Zobacz pełną wersję : Sonda lambda za katalizatorem.
Witam.
Zastanawia mnie jaki sygnał napięciowy powinna dawać sonda lambda za katalizatorem 1.4 95km. Pierwsza sonda (przed katalizatorem) daje sygnał w granicach 0.1 - 0.9 V (pływa) podczas pracy silnika - i to jest prawidłowo, natomiat druga (za katalizatorem) daje sygnał ok 1.5V i nie zmienia się on za bardzo.Z tego co się orientuję sondy dają sygnał w granicach 0,1 -1 V ( z wyjątkiem szerokopasmowych które dają sygnał do 5V). Ale u nas chyba nie są szerokopasmowe ? Ktoś drążył temat ?
Pozdrawiam
MM
A tam w ogóle jest sonda za katem? Bo w mito z tym silnikiem nie było
MES pokazuje dwa wskazania lambdy - jeden opisany jako przed, drugi - za katalizatorem.
JackTheNight
20-06-2019, 20:03
w 95hm są dwie sondy, jedna przed a druga za katalizatorem.
Jak przygazujesz i puścisz gaz to powinno być widać zmianę napięcia na tej za katem.
U mnie też jest 1.5V za katem na biegu jałowym, ale zmienia się jak się przygazuje gazem.
Zresztą gdyby było źle to byś miał bład sondy lamby za katem, komputer silnika sprawdza poprawność działania
sond lambda.
Mes w tjet tez pokazuje dwie
Czyli wychodzi, że to jakaś sonda z zakresem do 5V (pewnie szerokopasmowa). Pytałem bo w programie do sterownika LPG (u mnie akurat LPGTech 204) sygnał z sondy lambda 1 i 2 pokazuje jednakowo na poziomie ok 1,5 - 2 V dlatego się zdziwiłem i sprawdziłem co MES pokazuje. Jak będę kiedys w zakładzie co mi wstawiał tą instalkę to muszę zapytać czy podłączali w ogóle lambdę i jeżeli tak, to czemu tą za katem i nie przed katalizatorem.
Strzelam że Ci nie podłączyli sygnału z 1 sondy do sterownika lpg, nie jest to wymagane przy montażu instalacji lpg.
DamianoZaw
21-08-2020, 01:03
Czy sonda - przed lub za katalizatorem - może być trochę niesprawna? Czy albo jest sprawna albo jest zepsuta ? Jak to sprawdzić za pomocą mesa?
Pytam bo wyskoczył mi błąd sondy P2195.
brylancik13
21-08-2020, 07:37
Na Pb to samo ? Był identyczny temat i niby o to chodziło. Kalibracja u Ciebie powinna być OK.
Czy sonda - przed lub za katalizatorem - może być trochę niesprawna? Czy albo jest sprawna albo jest zepsuta ? Jak to sprawdzić za pomocą mesa?
Pytam bo wyskoczył mi błąd sondy P2195.
Tak miałem ten sam błąd w 1.4tjet, pomogła wymiana sondy za katem.
dariusz10a
18-11-2020, 15:31
Witam, w moim Tipo 1.4 Tjet zapaliła się kontrolka check i kontrolka start stopu jako awaria, w serwisie skasowali błędy stwierdzając że dolna sonda lambda ( napięcie obwodu poniżej wartości progowej) i kazali jeździć jak się powtórzy to wymiana sondy, przebieg mam 25 tys. a gwarancja się kończy, czy miał ktoś z Was taki przypadek?
Witam, w moim Tipo 1.4 Tjet zapaliła się kontrolka check i kontrolka start stopu jako awaria, w serwisie skasowali błędy stwierdzając że dolna sonda lambda ( napięcie obwodu poniżej wartości progowej) i kazali jeździć jak się powtórzy to wymiana sondy, przebieg mam 25 tys. a gwarancja się kończy, czy miał ktoś z Was taki przypadek?
Jaki błąd Ci wygenerowało? Mi padła grzałka w drugiej sondzie za katem przy 36kkm w 1.4tjet z lpg, generowało błąd w sterowniku silnik P2195. Zakup używki za 30zł rozwiązał problem, obecnie mam 72kkm przejechane. 1 i 2 sonda w 1.4tjet są takie same, można zamieniać miejscami.
Witam, w moim Tipo 1.4 Tjet zapaliła się kontrolka check i kontrolka start stopu jako awaria
Ja miałem dokładnie taki sam przypadek, po podpięciu do komputera wyświetliły się 3 jakieś błędy związane z sondą lambda, owszem skasowałem te błędy ale przy okazji wymieniłem sondę, kupiłem ją powiedzmy nową za 80 zł na allegoro. Po wymianie na razie cisza od 2 miesięcy.
Dodam, że samo skasowanie błędów nic nie dało bo po przejechaniu kilkunastu kilometrów znów wywalało check i start stopu
padła grzałka w drugiej sondzie za katem przy 36kkm w 1.4tjet z lpg
U mnie dwa razy wymieniali za katalizatorem na gwarancji po 7000 i 15000
U mnie dwa razy wymieniali za katalizatorem na gwarancji po 7000 i 15000
To widać że znany temat w 1.4tjet.
Witam.
W moim tipo1.4 t-jet też uszkodziła się sonda za katalizatorem.
Pierwszy raz przy przebiegu 3000 km(jazda na benz),drugi raz przy przy biegu 35000 (jazda gaz+ benz).
Cena sondy na dzień dzisiejszy ok 200zł Bosch LS3004H 025803004H. Jest to planarny sensor tlenu.
W sondzie uszkodziło się podgrzewanie, w obu przypadkach.
Zastanawiające???
Witam
Odczyt 2-Lambdy wacha się 1.2-1.5V. Na wolnych obrotach 1.5V. Zastanawia odczyt: 1-sonda obwód zamknięty, 2-sonda obwód otwarty? (opis w Multiecuscan, obwód otwarty to problem). ePER uwidacznia że Lambdy 1, 2 to ten sam typ. Silnik pracuje Ok. ECU nie zgłasza błędów. Mam nadzieje że wszystko jest sprawne?
Witam w gronie osób mających problem (?) z odczytami napięcia na drugiej sondzie u mnie na jalowym wygląda to jak na foto, i jako że mam problem z błędem 2187 zastanawiam się czy wymieniać czy ten typ po prostu tak ma, podpowie coś ktoś? 43064
Nie podoba mi się przebieg pierwszego wykresu.
menik
Włacz sobie odczyt temperatury spalin. Sonda za katalizatorem, na wolnych obrotach (w wielu markach) U~ 0.7-0.8V. Sprawdzałem po trasie na wolnych obrotach 550st.C, U-0.83V.
MarcinElektronik
13-10-2024, 13:23
Są dwie sondy lambda i pracują w takim samym zakresie napięć.
Pierwsza od momentu uruchomienia silnika pokazuje parametry regulując skład mieszanki.
Druga zaczyna działać po jakiś 3 km do 5 km od momentu ruszenia autem.
Nie uruchomi się jeżeli auto będzie stało w miejscu na nawet z 5 godzin i będzie pracowało na biegu jałowym i będzie gazowane.
Druga sonda zaczyna działać stopniowo i amplituda jest w takim samym zakresie napięć jak pierwsza sonda.
Druga sonda kiedy puścisz pedał gazu i jedziesz na biegu to wartość jej spada a jak dodasz gazu to rośnie do max w zależności od obciążenia wolno lub szybciej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.