PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o odczytanie konfiguracji



marx30
16-06-2019, 00:37
Panowie mam prośbę - ponieważ namieszałem coś w moim body mam kłopot z czujnikiem biegu neutralnego i chciałbym przywrócić ustawienia początkowe. Logi są niekompletne i nie wiem o co kaman. Może ktoś odczytać jak ma ustawione następujące pozycje w "car configuration change" w diagnostyce body compa:
Neutral sensor
Gear shift indicator
GSI type
Albo może ma ktoś pomysł skąd się bierze błąd p186F czujnika luzu w centralce silnika?
Przeprowadziłem procedurę kalibracji niby przeszła ok ale w logu mam coś takiego:
Neutral position stored in memory: 54,50 %
Neutral position: 53,50 %
Neutral Sensor conversion from duty cycle percentage to gear stroke percentage: 54,40 %
First gear position value acquired by procedure: 25,80 %
First and neutral gear position learning procedure status: last learning routine aborted due to maximum time expired
Minimum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 21,10 %
Maximum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 79,90 %
Minimum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 21,10 %
Maximum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 79,90 %
Neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition status: Neutral sensor range updated using odd/even gear thresholds.

No i kolejna prośba do kogoś kto nie ma start stopu - o włączenie monitoringu parametrów w statusie systemu i sprawdzenie czy czujnik pokazuje jakieś biegi przy zmianie bo u mnie cały czas jest neutral i tylko wsteczny wyświetlany jako 10.


https://www.youtube.com/watch?v=eQbNDRZymtc

JackTheNight
16-06-2019, 13:39
Ja u siebie mam tak :

Neutral Sensor : Not Enabled
Gear Shift Indicator : Enabled
GSI type : GSI II

Tylko ja mam 95hp także nie wiem na ile będzie to pomocne. Ja czujnika luzu w ogóle nie mam, także non stop pokazuje Neutral.

A ten bład p186F to pisze aby zrobić "Procedura adaptacji sygnału luzu i pierwszego biegu niewykonana"

marx30
17-06-2019, 01:13
JTN - dzięki. U mnie czujnik fizycznie jest. No i właśnie robiłem kalibrację czujnika luzu ale mimo komunikatu "procedure completed" jest chyba nie zrobiona i się o to rzuca. Może MES byłby do tego lepszy niż alfaobd.
A masz na zegarach wskaźnik zmiany biegu? Jeśli tak to jaki? Taki który pokazuje tylko strzałki czy strzałki wraz z sugerowanym biegiem?

JackTheNight
17-06-2019, 07:14
Ja mam tylko strzałki.
Jeśli chodzi o mesa to zerknę jak wrócę do domu z pracy.

marx30
17-06-2019, 18:51
Czyli enchanced GSI to ten co podaje numer biegu. Ta procedura uczenia w alfaobd jakaś za krótka jest. Żeby się coś nauczyło to chyba trzeba wajchą polosować wbić jakieś inne biegi itp. A tu nic o tym mowy nie ma. Jest "completed" jak auto jest na luzie a jak chcę zrobić na innym biegu to wywala komunikat że coś nie teges. ciekawi mnie zatem jak to wygląda w MES. zastanawiam się po co mam czujnik luzu ( a jest na bank przy dźwigni jest wtyczka) jak on do niczego nie jest wykorzystywany: ani start stopu, ani możliwości odpalenia bez sprzęgła, na luzie i tak podbija obroty itp.

Qvadrat
17-06-2019, 21:12
Nie robiłem w mesie ale z opisu wynika ze na koniec trzeba wciskać sprzęgło do oporu i wbić jedynkę...

JackTheNight
17-06-2019, 21:28
Marx30 tak wygląda procedura w MES:

The following conditions are necessary for the procedure:
- Key on MAR
- Engine OFF
- Clutch pedal NOT pressed
- No errors
- Gear in Neautral
NOTE: The procedure must be performed in the following sequence:
1. Press the Execute button (gear in Neutral, clutch not pressed)
2. Wait ~2 seconds
3. Press the clutch and insert 1st gear

Czyli masz na luzie, nie wciskasz sprzęgła i włączasz procedure uczenia.
Czekasz 2 sekundy.
Wciskasz sprzęgło i wrzucasz 1 bieg.

marx30
17-06-2019, 22:27
No to dupa, alfaobd o nic takiego nie woła. Ma ktoś MESa w okolicach Katowic? Odwdzięcze się Alfaobd ale nie wiem czy ma coś czego nie ma MES ;-). Albo pojade do serwisu w końcu auto na gwarancji. Panie jechałem z żoną spokojnie 90 a tu nagle się zapaliła ta pomarańczowa lampka ;-). Tak wiem w piekle jest specjalne miejsce dla takich...

JackTheNight
17-06-2019, 23:07
W środę będę jechał na Rzeszów przez Mysłowice, jak podjedziesz to możemy się spotkać i MES-em ci zrobię to przyuczenie neutral i 1 biegu.

marx30
17-06-2019, 23:15
Chętnie skorzystam ale nie chcę Ci robić kłopotu jak będziesz w trasie. Rozumiem że każdy się spieszy itp. Może potwierdzimy to jutro wieczorem albo w środę rano ?

JackTheNight
17-06-2019, 23:22
OK, no ile to potrwa 10 minut :)

marx30
18-06-2019, 17:35
Jakby co to jestem wstępnie gotowy ;-).

KOBRA
18-06-2019, 19:33
Marx30 ale w alfaobd masz taką samą procedurę jak w MES . Wybierasz silnik i przyswojenie sygnału neutralnego .Wykonujesz procedurę :
- Silnik wyłączony
- Pedał sprzęgła NIE wciśnięty
- Bez błędów
- Bieg w Neautral
UWAGA: Procedurę należy wykonać w następującej kolejności:
1. Naciśnij przycisk Execute (bieg w położeniu neutralnym, sprzęgło nie wciśnięte)
2. Poczekaj ~ 2 sekundy
3. Naciśnij sprzęgło i włóż pierwszy bieg

JackTheNight
18-06-2019, 21:20
Jakby co to jestem wstępnie gotowy .

No i git, jak wyjadę z Łodzi to zadzwonię do ciebie. Podaj mi do siebie numer na priv-ie.

marx30
20-06-2019, 00:21
No więc panowie (bo pań tu raczej nie ma) informacyjnie:
próba kalibracji biegu neutralnego jaką zrobił JTN MESem się nie powiodła więc wyłączyliśmy Alfaobd czujnik luzu (komputerem Jacka). Błąd zniknął. Co ciekawe sam to robiłem wcześniej moim alfaobd bez rezultatu. Co jeszcze ciekawsze auto pozwala się odpalić na luzie a po wrzuceniu biegu woła wcisnięcie sprzęgła a wcześniej wołał o to zawsze. na luzie zniknęło też podbijanie obrotów przy puszczaniu sprzęgła i działa tylko na biegu. Więc podsumowując teraz jest tak jak powinno być. Fizycznie czujnik luzu mam na pewno(w sumie nie wiem po ch..j). Wygląda na to że alfa obd ma na odwrót opisaną rę opcję tzn. disabled i enabled no bo skoro wyłączyliśmy czujnik a on jednak coś robi. GSI działa (ustawiony na GSI II - pokazuje same strzałki), enchanced GSI nie działa a łudziłem się że będzie pokazywał nr biegu. Co ciekawe na początku jak odebrałem auto z salonu to też chyba dało się go odpalać na luzie bez sprzęgła ale po 1400 km byłem na jakiejś aktualizacji oprogramowania. Reasumując: to jak nasze auta są poprogamowane to chyba kwestia przypadku.
JTN jeszcze raz dzięki, fajna rodzina, fajne auto i fajny kot ;-).

JackTheNight
20-06-2019, 12:45
cieszę się że mogłem pomóc.
Dzisiaj sobie włączę DRL Dropout, bo spodobał mi się ficzer że gaśnie żarówka od dziennych kiedy włączam kierunkowskaz.
Zastanawiam się czy to będzie zdrowe dla żarówki dziennych aby tak często się wył/wł, ale za to ficzer jak w nowych drogich autach :)

marx30
20-06-2019, 13:35
No to moich wywodów ciąg dalszy: ponieważ jestem dociekliwy to znowu się zacząłem bawić. Włączyłem kalibrację wyłączonego wczoraj czujnika i znów wywalił błąd. No OK myślę - choć się spodziewałem że zgłosi że się nie da robić kalibracji czegoś czego nie ma. No więc włączyłem czujnik, Proxi, i znów go wyłączyłem i Proxi i błąd jest nadal.
Przy czym auto dalej czujnik widzi bo woła o wciśnięcie sprzęgła gdy jest wrzucony jakiś bieg. Coś się połowicznie zdupcyło. Wniosek jest taki że moje alfaobd nie działa tak samo albo kwestia interfejsu. JTN jaką masz wersję Alfaobd? Co do żarówki są już H15 ledowe które dają porządny strumień świetlny. Turasy już wkładają do swoich tipo. Powinna sługo pożyć bo 99% czasu będzie pracować ze zmniejszoną mocą. Choć w zalewie niebieskich diod przygaszone prawie pomarańczowe światło na dużym odbłyśniku ma swój urok

JackTheNight
20-06-2019, 14:14
Mam najnowszą wersję AlfyOBD 2.1.0.0 pobrana stąd : http://www.alfaobd.com/AlfaOBDsetup.exe

KOBRA
20-06-2019, 16:02
Coś się połowicznie zdupcyło.

Kolega Artur będzie wracał do domu to może znowu ci ogarnie :lol:

marx30
20-06-2019, 18:34
Mam tę samą wersję Alfaobd ale ściągnę jeszcze raz. Na logikę interfejs też nie powienien mieć wpływu skoro procedura przechodzi bez problemów.
W sumie mały przystanek po drodze nie jest zły ;-). Ale tu chodzi o to żeby wiedzieć o co biega z tymi opcjami. Np. bardzo mnie ucieszyło nie podbijanie na luzie. Tak wiem problemy pierwszego świata.

JackTheNight
20-06-2019, 23:42
Kolega Artur będzie wracał do domu to może znowu ci ogarnie

Niestety będę wracał już inną drogą :)

kartonik
21-06-2019, 00:44
O co chodzi z tym podbijaniem obrotów na luzie.

marx30
21-06-2019, 10:40
jest taki ficzer że auto przy ruszaniu podbija lekko obroty. jest to ok ale jak ruszasz autem na biegu - powiedzmy że to pomaga. Ale jak jest wrzucony luz to taka funkcja jest bez sensu. I u mnie właśnie tak się działo że na luzie podbijało. a teraz nie podbija. czyli auto przedtem nie rozróżniało a teraz rozróżnia biegi mimo tego że znów wygenerowałem błąd ponownym grzebaniem.

kartonik
21-06-2019, 11:23
Mam włączony 1 bieg, puszczam sprzęgło i silnik lekko podbija obroty - tak mam u siebie i to jest dla mnie zrozumiałe. Nie ogarniam w jakich warunkach może podbijać obroty bez włączonego biegu.

Qvadrat
21-06-2019, 11:30
A no silnik pracuje ręczny zwolniony nożny hamulec tez zwolniony wciskam sprzęgło i je puszczam a on podbija obroty... zaciągam ręczny i tez pobiją, nie pod ina dopiero jak puszczam sprzęgło trzymając nożny hamulec.

Kiedyś w zastępczym tipo 95KM nie podbijało mi również na zaciągniętym ręcznym, nie wiem czemu u mnie podbija na recznym...

kartonik
21-06-2019, 11:39
No to faktycznie jest to bezsensu.

krowka1978
21-06-2019, 12:18
Mam włączony 1 bieg, puszczam sprzęgło i silnik lekko podbija obroty - tak mam u siebie i to jest dla mnie zrozumiałe. Nie ogarniam w jakich warunkach może podbijać obroty bez włączonego biegu.

Jeżeli nie ma czujnika biegu neutralnego, to skąd ECU ma mieć informację, że jest włączony bieg? W T-Jet masz S&S z całym dobrodziejstwem, stąd podbija na włączonym biegu, a nie na jałowym.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Kiedyś w zastępczym tipo 95KM nie podbijało mi również na zaciągniętym ręcznym, nie wiem czemu u mnie podbija na recznym...
Możesz mieć chęć ruszenia przy zaciągniętym ręcznym, np aby dodatkowo "podeprzeć się", gdyby Hill Holder nie trzymał wystarczająco długo ;-)

Qvadrat
21-06-2019, 12:55
Możesz mieć chęć ruszenia przy zaciągniętym ręcznym, np aby dodatkowo "podeprzeć się", gdyby Hill Holder nie trzymał wystarczająco długo
W sumie to wystarczy jeden konkretny kontrargument aby cała teorie posłać do piachu :-)

Mi bardziej chodziło o to ze w tamtym tipo na ręcznym nie podbijał a w moim podbija na ręcznym... tamten miał S&S a moj nie bo z lpg...

marx30
21-06-2019, 14:58
Ja nie mam S&S a czujnik mam. Ale jak napisałem powyżej to jak się to zachowuje to loteria zależna od softu: patrz moja aktualizacja w ASO.
Ps. nie sprawdziłem na ręcznym obadam dzisiaj

juri
14-04-2022, 09:54
No to moich wywodów ciąg dalszy: ponieważ jestem dociekliwy to znowu się zacząłem bawić. Włączyłem kalibrację wyłączonego wczoraj czujnika i znów wywalił błąd. No OK myślę - choć się spodziewałem że zgłosi że się nie da robić kalibracji czegoś czego nie ma. No więc włączyłem czujnik, Proxi, i znów go wyłączyłem i Proxi i błąd jest nadal.
Przy czym auto dalej czujnik widzi bo woła o wciśnięcie sprzęgła gdy jest wrzucony jakiś bieg. Coś się połowicznie zdupcyło. Wniosek jest taki że moje alfaobd nie działa tak samo albo kwestia interfejsu. JTN jaką masz wersję Alfaobd? Co do żarówki są już H15 ledowe które dają porządny strumień świetlny. Turasy już wkładają do swoich tipo. Powinna sługo pożyć bo 99% czasu będzie pracować ze zmniejszoną mocą. Choć w zalewie niebieskich diod przygaszone prawie pomarańczowe światło na dużym odbłyśniku ma swój urok



Jak wyłączyłeś czujnik przez zmianę proxy czy to jest w kalibracji?

yaroimi
14-04-2022, 14:40
Wiem, że to nie ten wątek, ale sprzęgło przy odpalaniu powinno być wciśnięte ze względu na dwumasę, jeżeli takowa jest.
Dwumas bardziej cierpi przy gaszeniu silnika, niż przy odpalaniu, więc też sprzęgło powinno być wciśnięte.
Tego oficjalnie nie powiedzą w serwisie, ale wystarczy pogadać z mechanikami.