Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja Croma 2007
Zorg1985
18-06-2019, 13:06
Witam,
Mam Cromę z automatyczną dwustrefową klimatyzacją. Od dłuższego czasu zauważyłem, że bardzo słabo działają nawiewy. Na maksymalnie ustawionym nadmuchu z nawiewników czołowych bardzo słabo wieje. Filtr kabinowy wymieniony. Czy może to być spowodowane jakimś przytkaniem układu? Drugi problem jest taki, że klima bardzo słabo działa (nie mam napełnionej do końca tylko 400g czynnika). Zauważyłem, że najchłodniej wieje z lewej strony przy oknie. Im bardziej w prawo tym cieplejsze powietrze wieje z nawiewów. Czy ktoś może miał podobne objawy? Poproszę o wsparcie i sugestie co z tym zrobić.
Regulacja prędkości dmuchawy działa w całym zakresie?
Zmiana kierunku nawiewu i cyrkulacji działa?
Po włączeniu klimy ( chłodzenia w ciepłe dni ) słyszysz syczenie?
Zorg1985
18-06-2019, 16:44
Witam,
1. Prędkość dmuchawy działa w pełnym zakresie.
2. Zmiana kierunku i cyrkulacji działa.
3. Po włączeniu przez chwile słychać syczenie.
mietus555
18-06-2019, 18:16
Moim zdaniem masz za mało czynnika bo chyba powinno być 730g i to jest powodem słabej wydajności układu klimatyzacji.
Zorg1985
18-06-2019, 18:22
Tez tak podejrzewam odnośnie temperatury. Ale nawiew ogólnie bardzo słabo działa nawet bez włączonej klimatyzacji.
czynnika powinno być 730g jak masz 400 to nie chłodzi a, jeszcze możesz uszkodzić spężarke. Jedź do warsztatu specjalizującego się w klimach.
Tez tak podejrzewam odnośnie temperatury. Ale nawiew ogólnie bardzo słabo działa nawet bez włączonej klimatyzacji.
Jeżeli więc wszystko działa to możliwe, że masz zarośnięty, zapchany wymiennik ciepła lub któraś z klap recyrkulacji się zablokowała.
Czy jeżeli włączysz chłodzenie na maxa "LO" lub grzanie na maxa "HI" to jest jakaś różnica w ilości wydmuchiwanego powietrza? Możesz też jeszcze zobaczyć czy jest jakaś różnica z obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym lub po zdjęciu filtra... Sprawdź też czy wentylator po zdjęciu filtra kręci się leciutko i bez oporów - zakręć nim ręką przy wyłączonym zapłonie :cool:
Co do czynnika to tak jak koledzy pisali powinno być książkowo 730 a im mniej tym bardziej układ "syczy" Jak jest za mało to się nie załączy. Jeżeli uzupełniłeś czynnik o 400 to byc może było OK bo 300 już było ... Jeżeli nie było nic to 400 to za mało... Ale ten kto uzupełniał powinien tobie to powiedzieć ile było..
morcmarc
19-06-2019, 10:56
Witam.
Słabo wieje tylko na pasażera i kierowcę czy na szybę też słabo wieje po odpowiednim ustawieniu kierunku z panela?
Czy zmiana kierunku nawiewu działa?
Czy mieszacz zewn/wewn działa?
Jeśli zmiana kierunku działa to albo wentylator się kończy albo filtr kabinowy jest zapchany (ale to przy ssaniu z zewn).
PS. W lutym napełniłem klimę propanem-izobutanem. Klimka cały czas śmiga. (po uprzednim usunięciu nieszczelności).
morcmarc, a zastanowiłeś się nad bezpieczeństwem swojej rodziny, po napełnieniu klimy gazem LPG, chyba nie.
morcmarc
19-06-2019, 16:12
Mogę cię zapewnić iż czuję się bezpiecznie ładując w sumie 220gr czynnika R290 i R600a wymieszanego w proporcjach wagowych 50/50 (po 110gr). Czuje się bezpieczniej niż mając 40l gazu w bagażniku. Czuje się bezpieczniej niż mając w nowym aucie yf1234. Czuje się bezpieczniej niż mój kuzyn strażak, który dostał zalecenia uważnego gaszenia a raczej nie gaszenia palącego się auta z czynnikiem yf1234 w obawie o własne zdrowie.
Czuje się bezpiecznie tak jak ludzie w USA i Australii jeżdżący na mieszance CARE30 oficjalnie stosowanej mieszance gazu r290 i r600a.
Czynnika w Cromie ma być od 700 do 760 g R134a. MES'em możesz się połączyć z klimą i posprawdzać bardzo dużo parametrów.
morcmarc, a zastanowiłeś się nad bezpieczeństwem swojej rodziny, po napełnieniu klimy gazem LPG, chyba nie.
morcmarc nie napełnił klimy gazem LPG, nie upraszczaj sprawy.
Klima została napełniona mieszanką CARE30, spokojnie można tak robić.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czynnika w Cromie ma być od 700 do 760 g R134a. MES'em możesz się połączyć z klimą i posprawdzać bardzo dużo parametrów.
Bardzo dużo parametrów powiadasz :-k
Bardzo dużo parametrów powiadasz
A nie połączyłeś się nigdy? Pytający znajdzie tam 90% odpowiedzi!
3618536186
Dla mnie to dużo. Nie mówię już o możliwych testach, które sprawdzają wszelkie możliwe klapki mieszające.
Stomil a w jakiej dokladniej to jest zakładce?
Wybierasz z listy klimatyzacja i tyle. Na tej liście masz ECU, ABS, BODY, KLIMĘ i kilka innych. Oczywiście tak to wygląda przy automatycznej klimie.
damazy61
04-07-2020, 22:21
Cześć,
Może ktoś miał podobny problem do mojego i go rozwiązał? Klima automatyczna dwustrefowa polift :
Klimatyzacja chłodzi tylko po stronie kierowcy(kratka od strony lewej szyby i lewa kratka środkowego nawiewu) ,po stronie pasażera leci wyraźnie cieplejsze powietrze. Po stronie kierowcy mrozi. Nawet gdy po stronie kierowcy jest ustawione na 20 stopni a po stronie pasażera 16 to po stronie kierowcy jest wyraźnie chłodniej. Po podłączeniu pod MESa mam tylko błąd na czujnik czystości powietrza. Gdy włączę grzanie to po stronie kierowcy jak i pasażera grzeje tak samo. Problem jest tylko przy chłodzeniu.
Zacznij od sprawdzenia poziomu czynnika. Też da takie objawy, gdy jest go za mało.
damazy61
06-07-2020, 16:29
Zacznij od sprawdzenia poziomu czynnika. Też da takie objawy, gdy jest go za mało.Tylko czy wtedy z mojej strony też wtedy nie leciałoby ciepło?
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Prawdopodobnie padł jeden z serwomechanizmów sterujący klapami mieszacza powietrza. Było już kilka razy opisywane na forach więc należy poszukać co zdemontować i sprawdzić..
damazy61
07-07-2020, 10:48
Prawdopodobnie padł jeden z serwomechanizmów sterujący klapami mieszacza powietrza. Było już kilka razy opisywane na forach więc należy poszukać co zdemontować i sprawdzić..Sprawdziłem sobie mesem sterowanie klap i wygląda na to że obie działają. Można sobie tam ręcznie je ustawiać na 100% 50% 0%. Obie się przesuwają. 38562
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Tylko czy wtedy z mojej strony też wtedy nie leciałoby ciepło?
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Gdy czynnika będzie za mało (obstawiam na obecność jakieś 250g czynnika) to właśnie będziesz miał taki efekt:
Od strony kierowcy jeszcze zimno, a od strony pasażera ciepło dmucha.
Sprawdziłem sobie mesem sterowanie klap i wygląda na to że obie działają. Można sobie tam ręcznie je ustawiać na 100% 50% 0%. Obie się przesuwają. 38562
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Hmm nie wiem co pokazuje MES ale z tego co pamiętam to w Cromie niema potencjometrów w tych mechanizmach więc nie wiem na jakiej podstawie wiesz, że się przestawiają klapy ;-) Układ sprawdza tylko obciążenie silniczków na skrajnych położeniach a to nie koniecznie musi oznaczać sprawy mechanizm.
Ale przychylam się do odpowiedzi kolegi Capsel że u ciebie jest stosunkowo mała różnica wiec powodem może być też niski poziom czynnika... ;-)
damazy61
07-07-2020, 13:40
W MES jest coś takiego w zakładce testy w klimatyzacji. Można ściągnąć górną kratkę nawiewu i włączając poszczególne funkcje w MES widać od góry jak otwierają się poszczególne klapy. Umówię się do sewisu klimy,niech sprawdzą ile tam czynnika zostało. Ostatni raz klima była nabijana 2 lata temu.38563
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Z reguły jak zaczyna syczeć po włączeniu klimy wewnątrz to znaczy że jest mało czynnika..
damazy61
09-07-2020, 14:15
Jestem po serwisie klimy.Odessali 341g .Wydaje mi się że teraz działa ok. Jeszcze potestuje.3857538576
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
To ile za 400 gram sobie policzyli :cool:
damazy61
09-07-2020, 14:35
Za te 400g +odgrzybianie 220zł[emoji15]
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Z reguły jak zaczyna syczeć po włączeniu klimy wewnątrz to znaczy że jest mało czynnika..
Tak masz rację, słychać pracę zaworu rozprężnego. Wtedy jeszcze chłodzenie działa, a jak zejdzie poniżej 50% to właśnie jest tak jak u damazego - pasażer grzany, kierowca chłodzony :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jestem po serwisie klimy.Odessali 341g .Wydaje mi się że teraz działa ok. Jeszcze potestuje.3857538576
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
No to się pomyliłem o 90g :)
Panowie mam problem z klimą czynnik jest szczelna jest a chłodzi słabo do tej pory wymienione były następujące elementy osuszacz kompresor chłodnica filtr mam brak pomysłów jedyna rzecz jaką zauważyłem to gdy wcisnę na panelu full auto dmuchawa pracuje na 2-3 kreski po podpięciu mesa zero błędów czujniki działają dziś przykładowo było 27 stopni ustawiona na 20 stopni i ledwo co chłodziła w mesie odczyt temperatury z kabiny 28-29 stopni a dmuchawa kręciła na 2-3 kreski co steruje dmuchawą w trybie auto??? Dodam że jak z ręki steruje prędkością dmuchawy to jest lepiej
damazy61
14-07-2020, 22:33
W polifcie za sterowanie dmuchawy w automacie odpowiada ten sterownik.Jest on przykręcony od dołu do obudowy wentylatora.3858938590
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
malutki1989
15-07-2020, 01:18
Panowie mam problem z klimą czynnik jest szczelna jest a chłodzi słabo
Jakie dane pokazuje czujnik nasłonecznienia i czujnik temperatury zewnętrznej?
Jakie powietrze leci z kratek?
Ja przy problemach z wentylatorem miałem tak, że powietrze wiało schłodzone, problemem jedynie była siła z jaką działał, albo akurat nie działał, wentylator.
Wymieniłem całość i jest ok :)
U Ciebie problem może być w sterowniku. W wylocie dla każdego kierunku z MESa da się odczytać temperaturę powietrza.
Zrób adaptację siłowników klap.
Potem testy nastawników mieszalnika powietrza
Sterowanie elektrowentylatora.
Na koniec popytaj znajomych, czy przypadkiem warsztat w którym naprawiałeś klimę nie wypełnia instalacji LPG.
A więc czujniki jak pisałem posprawdzane są sprawne wszystko jest ok adaptacje testy były robione od tego zacząłem w mesie tylko nie chce do zadanej temperatury schładzać wnętrza auta czynnik jest napewno taki jaki powinien serwisuję auto od kilku lat w jednym miejscu gdzie nie ma problemów na moje to coś ze sterowniem dmuchawy lub samą dmuchawą już kiedyś ją wymieniałem bo piszczał i zacinał się
A bez klimy również wentylator się nie kręci na wysokich obrotach? Jezeli tak to zacznij od sprawdzenia regulatora napięcia wentylatora i samego wentylatora czy silnik na szczotki dostaje 12V jak dasz mu MAX obrotów.. jeżeli nie to zapewne regulator lub problem z zasilaniem ( brak 12V z powodu utlenienia się czegoś w skrzynce bezpieczników, złej masy itp..) ... padały tez już panele klimatronika...
Jak zmienie na ciepłą temperature czy to z klimą czy bez to wentylator wchodzi na obroty problem jest w drugą stronę posprawdzam dziś napięcia tak jak piszesz styki itp panel klimatronika mam na podmianę bo kiedyś wymieniałem mój po kupnie auta miał powycierane przyciski dam znać jutro bo dziś praca do 18
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.