Zobacz pełną wersję : Fiat 500 - TFT modding
topdrive
11-06-2019, 15:14
Hej,
Zmieniłem sobie layout zegarów TFT w moim Fiacie.
Jednak chciałbym jeszcze zmienić zakres obrotomierza (żeby kończył się na 6000 obrotów zamiast na 8000 obrotów).
Wiem, że takie ustawienie jest możliwe, bo FIAT się tym chwalił w swoich filmach.
Cel do osiągnięcia w załączniku.
Na teraz udało mi się zmienić layout zegarów ze standardowego na ten z obrazka, jednak jeszcze obrotomierz mam wyskalowany do 8000rpm.
Ktoś ma takie ustawienie u siebie? Ktoś pomoże? :)
Jak to zrobić, to fajny opis jest tutaj: 2015+ TFT Instrument Cluster Swap Info - 500Crew.com - Vancouver Fraser Valley BC Fiat 500 Abarth Club Forum (http://500crew.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=1354)
Wydaje się, że mniejsza skala była tylko w dieslach. Pytanie więc - czy ktoś ma Diesla z wyświetlaczem i może zrzucić PROXI dla porównania?
misiaczek88on
11-06-2019, 17:51
A czym się różni ten layout od wcześniejszego? Mam 500S z 2018 roku z TFT i wydaje mi się że jest taki jak na zdjeciu
topdrive
11-06-2019, 22:13
361053610636107
Między 500S (20) a 500T (40) różnica jest w czcionce. Na pierwszy rzut oka to samo, ale czcionka w 500T jest lekko pochylona i smuklejsza. 60 to jest full Abarth, razem z ekranem ładowania (a tego nie chcę w swoim aucie).
Trzeba pamiętać też, że zwykłe 500 nie ma guzika SPORT, więc nie przełącza trybów pracy zegarów.
Więc, ponawiam prośbę, ktoś ma diesla z TFT? :)
topdrive
12-06-2019, 09:59
Przestawiłem EngineType na Diesel, wykonałem osiowanie, zawiodło dla poduszek powietrznych, ale zegary przeskalowały się jak dla diesla. Auto ogólnie wydaje się działać poprawnie. Pojeżdżę kilka dni i zobaczę czy wszystko jest OK :).
topdrive
16-06-2019, 10:23
Informacyjnie dla potomnych: osiowałem jeszcze kilkukrotnie (wymiana radia) i już więcej błędów nie było, musiał być jednorazowy błąd komunikacji gdzieś. Tak czy siak - teraz przynajmniej mocarne 1.2 umie wykorzystać więcej niż połowę skali obrotomierza :D.
Aa widzisz. Fajny post. Przekażę siostrze informacje, bo ma takiego urwisa, ale boję się, że coś może się nie powieść. Chociaż w sumie naładowany akumulator powinien wystarczyć, a reszta to już powinna pójść.
morette606
23-06-2019, 12:46
Kupiłem licznik TFT na Allegro. Licznik był przystosowany do Diesla, 6 tys obrotomierz, po podłaczeniu nie pokazywał biegów automatu. Podczas osiowania proxy wszystko ustawiło sie jak powinno. Działa bez problemów.
Ps. Tak jak pisałem w innym poście licznik bez problemu mozna wymienic bez zdejmowania kierownicy. na spokojnie i dla laika operacja na 30-45 minuthttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/3c828ae5c80b1b558436b432e09f774b.jpg
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
topdrive
25-06-2019, 12:43
Jako, że nie działa mi eco::drive (więc eco index cały czas wynosi 0), to zrodziło mi się pytanie: czy w 500 Lounge jest możliwość przestawienia BCMa, żeby zegary były ciągle karmione informacją, jakby auto było w trybie sport?
Albo jakiś setup do zegarów, żeby zamiast eco index pokazywały coś innego? W 500S pokazuje w trybie sport położenie pedału gazu, dlatego też zastanawiam się nad posiadaniem jednocześnie trybu CITI i SPORT.. CITI dla działania kierownicy, SPORT dla tego co wyświetlają zegary...
topdrive
27-06-2019, 11:42
Co i jak z grzebaniem w ustawieniach pod SPORT i CITI można znaleźć w moim poście tutaj: https://fiatklubpolska.pl/500-449/500s-2016-aktualizacja-radia-dodanie-opcji-android-auto-i-carplay-44869/#post371028 :)
Odgrzewam kotleta. Zalozylem tft do polifta z 2016 r. Wlaczylem tryb sport wiec zmieniaja sie zegary na czerwone, w normalnym trybie dziala ecoindeks chyba za sprawą innego ustawienia. Niestety w trybie sport nie pokazuje %gas a glownie w tym trybie jezdze bo zapier..la jak dziki. Konieczna byla zmiana radia bo nie dalo sie ustawic godziny i jezyka. Jest zajebiście jeszcze bardziej lubie tę zabawkę ;-).
topdrive
01-02-2023, 21:17
Niestety nie zadziała tak łatwo, potrzebny jest dodatkowy CAN do zegarów. Nie znam dokładniej tematu niestety. Widziałem to info na jakimś innym forum dawno temu.
Co do tego wrażenia, że jedzie szybciej, to Cie zmartwię, bo jedzie dokładnie tak samo, jest tylko bardziej narowiście, bo pedał gazu ma inną charakterystykę. Tryb SPORT nie zmienia nic po za charakterystyką pracy pedału przyspieszenia i ustawieniem zegarów ;).
Co do tego wrażenia, że jedzie szybciej, to Cie zmartwię, bo jedzie dokładnie tak samo, jest tylko bardziej narowiście, bo pedał gazu ma inną charakterystykę. Tryb SPORT nie zmienia nic po za charakterystyką pracy pedału przyspieszenia i ustawieniem zegarów ;).
A jednak inaczej :-).Temat mapowania przepustnicy doskonale znam z alfy mito, giulietty a nawet fiata tipo do którego dołożyłem throttle controller. Po prostu taka charakterystyka mi bardziej odpowiada.
No i sprawa wygląda tak że dziala apka eco index nie tylko w normalnym trybie gdy to widac jak chodzi na zegarach ale i w trybie sport jakby w tle. Zmieniaja sie kolorki ikony przyspieszania hamowania biegów i predkosci. Inna sprawa ze normalnemu kierowcy to potrzebne jak umarlemu kadzidlo. Jedno depnięcie w trybie sport i pozamiatane z tym wskaznikiem ;-). Radio za to oprocz telefonowania, czyta na glos smsy, muzyke z tel, mozna do niego mowic. Do tego doszedl fabryczny mikrofon za flaszkę.Biorąc pod uwage znikome koszty bo licznik z auta po pozarze gdzie musialem zrobic przeszczep obudowy) jestem bardzo zadowolony z upradeu tego gadzetu jakim jest 500 tka. Kupilem zonie a sam tym zapierdzielam do roboty(ona w sumie woli swoje punto)
topdrive
04-02-2023, 00:24
bo ecoindex tak naprawdę robi właśnie radio, zegary tylko wyświetlają informację otrzymaną po CANie od radia. Więc tutaj żadnego zaskoczenia nie ma ;)
Ja u siebie zmieniałem radio na Uconnect7 z CarPlay i Android Auto, dołożyłem do tego Cplay2Air (taki adapter) i mam brzeprzewodowy carplay w samochodzie, który łączy się z radiem w jakieś 30 sekund od włączenia ;). Tylko właśnie radio mam bez VINu, co oznacza, że myśli, że siedzi w Abarth'cie, a wtedy nie działa ecoindex, więc u mnie prawa strona ekranu nic nie robi teraz (a szkoda, mogłoby chociaż pokazywać jak mocno wciskam pedał, zawsze by było na czym oko zawiesić na ekranie :P)
maciekp2007
12-04-2023, 23:15
witam klubowiczów,
jestem nowy na forum, ale przeczytałem wszystkie posty na temat wymiany licznika "analogowego" na TFT, która to wiedza również mi pomogła w działaniu, zatem czuję się w obowiązku podzielić własnymi doświadczeniami.
Kupiłem Fiacika "na spółkę" z dorastająca córką jako jej pierwsze autko, mam już sporo "na liczniku" i wiele aut za sobą, ale jak wielu połączyła mnie z 500-tką wyjątkowa chemia :), która potrafi wybaczyć wiele, a nawet wszystko ...
Fiacik jest z 2015 roku, przedliftowy, 1,2 lounge, a więc lepiej wyglądał niż jechał ! droga do domu od sprzedającego była dla mnie wyjątkowym przeżyciem jak możecie się domyśleć negatywnym. To auto w ogóle nie jedzie !!!
Zacząłem dłubać w necie i znalazłem info o magicznym przycisku SPORT ! i się zaczęło ... zakup taniego modułu OBD i licencji na Alfa OBD. Poszło gładko, 10 minut i auto jak nowe :)
To był początek mojej grypy na 500 tkę !
Drugi temat to absolutnie outschoolowy licznik, na którym bez okularów nic nie widziałem, ale przecież są też wersje z licznikiem digital TFT'
Poczytałem po polsku, angielsku, niemiecku, pooglądałem, ściągnąłem informacje techniczne, schematy elektryczne i wyszło, że się da :)
Rzeczywistość okazała się mocno brutalna, ale nie żałuję kłopotów, a załączone fotki powinny rozgrzać chętnych "do czerwoności"
Poniżej lista informacji, przeze mnie zdobytych z uwagą, że nie należy wszystkiego traktować na 100%, jestem amatorem i w moim przypadku się to sprawdziło, ale nie odpowiadam za rozczarowania, czy ewentualne usterki przy modyfikacjach dokonywanych przez czytających.
1. licznik TFT występuje w 2 wersjach, pierwsza, starsza, kompatybilna z Blue&Me, druga z radiami poliftowymi, obie maja takie same wtyczki podłączeniowe i okablowanie !
to ważne, bo jeśli założycie licznik poliftowy do autka sprzed 2016 to nie ma wyświetlania informacji z zestawu Blue&Me, nie ma wyświetlanych informacji z RDS radia, co ciekawe, wcześniej sparowany telefon z Blue&me w dalszym ciągu działa przez zestaw głośnomówiący, wycisza radio, ale oczywiście nie możemy sparować już żadnego innego, nowego telefon i nie mamy żadnych informacji w tym zakresie na liczniku
każdy licznik ma z tyłu datę produkcji, na podstawie której można wnioskować jaka to wersja. oczywiście im starszy licznik tym możliwy większy przebieg, który przy pomocy urządzeń diagnostycznych OBD możemy korygować wyłącznie do góry, przebiegu nie cofniemy ! trzeba zatem liczyć się z sytuacją, że sprzedawca dostarczy nam liczni z przebiegiem 150 tkm, gdy nasze autko ma np. 69 tkm ...
2. TFT w wersji do 2015 ma "długie menu", które umożliwia ustawienie wielu rzeczy w tym godziny i daty, wersja poliftowa ma "krótkie menu", gdzie brakuje ustawień czasu i daty, można to zrobić wyłącznie na podłączonym do CAN'a radiu uconnect. Nigdzie na świecie nie znalazłem informacji, że da się ten czas i datę ustawić w jakiś inny sposób !
3. licznik TFT można zaprogramować, aby uzyskać dowolny layout np. standardowy 500, Riva, Sport, Turbo, Abarth czy tez ikonka autka w wersji std lub cabrio
można to robić poprzez custom proxi i zmienianie słynnego byte 65, ale akurat Alfa OBD ma w menu Car Configuration Change dość czytelne opcje zmian ustawień, takie bardziej dla amatorów, he he. z moich doświadczeń wynika, że to całkiem dobry sposób, a z pewnością dość "bezpieczny"
moja droga :
- kupiłem niedrogo, ale "w ciemno" licznik TFT, bardziej na próbę, bez spinki :)
- po podłączeniu okazało się, że ma +6000 większy przebieg (do zaakceptowania), jest poliftowy (krótkie menu) i przepiękny loyout z nowego Abarth'a, wow, mało nie popuściłem ...
- oczywiście po wyłączeniu zapłonu zaczął mrugać przebieg kilometrów, a więc co ? PROXI ! nie minęło 5 minut i miałem już na liczniku przecudnej urody layout 500 std :(
k...wa, na co mi to było ?
- po kolejnych kilku godzinach programowania różnych opcji znalazłem fajne ustawienie w wersji Sport, uff
- na nieszczęście zobaczyłem zajebisty, skórzany daszek na licznik z Abartha, był mój już następnego dnia, co gorsza miał w komplecie śliczny zegar Turbo Gauge i znowu się zaczęło...
- sam montaż mechaniczny nie stanowił wielkiego kłopotu, czarny owal obudowy zegara zdecydowanie lepiej wyglądał na tle białej kierownicy niż oryginalny biały plastik, co z tego jak podłączenie elektryczne wskaźnika Turbo to nie podłączenie +,-, podświetlenie, ale niestety magistrala LIN, znalazłem schemat, podłączyłem do wiązki licznika, ale niestety wskaźnik nawet się nie podświetlał po włączeniu świateł, wyglądało to marnie...
- zacząłem żmudne i systematyczne programowanie, zmieniając wiele ustawień dostępnych w Alfa OBD, engine type, model type, turbo type, brand configuration. w końcu po zmianie wersji silnika wskaźnik turbo się podświetlił oraz prawidłowo wskazywał napisem SPORT tryb pracy silnika. niestety pojawiły się błedy ABS, ESP,Hill Holder. Niemniej jednak pojawiło sie światełko w tunelu :)
Za każdym razem robiłem backupy tych zmian i analizowałem poszczególne bajty by rozkminić gdzie te zmiany się odbywają
- po kilkunastu dniach i wykonaniu custom proxy po analizie bajtów uzyskałem następujący efekt :
- przypominam fiacik jest 1,2 Lounge !
- grafika powitalna na liczniku po otwarciu drzwi 595 Biposto !
- podświetlenie Turbo Gauge z regulacją siły oświetlenia wraz z licznikiem przy pomocy czujnika oświetlenia zamontowanego w liczniku
- prawidłowe wyświetlanie SPORT na wskażniku Turbo Gauge wraz z wybranym trybem normal/sport
- w trybie normal wskażnik ECO coś tam się przemieszcza, ale nie jest to działanie miarodajne
- w trybie sport działa wskażnik %GAS oraz wskażniki przeciążenia bocznego, tylnego i przedniego, zarówno graficzne jak i w postaci cyfrowej G
w celu uprzedzenia pytań podaję moje Mody :
- byte 42 C1 (diesel, pokazuje obrotomierz do 6 tys. zamiast do 8 tys.)
- byte 65 22 (Biposto)
- byte 81 11 (silnik 1,2)
chciałbym jeszcze uruchomić na wyświetlaczu wskazanie czujnika cofania, jeśli ktoś to ma rozkminione i jest w stanie się z e mną podzielić wiedzą w zamian za moje wypociny to będę niezmiernie wdzięczny, Maciek
42827
42828
42829
42830
42831
42832
42833
misiaczek88on
16-04-2023, 15:22
witam klubowiczów,
jestem nowy na forum, ale przeczytałem wszystkie posty na temat wymiany licznika "analogowego" na TFT, która to wiedza również mi pomogła w działaniu, zatem czuję się w obowiązku podzielić własnymi doświadczeniami.
Kupiłem Fiacika "na spółkę" z dorastająca córką jako jej pierwsze autko, mam już sporo "na liczniku" i wiele aut za sobą, ale jak wielu połączyła mnie z 500-tką wyjątkowa chemia :), która potrafi wybaczyć wiele, a nawet wszystko ...
Fiacik jest z 2015 roku, przedliftowy, 1,2 lounge, a więc lepiej wyglądał niż jechał ! droga do domu od sprzedającego była dla mnie wyjątkowym przeżyciem jak możecie się domyśleć negatywnym. To auto w ogóle nie jedzie !!!
Zacząłem dłubać w necie i znalazłem info o magicznym przycisku SPORT ! i się zaczęło ... zakup taniego modułu OBD i licencji na Alfa OBD. Poszło gładko, 10 minut i auto jak nowe :)
To był początek mojej grypy na 500 tkę !
Drugi temat to absolutnie outschoolowy licznik, na którym bez okularów nic nie widziałem, ale przecież są też wersje z licznikiem digital TFT'
Poczytałem po polsku, angielsku, niemiecku, pooglądałem, ściągnąłem informacje techniczne, schematy elektryczne i wyszło, że się da :)
Rzeczywistość okazała się mocno brutalna, ale nie żałuję kłopotów, a załączone fotki powinny rozgrzać chętnych "do czerwoności"
Poniżej lista informacji, przeze mnie zdobytych z uwagą, że nie należy wszystkiego traktować na 100%, jestem amatorem i w moim przypadku się to sprawdziło, ale nie odpowiadam za rozczarowania, czy ewentualne usterki przy modyfikacjach dokonywanych przez czytających.
1. licznik TFT występuje w 2 wersjach, pierwsza, starsza, kompatybilna z Blue&Me, druga z radiami poliftowymi, obie maja takie same wtyczki podłączeniowe i okablowanie !
to ważne, bo jeśli założycie licznik poliftowy do autka sprzed 2016 to nie ma wyświetlania informacji z zestawu Blue&Me, nie ma wyświetlanych informacji z RDS radia, co ciekawe, wcześniej sparowany telefon z Blue&me w dalszym ciągu działa przez zestaw głośnomówiący, wycisza radio, ale oczywiście nie możemy sparować już żadnego innego, nowego telefon i nie mamy żadnych informacji w tym zakresie na liczniku
każdy licznik ma z tyłu datę produkcji, na podstawie której można wnioskować jaka to wersja. oczywiście im starszy licznik tym możliwy większy przebieg, który przy pomocy urządzeń diagnostycznych OBD możemy korygować wyłącznie do góry, przebiegu nie cofniemy ! trzeba zatem liczyć się z sytuacją, że sprzedawca dostarczy nam liczni z przebiegiem 150 tkm, gdy nasze autko ma np. 69 tkm ...
2. TFT w wersji do 2015 ma "długie menu", które umożliwia ustawienie wielu rzeczy w tym godziny i daty, wersja poliftowa ma "krótkie menu", gdzie brakuje ustawień czasu i daty, można to zrobić wyłącznie na podłączonym do CAN'a radiu uconnect. Nigdzie na świecie nie znalazłem informacji, że da się ten czas i datę ustawić w jakiś inny sposób !
3. licznik TFT można zaprogramować, aby uzyskać dowolny layout np. standardowy 500, Riva, Sport, Turbo, Abarth czy tez ikonka autka w wersji std lub cabrio
można to robić poprzez custom proxi i zmienianie słynnego byte 65, ale akurat Alfa OBD ma w menu Car Configuration Change dość czytelne opcje zmian ustawień, takie bardziej dla amatorów, he he. z moich doświadczeń wynika, że to całkiem dobry sposób, a z pewnością dość "bezpieczny"
moja droga :
- kupiłem niedrogo, ale "w ciemno" licznik TFT, bardziej na próbę, bez spinki :)
- po podłączeniu okazało się, że ma +6000 większy przebieg (do zaakceptowania), jest poliftowy (krótkie menu) i przepiękny loyout z nowego Abarth'a, wow, mało nie popuściłem ...
- oczywiście po wyłączeniu zapłonu zaczął mrugać przebieg kilometrów, a więc co ? PROXI ! nie minęło 5 minut i miałem już na liczniku przecudnej urody layout 500 std :(
k...wa, na co mi to było ?
- po kolejnych kilku godzinach programowania różnych opcji znalazłem fajne ustawienie w wersji Sport, uff
- na nieszczęście zobaczyłem zajebisty, skórzany daszek na licznik z Abartha, był mój już następnego dnia, co gorsza miał w komplecie śliczny zegar Turbo Gauge i znowu się zaczęło...
- sam montaż mechaniczny nie stanowił wielkiego kłopotu, czarny owal obudowy zegara zdecydowanie lepiej wyglądał na tle białej kierownicy niż oryginalny biały plastik, co z tego jak podłączenie elektryczne wskaźnika Turbo to nie podłączenie +,-, podświetlenie, ale niestety magistrala LIN, znalazłem schemat, podłączyłem do wiązki licznika, ale niestety wskaźnik nawet się nie podświetlał po włączeniu świateł, wyglądało to marnie...
- zacząłem żmudne i systematyczne programowanie, zmieniając wiele ustawień dostępnych w Alfa OBD, engine type, model type, turbo type, brand configuration. w końcu po zmianie wersji silnika wskaźnik turbo się podświetlił oraz prawidłowo wskazywał napisem SPORT tryb pracy silnika. niestety pojawiły się błedy ABS, ESP,Hill Holder. Niemniej jednak pojawiło sie światełko w tunelu :)
Za każdym razem robiłem backupy tych zmian i analizowałem poszczególne bajty by rozkminić gdzie te zmiany się odbywają
- po kilkunastu dniach i wykonaniu custom proxy po analizie bajtów uzyskałem następujący efekt :
- przypominam fiacik jest 1,2 Lounge !
- grafika powitalna na liczniku po otwarciu drzwi 595 Biposto !
- podświetlenie Turbo Gauge z regulacją siły oświetlenia wraz z licznikiem przy pomocy czujnika oświetlenia zamontowanego w liczniku
- prawidłowe wyświetlanie SPORT na wskażniku Turbo Gauge wraz z wybranym trybem normal/sport
- w trybie normal wskażnik ECO coś tam się przemieszcza, ale nie jest to działanie miarodajne
- w trybie sport działa wskażnik %GAS oraz wskażniki przeciążenia bocznego, tylnego i przedniego, zarówno graficzne jak i w postaci cyfrowej G
w celu uprzedzenia pytań podaję moje Mody :
- byte 42 C1 (diesel, pokazuje obrotomierz do 6 tys. zamiast do 8 tys.)
- byte 65 22 (Biposto)
- byte 81 11 (silnik 1,2)
chciałbym jeszcze uruchomić na wyświetlaczu wskazanie czujnika cofania, jeśli ktoś to ma rozkminione i jest w stanie się z e mną podzielić wiedzą w zamian za moje wypociny to będę niezmiernie wdzięczny, Maciek
42827
42828
42829
42830
42831
42832
42833
Co musiałeś zrobić żeby zadziałał wskaźnik gas% w liczniku oraz przeciążenia? Samo programowanie czy fizycznie coś jeszcze trzeba było montować jeśli tak to co?
maciekp2007
16-04-2023, 23:33
wyłącznie programowanie, nic do auta nie dokładałem. wskaźnik położenia gazu, to logiczne to sygnały, które biegają po magistrali CAN bo przecież pedał gazu jest elektroniczny.
Nie wiem skąd czerpie info o przeciążeniu, ale przypuszczam, że może to pochodzić z modułu ESP, w końcu ESP musi wiedzieć o przeciążeniach bocznych, aby ewentualnie z ABS reagować na możliwość wpadnięcia pojazdu w poślizg
topdrive
17-04-2023, 10:30
Gdzieś czytałem, że przed liftem do licznika dochodził jeden CAN więcej, po lifcie go tam nie ma i dlatego %gas nie działa... Nie znam szczegółów, wspominam tylko o czymś co czytałem chyba na forum MES albo czymś takim..
maciekp2007
18-04-2023, 23:27
42849
powyżej schemat wiązki licznika i wskażnika turbo sprzed liftu, CAN jest jeden, mam również oryginalną wiązkę do Abarth'a po lifcie i ilość, kolory kabli, wtyczka do licznika są takie same.
Z pewnością również mam autko z 2015 z 1 CAN'em na zegarze do tego zegar poliftowy, a %gaz działa bez zarzutu, aczkolwiek oczywiście nie od pierwszego strzała...
topdrive
19-04-2023, 19:17
No to są świetne wieści! Możesz dać całe PROXI? Może uda się znaleźć co jest co, bo przyznam, ze %gas bym sam chętnie u siebie odpalił
Czesc,
Posiadam Fiata 500 Hybird 2023 i chciałbym zamontować nawigator oraz licznik przebiegu TFT (już je kupiłem, FIAT nowy/oryginalny).
Ale nie mogę znaleźć nikogo, kto mógłby je zamontować i wykonać ustawienie i modyfikację proxi. Mieszkam w Krakowie, ale jestem gotowy do podróży, aby dokonać tych zmian.
Prosze czy znasz kogoś, kto może podjąć się tego zadania?
Dziękuję
Pozdrawiam
Kamil82pt@o2.pl
30-12-2023, 21:47
Witam wszystkich. Czy znajdzie sie tu moze dobra duszyczka i pomoze mi w rozwiazaniu 3 problemow? Zaczynajac od poczatku: 500 1,4 z 2009r oraz licznik tft z 2014r z dlugim menu. Wszystko niby dziala i mozna bylo by tak jezdzic ale... jako ze jestem perfekcjonista to przrszkadza mi ze na trybie "sport" nie pokazuje "gas%", przeciazen G, oraz na liczniku turbo napis "sport" swieci non stop bez roznicy od trybu jazdy. Czy te 3 problemy sa do ogarniecia a jesli tak to czy ktos pomoze, a jesli nie wszystkie to chociaz ktores z nich?
Kamil82pt@o2.pl
03-01-2024, 23:46
42849
powyżej schemat wiązki licznika i wskażnika turbo sprzed liftu, CAN jest jeden, mam również oryginalną wiązkę do Abarth'a po lifcie i ilość, kolory kabli, wtyczka do licznika są takie same.
Z pewnością również mam autko z 2015 z 1 CAN'em na zegarze do tego zegar poliftowy, a %gaz działa bez zarzutu, aczkolwiek oczywiście nie od pierwszego strzała...
Czesc. Czy jestes w stanie i pomozesz mi w rozwiazaniu 3 problemow? Zaczynajac od poczatku: 500 1,4 z 2009r oraz licznik tft z 2014r z dlugim menu. Wszystko niby dziala i mozna bylo by tak jezdzic ale... jako ze jestem perfekcjonista to przrszkadza mi ze na trybie "sport" nie pokazuje "gas%", przeciazen G, oraz na liczniku turbo napis "sport" swieci non stop bez roznicy od trybu jazdy. Czy te 3 problemy sa do ogarniecia a jesli tak to czy pomozesz, a jesli nie wszystkie to chociaz ktores z nich?
Witam Was mam 2009 automat - musze wymienic licznik. Stary typ chcą 700 za tft 750 czy kazdy tft bedzie pracował z automatem po kodowaniu czy lepiej szukac przed 2015 . Na forum eng pisali ze tft musi byc od automata kolega wyżej pisał ze może być każdy. Jak jest realnie.
Dzisiaj przyszedł żółty kabelek za 25 zł od PMFactory- nie jest to reklama można kupić inny, ale skoro są przedstawicielem MSC to przy tej cenie uważam, że warto.
I TFT w minutę zmienił się w licznik dualogic . Pojawiło się N na zegarach. Pokazała się grafika czujników parkowania. Oczywiście kabelek ELM miałem swój jakiś 5 letni ale łączył się z częścią modułów tylko tam gdzie chciał żółty nie działał więc dokupilem tylko żółty.
Przebieg przestał mrugać. Miałem fabrycznie 10.000 km ale przestawiłem na 100 zgodnie z realiami. (takie mało polskie :) )
W wersji 4,8 MSC można samemu zmieniać już datę i godzinę więc możecie brać zegary TFT po lift za 500 a nie 1300 tylko po zmianie czasu trzeba kabelek podpiąć .
Jeszcze mnie irytuje eco na zero ale to może koledzy podpowiedzą jak zmienić na %Gas aby cos tam latało.
Adrian76
02-11-2025, 17:27
Założyłem licznik z 2019 roku do auta z 2013. Obrotomierz do 6 tyś. Dzisiaj będę walczył z osiowaniem...
Dzisiaj się udało ale połowicznie.
Przebieg przestał migać, ale cały czas wyświetla wskazania TPMS którego nie ma.
44960
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.