PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana świec zapłonowych



brs3
12-06-2019, 21:41
Witam szanownych forumowiczów.
Jak w temacie czy ktoś próbował sam wymienić świece zapłonowe w 1.4?
A może ktoś planuje i zechciałby się podzielić fotorelacją?
A może jakieś podpowiedzi. Chciałbym sie sam za to zabrać ale najpierw próbuje zebrać jakieś info.
Pozdrawiam.

harry.wesoly
12-06-2019, 22:03
https://www.youtube.com/watch?v=ZQkBuFCsurA

manio20
12-06-2019, 22:07
wymiana świec może nie jest zbyt trudna ale ja np. najbardziej się boję, że ukręcę świecę przy odkręcaniu i gwint zostanie w głowicy. A patrząc na filtr oleju Turasy lubią zakręcać na chama, u mnie to jakiś goliat zakręcał lub użyli jakiegoś turaskiego klucza pneumatycznego do zakręcania filtrów :lol:, mechanik odkręcał ów filtr pół godziny. Co jeśli świece są też tak zapie..lone?

steyr
12-06-2019, 22:17
wymiana świec może nie jest zbyt trudna ale ja np. najbardziej się boję, że ukręcę świecę przy odkręcaniu i gwint zostanie w głowicy. A patrząc na filtr oleju Turasy lubią zakręcać na chama, u mnie to jakiś goliat zakręcał lub użyli jakiegoś turaskiego klucza pneumatycznego do zakręcania filtrów :lol:, mechanik odkręcał ów filtr pół godziny. Co jeśli świece są też tak zapie..lone?

To jeździj aż zapłon zacznie wypadać lub upali elektrodę i porysuje cylinder:smile: Jak masz obawy to oddaj do ASO/mechanika i po problemie.

manio20
12-06-2019, 22:22
https://www.youtube.com/watch?v=ZQkBuFCsurA

z filmu wynika, że świece nie są raczej mocno dokręcone no przynajmniej w 1,4 bez turbo

FiatPrime
12-06-2019, 23:01
A patrząc na filtr oleju Turasy lubią zakręcać na chama, u mnie to jakiś goliat zakręcał lub użyli jakiegoś turaskiego klucza pneumatycznego do zakręcania filtrów , mechanik odkręcał ów filtr pół godziny.
No nie do końca muszą być na chama dokręcane. Już w kilka razy wymieniałem z kolegami filtr oleju. Mimo, że dokręcony był ręką na 100% i uszczelka przesmarowana nowym olejem to schodzi ciężko (Filtron/Mann). Jakby był zassany. Możliwe, że sposób eksploatacji auta ma wpływ. Pamiętam jak kiedyś w Punto to też ręką schodził ten sam filtr. Ostatnio robiłem doświadczenie i białym markerem zrobiłem kreskę :) Będzie wiadomo dokręca się czy zasysa jak przyjadą na wymianę.

brs3
13-06-2019, 13:54
Dzięki za filmik. Trochę srubek do odkrecenia i powinno się udać. Mam nadzieję że niczego nie ukręcę.

harry.wesoly
13-06-2019, 19:18
Na zimnym silniku i będzie ok

brylancik13
13-06-2019, 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZQkBuFCsurA

Z filmu wynika ze w Niemczech jezdzą na LPG w wolnossącym i chyba nie płaczą z tego powodu ;)

FiatPrime
13-06-2019, 19:51
U nas też nie płaczą. Kilku tam tylko takich co nie umieją jeździć :P Przecież świetne fury - nie ma się do czego przyczepić.

@edit: O JA PIERD! Odpaliłem ten film i zobaczyłem gdzie zrobili podciśnienie! O żesz Ty k! To działa w ogóle?!

MichalCottbus
17-09-2019, 23:32
Witam Panowie, trafiłem do Was szukając podpowiedzi jakiej marki cewki zapłonowe kupić i cyk widzę swój filmik. Pozwolę sobie odświeżyć temat rok starszy od węgla i odpisać Wam :rolleyes:





z filmu wynika, że świece nie są raczej mocno dokręcone no przynajmniej w 1,4 bez turbo
Są dokręcone standardowym momentem. Wymieniałem w wielu autach sam i nic szczególnego tam nie znalazłem :D



Z filmu wynika ze w Niemczech jezdzą na LPG w wolnossącym i chyba nie płaczą z tego powodu
Rzadko kto, nigdy nie czekam na stacji na dystrybutor. Cena jak w PL mniej więcej (obecnie na Aralu u mnie 59.9c). Instalacja po prostu się wolno zwraca. ASO nie zgodziło się na inną instalację niż Lovato Easy Fast (bardzo droga) - właściwie to FCA decydowało.


O JA PIERD! Odpaliłem ten film i zobaczyłem gdzie zrobili podciśnienie! O żesz Ty k! To działa w ogóle?!
Działa całkiem spoko, nie narzekam :smile:

JackTheNight
18-09-2019, 00:05
Świece dokręca się momentem 16 - 20 Nm, też wymieniałem sam i najlepiej zrobić to z kluczem dynamometrycznym.
Jest jeszcze metoda, że dokręca się do jakiegoś oporu i następnie dokręca się o kąt 180 stopni, ale ja tam wolę kluczem dynamometrycznym :)

MichalCottbus
18-09-2019, 00:28
Świece dokręca się momentem 16 - 20 Nm, też wymieniałem sam i najlepiej zrobić to z kluczem dynamometrycznym.
Jest jeszcze metoda, że dokręca się do jakiegoś oporu i następnie dokręca się o kąt 180 stopni, ale ja tam wolę kluczem dynamometrycznym

Dokładnie jest jak piszesz. Ja jednak jestem cebulakiem i dokręcam zgodnie z antycznymi instrukcjami (niegdyś widocznych na świecach bodaj NGK) czyli bez dynamometryka (i tak bym do tanich nie miał zaufania).

kardaszk
29-10-2019, 16:57
W przypadku wersji silnika 1.6 E.TorQ E4 wymiana świec zapłonowych jest obowiązkowa co 30 000 km. Jednak jak rozmawiałem z ASO stwierdzili, że przy 2 przeglądzie powinienem wymienić, ale w związku z zapisem (6) "Wymianę należy przeprowadzać w oparciu o przebieg samochodu, niezależnie od upływającego czasu" rozumiem, że świece powinienem wymienić podczas tego przeglądu gdy będę zbliżał się do 30 000 km. Czyli np. jak kupiłem auto zarejestrowane przez dealera, któremu przez to upływa 2 rok gwarancji, ale w rzeczywistości jeździ pół roku i ma przebieg poniżej 4000 km, to np. będę mógł wymienić świece przy 4 przeglądzie. Pracownik ASO zgodził się z tym, że jeżeli jest taki zapis to nie muszę wymieniać, ale chciałem się upewnić, że faktycznie czas nie ma większego wpływu na świece i mogę je wymieniać na podstawie przebiegu. Bo sam koszt świec nie jest duży, ale po co wymieniać prawie nowe świece. A mi wystarczy, że przy tak małym przebiegu będę zmuszony wymienić płyn hamulcowy.

steyr
29-10-2019, 22:49
W przypadku wersji silnika 1.6 E.TorQ E4 wymiana świec zapłonowych jest obowiązkowa co 30 000 km. Jednak jak rozmawiałem z ASO stwierdzili, że przy 2 przeglądzie powinienem wymienić, ale w związku z zapisem (6) "Wymianę należy przeprowadzać w oparciu o przebieg samochodu, niezależnie od upływającego czasu" rozumiem, że świece powinienem wymienić podczas tego przeglądu gdy będę zbliżał się do 30 000 km. Czyli np. jak kupiłem auto zarejestrowane przez dealera, któremu przez to upływa 2 rok gwarancji, ale w rzeczywistości jeździ pół roku i ma przebieg poniżej 4000 km, to np. będę mógł wymienić świece przy 4 przeglądzie. Pracownik ASO zgodził się z tym, że jeżeli jest taki zapis to nie muszę wymieniać, ale chciałem się upewnić, że faktycznie czas nie ma większego wpływu na świece i mogę je wymieniać na podstawie przebiegu. Bo sam koszt świec nie jest duży, ale po co wymieniać prawie nowe świece. A mi wystarczy, że przy tak małym przebiegu będę zmuszony wymienić płyn hamulcowy.

Przy świecach powinien być brany pod uwagę interwał przebiegu a nie czasu, świece to nie płyn hamulcowy że się starzeje i itp.

aesir
03-07-2020, 13:23
Trochę odświeżę temat. Z racji, że mam problem z świecą/cewką - _klik_ (https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/36#post391412) to zamierzam wymienić najpierw świece w aucie, potem ewentualnie pomyślę o cewce.
Tylko nie wiem co kupić, jakie świece idą do Tipka? Chcę coś dobrego kupić.
Znalazłem Boscha ale jedna ma 4 bieguny, druga ma 1 biegun co polecicie?
4 bieguny (https://aparts.pl/partscatalogue/0-242-132-501-bosch-swieca-zaplonowa-fiat-tipo-sedan-356--1-4-356sxa1b-2015-10-,10-00035-14915-117867-0002-00686-0100008,0100151-0~1242~1132~1501-0030-00686-000000001-0242132501.aspx) 1 biegun (https://aparts.pl/partscatalogue/0-242-135-515-bosch-swieca-zaplonowa-fiat-tipo-sedan-356--1-4-356sxa1b-2015-10-,10-00035-14915-117867-0002-00686-0100008,0100151-0~1242~1135~1515-0030-00686-000000001-0242135515.aspx)
A świece NGK dobre, albo cewki NGK ?

JackTheNight
03-07-2020, 15:19
Fabrycznie do 1.4 95KM są montowane świecie :
NGK DCPR7E-N-10

steyr
04-07-2020, 00:16
Trochę odświeżę temat. Z racji, że mam problem z świecą/cewką - _klik_ (https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/36#post391412) to zamierzam wymienić najpierw świece w aucie, potem ewentualnie pomyślę o cewce.
Tylko nie wiem co kupić, jakie świece idą do Tipka? Chcę coś dobrego kupić.
Znalazłem Boscha ale jedna ma 4 bieguny, druga ma 1 biegun co polecicie?
4 bieguny (https://aparts.pl/partscatalogue/0-242-132-501-bosch-swieca-zaplonowa-fiat-tipo-sedan-356--1-4-356sxa1b-2015-10-,10-00035-14915-117867-0002-00686-0100008,0100151-0~1242~1132~1501-0030-00686-000000001-0242132501.aspx) 1 biegun (https://aparts.pl/partscatalogue/0-242-135-515-bosch-swieca-zaplonowa-fiat-tipo-sedan-356--1-4-356sxa1b-2015-10-,10-00035-14915-117867-0002-00686-0100008,0100151-0~1242~1135~1515-0030-00686-000000001-0242135515.aspx)
A świece NGK dobre, albo cewki NGK ?

Stosuj jednoelektrodowe świece tak jak producent zaleca. Jeśli chodzi o standardowe niklowe to tak jak JTN napisał wyżej konkretny model. Stosowałem je w 1.2 16v z lpg w Punto 2 i były ok no poza ceną. W tej samej cenie od ok 50kkm w tym aucie stosuje świece irydowe z Boscha. Działają bez problemu, świece zmieniam co 30kkm. Przy NGK jeśli chodzi o świece zawsze sprawdzałem wcześniej żeby były produkcji made in Japan, nie made in France.

marx30
07-07-2020, 13:15
ja w tym silniku używałem denso TT tanie i się sprawdzały przy LPG

Gomez405
25-06-2021, 17:24
Czy orientuje się ktoś jaki odstęp elektrody powinien być przy nowych świecach?

herbi1128
26-06-2021, 11:55
Z tego co pamiętam oryginały mają 1mm

steyr
26-06-2021, 23:26
Czy orientuje się ktoś jaki odstęp elektrody powinien być przy nowych świecach?

Jak znasz kod świecy wrzuć w google wyskoczy Ci specyfikacja, coś mi się obiło że org.to nie są DCPR7EN-10? Jeśli tak to zgodnie z kodem mają przerwę 1,0mm.

Talarsw
13-09-2021, 11:03
40903 czy te swiece beda ok do 1.4 95km?

pablos_206
13-09-2021, 13:27
40903 czy te swiece beda ok do 1.4 95km?

Tak: NGK DCPR7E-N-10

Talarsw
13-09-2021, 14:00
Dzięki. Autko ma 40.000 przebiegu i 4 lata i sie zastanawiam czy nie za szybko na swiece bez lpg.

pablos_206
13-09-2021, 14:06
Producent przewiduje po 60 000 km. Takze mie ma sensu:) No chyba ze cos sie dzieje.

Talarsw
13-09-2021, 14:18
Nic sie nie dzieje. Zakupilem je dmuchajac na zimne w sumie ale teraz nie wiem czy nie poczekac na nastepny rok z wymiana bo nie chce mi sie filtra odkrecac