Zobacz pełną wersję : Jak obecnie stoi TIPO HB?
pencammm
03-07-2019, 09:15
W czwartek jadę na umówioną w salonie wizytę i będę oglądam Tipo - jeszcze nie wiem czy będzie to sedan, czy HB - ale ogólnie jakbym miał kupować to prawdopodobnie będzie to wersja HB z 120 konnym silnikiem.
Auto będzie dość rzadko użytkowane, myślę, że przebiegi roczne to będzie jakieś 6-8 tys km.
Z tego co wyczytałem na forum to te silniki lepiej znoszą gaz niż 1.4 wolnossące - jak to jest?
Na co zwrócić uwagę przy oględzinach?
Kiedy można wyrwać najlepszy rabat?
Pozdrawiam :)
PUNTO1.4
03-07-2019, 11:29
Ale po co gaz przy takich przebiegach? Koszt montażu zwróci się po ok. 2 latach lub więcej. Nie widzę sensu montowania gazu. Szkoda miejsca w bagażniku. Jeśli się decydujesz na Tipo to proponuję od wersji easy i wyżej. Lepsze wyposażenie na pewno się przyda.
Też bym się ostro zastanawiał nad opłacalnością instalacji gazowej przy takim stosunkowo niewielkim przebiegu rocznym. No ale każdy kupuje to, na co ma ochotę.
Tak, silnik T-jet 120KM podobno lepiej znosi gaz. Wersja 95KM miewa problemy - są o tym tematy tutaj na forum.
Na co zwrócić uwagę przy oględzinach - również jest na forum osobny temat w tej materii.
Też bym się ostro zastanawiał nad opłacalnością instalacji gazowej przy takim stosunkowo niewielkim przebiegu rocznym. No ale każdy kupuje to, na co ma ochotę.
Tak, silnik T-jet 120KM podobno lepiej znosi gaz. Wersja 95KM miewa problemy - są o tym tematy tutaj na forum.
Na co zwrócić uwagę przy oględzinach - również jest na forum osobny temat w tej materii.
Przy 6-8 k zwróci się później niż po dwóch latach co nie zmienia faktu że ludzie wkładają kasę np. w fotowoltaikę która się zwróci po 10-ciu. Jak ma trzymać na lokacie na 1,5 % to LPG jest lepszą inwestycją (pomijam aspekty techniczne-kłopoty itp.)
pencammm
06-07-2019, 12:06
Byłem oglądać z przyszła żona, jednak HB wydaje nam się mały. Więc zostanie pewnie wybrany sedan. Jednak problem jest taki, że nie można do niego dobrać 1.4 tjet. Jedynie diesel 1.6 ale nie za bardzo lubię diesel.
Czemu gaz przy takich małych przebiegach? Lubię mieć gaz i lubię mało tankować, a wydatek jednorazowy według mnie jest wydatkiem o którym się zapomina. To tylko pieniądze.
wydatek jednorazowy według mnie jest wydatkiem o którym się zapomina. To tylko pieniądze.
Z punktu widzenia sprzedawcy czegokolwiek, jesteś po prostu wymarzonym, idealnym klientem :mrgreen:
pencammm
06-07-2019, 13:46
Z punktu widzenia sprzedawcy czegokolwiek, jesteś po prostu wymarzonym, idealnym klientem :mrgreen:
Nie wydaje mi się, jeden salon przygotuje mi oferte, a ja do 30 innych napisze czy mają może lepszą ofertę :D
kartonik
06-07-2019, 15:04
Byłem oglądać z przyszła żona, jednak HB wydaje nam się mały. Więc zostanie pewnie wybrany sedan. Jednak problem jest taki, że nie można do niego dobrać 1.4 tjet. Jedynie diesel 1.6 ale nie za bardzo lubię diesel.
W jakim sensie HB jest mały w stosunku do sedana.
pencammm
06-07-2019, 15:17
W jakim sensie HB jest mały w stosunku do sedana.
Wizualnie jest mniejszy. Sedan lepiej się prezentuje.
Pisałem do Polskiego Fiata i brak informacji czy do sedana będą montować tjet, dodatkowo napisałęm do fiata w Włoszech oraz do fabryki w turcji, Mam nadzieje, że czegoś się dowiem.
Polski Fiat - ciekawie brzmi. A kolega chyba mocno niekumaty w sprawach samochodowo-handlowych. Jasno jest w cennikach jaka jest oferta silnikowa na polski rynek i nawet sam Włoski Prezes FCA chyba tego nie zmieni. Bo to nie kwestia produkcji tylko importera i rynku. Tym samym hindusi mogą się cieszyć wolnossakiem zgodnym z Euro 4 w którym pewnie nie polecą nigdy zawory a np. Turcy nienależący do UE nadal t-jetem z LPG bo nie trzeba go było homologować od nowa na E6. Co do wyglądu i prezentowania się auta to kwestia gustu. IMHO sedan prezentuje się... taniej. A diesel przy przebiegach 6-8 kkm cóż... w końcu to jednorazowy wydatek o którym się zapomina.
pencammm
06-07-2019, 15:43
Polski Fiat - ciekawie brzmi. A kolega chyba mocno niekumaty w sprawach samochodowo-handlowych. Jasno jest w cennikach jaka jest oferta silnikowa na polski rynek i nawet sam Włoski Prezes FCA chyba tego nie zmieni. Bo to nie kwestia produkcji tylko importera i rynku. Tym samym hindusi mogą się cieszyć wolnossakiem zgodnym z Euro 4 w którym pewnie nie polecą nigdy zawory a np. Turcy nienależący do UE nadal t-jetem z LPG bo nie trzeba go było homologować od nowa na E6. Co do wyglądu i prezentowania się auta to kwestia gustu. IMHO sedan prezentuje się... taniej. A diesel przy przebiegach 6-8 kkm cóż... w końcu to jednorazowy wydatek o którym się zapomina.
Tewgo to nie wiedziałem. Myślałem, ze to na innej zasadzie działa :)
Diesel do mnie nie przemawia. Bo samochodem jeźdze tylko w zimie. W sezonie to tylko podjazd do sklepu, jakas wycieczka itp.
PabloAimar
16-07-2019, 15:50
Cześć, pencammm jakbyś chciał poznać ofertę z mojego salonu na Tipo HB 120KM to daj znać na PW jakie masz wymogi co do wyposażenia. Postaram się coś przygotować dla forumowicza ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.