PDA

Zobacz pełną wersję : Szum spod deski po naciśnięciu gazu - nawiewy zależne od obrotów?



sroobeush
24-07-2019, 09:55
Cześć,
zauważyłem nietypowe zachowanie auta. Kiedy naciskam pedał gazu, gdzieś pod deską, po stronie kierowcy słychać szum tak jakby nawiewów. Szum jest głośniejszy w miarę zwiększania obrotów silnika. Niezależnie czy jadę, czy stoję (więc to nie szum opon :wink:), a kiedy tylko odpuszczam gaz to szum się zmniejsza, aż znika do kolejnego naciśnięcia. W międzyczasie nawiewy działają prawidłowo, ale nawet kiedy wyłączę nawiewy (na wyświetlaczu jest jedynie 'off), dzieje się tak samo. Dźwięk jest taki, jakby siła nawiewu była ustawiona na jakąś wysoką wartość, czyli po prostu słychać jakby płynęło powietrze w kanałach.

Ktoś się z tym spotkał? Nie mogę znaleźć nigdzie czegoś podobnego.

paczer
24-07-2019, 14:27
Może to nieszczelność w układzie intercolera. Turbina pompuje, a powtórzę ucieka.

Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

sroobeush
24-07-2019, 18:31
Faktycznie, rura intercoolera. Na górze pęknięcie na 2 cm.
Ktoś poleca jakiś sensowny zamiennik oryginału?
A może macie doświadczenia, czy takie coś się da zalatac taśmą?

adamo
24-07-2019, 20:35
Faktycznie, rura intercoolera. Na górze pęknięcie na 2 cm.
Ktoś poleca jakiś sensowny zamiennik oryginału?
A może macie doświadczenia, czy takie coś się da zalatac taśmą?

Łatania nie polecam, zamiennik 100zł tylko trzeba ładnie dociąć, mi służy już sześć lat.Powodzenia.

Capsel
24-07-2019, 22:40
Faktycznie, rura intercoolera. Na górze pęknięcie na 2 cm.
Ktoś poleca jakiś sensowny zamiennik oryginału?
A może macie doświadczenia, czy takie coś się da zalatac taśmą?

Ja miałem trudniej... pęknięcie od spodu, ale wyraźny brak mocy temu towarzyszył.
Zamówiłem zamiennik za całe 50zł z przesyłką i działa.
Łatanie bez sensu, czekając na paczkę spróbowałem "druciarstwa"
Poszła taśma samowulkanizująca. Na drugim skrzyżowaniu miałem dźwięki jak by ktoś upuszczał powietrza z balonu.
Druga próba: taśma samowulkanizująca i koszulka termokurczliwa - działało aż do wymiany :)

damazy61
27-12-2019, 22:28
Cześć, mnie też dopadła ta przypadłość. Dziura od spodu powietrze ucieka. W ASO ta rura jest dostępna za 700 zł. Może ktoś z Was szanowni forumowicze posiada taką rurę na sprzedaż? Albo może chociaż możecie polecić dobry sprawdzony zamiennik?3726937270

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

desmo999
28-12-2019, 00:39
Do 120Km kupowałem od użytkownika (TURBOAIR) na allegro 2 lata temu. Do dziś rura ma sie dobrze. 90zl dawałem

Morda
28-12-2019, 12:56
Ja mam taki zamiennik zainstalowany i działa bez problemu37273


Tutaj link: https://allegro.pl/oferta/waz-rura-turbo-intercoolera-fiat-croma-1-9-jtd-7025616285

Capsel
28-12-2019, 20:34
Cześć, mnie też dopadła ta przypadłość. Dziura od spodu powietrze ucieka. W ASO ta rura jest dostępna za 700 zł. Może ktoś z Was szanowni forumowicze posiada taką rurę na sprzedaż? Albo może chociaż możecie polecić dobry sprawdzony zamiennik?3726937270

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

Na zdjęciu widać, że rura uległa "rozdymaniu" , to już ją kwalifikowało do wymiany.
Nawet jak jeszcze jest szczelna to tylko kwestia czasu, albo pęknie samodzielnie, albo przetrze się o coś w pobliżu.

damazy61
29-12-2019, 02:14
Czy ta rura dla silnika 1.9 multijet 120 KM różni się czymś od tej dla silnika 1.9 mj 150 KM? Pytam ponieważ w eper dla mojego auta ta rura ma part number 51803916 a wszystkie te zamienniki mają part numbery 51790613 i 51790614?

Morda
29-12-2019, 13:38
Czy ta rura dla silnika 1.9 multijet 120 KM różni się czymś od tej dla silnika 1.9 mj 150 KM? Pytam ponieważ w eper dla mojego auta ta rura ma part number 51803916 a wszystkie te zamienniki mają part numbery 51790613 i 51790614?

Jeżeli pytasz o rurkę z allegro, to będzie pasować.

ziut
03-01-2020, 22:20
Czy ta rura dla silnika 1.9 multijet 120 KM różni się czymś od tej dla silnika 1.9 mj 150 KM? Pytam ponieważ w eper dla mojego auta ta rura ma part number 51803916 a wszystkie te zamienniki mają part numbery 51790613 i 51790614?

Przewód do silnika 150 KM (silnik z alfy 159) ma trochę inne wyprofilowanie w stosunku do 120 KM w mojej Cromie.

damazy61
03-01-2020, 22:57
Już zrobione. Rura z allegro pasuje. Przy montażu zauważyłem wyciek oleju spod plastikowego kolanka do ktorego wchodzi górny fragment tej gumowej rury. Czy pomiędzy tymi dwoma elementami zaznaczonymi na obrazku kolorem żółtym powinna być jakaś uszczelka? Ten olej wyciekł mi między plastikiem a metalem.37295372963729737298

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

Morda
03-01-2020, 23:14
Już zrobione. Rura z allegro pasuje. Przy montażu zauważyłem wyciek oleju spod plastikowego kolanka do ktorego wchodzi górny fragment tej gumowej rury. Czy pomiędzy tymi dwoma elementami zaznaczonymi na obrazku kolorem żółtym powinna być jakaś uszczelka? Ten olej wyciekł mi między plastikiem a metalem.37295372963729737298

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
W moim przypadku, w tym miejscu nie było żadnej uszczelki, duży ten wyciek? Olej w układzie dolotowym to norma, może wystarczy lekko dociągnąć i będzie ok.

Pandemic88
07-01-2020, 20:10
Witam kolegę damazy61 spróbuj założyć nowy oring gumowy na to plastikowe kolanko,jak nie pomoże to wymiana kolanka,widzę po zdjęciach że przepustnica też ładnie zawalona syfem,można za jednym razem się tym zająć. Tak na przyszłość może się komuś przydać ta stronka.https://turborury.pl/403-croma

damazy61
09-01-2020, 14:56
Witam kolegę damazy61 spróbuj założyć nowy oring gumowy na to plastikowe kolanko,jak nie pomoże to wymiana kolanka,widzę po zdjęciach że przepustnica też ładnie zawalona syfem,można za jednym razem się tym zająć. Tak na przyszłość może się komuś przydać ta stronka.https://turborury.pl/403-cromaCzy sam oring jest dostępny jako osobna oryginalna część?Dokręcilem kolanko mocniej do przepustnicy. Mam wrażenie że wcześniej jedna ze śrub była słabo dokręcona przez co można było tym kolankiem ruszać lekko na boki. Pozostaje obserwować czy dalej cieknie. Widzialem na youtubie demontaż przepustnicy/ klapy gaszącej i z tego co się przy okazji dowiedziałem to mają one wadę uszczelki pokrywy elektroniki. Olej leje się do środka pudełka z płytką.Czy ktoś już może w swojej Cromie sobie z tym poradził?

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

skb
14-01-2020, 12:58
Czy sam oring jest dostępny jako osobna oryginalna część?Dokręcilem kolanko mocniej do przepustnicy. Mam wrażenie że wcześniej jedna ze śrub była słabo dokręcona przez co można było tym kolankiem ruszać lekko na boki. Pozostaje obserwować czy dalej cieknie. Widzialem na youtubie demontaż przepustnicy/ klapy gaszącej i z tego co się przy okazji dowiedziałem to mają one wadę uszczelki pokrywy elektroniki. Olej leje się do środka pudełka z płytką.Czy ktoś już może w swojej Cromie sobie z tym poradził?

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

Witaj ja z tym walczyłem miałem wyciek jest tam uszczelka między przepustnicą a kolektorem wymieniłem nic nie pomogło wyciek dalej się pojawiał wymieniłem oring na troszkę grubszy pomogło na kilka miesięcy i znów zaczęło się sączenie wymieniłem jeszcze raz oring i nawinąłem dodatkowo do okoła nić taką do szycia na razie jest ok a było to latem więc to kwestia uszczelnienia tego kolanka na oringu aha masz namiary na tą uszczelkę łączącą kolanko z przepustnicą bo piszesz że jej nie masz https://allegro.pl/oferta/uszczelka-przepustnica-opel-vectra-c-signum-1-9-7276287218?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZTcwMjQ5MDUtNGFmNC00NDM0LWE1OTUtMzIwZmIwZWQxM jNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=4cfe0cc6-bf64-47f8-9457-5c92206cd647 ps.oring na kolanko dobrałem w sklepie motoryzacyjnym nawet nie wiem od czego kolo przyniósł kosz pełem oringów i tyle dobieraliśmy