PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana amortyzatorow croma



zawikox
10-06-2019, 16:46
Tematow i filmow jak to zrobic na przykladach innych aut jest sporo ale jakby jakiemus cromowiczowi przyszlo do glowy zrobic taka wymiane samodzielnie i brakowalo mu smialosci to pokazuje ze sie da na naszym przykładzie :D
Potrzebujemy:
Jesli nie mamy kobylek bierzemy cegly/polbruk belki cokolwiek na czym postawimy auto z przodu. Podnosimy caly przod auta inaczej bylby naprezony stabilizator i ciezko bedzie pozniej zamontowac łączniki.
Sciagamy kola.
Żabka zaciskowa lapiemy za blaszke trzymająca przewod hamulcowy i ja wyciagamy. Obok odkrecamy torxa trzymajacego przewody absu (nie trzeba miec torxow idealnie pasuje nasadka albo oczko 8).
Nastepnie odkrecamy dwie duże sruby trzymajace amortyzator do zwrotnicy (dwie 18stki)
Kolejnym etapem jest odkrecenie lacznika stabilizatora (klucz 18 albo 19 nie pamietam- kontra znajduje sie przy gumowej oslonie przegubu na płaską 14).
Teraz pozostaje odkrecic 3 torxy na kielichu i tu znow nie trzeba miec torxow idealnie pasuje zwykla 10.
Mamy wyjeta kolumne.
Teraz trzeba odkrecic 'poduche' najlepiej miec klucz fajkowy 21 z otworem do kontry na torxa.
U mnie mimo, że taki posiadalem kontra zerwala się. Poradzilem sobie odsuwajac oslone teleskopu i mega mocno zaciskajac żabę na trzpieniu amortyzatora. Zacisnieta żaba pod noge a na srube juz zwykly klucz z nasadka 21, w ktory walilem 5 kilowym młotem- po ludzku nie szlo.
Kiedy sruba sie poluzuje nalezy założyć sciagacz do sprezyn i kontynuować odkrecanie poduchy.
Dalej pozostaje uzroic nowy amortyzator w odboj oslone sprezyne lozysko i poduszke. Wszystko w odwrotnej kolejnosci.
Sruby na kielichach zamontuj tak żeby znajdowaly sie w tych samych miejscach co wcześniej(widac po zarysowaniu lakieru) i uwazam ze ustawianie geometrii jest bezzasadne bo nie ma innej mozliwosci montazu i sposobu regulacji.
Powodzenia

manic
10-06-2019, 21:41
Jedna uwaga. Śrubę amortyzatora na poduszce lepiej poluzować jeszcze jak mamy kolumnę na aucie i wtedy żaden młot nie potrzebny.

zawikox
11-06-2019, 07:24
Zgodze sie ze lepiej sprobowac ja odkrecic na samochodzie pod warunkiem, ze odkreci sie z taka łatwością jak na wszystkich filmowych poradnikach. Wtedy rzeczywiscie bedzie to wygodniejsze. Tak wiec najpiew probowac na aucie a jak bedzie oporna to wyjac z dala od elementow naszej karoserii i uzyc mlota

koloremko
24-06-2019, 20:57
A jak wy chcecie bez kontry luzowac ta śrubę 21 kę? Przecież obraca się wtedy całą rura w amorku.
Ja też po wyjęciu z samochodu zerwałem kontrę, a ze to nie była wymiana amorków a poduszek i łożysk to polecam wtedy podjechać do najbliższego warsztatu i udarowy w pół minuty odkręcić za kilka złotych.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

manic
24-06-2019, 23:53
Klucz fajkowy z otworem na kontrę i da radę na aucie to poluzować bez większego problemu.

zawikox
26-06-2019, 22:40
Fajkowy z otworem na kontre albo sa nasadki z szesciokatnym ksztaltem ze lapiesz ja normalnie plaskim kluczem