Zobacz pełną wersję : Zderzak
sebanbor
01-08-2019, 19:14
Witam wymieniono mi zderzak przedni w moim fiacie tipo na nowy oryginalny i szczelina między maską a zderzakiem jest większa niż przed wymianą (samochód nie był rozbity) czy ktoś miał też tak
srasquasz
01-08-2019, 20:42
Witam wymieniono mi zderzak przedni w moim fiacie tipo na nowy oryginalny i szczelina między maską a zderzakiem jest większa niż przed wymianą (samochód nie był rozbity) czy ktoś miał też takNie narzekaj :) lepiej za duża szpara niż za mała żeby elementy o siebie ocieraly
Wysłane z mojego mate 20 x przy użyciu Tapatalka
Hej,
Ile ma teraz, a ile przed wymianą?
Zapytaj w FCA o specyfikację i jeżeli jest poza specyfikacją to reklamuj :)
Pozdrawiam
Tomek
Ta szczelina jest mała, ja mam taka bez ruszania zderzaka od nowości... jak przylega do błotników?
sebanbor
02-08-2019, 13:29
Jak dobrze się przy patrzy to widać różnicę w odcieniu, przed wymianą miał ok 5mm teraz ok 1cm
JackTheNight
02-08-2019, 13:37
Góra zderzaka jest przykrecana na śruby, nie ma tam żadnej regulacji. Możliwe że źle nałożyli górna stronę i dokrecili. Jeśli masz górna osłonę chłodnicy to ja zdejmij i zobacz, odkrec śruby i sprawdź czy dobrze mocowania weszły na gniazda od śrub, popraw, dokrec i już.
A na styku zderzak a błotnik, nie ma dużych szczelin?
sebanbor
02-08-2019, 14:40
Na styka h błotnik zderzak są dopasowane i nitami złapane śruby są w gniazdach jeździłem na poprawę i mówili że nie da się
JackTheNight
02-08-2019, 14:56
Zdejmowałem zderzak więc dokładnie wiem jak to wygląda.
Nitami to są tylko ślizgi do błotnika przymocowane. A do ślizgów na zatrzaski wsuwany jest zderzak. Ale ja nie o tym ci pisałem.
Od góry pod maską zderzak jest przykręcony na śruby i to powinieneś sprawdzić.
Jakie śruby nitami złapane :) Nasłuchałeś się bajek w ASO :)
sebanbor
02-08-2019, 18:43
Chodziło mi że przy lampach zderzak złapany jest nitami do błotnika a 4 śrubami od góry i tam wszystko dobrze dopasowane i na swoim miejscu i nie rozumiem czemu szpara jest większa niż przed wymianą
bartusssp
02-08-2019, 21:16
To jak Ci przynitowali zderzak do błotników to źle nitami przymocowany jest ślizg. Zderzak w ślizg powinien wchodzić na wcisk, żeby był łatwy do zdjęcia. Nitowanie to polączenie stałe. Nie wiem jak z przodu ale z tyłu tak właśnie jest. Żeby nitować do błotników to musieli w nich wiercić.
Idz do aso i reklamuj, jedyna regulacja w tym miejscu to wysokość zderzaka względem maski.
JackTheNight
02-08-2019, 21:53
Dokładnie, jedyna regulacja to wysokość zderzaka względem maski i pewnie tu źle ustawili.
36499
Jak odkrecisz te 4 śruby z dużymi łepkami na górze, to pod nimi jest śruba która regulujesz wysokość zderzaka względem maski, również na torksa jak te 4 śruby. Tam gdzie jest gwint w które wkręca się te 4 śruby - to one są regulowane Góra /dół - i też wkładasz tam tego torksa i krecisz. W lewo opuszczasz a w prawo podnosisz górę zderzaka - maja lewy gwint.
36497
Jak widzisz na poniższym zdjęciu, tu się jeszcze wkłada torksa i reguluje wysokość zderzaka.
36498
I pewnie u ciebie wystarczy tymi dolnym śrubami wyregulowac. Pewnie je obniżyli na maksa, i góra zderzaka poszła za bardzo w dół.
sebanbor
02-08-2019, 22:18
Dzięki za pomoc za 3 tyg. będę miał 1 przegląd to każe im poprawić.
JackTheNight
02-08-2019, 22:32
Chodziło mi że przy lampach zderzak złapany jest nitami do błotnika
Zderzak nitami nie jest łapany do błotnika. Do błotnika nitami zamocowany jest tzw. ślisk. A zderzak wchodzi w ten ślisk na zatrzaski.
Zaraz ci pokażę zdjęcie .
36500
36501
Widzisz wyżej, te czarne elementy przymocowane do błotnika to właśnie ślizgi i one są nitowane do błotnika, a nie zderzak.
Up doġładnie tak jest. Słuchaj Jacka a nie aso bo dobrze Ci prawi ;)
To na niebiesko to ślizgi do których jest zaczepiony zderzak do błotnika.
Ps. A zdarzak z błotnikiem trzyma się na dwóch z każdej z srony (jak dobrze pamiętam) zaczepach które łatwo połamac przy demontażu zderzaka...ale to taki mały offff.
JackTheNight
02-08-2019, 23:30
które łatwo połamac przy demontażu zderzaka...ale to taki mały offff.
Na 100% łamie się zaczepy ślizgów, nie wiem jak bardzo by się człowiek starał delikatnie zdjąć zderzak to i tak jakiś zaczep się złamie niestety.
Trzeba mieć nowe ślizgi i nowe nity, przy demontażu zderzaka - coś wiem, bo to robiłem kiedyś i dlatego mam zdjęcia :)
Tak dla potomnych da się wyjąć soczewke z reflektora tyłem nie rozklejając lampy, reflektoe ma twardy klej, troche trzeba rzeźbić ale sie da.
Do autora tematu jaka jest szczelina maski bo na foto to to dobrze wygląda.
Zderzak nitami nie jest łapany do błotnika. Do błotnika nitami zamocowany jest tzw. ślisk. A zderzak wchodzi w ten ślisk na zatrzaski.
Zaraz ci pokażę zdjęcie .
36500
36501
Widzisz wyżej, te czarne elementy przymocowane do błotnika to właśnie ślizgi i one są nitowane do błotnika, a nie zderzak.
JackTheNight,
jestes w stanie podpowiedziec mi czy demontujac te sruby o ktorych wspominasz w tym watku jestem w stanie wyrownac taka szczeline ktora opisuje w moim temacie:
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/tipo-zderzak-przod-odstaje-demontaz-47603/
?
widze ze dosc komkretnie rozbierales przod, bede mial na kilka godzin do dyspozycji garaz i chcialbym sie za to zabrac ale tylko kilka godzin i chcialbym wiedziec mozliwie wiecej jak sie za to zabrac :)
Tak dla potomnych da się wyjąć soczewke z reflektora tyłem nie rozklejając lampy, reflektoe ma twardy klej, troche trzeba rzeźbić ale sie da.
reflektory rozklejałem też się da chociaż to dopiero dłubanina.
Problem z demontażem soczewki od tyłu jest taki że te odbłyśniki są z tworzywa wzmacnianego włóknem szklanym. Jak wykręcasz z tego wkręt to cały ten syf z gwintu się wysypuje do reflektora
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.