ameno25
07-07-2019, 11:31
Witam
Zakupiłem używanego doblo 1.6 105KM multijet 2010r jakieś 1,5 miesiąca temu , w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem pakiet filtry i olej .
Rozrząd był zrobiony przez poprzedniego właściciela .
Po wymianie oleju po jakis 2 tyg skontrolowałem stan oleju i okzauje się że jest około 1cm ponad max , odrazu udałem się na sprawdzenie dpf , podjechałem pod zakład specjalizujacy sie w czyszczeniu dpf , mechanik podłaczał 3 komputery i zaden nie laczył sie z sekcja dpf , więc otworzył maskę i stwierdził że nie ma dpf , bo nie ma zadnych kabli od czujników i zaproponował test przelewowy wtrysków , więc udałem sie do zaprzyjaznionego mechanika , sciagnał przelewy wtrysków , podłaczył menzurki , odpalilismy silnik i po dosłownie 30s było juz po około 30-50ml , więc wtryski pojechały na sprawdzenie do warsztatu regenerujacego wtryski , okzało się ze warsztat stwierdził ze wtryski są jeszcze ok i wystawił tak jakby ocene w skali 1-5 ze sa na 3 .
Moje pytanie którą drogą może przedostawać sie jeszcze paliwo do oleju , mam nieszczelna pompę vacum bo wiadać że sączy się tam olej , a wyczytałem na innym forum ze koleś wydał 8tys zł , bo tez przedostawała mu sie ropa do oleju w passacie , a przyczyną była włąsnie uszczelka pompy vacum , czy we fiacie tez moze sie przedstawac rpa do kanałow olejowych własnie przez pompe vacum ?
Dziekuje za przeczytanie posta i ewentualne sugestie
Zakupiłem używanego doblo 1.6 105KM multijet 2010r jakieś 1,5 miesiąca temu , w pierwszym tygodniu po zakupie wymieniłem pakiet filtry i olej .
Rozrząd był zrobiony przez poprzedniego właściciela .
Po wymianie oleju po jakis 2 tyg skontrolowałem stan oleju i okzauje się że jest około 1cm ponad max , odrazu udałem się na sprawdzenie dpf , podjechałem pod zakład specjalizujacy sie w czyszczeniu dpf , mechanik podłaczał 3 komputery i zaden nie laczył sie z sekcja dpf , więc otworzył maskę i stwierdził że nie ma dpf , bo nie ma zadnych kabli od czujników i zaproponował test przelewowy wtrysków , więc udałem sie do zaprzyjaznionego mechanika , sciagnał przelewy wtrysków , podłaczył menzurki , odpalilismy silnik i po dosłownie 30s było juz po około 30-50ml , więc wtryski pojechały na sprawdzenie do warsztatu regenerujacego wtryski , okzało się ze warsztat stwierdził ze wtryski są jeszcze ok i wystawił tak jakby ocene w skali 1-5 ze sa na 3 .
Moje pytanie którą drogą może przedostawać sie jeszcze paliwo do oleju , mam nieszczelna pompę vacum bo wiadać że sączy się tam olej , a wyczytałem na innym forum ze koleś wydał 8tys zł , bo tez przedostawała mu sie ropa do oleju w passacie , a przyczyną była włąsnie uszczelka pompy vacum , czy we fiacie tez moze sie przedstawac rpa do kanałow olejowych własnie przez pompe vacum ?
Dziekuje za przeczytanie posta i ewentualne sugestie