Zobacz pełną wersję : Abarth USA 2014 - relacja, prośba o porady
szczygiel
26-06-2019, 11:41
Zakupiłem w USA Abartha, właściwie to dwa, ale drugi w drodze, jeden zostanie u mnie chyba na dłużej, bo auto mega cieszy. Obecnie przystosowuję 2014 rok, trochę zmian porównująć do USA z 2013. No ale od początku. Zakupiony w kwietniu w stanie NY, już jest u mnie, bez zderzaka i w transporcie uszkodzili obie chłodnice, uchwyt lampy, wiązkę sterowania z czujnika położenia wału i pompki chłodzenia turbiny. Po przyjeździe kontrola oleju i próba odpalenia, błąd czujnika położenia i auto w trybie serwisowym do 3k obrotów maks. Czujnik nie wisi na kole pasowym, jak mówią o tym europejsie instrukcje, a zjanduje się za katalizatorem, pod termiczną małą osłoną w bloku silnika. Wiązka wychodzi poniżej odmy z prawej strony na wysokości akumulatora, i tam jest łączona do wiązki idącej do komputera, kolory pinów z kompa, z którymi się trochę nagłowiłem, bo są inne, niż w wiązce od czujnika, patrząc od góry, bo leży poprzecznie biało zielony, szary, biało czerwony. Podłączone, błąd zgasł, wkręca pięknie. Okaząło się, że nie ma katalizatora, a w miejsce po nim jest wstawiona przelotowa rura, wartości jak sprawdziłem 200 funciaków, także już pozytywnie i szansa, że wypluje na hamowni ponad 160km... Rura przelotowa i po drodze 0 tłumików. głośny mega :) Dalej byłem zmuszony wymienić amortyzator i wahacz lewy oraz końcówkę drążka, i tu przeprawa, ale z miejsca napiszę, że pasuje amor z 500L, taka sama długość i grubość trzpienia, jak i wysokość mocowania. Także uznałem za dopasowany. Wahacz z 500 abarth europa jest dłuższy o 2 cm i kołoo wystaje za bardzo, przypasował idealnie z Pandy, identyczne nawet miał tłoczenia jak ten z USA, wczoraj założony. Końcówka drążka jest prosta, natomiast od europejskiego zakrzywiona, sprawdzone u kilka producentów, ale spokojnie, oryginalna jest identyczna jak w Punto II. Wymieniona. Chłodnice niestety trzeba przerabiabiać, uchwyty dolne skrócić trzeba o 3 cm. Skrócone, pasują idealnie, dalej uchwyt górny trzeba roznitować ten oryginalny i wstawić krótszy europejski, pasuje bez rzeźby. Chłodnica klimatyzacji dobrać do tej wodnej i jest ok. Wszystko oczywiście nowe z hurtowni i zwraca uwagę tylko na wymiar. Rury ic pasują od europy, uchwyt zimnej strony jest inny, ale to jest do ogarnięcia dla każdego majsterkowicza. Generalnie, fura mam nadzieję się odwdziećzy, foty zamieszczę jak odwiedzi lakiernika. Aha, lampy, w usa nie mają kierunkowskazów, są w lampach dziennych i te z europy trzeba przerobić, lub kupić europejskie. Ja przerobiłem z jazdy dziennej na pozycyjne i kierunkoskazy, kostki pasują, w wiązce trzeba zmienić 2 piny ze sobą. Jak ktoś będzie potrzebował to służę pomocą.
Pytanie do Was o radio, czy zakup na allegro wersjii europejskiej załatwi sprawę fal? Czy trzeba przekodowywać coś w systemie auta? Język polski ustawiłem bez problemu, wkodowany fabrycznie :)
szczygiel
05-07-2019, 10:49
Wczoraj pierwsza jazda, mega wypas, Garret i 160km robi robotę, a że jest przelot praktycznie, to pewnie i 170, dam znać jak dotrę na hamownię. Czy ktoś poradzi jakim programem przekodować wyświetlanie temperatury z Faranhaita na Celcjusza?
Aniversario
05-07-2019, 14:29
Wymieniłeś jeden amortyzator czy oba? I z 500L? DO Abartha chyba montowane są amorki o innej charakterystyce niż w 500L. Ja u siebie mam w ogóle fabrycznie amorki adaptacyjne Koni. Może w wersji na Stany ładowali od 500L. I dziwię się, że ktoś w Stanach wyciął kata. Oni raczej przestrzegają przepisów, a to nielegalne. A końcowy wydech masz fabryczny czy jakiś akcesoryjny? Jeśli chodzi o radio to gdzieś czytałem, że zakup wersji EU nie do końca rozwiązuje problem. Sprawę fal to rozwiąże ale coś nie działa jak trzeba, nie wiem czy nie sterowanie w kierownicy. Widziałem ten temat na innym forum, jak znajdę to napiszę.
szczygiel
09-07-2019, 12:21
Wymieniłeś jeden amortyzator czy oba? I z 500L? DO Abartha chyba montowane są amorki o innej charakterystyce niż w 500L. Ja u siebie mam w ogóle fabrycznie amorki adaptacyjne Koni. Może w wersji na Stany ładowali od 500L. I dziwię się, że ktoś w Stanach wyciął kata. Oni raczej przestrzegają przepisów, a to nielegalne. A końcowy wydech masz fabryczny czy jakiś akcesoryjny? Jeśli chodzi o radio to gdzieś czytałem, że zakup wersji EU nie do końca rozwiązuje problem. Sprawę fal to rozwiąże ale coś nie działa jak trzeba, nie wiem czy nie sterowanie w kierownicy. Widziałem ten temat na innym forum, jak znajdę to napiszę.
Mam możliwość to zamówiłem 3 amortyzatory dedykowane do europejskiej wersji, ale trzpień był inny, mniejsza średnica, zamówiłem z 500L i idealnie to samo. Wymieniłem tylko lewy, auto stoi równo, zbieżność i kąty ustawiane wczoraj, wszystko ok. Temperaturę ustawiłem z panela na kierownicy, przeoczyłem wcześniej,. dzisiaj zamówiłem radio europę, pewnie trzeba będzie coś przerobić w sterowaniu, bo fabrycznie mam z sirriusem i anteną na przedniej szybie. Gdybyś znalazł byłoby fajnie, będę rozkminiać jak dojdzie radio, pewnie w czwartek. Dzięki naklejkom na aucie dotarłem na stronkę z której pochodzi właśnie zamontowany ten downpipe https://shopeurocompulsion.net/collections/abarth-engine mają wiele ciekawych rzeczy do Abarta :)
dodam, że przelot mam ten założony
https://shopeurocompulsion.net/collections/abarth-engine/products/neu-f-mid-pipe-exhaust-abarth-500t
no i w układzie nie ma tłumika. Zakończenie standardowe.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
i jeszcze jedno pytanie mam, w wersji Abarth jest pompa do chłodzenia turbiny obok zbiornika wyrównawczego, w 2013 na 2 przewodach +12v i masa, u mnie w 2014 na 3ech, kostkę miałem urwaną, a właściwie zaginęła gdzieś w transporcie, podłączyłem, ale nie mam tam napięcia po wyłączeniu auta i pompa się nie załącza, dodam, że podłączona na krótko śmiga. Może ktoś wie, który przekaźnik i bezpiecznik jest odpowiedzialny za włączanie tej pompy?
Kolejna drobnostka, wyczytałem że w wersjach USA przy zamykaniu auta uruchamiany jest klakson i nie da się tego wyłączyć, poszperałem w necie i piszą by zamontować elektroniczny opóźniacz sygnału, wolałbym tego uniknąć, może ktoś coś w tym temacie już rozkminił?
szczygiel
11-07-2019, 11:48
Radio europa założone, potrzebna tylko przejściówka ISO-Farra za 9 zł z serwisu aukcyjnego. Migają kilometry i nie działa sterowanie pod kierownicą, ale o tym już czytam (https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/osiowanie-proxy-41477/) , trzeba zaadoptować radio do auta. Kod do radia zdobyłem za free w sieci na forum radiostart.pl (i tutaj jeszcze raz wielkie dzięki!). Koszt radia 120 zł z przesyłką z serwisu aukcyjnego, wersja mp3 SB05. Zmieniłem również już tarczę mph na km/h, cały zabieg około 40 minut, bardzo łatwy demontaż z auta, bez ściągania kierownicy, potem trzeba delikatnie zdjąć plastik z zewnętrznej tarczy, piny od spodu są delikatnie zgrzane, ale wyjdzie, wyprostować je i przy składaniu po założeniu tarczy zgrzać ponownie. Prościzna, naprawdę, oczywiście czyste rękawiczki wymagane, by nie potłuścić tarczy. Został temat klaksonu przy zamykaniu auta, może ktoś coś?
Marcofromtropoje
18-07-2019, 21:14
Pytanko odnośnie tych lamp w zderzak - jak przerobiłeś EU lampy? Jestem na tym etapie i myślałem żeby kupić EU, rozkleić i wymienić środek bo mam sprawny a tylko obudowa popękana... Ale jak jest prostszy sposób to chętnie wysłucham :)
Radio sobie daruje - mam USB i AUX w schowku - mnie wystarczy.
Tarcze kupowałeś aftermarketowe czy ori z Abartha EU?
Co do wydechów - ja kupiłem dwa abarthy z usa i właśnie je składam - tam nie ma tłumików końcowych tylko wszystkie mają wydech typu Bombardone. :)
W jednym mam walnięta belkę i trzeba będzie dopasować z czegoś innego.... Niestety belka jest zupełnie inna nic EU...
szczygiel
20-07-2019, 11:45
Tarcz nie kupowalem, w lampach eu gornej czesci wstawilem pozycje, delikatnie trzeba rozwiercic otwor, na dole barwione kierunki, gniazdo pasuje. Co do wydechu to faktycznie drugi mój i jest jak piszesz. Dzisiaj wymienilem poduszkę amortyzatora, pasuje febi nr 50510134 z grande punto. Co do belki, porównałem wymiary abarth usa i eu oraz zwyklej 500, wyszlo na to ze abarth jest wezszy o chyba 4mm, z uwagi na szerokość kół jak mi sie wydaje. Zobacz ile dluzsza jest belka z eu, moze wcale nie pochodzi z abartha. Ale tego nie wiem.
Aha i szukaj czesci dla pandy, potem punto2 i innych. Wcale sie nie zdziwie jak belka bedzie jak w pandzie, jest tam tez wersja 4x4 nie pomin jej ;)
szczygiel
25-07-2019, 11:20
Jak wiecie zamontowałem radio eu, pierwsze lepsze z serwisu aukcyjnego, migały kilometry, wczoraj starym fes-em udało się zrobić osiowanie, moduł został poprawnie dopisany do auta. Jednak od momentu założenia nie działa sterowanie z kierownicy poziomem głośności oraz przestawianie stacji radiowych. Po osiowaniu w CAN Info wyświetla się opcja"Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)" jako "Nie aktywny". Jak macie w wersji EU Abartha? Może to kwestia przerobienia pinów do sterowania, czy w nowszym MESie jest więcej opcji regulacji i możliwość aktywowania tego parametru?
szczygiel
12-09-2019, 10:40
podbijam, nikt nic nie jest w stanie sprawdzić u siebie?
Krótka moja odpowiedź : to forum to porażka . Na szczęście mam drugi samochód i tam dostałem odpowiedź w ciągu 15min .
Niestety mało kto sie tu odzywa
szczygiel
12-11-2019, 14:53
Krótka moja odpowiedź : to forum to porażka . Na szczęście mam drugi samochód i tam dostałem odpowiedź w ciągu 15min .
A podzielisz się tą wiedzą?
szczygiel
14-04-2021, 09:23
Odgrzeję kotleta, bo z pewnością komuś się przyda. W między wyszukałem jakie wahacze można zamontować zamiast żeliwnych usa, mianowicie pasuję wahacze z Lanci Ypsilon 11-15. Problem jest taki, że musicie wymienić oba i pożegnać się z żeliwnymi na rzecz metalowych, plus jest taki, że od teraz możecie wymieniać sam sworzeń w razie wybicia, no i są lżejsze. Z ciekawostek udało mi się na ramce z ali za 60zł zamontować radio 2 din z DVD i kamerą cofania. Teraz można stać w korkach. Widziałem na forum usa i fb, że ludzie montują wysuwane panele z radia 1 din, ale ja postanowiłem się pobawić. Aha, wczoraj zamontowałem lewe nadkole z abartha poliftowego (bo moje było połamane), pasuje idealnie, tylko brakuje dwóch otworów na osłonę progu, trzeba przewiercić i założyć spinki pod wkręty, nic wielkiego. Do ustalenia pozostaje jeszcze ustalenie z czego pasują przednie sanki i ewentualnie czy tylna belka z jakiejś pandy też podejdzie.
Nadkole, róznice:
40241
tutaj radio:
40242
a tutaj porównanie długości wahacza europa z usa:
40243
kupione: https://allegro.pl/oferta/wahacz-wahacze-fiat-500-usa-oe-9854363047
sprzedający: nancy1vk
(kiedyś kupiłem halogeny do abartha usa u niego, ma sporą wiedzę, moge polecić z czystym sercem)
szczygiel
15-06-2021, 14:13
Witam, to znowu ja. Od dwóch tygodni bawiłem się z dolotem, jak wiecie, lub nie w przedlifcie trochę sprawa niedopracowana. Przebiłem sie przez sporo filmików, opisów, gotowych do kupna dolotów. Zdecydowałem swój zbudować na wzorcu SILA concept. Po pierwsze zhamowałem auto, bowiem, na klapie mam wlepkę z autoryzowanej modyfikacji Chrysler Group LCC 68206706AF, doszukałem sie tylko, że upgrade dotyczy silnika i strojenia. Może być bo auto trafiło do mnie z downpipem. Na hamowni wypluło finalnie 174HP. Serwis aukcyjny i szukamy, kolano aluminiowe, średnica dolotu powiększona, nyple, spawanie w kolano, filtr w miare zbliżony do SILA Concepts i składamy. Przy okazji wyrzuciłem podciśnienie z IC i ten cały przewód, cały moduł znajduje się pod akumulatorem. Przydadzą się złączki paliwowe z intercarsu. Nic nie trzeba ciąć. Proces całkowicie odwracalny. Poskładałem i odpaliłem, banan, dźwięk niesamowity, jak przy blowoffie. Jazda próbna, hm... jakoś lepiej się zbiera, termin na hamownie i proszę oto dzisiaj za około 400zł 186HP. Poniżej wrzucam zestawienie koncepcji mojej i z usa. Nie wiem tylko czy to podciśnienie zamulało, ale moc maksymalna osiągalna jest o tysiąc obrotów szybciej, mniejszy lag turbo, które jeszcze po nim pompuje nieznacznie, ni i czy to zasługa odelżonego dolotu. W planie IC centralny i przełożyć dolot w miejsce jednego z smiców. Nie oceniajcie proszę jakość dolotu, bowiem to tak wszystko na próbę. Piękne silikony już pozamawiane, dłubię na weekendzie. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, albo potrzebuje wskazówek to zapraszam na priv.
wykresy z hamowni, 2 pomiary, zbliżone warunki atmosferyczne
40516
zestawienie dolotów:
40517
mój pomysł:
40531
40530
szczygiel
27-06-2021, 20:57
Postanowiłem wpisać części, których nie pasują z fiata 500eu, proszę uzupełniajcie.
drążek maglownicy sidem 19115
końcówka drązka SWAG 70946007
wahacz lancia ypsilon LANCIA YPSILON 11-15
poduszka amortyzatora Fiat Grande Punto 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.9 2005-2009, fiat 50521707
amortyzator fiat 500L, najbardziej pasuje do usa, być może ktoś dobrał lepszy meyle 226 623 0025
filtr oleju mann HU713/1x
odma, zawór: PCV Valve is 0489 3073AA and the O Ring is 4893446AB lub spokojnie dobierzecie inny w PL. Ceny od 10 do 180zł.
A jak rozwiązałeś sprawę radia i sterowania z kierownicy w 500 USA??
szczygiel
25-05-2022, 09:56
Postanowiłem wpisać części, których nie pasują z fiata 500eu, proszę uzupełniajcie.
drążek maglownicy sidem 19115
końcówka drązka SWAG 70946007
wahacz lancia ypsilon LANCIA YPSILON 11-15
poduszka amortyzatora Fiat Grande Punto 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.9 2005-2009, fiat 50521707
amortyzator fiat 500L, najbardziej pasuje do usa, być może ktoś dobrał lepszy meyle 226 623 0025
filtr oleju mann HU713/1x
odma, zawór: PCV Valve is 0489 3073AA and the O Ring is 4893446AB lub spokojnie dobierzecie inny w PL. Ceny od 10 do 180zł.
Dodam, że jak kupiłeś A500 z 17 calowymi felgami to masz tam amortyzator koni i ten z 500L do 17stek nie podejdzie. Musisz kupić: Koni 8741 1566LSPOR i Koni 8741 1566RSPOR. Oba są żółte i komplet 1500zł.
Tarcz nie kupowalem, w lampach eu gornej czesci wstawilem pozycje, delikatnie trzeba rozwiercic otwor, na dole barwione kierunki, gniazdo pasuje. Co do wydechu to faktycznie drugi mój i jest jak piszesz. Dzisiaj wymienilem poduszkę amortyzatora, pasuje febi nr 50510134 z grande punto. Co do belki, porównałem wymiary abarth usa i eu oraz zwyklej 500, wyszlo na to ze abarth jest wezszy o chyba 4mm, z uwagi na szerokość kół jak mi sie wydaje. Zobacz ile dluzsza jest belka z eu, moze wcale nie pochodzi z abartha. Ale tego nie wiem.
Aha i szukaj czesci dla pandy, potem punto2 i innych. Wcale sie nie zdziwie jak belka bedzie jak w pandzie, jest tam tez wersja 4x4 nie pomin jej ;)
Belka pasuje od EU
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
boguslawz
24-03-2024, 00:01
Amortyzatory Koni pod nalepka maja: made in Poland :)
Witam wszystkich serdecznie. To mój pierwszy wpis na forum.
Zakupiłem w usa fiata 500 abarth 2015r i mam problem z dostępnością części. Poszukuje zwrotnicy/mcpherson , amortyzatora przód oraz łącznika stabilizatora do mojego autka.
Nigdzie nie mogę znaleźć jakichkolwiek odpowiedników europejskich. Może ktoś przerabiał temat i wie jakie są odpowiedniki tych części w Europie. Bardzo proszę o jakąś pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.