanie do kolegi steyr. Czy świece po tych 30 000 są bardzo wypalone. Ja świece dokręcam z siłą 25-28 Nm W tipku jeszcze nie wymieniałem

manio20
08-07-2020, 00:53
Te 18Nm przy dokręcaniu pokrywało się z wartościami kątowymi podanymi na świecach
a jakie tam były podane wartości kątowe-180 stopni?

steyr
08-07-2020, 08:33
Pytanie do kolegi steyr. Czy świece po tych 30 000 są bardzo wypalone. Ja świece dokręcam z siłą 25-28 Nm W tipku jeszcze nie wymieniałem

Tragedii nie ma, później dodam zdjęcia dla porównania jak nie zapomnę. Zmieniam co 30kkm ze względu na lpg, zresztą producent podaje taki interwał wymiany.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


a jakie tam były podane wartości kątowe-180 stopni?

Nie pamiętam, musiałbym znaleźć opakowania z tamtych świec.

jaroslawrak
09-07-2020, 14:49
a jakie tam były podane wartości kątowe-180 stopni?

Na świecach NGK jest taka instrukcja:
38574

manio20
09-07-2020, 15:01
Nowe świece Bosch-a dokręciłem zgodnie z ich instrukcją tj. 23Nm/90st. Zobaczymy po kolejnych 30kkm czy znów będą poluzowane.
ciekawa sprawa bo NGK zaleca zakręcać o kąt 180 stopni, a Bosch o 90, może Bosch ma cieńszą podkładkę?

steyr
09-07-2020, 15:26
ciekawa sprawa bo NGK zaleca zakręcać o kąt 180 stopni, a Bosch o 90, może Bosch ma cieńszą podkładkę?

Wychodzi na to że tak, albo z twardszego materiału.

rajtkezjusz
09-07-2020, 19:28
Mogą się różnić kształtem (zgniatalnością ) podkładek .

jacek2
10-07-2020, 14:33
Tak żle i tak nie dobrze. Kiedyś dokręcało sie na czuja i wszystko banglało. teraz pipy, klucze dynamometryczne nie zawsze te nowości techniki zdają egzamin. Osobiście używam klucza dynamom... ale po nim sprawdzam jeszcze po swojemu siłę dokręcenia.:roll:

steyr
11-07-2020, 00:10
Tak żle i tak nie dobrze. Kiedyś dokręcało sie na czuja i wszystko banglało. teraz pipy, klucze dynamometryczne nie zawsze te nowości techniki zdają egzamin. Osobiście używam klucza dynamom... ale po nim sprawdzam jeszcze po swojemu siłę dokręcenia.:roll:

Nie ma to jak dynanometr w rękach;-)

kartonik
24-08-2020, 12:33
Dobijam do 3 lat przebieg ~ 26 tyś. km i przydałoby się świece wymienić. Brać tańsze bosche czy droższe NGK.
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplonowa-bosch-0-242-145-571-8979519084
https://allegro.pl/oferta/ngk-swieca-zaplonowa-ikr9j8-alfa-mito-1-4-t-9389124705.

krowka1978
24-08-2020, 12:52
Dobijam do 3 lat przebieg ~ 26 tyś. km i przydałoby się świece wymienić. Brać tańsze bosche czy droższe NGK.
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplonowa-bosch-0-242-145-571-8979519084
https://allegro.pl/oferta/ngk-swieca-zaplonowa-ikr9j8-alfa-mito-1-4-t-9389124705.

Z tego co widzę, to tańsze o 10gr są NGK, które swoją drogą brać, nawet gdyby były droższe.

steyr
24-08-2020, 13:15
Dobijam do 3 lat przebieg ~ 26 tyś. km i przydałoby się świece wymienić. Brać tańsze bosche czy droższe NGK.
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplonowa-bosch-0-242-145-571-8979519084
https://allegro.pl/oferta/ngk-swieca-zaplonowa-ikr9j8-alfa-mito-1-4-t-9389124705.

Drogo te świeczki Bosch-a, ja kupiłem u znajomego po 32zł/szt. W tej cenie to bym brał NGK.

kartonik
24-08-2020, 13:28
Źle mi się wkleiło :wink:
Bosch
https://allegro.pl/oferta/swieca-zapl-bosch-fiat-doblo-1-4-120km-88kw-9229137290

Macie jakieś sprawdzone źródło zakupu świec?

Świeczki mam zamiar wymienić w ASO przy okazji przeglądu. Chciałem brać u nich, ale 78 zł za świece to już przesada.

jacek2
24-08-2020, 13:41
Dziwne te ceny, ale ja za swoje Bosch-ki płaciłem po 17 zł, a po upuście wyszło 15 zł za szt (nie mogę coś wstawić zdjęcia świeczek)38806
O może teraz się udało...

Qvadrat
24-08-2020, 13:44
A to nie inne świece masz w wolnossaku?

krowka1978
24-08-2020, 14:03
Dziwne te ceny, ale ja za swoje Bosch-ki płaciłem po 17 zł, a po upuście wyszło 15 zł za szt (nie mogę coś wstawić zdjęcia świeczek)38806
O może teraz się udało...

Ceny "dziwne", bo świece muszą być irydowe do T-Jet/MA, a nie zwykłe, jak do Twojego wolnossaka.

marx30
24-08-2020, 14:07
O to panie przepłaciłeś :-) do wolnossaka denso tt bo jakieś 9 PLN są

steyr
24-08-2020, 14:44
Źle mi się wkleiło :wink:
Bosch
https://allegro.pl/oferta/swieca-zapl-bosch-fiat-doblo-1-4-120km-88kw-9229137290

Macie jakieś sprawdzone źródło zakupu świec?

Świeczki mam zamiar wymienić w ASO przy okazji przeglądu. Chciałem brać u nich, ale 78 zł za świece to już przesada.

To kup NGK jeśli masz jeszcze gwarancję żeby Ci nie cudowali że przywiozłeś im Bosch-a na 1 montaż idą NGK.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dziwne te ceny, ale ja za swoje Bosch-ki płaciłem po 17 zł, a po upuście wyszło 15 zł za szt (nie mogę coś wstawić zdjęcia świeczek)38806
O może teraz się udało...

O Panie ten napis "Made in Russia" nie napawa optymizmem. Bosch-a świece które kupiłem do 1.4 tjet są "made in Germany", natomiast z NGK polecam tylko te "Made in Japan" nie "made in France".

jacek2
24-08-2020, 15:02
Koszt mojego zakupu niezbyt wielki. Jak zaczną szwankować to zmienię na inne. Robotę sam ogarniam więc problemu dużego niema ;-)

kartonik
24-08-2020, 23:22
Zanotowane:
NGK made in Japan :smile:

rajtkezjusz
24-08-2020, 23:41
38810 może to pomoże ?


https://www.youtube.com/watch?v=zCENknGbt3M

jaroslawrak
23-03-2021, 19:53
Kto wymieniał samodzielnie świece w t-jet? Jak zdjąć pokrywę górną silnika....chodzi o mocowanie z tyłu od strony ściany grodziowej...nie widać za bardzo jaka tam śruba siedzi w gumowym,czy plastikowym kapturku.....

marx30
23-03-2021, 21:24
Ja robiłem, ale nie pamiętam żebym miał problemy. Z tyłu chyba nie ma śruby tylko guma tzn. taki grzybek chyba.

steyr
24-03-2021, 08:10
Kto wymieniał samodzielnie świece w t-jet? Jak zdjąć pokrywę górną silnika....chodzi o mocowanie z tyłu od strony ściany grodziowej...nie widać za bardzo jaka tam śruba siedzi w gumowym,czy plastikowym kapturku.....

Nie ma żadnej śruby, mocowanie na wcisk jest.

harry.wesoly
26-03-2021, 20:13
Dziś wymieniłem sobie świece. Wpadły NGK made in Japan z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/swiece-oryginal-1-4-t-jet-55249868-ikr9j8-4-sztuki-6895267105
Świece są identyczne jak te wykręcone z fabryki. Stare bardzo łatwo się wykręciły. Nowe dokręcone momentem 20 i później sorawdzone czy są faktycznie dobrze dokręcone. Największy problem sprawiło mi wyjęcie fajek. Najpierw przy pierwszej świecy spróbowałem wypiąć wtyczkę ale później zdecydowałem się wyjąć wszystkie fajki jednocześnie. Jak Wy to robiliście, jak torowaliscie sobie dostęp do świec?
1. Najpierw wypialem wtyczkę ale był później problem z jej ponownym włożeniem
40136
2. Potem postanowiłem odkręcić tę śrubę:
40137
I zdałem wszystkie 4 faje razem w całości razem z tą listwą:
40138
Potem świece wygrzanie porządnie podczas przejażdżki. Nie wiem ale mam wrażenie że auto trochę ożyło. Wymiana bo za parę dni wpadnie lpg. Reasumując jak wy sobie to ogarneliscie żeby dojść do świec, niczego nie połamać, nie powyginać? Jutro olej, filtry, i może dezynfekcja klimy.
4013940140

maurycy
26-03-2021, 21:11
Jaki przebieg auta ?, i ile czasu Ci to zajęło ?

harry.wesoly
26-03-2021, 21:18
Robota na 30min. Przebieg 25500

steyr
26-03-2021, 22:56
Tak zwalniasz wszystkie zabezpieczenia na każdej wtyczce i wysuwasz kolejno każdą wtyczkę odkręcając wcześniej tą śrubę.

jaroslawrak
27-03-2021, 00:17
Dzięki harry.wesoly za fotorelację....ja się przymierzam do wymiany,ale mi się nie chciało za to wziąć;-) Przebieg mam 32,5 tkm i już czas by było wymienić.
Teraz siedzę w domu na 2 tyg. kwarantannie to się wezmę.....

marx30
27-03-2021, 01:36
Ja wyciągałem wszystkie cewki naraz bez odpinania wtyczek. Tak samo robiłem poprzednio w alfie w wolnossaku.

harry.wesoly
27-03-2021, 06:47
Tak zwalniasz wszystkie zabezpieczenia na każdej wtyczce i wysuwasz kolejno każdą wtyczkę odkręcając wcześniej tą śrubę.

Chyba tak będzie najwygodniej i najbezpieczniej. No nic sprawdzę za jakieś 15tys. Thx

jaroslawrak
30-03-2021, 00:50
Dzisiaj wymieniłem świece i "przy okazji "filtr powietrza,a tym samym dokończyłem samodzielny przegląd rozpoczęty kilkanaście dni temu wymianą oleju:smile:
Zajęło mi to ok.2h...Świece w t-jet dostają dość mocno po dupie i nie ma co za bardzo przeciągać interwału wymiany :

40154

manio20
30-03-2021, 01:07
Ja wyciągałem wszystkie cewki naraz bez odpinania wtyczek. Tak samo robiłem poprzednio w alfie w wolnossaku.
trzeba coś kombinować czy raczej łatwo te wszystkie cewki się wyciąga?

piteros333
22-10-2022, 14:37
Po jakim czasie wymiana świec od nowości, według ASO po 60tys km silnik t jet 120KM ? Bez gazu

kartonik
22-10-2022, 16:20
T-Jet po 30 tyś km.

piteros333
22-10-2022, 16:38
T-Jet po 30 tyś km.

W ksiązce jest napisane t jet 95KM po 60 tys natomiast nie ma nic o silniku 120KM bez gazu, z gazem po 30tys, ale ja nie mam gazu W dwóch ASO mówia mi ,że po 60tys

Lysy13
22-10-2022, 20:57
Zmień po 30000 max 40000 km i będzie ok


Pozdrawiam Łysy 13 [emoji106][emoji41][emoji594][emoji602][emoji1200]

steyr
22-10-2022, 22:48
W ksiązce jest napisane t jet 95KM po 60 tys natomiast nie ma nic o silniku 120KM bez gazu, z gazem po 30tys, ale ja nie mam gazu W dwóch ASO mówia mi ,że po 60tys

Pisze jak byk na stronie 180 że w tjet wymiana co 30kkm zarówno dla Pb jak i dla lpg.

piteros333
23-10-2022, 10:08
Pisze jak byk na stronie 180 że w tjet wymiana co 30kkm zarówno dla Pb jak i dla lpg. To mamy inne ksiązki zamieszczam zdjecie ze strony 187 co jest napisane o interwałach Niby jest napisane 120KM łamane na 120KM LPG, ale nie ma tam oznaczenia PB benzyna Mało zrozumiałe jakby bylo napisane "i" , "lub" byłoby łatwiej. W poniedzialek dzwonie do tych patoli z ASO :smile:,bo mam zrobione 50k i na żadnych przegladach mi nie mówili o świecach , a serwisowałem w dwóch serwisach ASO
42249

Lysy13
23-10-2022, 11:11
No i jasna sprawa co 30 kkm


Pozdrawiam Łysy 13 [emoji106][emoji41][emoji594][emoji602][emoji1200]

Qvadrat
23-10-2022, 14:31
To mamy inne ksiązki zamieszczam zdjecie ze strony 187 co jest napisane o interwałach Niby jest napisane 120KM łamane na 120KM LPG, ale nie ma tam oznaczenia PB benzyna Mało zrozumiałe jakby bylo napisane "i" , "lub" byłoby łatwiej. W poniedzialek dzwonie do tych patoli z ASO :smile:,bo mam zrobione 50k i na żadnych przegladach mi nie mówili o świecach , a serwisowałem w dwóch serwisach ASO
42249
Jak dla mnie jasno napisane, ze co 30k.
Przejrzyj faktury z przeglądów i zobacz czy są wyszczególnione świeczki.
Przy jakich przebiegach miałeś wcześniejsze przeglądy?

steyr
23-10-2022, 15:40
To mamy inne ksiązki zamieszczam zdjecie ze strony 187 co jest napisane o interwałach Niby jest napisane 120KM łamane na 120KM LPG, ale nie ma tam oznaczenia PB benzyna Mało zrozumiałe jakby bylo napisane "i" , "lub" byłoby łatwiej. W poniedzialek dzwonie do tych patoli z ASO :smile:,bo mam zrobione 50k i na żadnych przegladach mi nie mówili o świecach , a serwisowałem w dwóch serwisach ASO
42249

1.4tjet w fabrycznie jest zasilany PB, więc nie wiem co tu można nie rozumieć.

piteros333
23-10-2022, 16:59
Mniej więcej co 10k w fakturach nie ma nic o swieczkach, aż dziwne w piatek też mi mówili w ASO, że po 60k wymiana, jutro to wyjaśnię.

czech22
24-10-2022, 20:33
Mimo, że są irydowe, to max 40.000. Ja wymieniałem po 35 ooo km i były co nieco wypalone.

barfor_tipo
05-11-2022, 15:26
Czy opaski od gumowych węży na pokrywie silnika są jednorazowe czy wielokrotnego użycia ? Jeśli wielokrotne to jakie narzędzie kupić ? a jeśli jednorazowe to gdzie kupić najbliższe oryginału. Czy klucz 16mm o długości 250 mm z magnesem będzie OK np. taki:
https://allegro.pl/oferta/klucz-do-swiec-nasadowy-3-8-16mm-farys-6744127581

Pozdrawiam, miłego dnia.

kartonik
05-11-2022, 19:56
Opaski są wielokrotnego użytku. Do ponownego montażu można użyć zwykłe cęgi lub specjalistycznych szczypiec np.
https://allegro.pl/oferta/szczypce-opasek-przewodow-gumowych-click-r-ai04001-12799008876?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17997666874&gclid=EAIaIQobChMIyJ-Ijs2X-wIVifuyCh2pJgb4EAQYASABEgInS_D_BwE

Do świec używam kluczy ze zwykłego walizkowego kompletu narzędziowego.

barfor_tipo
06-11-2022, 00:46
Bardzo dziękuję

barfor_tipo
03-12-2022, 14:18
Witam, świece wymienione - przebieg 31000 (choć z przygodami). Załączam zdjęcie starych. Założone nowe oryginalne.

42386

Qvadrat
03-01-2023, 22:02
https://allegro.pl/oferta/swiece-magneti-marelli-fiat1-4-t-jet-i9dkr-ikr9j8-12361913866

Trafiłem na takie świeczki niby do tjet i niby w spisie pasują to tjet z lpg. Co sądzicie? Cenowo kuszące. NGK laser iridium teraz 200zl ok a oryginały ok 260.

maurycy
04-01-2023, 05:18
https://allegro.pl/oferta/swiece-magneti-marelli-fiat1-4-t-jet-i9dkr-ikr9j8-12361913866

Trafiłem na takie świeczki niby do tjet i niby w spisie pasują to tjet z lpg. Co sądzicie? Cenowo kuszące. NGK laser iridium teraz 200zl ok a oryginały ok 260.

Cenowo super , że też nikt wcześniej ich nie namierzył . Ja sam kupowałem za 240zł NGK .

steyr
04-01-2023, 08:59
https://allegro.pl/oferta/swiece-magneti-marelli-fiat1-4-t-jet-i9dkr-ikr9j8-12361913866

Trafiłem na takie świeczki niby do tjet i niby w spisie pasują to tjet z lpg. Co sądzicie? Cenowo kuszące. NGK laser iridium teraz 200zl ok a oryginały ok 260.

Stosowałem przez jakiś czas świece irydy Bosch-a. Ale po programie na 170KM zauważyłem że zbyt dużo cofa zapłon pod obciążeniem na tych świecach mimo 10tkm przebiegu i wróciłem do org. Po zmianie i powrocie do org odczułem różnice. Od tej pory nie kombinuje i kupuje NGK za 180pln i wymiana co 30tkm ze względu na lpg. Przy samej Pb jeździłbym dłużej.

marx30
04-01-2023, 12:01
Cenowo super , że też nikt wcześniej ich nie namierzył . Ja sam kupowałem za 240zł NGK .
Bo niby promocja. Wziąłem komplet zobaczymy, niby oryginał i od gościa co handluje oryginałami do włoszczyzny.

marx30
13-01-2023, 01:39
Swiece przyszły. Cóż można powiedzieć świece jak świece. Cena się wydaje dobra bo po innych sklepach są po prawie 5 dych za sztukę. Ale na pudełkach pisze magneti arelli oraz magiczne made in prc.

Qvadrat
13-01-2023, 06:05
I ja zakupiłem i tez na to prc zwróciłem uwagę. U mnie wymiana dopiero za 9kkm, zobaczymy jak się sprawdza.

steyr
13-01-2023, 09:16
1.4tjet jest czuły na jakość świec, pytanie jak z ich jakością pod względem wytrzymałości przy dokręcaniu i itp.

marx30
13-01-2023, 13:26
No niby ricambi originali. Ja z moimi przebiegami to raczej za dwa lata będę zmieniał.

Qvadrat
13-01-2023, 16:10
A ja już latem się przekonam :-)

brylancik13
15-01-2023, 11:39
Stosowałem przez jakiś czas świece irydy Bosch-a. Ale po programie na 170KM zauważyłem że zbyt dużo cofa zapłon pod obciążeniem na tych świecach mimo 10tkm przebiegu i wróciłem do org. Po zmianie i powrocie do org odczułem różnice. Od tej pory nie kombinuje i kupuje NGK za 180pln i wymiana co 30tkm ze względu na lpg. Przy samej Pb jeździłbym dłużej.

Ja miałem problrm z Boschem na LPG, częste wypadanie zapłonu. Po powrocie na NGK problem praktycznie nie występuje

damianesqu
05-03-2024, 19:39
Najlepsze wg mnie do t-jet DENSO IXU27 moment dokręcenia 17Nm, przerwa 0,75+-0,05, wymiana wg serwisówki 30 tyś, Denso podaje 40tyś.

galas771
30-03-2024, 19:48
43690
Tak wyglądają po 44000 km, przegapiłem ;(

steyr
30-03-2024, 23:01
43690
Tak wyglądają po 44000 km, przegapiłem ;(

E tam, w tym tygodniu mam na wymiane rozrządu Tipo tjet z lpg przebieg 143tkm rozrząd org. Świece poprzedni właściciel raz zmieniał za ten przebieg.

galas771
31-03-2024, 18:26
Czyli jednak ta jednostka napędowa można powiedzieć że jest pancerna xd grubo z tym rozrządem ;) ile lat ma rozrząd ? Tak z ciekawości pytam ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


E tam, w tym tygodniu mam na wymiane rozrządu Tipo tjet z lpg przebieg 143tkm rozrząd org. Świece poprzedni właściciel raz zmieniał za ten przebieg.

Jak wyjmiesz świece wrzuć fotę ;)

steyr
01-04-2024, 18:00
Czyli jednak ta jednostka napędowa można powiedzieć że jest pancerna xd grubo z tym rozrządem ;) ile lat ma rozrząd ? Tak z ciekawości pytam ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Jak wyjmiesz świece wrzuć fotę ;)

2018r, dzisiaj auto na placu przeparkowałem i zaczął na wolnych obrotach nierówno pracować i zaczął mrugać Check że wypada zapłon. Chyba któraś świeca dokończyła żywota lub cewka, jutro będzie sekcja.
Mój rekordzista to 500L 1.4 95KM rozrząd przebieg 158tkm i 8 lat, ale to już był ostatni gwizdek dla paska taki był spękany. A to ten sam rozrząd jest stosowany w 1.2 16v, 1.4 16v i 1.4 tjet.

misiek77
16-04-2024, 15:29
Niestety na cytowanej tutaj wielokrotnie aukcji:

https://allegro.pl/oferta/swiece-oryginal-1-4-t-jet-55249868-ikr9j8-4-sztuki-6895267105

sprzedają już świece Made in Thailand i nie FPT, tylko Mopar.

felixwawa
19-04-2024, 09:54
Kupiłem świeczki mopara po zniżce dla serwisy fiata, Masakra 290zł zapłaciłem ale to na pewno NGK MOPAR , doszedłem do wniosku że nie będe brał innych niŻ NGK przejechałem na poprzednich 40 tyś i wszystko było ok . Dlatego jak sobie policzysz ile kosztuje spokój to lepiej zapłacić więcej niż się bujać z problemami.

Uzywane świeczki ładne suche trochę okopcone ale to normalne po 40 tyśkm.

steyr
19-04-2024, 10:58
Niestety na cytowanej tutaj wielokrotnie aukcji:

https://allegro.pl/oferta/swiece-oryginal-1-4-t-jet-55249868-ikr9j8-4-sztuki-6895267105

sprzedają już świece Made in Thailand i nie FPT, tylko Mopar.

Ostatnio montowałem do 2 tjet z lpg te już made in Thailand, na razie ok. Na fb ktoś pisał kto pracuje w NGK w PL oddziale, że NGK przeniosło fabrykę z Japonii do Tajlandii.

GrandePunto8V
05-08-2024, 02:25
Odświeżony eLearn do Grande zawierający silnik T-Jet, więc w Tipo się wam przyda zapewne...
https://aftersales.fiat.com/elearnsections/main.aspx?nodeID=199000017&languageID=2&markID=1&modelID=199000000&valID=199000005&prodID=199000000&modelName=Fiat%20-%20199%20-%20Grande%20Punto&langDesc=English&sectionName=Procedure&validityName=1.4%2016v%20TJet&isExaminer=

Umie ktoś przerobić link, aby pokazywał inne modele? Bo tu nie można się cofnąć i wybrać innego (np. Tipo), będzie chciał login/hasło!
Ale jak masz taki długi link jak powyżej, to można grzebać bez logowania (chyba, że tylko starsze modele odblokowali?)...
Samo podstawianie numeru modelu ("199" = Grande) na inne, nie działa (chce hasło).

Lamacait
06-08-2024, 01:57
Hej, ja też właśnie jestem po zmianie świec, zamówiłem na allegrogo od Jata_Fiat ori ricambi orginali, wymiana po 37 tys kkm, żadnych problemów wcześniej, a po wymianie bez uwag, pali i lata jak nowy.
Świeżo po trasie 2tys KM więc raczej OKEY.
Z ciekawości, po ilu rozrząd zmieniacie 60tys km będzie ok, i 5-6lat będzie OK?

Qvadrat
06-08-2024, 16:08
Ja rozrząd zmieniłem po 6 latach i ok 120000km

Jest o rozrządzie osobny temat, tu zostawmy tylko świece :-)

leszek K
02-11-2025, 11:21
Wczoraj przestał palić na jeden cylinder , jaka może być przyczyną . Autko Tipo t-jet 120 k 96 tysi sprawdzałem jakiś czas temu świece mechanik odkręcił jedną była w porządku . Nie wiem ile mają przebiegu .

Qvadrat
03-11-2025, 07:24
Zacznij od wymiany świec i jak nie pomoże to zamień cewki miejscami aby je sprawdzić.

Ten motor ma zalecenia wymiany świec co 30000km.

leszek K
04-11-2025, 08:50
Wymieniłem świece na NGK i jedną cewkę też na NGK i autko hula . Koszt u mechanika z robocizną 550 zł.