Zobacz pełną wersję : Pasek klinowy wielorowkowy 1.9 jtd 16v
Witam, wymieniał ktoś z Was w swojej Cromie pasek osprzętu/alternatora (zdaje sie że w Cromie pasek jest jeden, tak?) Chodzi w każdym razie o ten po lewej stronie stojąc przed maską. Zauważyłem że mój jest już dosyć zmęczony, a że auto idzie na wymiane rozrządu chciałbym zamówić odrazu i ten. Niestety w necie znajduje różne wartości PK tego paska. Może ktoś wie jaki pasek kupić do Cromy polifta 2008 rok, 1.9 itd 16v automat?
Dla danego silnika 1,9 16V 150 KM jest jeden pasek. Warto wymienić również przy okazji rolkę pośrednią i napinacz tego paska. Przy tym roczniku guma koła 2-masowego również jest zapewne cała spękana więc i to koło 2-masowe powinno być wymienione... Ja wymieniałem wszystko a że auto miało 170 tyś km to i termostat poszedł ... koszt części coś koło 1200 zł
tu moje klamoty:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/koszty-rozrzadu-40030/2
Rozumiem, czyli w sumie tak jak myslalem z tym paskiem. Co do rolek, napinaczy tez o tym kminilem, zeby powymieniac przy okazji, z tym ze nie wiem czy zostawic to do momentu rozebrania, bo nie moge znalezc konkretnych 100% informacji co i jakie kupic, chyba ze pamietasz jakies oznaczenia paska i rolek jak kupowales? Kolo o ktorym piszesz, jesli dobrze kojarze, to ta guma tez u mnie troche spekana, z kolei co z termostatem robic nie wiem, u mnie na liczniku 270kkm, wiec moze juz byl wymieniany. Rozrzad naturalnie z pompa wody kupie. Doczytalem tez ze robota rozrzadu ma sie nijak do kolektora, bo u mnie z tym tez zagadka i myslalem zajrzec, ewentualnie zaslepic, ale to moze juz zrobie w takim razie sam
Automat czy manual- to jeden pierun jesli chodzi o pasek klinowy i reszte wokol niego?
Dokładnie tak... Cromy 150 KM wychodziły zawsze z klimą przynajmniej ja nigdy nie potkałem bez klimatyzacji więc to wszystko to samo.... przy takim przebiegu raczej juz termostat był wymieniony a co do klap to mało prawdopodobne aby wytrzymały takie przebieg... ja kupowałem na alledrogo pod konkretny silnik u jednego sprzedawcy..
Rav3003 daj vin, to w eperze sprawdzimy wszystkie numery.
Ja u siebie kupowałem pasek pk łącznie z wszystkimi jego rolkami i napinaczem,żeby po miesiącu nie musiałem znowu grzebać.
A kolektor napewno warto zdemontować, jeśli nie masz usuniętych klap wirowych.
Dokładnie tak... Cromy 150 KM wychodziły zawsze z klimą przynajmniej ja nigdy nie potkałem bez klimatyzacji więc to wszystko to samo.... przy takim przebiegu raczej juz termostat był wymieniony a co do klap to mało prawdopodobne aby wytrzymały takie przebieg... ja kupowałem na alledrogo pod konkretny silnik u jednego sprzedawcy..
No ciekawa sprawa z tymi klapami, czy ktos w Holandii sie tym zajal, tymbardziej ze auto bylo serwisowane w aso.
Rav3003 daj vin, to w eperze sprawdzimy wszystkie numery.
Ja u siebie kupowałem pasek pk łącznie z wszystkimi jego rolkami i napinaczem,żeby po miesiącu nie musiałem znowu grzebać.
A kolektor napewno warto zdemontować, jeśli nie masz usuniętych klap wirowych.
ZFA19400002091437
Wlasnie mialem telefon od mechanika, pasek jak i rolki (rzekomo 3?) I napinacz juz szmelc, takze tak czy tak beda do wymiany z paskiem klinowym, widze po allegro ze paski sa dosyc tanie, ale te rolki dosc drogo wychodza, znalazlem tez jakies zestawy za ok 300zl, jutro ma tez mi obczaic ceny ze znizkami na firme jak bedzie w pracy, pewnie znalazlbym sobie to sam taniej ale wlasnie bez numerow itp to nie ogarne :/
Maciejunio1980@gmail.com
08-07-2019, 21:15
Rolki są 3 z czego i na na pinaczu kup same rolki bo napinacz drogi jest A rolki odkręcisz i będzie git
@Rav3003 no napinacz jest najdroższy z tego wszystkiego.Ale tak jak Maciejunio napisał, na samym napinacz bodajże idzie rolkę tylko zmienić.
Nie wiem czy to jest dobry pomysł po 270 tyś km ... Może był wymieniany a może siedzi tam stara sprężyna i zaraz załatwi wszystko w koło...
Ja wymieniłem napinacz z rolką.
Przy okazji sprawdzić stan rolki na alternatorze - ta rolka to jest sprzęgło jednokierunkowe !!
Maciejunio1980@gmail.com
09-07-2019, 14:38
Sprawdź napinacz kluczem jak luzujrsz to i jest spory opór to zmień samą rolke szkoda przepłacać
Lisekg, może te sprzęgiełko popiskiwać na zimnym silniku i ciepłym silniku?
Maciejunio1980@gmail.com
09-07-2019, 16:14
Mi piszczala tą dolną rolka koło sprężarki wyktecalem ją wydawała się dobra była oryginalna zmieniłem i spokój mam
damazy61
09-07-2019, 22:50
Dla danego silnika 1,9 16V 150 KM jest jeden pasek. Warto wymienić również przy okazji rolkę pośrednią i napinacz tego paska. Przy tym roczniku guma koła 2-masowego również jest zapewne cała spękana więc i to koło 2-masowe powinno być wymienione... Ja wymieniałem wszystko a że auto miało 170 tyś km to i termostat poszedł ... koszt części coś koło 1200 zł
tu moje klamoty:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/koszty-rozrzadu-40030/2
Akurat ostatnio zmieniałem u siebie pasek i do tego silnika są oferowane paski w czterech długościach:1415,1413,1410,1395. Kupowałem ten pasek osobiście to sprzedawca powiedział że każda z długości jest niby ok. Wziąłem ten najkrótszy.
Akurat ostatnio zmieniałem u siebie pasek i do tego silnika są oferowane paski w czterech długościach:1415,1413,1410,1395. Kupowałem ten pasek osobiście to sprzedawca powiedział że każda z długości jest niby ok. Wziąłem ten najkrótszy.
No proszę ... ciekawe ile ma oryginał :cool: Zobaczę co u mnie jest za długość
U mnie pasek byl wlasnie 1395, kolega ogarnal wszystko czyli pasek, wszystkie rolki i napinacz zamiennik w dobrej kasie, oryginal mial za 130zl podobno. Dzis auto odbiore, wiec jest po kompletnym rozrzadzie z pompa wody oraz pasek klinowy ze wszystkimi rolkami tez, mam nadzieje ze nie bedzie juz cykania ktore to pojawilo sie ze 2 tyg temu, slyszalne bylo od 1,5k rpm do ok 2,5k rpm, z narastaniem obrotow cykanie przyspieszalo, stad przerazilem sie ze moze pasek rozrzadu sie naderwal, wiec odstawilem auto, kolega uznal ze to moze byc rowniez ktoras z rolek, okaze sie dzis czy cykanie zniknelo, gorzej jak nie bo nie bede juz mial pomyslow
Cykanie przy przyspieszaniu to może być też wtryskiwacz.
Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka
Cykanie przy przyspieszaniu to może być też wtryskiwacz.
Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka
Tak tez gdzies wyczytalem zaraz po wystapieniu objawow, na szczescie cykanie ustalo, wszystko jest okej
damazy61
19-02-2021, 10:56
Cześć,
Jestem na etapie wymiany paska PK, stary pasek to gates 1395, nowy to bosch o tej samej długości 1395. Przy zakładaniu tego nowego na sprzęgło alternatora jest problem. Bosch ledwo wchodzi na to koło. Trzeba ten pasek naciągać na chama mimo tego że napinacz jest zablokowany na otworach. Gates wchodził luźno. Ten bosch jest niby tego samego rozmiaru, czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Pasek jakoś założyłem ale jeszcze nie odpalałem a cały układ jest teraz jakby ciaśniej spięty.
U mnie wg vin wychodzi 1395, ale już drugą zmianę dałem conti 1400 i nic się nie dzieje.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.