Zobacz pełną wersję : Bezpieczniki świateł/schematy świateł
Jest wątek "Bezpieczniki i przekaźniki" ale zamknięty więc zapytam w nowym, może to banalne pytanie
ale przeglądając instrukcję jak również pdf'a z w/w wątku nie doszukałem się bezpieczników dla świateł
dziennych (LED) oraz mijania i drogowych. Czy faktycznie nie ma ich na tych obwodach ?
JackTheNight
04-07-2019, 23:16
Według schematów nie ma.
Według schematów nie ma.
A to ciekawe. Jest jakieś elektroniczne zabezpieczenie na wypadek zwarcia? Coś musi być...
A to ciekawe. Jest jakieś elektroniczne zabezpieczenie na wypadek zwarcia? Coś musi być...
też mnie to zastanawia, ale sądziłem że będą gdzieś pod deską i podepnę się pod światła dzienne LED'y i mijania, nie bardzo mi się chce ciągnąć kable z reflektorów do wnętrza. Może ma ktoś jakiś schemat lub info, czy i gdzie znajdę w kabinie takie punkty?
JackTheNight
05-07-2019, 14:48
A to ciekawe. Jest jakieś elektroniczne zabezpieczenie na wypadek zwarcia? Coś musi być...
Oczywiście, body computer kontroluje światła i ma elektroniczne zabezpieczenie, które w przypadku zwarcia wyłącza zasilanie na daną żarówkę, tak samo brak żarówki, komputer to wykrywa i sygnalizuje błędem.
ale sądziłem że będą gdzieś pod deską i podepnę się pod światła dzienne LED'y i mijania, nie bardzo mi się chce ciągnąć kable z reflektorów do wnętrza. Może ma ktoś jakiś schemat lub info, czy i gdzie znajdę w kabinie takie punkty?
Oczywiście że pod deską podepniesz się do świateł, z body komputera idą kable do lamp.
bahamut24
06-07-2019, 01:00
Wydaje mi się że komputer sygnalizuje brak /przepaloną żarówke tylko w tylnych lampach. Od lat we fiatach tak jest.
krowka1978
06-07-2019, 01:04
Wydaje mi się że komputer sygnalizuje brak /przepaloną żarówke tylko w tylnych lampach. Od lat we fiatach tak jest.
Nie do końca. Nie pokazuje głównego przedniego oświetlenia (mijania, drogowe), czasem przeciwmgielnych przód. Reszta jest, czyli pozycyjne/DRL, kierunkowskazy, przeciwmgielne tył, cofania, stop.
Wydaje mi się że komputer sygnalizuje brak /przepaloną żarówke tylko w tylnych lampach. Od lat we fiatach tak jest.
Tu nie chodzi o sygnalizację przepalonej żarówki a o jej zabezpieczenie, skoro nie ma fizycznych bezpieczników to tak jak
wspomniał kolega JTN body computer pełni tą funkcję, bo gdyby nie, to w przypadku zwarcia nasza "fura" poszła by z dymem.
A tak na marginesie to komp sygnalizuje przepalenie (brak) żarówek przednich włącznie z postojowymi oraz tylnymi a nawet
przepalenie podświetlenia tablicy rejestracyjnej i tak miałem w moim poprzedniku a był to fiat Stilo.
bahamut24
06-07-2019, 10:35
Nie do końca. Nie pokazuje głównego przedniego oświetlenia (mijania, drogowe), czasem przeciwmgielnych przód. Reszta jest, czyli pozycyjne/DRL, kierunkowskazy, przeciwmgielne tył, cofania, stop.
W tipo drogowe i do dziennej jazdy to jedna i ta sama żarówka H15.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tu nie chodzi o sygnalizację przepalonej żarówki a o jej zabezpieczenie, skoro nie ma fizycznych bezpieczników to tak jak
wspomniał kolega JTN body computer pełni tą funkcję, bo gdyby nie, to w przypadku zwarcia nasza "fura" poszła by z dymem.
A tak na marginesie to komp sygnalizuje przepalenie (brak) żarówek przednich włącznie z postojowymi oraz tylnymi a nawet
przepalenie podświetlenia tablicy rejestracyjnej i tak miałem w moim poprzedniku a był to fiat Stilo.
Tipo na pewno nie pokaże przepalenia/braku mijania. Od 2007r we fiatach nie pokazuje tych które możesz zobaczyć zza kierownicy czyli prawdopodobnie mijania, dziennych i drogowych.
W tipo drogowe i do dziennej jazdy to jedna i ta sama żarówka H15.
Chyba u Ciebie, bo u mnie drogowe to h7 a dzienne to ledy... :-D
bahamut24
06-07-2019, 15:42
Chyba u Ciebie, bo u mnie drogowe to h7 a dzienne to ledy... :-D
No fakt.
Tipo na pewno nie pokaże przepalenia/braku mijania. Od 2007r we fiatach nie pokazuje tych które możesz zobaczyć zza kierownicy czyli prawdopodobnie mijania, dziennych i drogowych.
W lampach odbłyśnikowych razem ze światłami mijania nie palą się pozycyjne. Zdziwiony tym faktem napisałem do FAP że to jakiś bezsens bo jak się spali żarówka mijania to auto jest całkiem niewidoczne po jednej stronie. Odpisano mi że gdy tylko przepali się lampa mijania to jest układ który to wykrywa i zapalają się pozycyjne. A skoro jest taki układ to na bank zostanie to zasygnalizowane.
W lampach odbłyśnikowych razem ze światłami mijania nie palą się pozycyjne. Zdziwiony tym faktem napisałem do FAP że to jakiś bezsens bo jak się spali żarówka mijania to auto jest całkiem niewidoczne po jednej stronie. Odpisano mi że gdy tylko przepali się lampa mijania to jest układ który to wykrywa i zapalają się pozycyjne. A skoro jest taki układ to na bank zostanie to zasygnalizowane.
Ktoś kto ma wersje Lounge itp. potwierdzi ze w momencie włączenia świateł mijania światła do jazdy dziennej LED
świecą się nadal ale ze słabszą mocą lecz ja nadal z upartością maniaka szukam odpowiedzi na moje pytanie.
Może ktoś ma szczegółowy schemat, może ktoś wie która wtyczka przy Body lub kolor przewodu tych że połączeń
odpowiada za połączenia z DRL LED, mijania i drogowe. Jak na razie pytając idę po najmniejszej lini oporu bo jest
to do fizycznego ogarnięcia, ale od czego jest przyjazne forum :)
Odszczekuję to co napisałem. Jak się odłączy lampę mijania to owszem zapala się h15 słabsze włókno ze zmniejszoną mocą czyli pozycyjne ale sygnalizacji przepalenia nie ma. za to jak się odepnie h15 to zgłasza brak dziennych. Co ciekawe po podłączeniu w miejsce słabszego włókna żarówki Ledowej takiej przeciętnej niezbyt mocnej błędu nie ma (przynajmniej na zgaszonym silniku). A odnośnie przeciwmgiwlnych przednich kontrola jest bo jak załączyłem je w alfaobd to wywalił w programie błąd. czy na desce nie pamiętam
Tak, fabryczne ledy ściemniają się po włączeniu świateł mijania.
JackTheNight
07-07-2019, 10:43
Może ktoś ma szczegółowy schemat,
Proszę, schematy dotyczą lamp z ledami:
A001 - AKUMULATOR
B001 - SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW
C010 - MASA PRZEDNIA LEWA -
C015 - MASA DESKI ROZDZIELCZEJ PO STRONIE KIEROWCY -
E050 - ZESTAW WSKAŹNIKÓW
F010 - REFLEKTOR LEWY
F011 - REFLEKTOR PRAWY
H001 - WYŁĄCZNIK ZAPŁONU
H005 - PRZEŁĄCZNIK POD KIEROWNICĄ
M001 - BODY COMPUTER
dzienne :
36296
mijania:
36297
drogowe:
36298
Proszę, schematy dotyczą lamp z ledami:
A dzienne bez LED, z H15?
JackTheNight
07-07-2019, 14:12
Proszę, dzienne z h15 wersja dla sedana.
3630436299
I wersja dziennych z H15 dla HB/SW :
3630036301
36302
Dzięki. W sumie żadnych fajerwerków. Za to te na ledach nieco zakręcone
Tomek1972
09-09-2021, 11:34
Dzięki za schematy świateł.
Mógłbyś dodać jeszcze schematy świateł przeciwmgielnych?
JackTheNight
09-09-2021, 16:32
W temacie : Problem Doświetlanie zakrętów halogen.
podałem schemat przeciwmgielnych.
Tomek1972
09-09-2021, 16:45
Dziękuję za info.
Pozdrawiam serdecznie.
Witam
W dniu dzisiejszym pojawił się komunikat miedzy zegarami "sprawdź światła cofania" oraz żółty znak błędu. Brak świateł biegu wstecznego Tipo Sedan z 2019 rok. Żarówki sprawne. Nie działa także monitor założonych czujników parkowania, wyrób chiński - montaż w ASO przed odbiorem od dilera. Miesiąc temu montaż dedykowanego haka i wiązki z modułem - montaż także w ASO. Co sprawdzić?. Jest do tego bezpiecznik czy może zepsuty włącznik świateł cofania?. W jaki sposób można się do niego "dostać" i sprawdzić. Jeżeli działania wymagałoby ingerencji w instalację elektryczną, to oddam do ASO w ramach gwarancji montażu haka.
Proszę o informację
JackTheNight
01-11-2021, 18:39
Jest bezpiecznik F51 od włącznika światła cofania, znajduje się w body computerze pod kierownicą.
Zdejmujesz osłonę pod kierownicą i tam w bopy computerze jest to bezpiecznik po lewej stronie , czwarty od góry - ma wartość 5A.
Włącznik cofania jest w skrzyni biegów , w 1.4 95koni jak podniesiesz maskę to po prawej stronie, w skrzyni jest wkręcony czujnik, do którego
podpięta jest wtyczka. Czujnik jest jakby naprzeciwko zderzaka, w połowie wysokości skrzyni biegów :)
Czujnik cofania jest tutaj :
41153
Czujnik ma dwa piny w środku, jak wrzucisz wsteczny , to miernikiem powinno być zwarcie pomiędzy pinami.
A bezpiecznik F51 to ten:
41154
Ale skoro masz komunikat "sprawdź światła cofania" to raczej bezpiecznik i włącznik cofania są sprawne.
Coś musi być z wiązką do lamp cofania. Jeśli montowali ci hak i wiązkę do niego,
to musisz zdjąć lampy i sprawdzić wiązkę która dochodzi do obu lamp, czy czasem
przy składaniu lamp tylnych nie przytrzasneli kabli do karoserii - jest to możliwe, już widziałem taki przypadek.
Oraz może też być jakiś błąd przy montażu wiązki do haka, trzeba ją sprawdzić, czy jest ciągłość
przewodów , szczególnie tam gdzie podłączali się wiązką od haka do instalacji. Tam bym szukał.
JTN dziękuję za cenne wskazówki - będą przydatne nie tylko dla mnie. W dniu dzisiejszym (tj. 02.11.2021) raz jeszcze "podszedłem" do sprawdzenia świateł cofania. Pomimo sprawnych żarówek W16W (kontrola wzrokowa i zmierzone miernikiem rezystancji), wymieniłem -po kolei w każdej lampie - żarówki i sprawdzałem czy działają i czy pojawia się komunikat o sprawdzeniu świateł cofania. Prawa tylna lampa (jest komunikat). Lewa tylna lampa - brak komunikatu. Światła cofania świecą, czujnik parkowania działa. Niewiarygodna sprawa. Sprawdziłem (omomierzem) raz jeszcze żarówkę (firmy TOSHIBA), która sprawiała problemy; rezystancja 0,7 ohm na zakresie miernika 200 ohm. Następnie sprawdziłem sprawną (nową) żarówkę. Rezystancja identyczna. Być może zakres pomiarowy miernika 200 ohm, jest niemiarodajny do pomiaru tak małej rezystancji i gdybym miał miernik o mniejszym zakresie pomiarowym, udało by się znaleźć przyczynę zadziałania body komputera; pojawieniu się komunikatu "sprawdź światła cofania" i braku działania świateł cofania. Możliwa jest także opcja, że pod wpływem obciążenia (załączony bieg wsteczny), zmienia się drastycznie rezystancja wewnętrzna włókna żarówki, co powoduje zadziałanie zabezpieczenia body komputera. Na ta chwilę wymiana żarówki rozwiązała problem.
Pozdrawiam
Na zdjęciu powyżej "sprawczyni" problemów - żarówka W16W firmy TOSHIBA.41155
A na moj gust ruszyłes kablami gdzie zrobili wpinke do czujnikow i styk wrócił :-)
Odpowiedź dla zainteresowanych
O gustach się nie dyskutuje........
Informacja: przed zamianą żarówek sprawdziłem wszystkie tzw. "wpinki" (czujniki cofania i wiązka haka) dokonane przez ASO. Wszystkie połączenia starannie zalutowane i zabezpieczone taśma izolacyjną (po sprawdzeniu ponownie zaizolowałem miejsca lutowania).
Spostrzeżenia:
Jednak....po zamianie żarówek i stwierdzeniu prawidłowej pracy świateł cofania - po zmierzeniu jej parametrów - powtórnie założyłem wspomnianą żarówkę i światłą cofania ponownie znikły (pojawił się komunikat "sprawdź światła cofania"). Tak kuriozalne zdarzenie (żarówka, która prawdopodobnie pod wpływem obciążenia powoduje zwarcie w obwodzie żarnika włókna żarówki świateł cofania - zaznaczam, że po wrzuceniu biegu wstecznego, na ułamek sekundy błysną światła cofania -kontrola działania świateł cofania dokonana przy udziale drugiej osoby - i natychmiast pojawia się komunikat "sprawdź światła cofania"). Body komputer prawdopodobnie stwierdza spadek rezystancji -zwarcie wewnętrzne w obwodzie żarnika żarówki - "odcina" zasilanie i informuje powyższym komunikatem. Jest to nietypowe i rzadko spotykane, ale się zdarza. Powyższe spowodowało, że podzieliłem się z Państwem swoimi spostrzeżeniami oraz efektami działań naprawczych.
W życiu bym się nie spodziewał. Miałeś kawał samozaparcia tak we wszystkim grzebać :-)
Maniek_wroc
03-11-2021, 23:57
Baki - dobrze że opisałeś swój przypadek ... teraz jak ktoś trafi na taka żarówkę to w pierwszej kolejności wymieni ja na inną zamiast szukać co się dzieje.
JackTheNight
04-11-2021, 01:25
wymieni ja na inną zamiast szukać co się dzieje.
Kolega "baki" dobrze znalazł przyczynę problemu :)
Sprawna żarówka cofania w tym przypadku W16W ma rezystancję około 9 omów. Stara żarówka miała rezystancję 0.7 oma,
czyli czyste zwarcie, dzieje się tak kiedy wolfram w żarówce się przepali i zamiast się przerwać/upalić pokryje się węglem co przewodzi doskonale
prąd. Nie zdążył się przepalić, bo zabezpieczenie w body komputerze szybko wykrywa zwarcie i natychmiast odcina zasilanie na żarówki.
Dlatego nie świeciły się żarówki cofania. Nie świeciły się obydwie cofania, bo w tipo dwie żarówki cofania podpięte są do jednej linii zasilającej z body computera.
Nowa żarówka oczywiście nie mogła mieć rezystancji 0.7 oma, pewnie kolega baki coś źle pomierzył, albo ma nie do końca sprawny miernik :)
Sprawdź baki jeszcze raz rezystancje nowej żarówki, zakres 200 omów jest jak najbardziej poprawnie ustawiony :)
Jaki z tego morał ? Że żarówka na oko może wyglądać na sprawną, bo pręcik z wolframu w żarówce jest cały, nie jest przerwany, a jednak żarówka nadaje się do wymiany :)
Panowie, szczególnie JackTheNight:)
Mam problem ze światłem mijania - lewym. Wczoraj na łódzkich pięknych drogach okazało się że spaliła się H7 - dziś wymieniłem i niestety ale nie działa nadal. Zmieniłem na kolejną H7 i dalej ciemność widzę. Jak sami wspominacie i instrukcja, nie widzę bezpieczników świateł mijania. Co mogę zrobić aby "zastartowała" żarówka H7?
będę wdzięczny za odpowiedź, pozdrawiam i zdrowia życzę, tom05
Panowie- przepraszam za zamieszanie- działa- nie uwierzycie- (albo uwierzycie:)) mam 4 szt. zapasowych H7 (od lat zbierany) - okazało się że 3 szt. są wadliwe- jedna zadziała i świeci:) pozdrawiam, tom05
Witam ponownie...
Od dawna nie zaglądałem na forum
Kilka słów do tematu i odpowiedzi JTN, cytuje "Sprawna żarówka cofania w tym przypadku W16W ma rezystancja około 9ohm . Stara żarówka miała rezystancje 0.7 oma, czyli czyste zwarcie...."
Otóż, w odpowiedzi jest nieścisłość, co może wprowadzać w błąd
Uwaga!
Zimne włókno żarówki ma znacznie mniejsza rezystancje niż rozgrzane do temperatury, przy której żarówka pracuje z nominalna mocą.
Dlatego tez pomiar sprawnej żarówki W16W o mocy 16W/12V w temp. otoczenia wykazuje rezystancje 1.0 do 1.3 ohm.
Pomiar 3 miernikami. Pobierany pobór prądu ww. żarówki podłączonej do akumulatora 12V wykazuje wartość 1.33A
Ponadto, żarówka to element nieliniowy i do obliczenia rezystancji stosuje się inny wzór - jak poniżej:
RT=R0(1+alfa x deltaT)
gdzie: RT - rezystancja w temperaturze T (ohm)
Ro - rezystancja w temperaturze odniesienia To(ohm)
L (alfa) - temperaturowy współczynnik rezystancji (K-1)
(delta T) - zmiana temperatury równa (T-TO) w (K)
W moim przypadku wartość 0.7 ohma była zbyt niski a nowa żarówka miała wartość 1.3 ohma.
Pozdrawiam
41693
Więcej na ten temat w linku poniżej:https://electrohomepro.com/pl/main/school/1534-kak-rasschitat-temperaturu-niti-lampy-nakalivaniya.html#:~:text=Wsp%C3%B3%C5%82czynnik%2 0temperaturowy%20rezystancji%20wolframu%20%28z%20k t%C3%B3rego%20wykonany%20jest,rezystancji%20%28wra z%20ze%20zmian%C4%85%20temperatury%29%20przez%20na st%C4%99puj%C4%85c%C4%85%20zale%C5%BCno%C5%9B%C4%8 7%3A
Ważna uwaga!
W nowoczesnych samochodach istnieją dwa sposoby, którymi testowane są żarówki; tzw. "cold test" gdzie sprawdzane jest zamknięcie obwodu, co daje informację na temat problemów, nawet w przypadku gdy nie włączamy danej lampy (np. światła wsteczne) oraz "hot test" gdzie sprawdzany jest właściwy pobór prądu podczas uruchomienia danego typu oświetlenia, co pozwala zdiagnozować przepalenie żarówki w trakcie pracy, lub jej nieprawidłową prace. Oczywiście jeden i drugi test zwykle generuje dla użytkownika podobny błąd żarówki (jak w moim opisywanym przypadku "Sprawdź światła cofania").
Symbol błędu pojawia się po przekręceniu kluczyka i ustawieniu w pozycji MAR, przed włączeniem silnika i świeci się przez cały czas po uruchomieniu silnika.
W instrukcji obsługi Fiat Tipo strona 64 poniższa informacja o uszkodzeniu świateł zewnętrznych i możliwe przyczyny, jak na skanie zdjęcia:
41702
firemanek
12-01-2023, 11:18
Dzień dobry. Może i dla mnie by się jakaś pomoc znalazła. Brak świateł dziennych led, komunikat sprawdź światła stop, sprawdź światła pozycyjne, sprawdź lewy kierunkowskaz, sprawdź prawy kierunkowskaz, szybki dźwięk pracy przerywacza kierunkowskazów. Organoleptycznie: brak ledów przód, kierunki świecą, tył świeci, i ciekawostka, ledy się błyskają podczas otwierania samochodu z centralnego zamka. Od czego zacząć?
firemanek
12-01-2023, 14:57
Dzień dobry. Może i dla mnie by się jakaś pomoc znalazła. Brak świateł dziennych led, komunikat sprawdź światła stop, sprawdź światła pozycyjne, sprawdź lewy kierunkowskaz, sprawdź prawy kierunkowskaz, szybki dźwięk pracy przerywacza kierunkowskazów. Organoleptycznie: brak ledów przód, kierunki świecą, tył świeci, i ciekawostka, ledy się błyskają podczas otwierania samochodu z centralnego zamka. Od czego zacząć?
Temat rozwiązany, zamykam. :-)
Sam sobie odpowiem, podejrzewam dogorywający akumulator, chociaż ciężkich objawów jeszcze nie ma. Po ok. 30 minutach odpaliłem samochód, komunikaty poznikały poza sprawdzeniem kierunkowskazów, który to po przestrzeleniu kierunków również znikł. Nie ma śladu po usterce.
Temat rozwiązany, zamykam. :-)
Sam sobie odpowiem, podejrzewam dogorywający akumulator, chociaż ciężkich objawów jeszcze nie ma. Po ok. 30 minutach odpaliłem samochód, komunikaty poznikały poza sprawdzeniem kierunkowskazów, który to po przestrzeleniu kierunków również znikł. Nie ma śladu po usterce.
Jak jesteś z moich okolic to podjedź, mam tester akumulatora to sprawdzimy włącznie z MES-em.
Krzysiek3200
21-01-2023, 14:21
Witam mam to samo ledy nie świecą tylko lewe mrugna przy otwarciu centralnym akumulator ok co to może być brak żadnych komunikatów?
JackTheNight
21-01-2023, 15:35
No właśnie, ledy to problemy, dlatego żarówki są najlepsze.
Odłącz aku na minutę, podlacz i wszystko wróci do normy.
Krzysiek3200
21-01-2023, 17:30
No właśnie, ledy to problemy, dlatego żarówki są najlepsze.
Odłącz aku na minutę, podlacz i wszystko wróci do normy.
Niestety odłączenie akumulatora nic nie dało 4255442554
Krzysiek3200
22-01-2023, 14:55
Może jakiś bezpiecznik lub przekaźnik ???
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A może układ scal.na prawej lampie bo ta wcale nie mruga ?
JackTheNight
22-01-2023, 15:16
Nie ma bezpieczników ani przekaźników.
W tym temacie masz podane dokładne schematy, także nie rozumiem jak można
pytać o coś co wcześniej zostało dokładnie omówione.
Krzysiek3200
22-01-2023, 17:16
Nie bezpieczników ani przekaźników.
W tym temacie masz podane dokładne schematy, także nie rozumiem jak można
pytać o coś co wcześniej zostało dokładnie omówione.
JTN nie bardzo rozumiem twoją odpowiedź wszystko to zrobiłem i nic nie pomogło dlatego dalej szukam pomocy
JackTheNight
22-01-2023, 17:35
Przeczytałeś cały ten temat? . Wszystko jest napisane,
A ty ciągle się pytasz czy jest bezpiecznik, przekaźnik.
Są schematy, wszystko widać jak są podlaczone
Ledy. Poczytaj ten temat dokładnie.
Trochę ci podpowiem, jak aku masz sprawny, odlaczales aku na minutę i nic to nie dało, ani samo nie przeszło, to jestes
pierwszym u którego problem nadal występuje.
Lewa lampa to ta, która jest od strony kierowcy.
Bo z filmu który podałeś, to ci mruga prawa lampa, a nie lewą.
Jak siedzisz za kierownicą to wtedy się określa która lewa a która prawa.
Lewa lampa to ta od strony kierowcy.
A prawa lampa to ta od strony pasażera.
W lewej lampie jest sterowanie ledami, także pewnie czeka cię wymiana lub naprawa sterownika w lewej lampie. A może obie do wymiany, trudno powiedzieć, może prawa do wymiany, może prawa zakłóca lewą. Masz schematy w tym temacie, także widać że prawa lampa jest podłączona tylko do lewej, sterowanie z auta idzie do lewej lampy. Także masz problem, ale nikt tu rozwiązania raczej nie zna.
Ja na twoim miejscu bym zerknął do lewej lampy, czy wtyczki ok, czy nie ma wilgoci we wtyczkach, jako elektronik spróbowałbym ją naprawić. Ale jakby się nie udało to kupiłbym lewą lampę. Od tego bym zaczął.
Sprawdziłeś chociaż wtyczki lamp, czy są suche?
Oczywiscie musisz odpiąć wtyczke od lampy,aby sprawdzić czy jest sucha w środku. Popsikaj ją spirytusem w spray, albo jakimś kontaktem.
Do roboty, bo pisaniem samym się nie naprawi :)
Krzysiek3200
22-01-2023, 18:13
Od tego zacząłem,sucho dzięki za poświęcony czas i słuszną uwagę co do orientacji.
JackTheNight
22-01-2023, 20:07
A nie grzebałeś nic ? Jakiegoś osiowania nie robiłeś ?
Krzysiek3200
22-01-2023, 23:27
Nic żadnego grzebania,poprostu przestały świecić.
Z tego filmiku wskazywaloby na przetwornice.Akumulator masz i ladowanie sprawne? Kumaty elektronik powinien temat ogarnąc.
Gdzie znajduje się bezpiecznik do świateł mijania ? Chodzi o lewy reflektor od kierowcy . Fiat Tipo SW 1.6 2019r
Skrzynka w komorze silnika.Moze również szwankować przekaznik od swiateł.
JackTheNight
27-01-2023, 23:35
Nie ma bezpieczników od świateł.
Zanim ktos zada jeszcze raz pytanie o bezpieczniki świateł to niech najpierw przeczyta ten temat od początku, bo ile razy można pisać że nie ma bezpieczników w Tipo od żadnych świateł.
Przekaźnikow od świateł też nie ma.
Na forum tutaj jest dokładna rozpiska bezpieczników i przekaźników w Tipo - zalecam się z nią zapoznać.
Tak z ciekawosci zapytam, mialbys Jack rozpiske tej skrzynki od tipo? Auto mam w Toruniu,a chcialem sprawdzic w celach edukacyjnych? Mozesz coś podrzucić.?42569
JackTheNight
28-01-2023, 00:33
Jest na forum rozpiska w temacie : bezpieczniki i przekaźniki.
OOO,tooo! O to chodzilo, jest.,jak ja patrzylem? dzieki!:popupie:
Cześć Koledzy ma ktoś schemat kieronkow do tipo sedan 1.4 95km 2016 rok?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.