Zobacz pełną wersję : 1.9 JTDM ciezki rozruch
gruchaaa
11-06-2019, 22:54
Witam juz nie wiem gdzie sie zglosic o jakas pomoc badz podpowiedz a wiec zaczne od problemu polega on na tym ze gdy jest cieplo na dworze a silnik jest zimny musi dluzej krecic i odpala za pierwszym badz za 2 ale wtedy odrazu zapala zima auto moglo stac tydzien w temp - 10 stopni przychodzilem przekrecalem i odpalalo od strzala gdy silnik jest cieply rowniez odpala od strzala oddalem auto do sewisu diesel panowie sprawdzili wtryski niby wtryski ok skasowali za to 1100 zl i stwierdzilo ze silnik juz jest na ostatniej prostej i nie ma kompresji ktora podali mi w procetach 1 cyl 50% 2 cyl 15% 3 cyl 45% 4 cyl 15% dodam ze auto po ich wizycie nie chcialo wgl zapalic i musieli je odpalac na oporniku we wtyczce z czujnika temp cieczy dodam jeszcze ze nie odjechalem daleko od warsztatu a juz wrocilem poniewaz wyskoczylo check engine i blad czujnika temp oraz blad przepustnicy skasowali i tak odjechalem moje pytanie brzmi czy jest to mozliwe ze kompresja jest tak slaba a auto oprocz tego problemu z odpalaniem gdy jest cieplo ma moc pol roku temu na hamowni silnik mial 130 koni nie kopci nie bierze oleju rowno pracuje na wolnych obrotach pozdrawiam
O boy o boy o boy. Problem z odpalaniem tego silnika w gorace dni byl poruszany tyle razy. Czekasz az zgasna wszystkie kontrolki ktore maja zgasnac? Z tego co pamietam po pierwszym przekreceniu i odczekaniu kilku(nastu) sekund maja zostac 4 kontrolki podswietlone. Jak juz tak sie stanie przekrecaj dalej i odpalaj. Jak to nie pomoze to jedz do innego mechanika, najlepiej znajacego sie na tych motorach.
Pozdro
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
Co to za mechanicy?!?!
Za co skasowali 1100 zł, za sprawdzenie kompresji i wtrysków?
Słaba kompresję zauważyć można w mocy i pracy.
Korekty wtrysków możesz sprawdzić.
Podjedź do innego mechanika
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Nic nie zrobisz,wywalasz kasiore bez efektu.Najtaniej to odpinaj wtyke od czujnika temp. z rana, a pozniej juz bedzie palił. Mozesz kupic do fiata "urzadzenie"dp ulatwiania rozruchu(uklad zmieniajacy rezystancje czujnika temperatury i "oszukuje" kompa,z e jest b. zimno, a ten z kolei grzeje dluzej swiece. Dlatego w zime pali Ci od strzala.Slaba jest tez pompa CR ,z kompresją mają troche racji. Silnik jak sie zagrzeje ,"doszczelnia " sie.Lącze się z Tobą w bólu , bo mam to samo.Jeszcze ponoc pomaga wgranie nowej mapy (softu) ,aby poprawic dawki startowe wtryskow,ale to koszty znowu.
ps. uklady do ulatwiania rozruchu są na znanym portalu...ceny od 30 zl.
gruchaaa
12-06-2019, 08:10
Tak zawsze czekam az wszystkie kontrolki gasna ale to nie pomaga. No tak sprawdzenie wtryskow kompresje i dignostyka troszke drogo ale tak jak mowie wedlug mnie auto ma moc od razu rowniez kultura pracy jest ok dlatego dziwne ze nagle taka zla kompresja jak sprawdzali wtryski to niby ok u drugiego mechanika korekty na wtryskach byly w granicach max 0.40 dodam ze auto przez 8 lat bylo serwisowane olej co 10 tys i problem pojawil sie tak nagle bo zeszlego lata nie bylo tego problemu jak myslicie warto jechac do innego mechanika sprawdzic jeszcze kompresje??
Mysle ze warto podjechac do innego znachora.
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
Fiacikowo
12-06-2019, 10:32
Sprawdz jeszcze centralkę świec żarowych. Wyczyść wtyczki, u mnie pomogła wymiana, miałem to samo.
Świece, przy tej temperaturze raczej dużego znaczenia nie maja
. Główny powód to dawki startowe, korekty wtrysków. Temat znany użytkownika fiat bravo jak i Croma.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
A kolejne rozruchy na zagrzanym silniku są już ok? ciśnienie na listwie CR ciepłego i zimnego silnika?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zakupilem owe "cudenko" w sobote zamontuje.Dzis specjalnie pofatygowalem sie do garazu, 25 st.C , odpialem wtyke o czujnika temp. na termostacie, zapalil od strzala, zadnego dymu ,nic!Oczywiscie wywala bleda ,bo odpiety czujnik i wlaczyl sie natychmiast wentylator? Zgasilem po minucie, polaczylem ,zapalilem i juz bedzie palil bez problemu. W zime na mrozie palil od strzala. Jak kolega Lukq sugeruje, trzeba wgrac nową mape i problem zniknie. Potwierdzil gostek z fiata.Auto mam 10 letnie. Co ciekawe ,mam stilo 16 letnie, na blacie 253 tys i pali od strzala... A "młody" pokazuje fochy.
Fiacikowo
14-06-2019, 12:10
Braval o jakim 'cudeńku' piszesz?
To takie cuś. Jak wrzucisz pytanie "zle odpala" na znanym portalu, to znajdzie multum ofert.36126
Zamontowalem "ustrojstwo" tak na szybko. Jest gitara! Uklad dziala przez ok. 20s. Zwieksza rezystancje ukladu, sterownik zmienia kat wyprzedzenia wtryskow,auto pali od strzala.Dzialanie urzadzenia widac po wskazniku temp, ktoy przez chwile jest "martwy" a pozniej idzie do gory (mowa gdy silnik jest cieply).Uklad dziala po kazdym wlaczeniu zaplonu. Na goracym silniku , po wlaczeniu zaplonu mozna odczekac ,az wskazowka od temp.powedruje do gory.Montaz jest bardzo prosy (jest instrukcja,). Dla ulatwienia , napiecie po stacyjce +12V, wzialem z czujnika cofania, jest w poblizu, przecina sie przewod jeden od czujnika i wpina się w szereg to urzadzonko i wszystko...Wrzucam kilka fotek zMesa,jak widac wtryski i reszte mam w stanie bdb, auto ma moc, nie przepala, srednia z ub. roku 5,8 l/100 ON z tankowan .361293613036131
Fiacikowo
15-06-2019, 23:17
Dzięki, ale powiedz, czy kupiłeś dedykowany do Fiata, bo takich nie ma...
ZWrzucam kilka fotek zMesa,jak widac wtryski i reszte mam w stanie bdb, auto ma moc, nie przepala, srednia z ub. roku 5,8 l/100 ON z tankowan
Korekty wtryskiwaczy masz wzorowe, chciałbym takie mieć u siebie. Zrób sobie logi doładowania (oczekiwane i zmierzone) bo z tego co widzę, masz tam lekkie niedoładowanie czyli ewentualną nieszczelność w dolocie lub problem z turbiną lub jej sterowaniem (zawór VGT).
Sa to fiata, ja kupilem do oplA ,bo najtanszy,a to wszystko na jedno kopytko.https://allegro.pl/oferta/zle-odpala-fiat-jtd-chip-ulatwiajacy-rozruch-7200397196 zreszta silinki oplowskie i fiata to to samo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do kol."Boch" cos jest z chlodnicą intercoolera, bo lekko zapocone polaczenie z przewodem, choc polozenie turbiny wg. Mesa ,jest ok.Generalnie nie jest zle.3613436135
Jak na moje, za dużo parametrów na raz logujesz [emoji6]
Fiacikowo
04-07-2019, 13:34
A czy jest możliwość zmiany w sofcie temperatury przy której uruchamiają się świece? Pytam, bo byłoby to skuteczniejsze rozwiązanie, niż zmiana rezystancji czujnika przez zewnętrzne urządzenie. Może ktoś próbował?
Slyszalem o zmianach dawek startowych w przypadku problemow z uruchomieniem. Jak chcesz grzebac w sofcie to juz predzej to bym zmienil.
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
Fiacikowo
04-07-2019, 14:07
Mam zmienione i dużo to nie dało...
W takim razie dorzuce update do moich problemow z odpalaniem. Generalnie problem sie pojawia wtedy gdy na desce wyswietla sie komunikat sprawdzenia swiec zarowych. Glownie ujawnia sie to w bardzo gorace dni kiedy auto stoi caly dzien w sloncu, choc nie zawsze.
Wszyscy zgodnie twierdza ze swiece nie sa podgrzewane w wysokich dodatnich temperaturach.
Wyglada na to ze elektronika dostaje po tylku w wysokich temperaturach i zaczyna swirowac. Chyba nie da sie z tym nic zrobic...
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
A to nie jest przypadkiem tak, że w Multijetach z racji ekologii świece uruchamiają się bez względu na temperaturę?
Moze tak byc.. Tak czy inaczej moje sterowanie swiecami przy wysokich temp nie dziala wcale.
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
Wrocilem z wycieczki po Dolomitach, 3,5tys.km.."Wspomagacz" rozruchu o ktorym wspominalem dziala bez zarzutu. Przy temp. 5stC i 36 st. zimny silnik zapalal bez problemu. Urzadzonko dziala, zadnych bledow w kompie..aby tak dalej.
Fiacikowo
23-08-2019, 07:17
Witam. Także założyłem 'wspomagacz' i potwierdzam, działa bez zarzutu.
Wrocilem z wycieczki po Dolomitach, 3,5tys.km.."Wspomagacz" rozruchu o ktorym wspominalem dziala bez zarzutu. Przy temp. 5stC i 36 st. zimny silnik zapalal bez problemu. Urzadzonko dziala, zadnych bledow w kompie..aby tak dalej.Jakiś manual dla potomnych jak to zamontowa?
Jest u góry ,pare postów wstecz, dorzuce w wolnej chwili ,lepsze zdjecia.:rolleyes:
Witam. Mam problem w moim Fiacie Bravo 1.9 JTD 66kw. Samochód odpala kiedy mu się podoba. Długo kręci i albo załapie i odpali, albo muszę odpuścić...
Byłem u elektromechanika, powiedział że z elektryką wszystko w porządku. Gdy oddałem go do mechanika, stwierdził że gdy samochód był u niego, odpalał za każdym razem i prawdopodobnie jest to rozrusznik i skierował mnie do innego mechanika. Drugi natomiast powiedział, że najpierw wymienimy filtr paliwa i wtedy zobaczymy.
Moje pytanie: Czy ktoś miał coś podobnego lub nasuwają mu się odpowiedzi na pytanie - dlaczego tak się dzieje?
PS: To moje pierwsze autko, które kupiłem sam i nie jestem obeznany w branży samochodowej i nie chce żeby ktoś mnie wyrolował :P
Stary diesel więc pewnie układ wtryskowy niedomaga. To Bravo I ?
Rocznik 2007 ,to nuovabravo.Kolega Puntosz niech zajrzy do lektury , tu na forum nt. tych problemow z rozruchem, bo nie ma sensu kopiowac wypowiedzi.Trzeba auto pod kompa, zrobic logi,moze cos wyjdzie. Kupiles auto z tym "problemem" ktos nie mogl tego ogarnąc lub wystraszyl się kosztów i sprzedał Tobie...Jeżdzenie po przygodnych mechanikach nie ma sensu.Jedz do takiego ,co ogarnia technologię CR , to temat ugryzie i bedzie taniej w sumie.Byc moze jest jakis drobiazg, szybki do usunięcia i niedrogi w naprawie.
Witam. Miałem podobne problemy z rozruchem zimnego silnika. Świece żarowe wymienione, centralka sprawdzona.
Bardzo ważne jest sprawdzenie /oczyszczenie / masy centralki - w moim przypadku to było główną przyczyną problemów.
Witam. Miałem podobne problemy z rozruchem zimnego silnika. Świece żarowe wymienione, centralka sprawdzona.
Bardzo ważne jest sprawdzenie /oczyszczenie / masy centralki - w moim przypadku to było główną przyczyną problemów.Masz na myśli centralkę świec żarowych, tak?
Witam . Podobno problemy z odpalaniem mogą być spowodowane zbyt niskimi obrotami rozrusznika ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdzie ta masa od centrali ?
Odpisze ktoś gdzie tej masy centralki szukać ?
Wrzuce tu fotke lejacego wtrysku "gora" czyli przelewem. jak komus ciezko pali po dluzszym postoju lub problem z zapaleniem moze wypas nagle.Nie ma zadnych bledow.Cisnienie paliwa pokazuje tez dobre.Najtaniej i najszybciej mozna zrobic probe przelewowa na strzykawkach "100" i juz wiemy gdzie szukac winowajcy... Warto o tym pamietac , posiadacze diesli CR.
4238742387:lol::lol:
Ten z prawej na foto szmelc...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.