PDA

Zobacz pełną wersję : 500X kalibracja komputera po wyjęciu akumulatora



krzax
10-06-2019, 12:04
Cześć,

czy po wyjęciu akumulatora w 500X trzeba przeprowadzać jakąś specyficzną kalibrację komputera i czy można ją wykonać we własnym zakresie? W AR Giulietta podobno wystarczy otworzyć i zamknąć wszystkie elektryczne szyby + kręcić kierownicą do skrajnych położeń. Macie jakieś doświadczenie jak to wygląda u nas?

Pozdrawiam

rajtkezjusz
10-06-2019, 12:52
Poszukaj w dziale : Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia ,tam chyba znajdziesz co szukasz

krowka1978
10-06-2019, 13:03
Na forum jest, zamieszczałem stosowny wpis. Co więcej napisałem ile czasu trzeba odczekać zanim się odepnie klemy.

krzax
14-06-2019, 12:45
Faktycznie, dziękuję panownie. Coś mi wyszukiwanie nie poszło. Poniżej wrzucam cytaty z wypowiedzi krowka1978 wraz z linkami do postów.



Zasada jest taka, że odpięcie akumulatora musi być przy wyłączonym zapłonie, drzwi zamknięte - nie muszą być zaryglowane - zrobić można później ręcznie, odczekanie minimum minuty po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi.


Jest jeszcze jeden problem. W części aut trzeba dać znać kompowi, że jest zainstalowany nowy akumulator. W przypadku 500X kalibracja robi się z automatu po podłączeniu akumulatora. Proces trwać może kilka dni, w zależności od stopnia używania auta. Użytkownik może jedynie widzieć, że coś nie tak, bo krzywo może działać S&S, jeżeli korzysta.


Uprzedzając. Po podłączeniu akumulatora, czy to nowego, czy starego, IBS kalibruje się automatycznie. Jedyne co trzeba zrobić po podpięciu, to przytrzymać przyciski zamykania szyb przez około 2s w pozycji zamkniętej oraz zrobić cykl otwarcia i zamknięcia auta z pilota.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z was demontował podstawę akumulatora? Jeżeli tak to mógłbym poprosić o pomoc? Do podstawy są przymocowane spinkami różne przewody, które uniemożliwiają jej wyciągnięcie oraz jakiś gumowy wężyk przymocowany do jej spodu.

krowka1978
27-06-2019, 23:06
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z was demontował podstawę akumulatora? Jeżeli tak to mógłbym poprosić o pomoc? Do podstawy są przymocowane spinkami różne przewody, które uniemożliwiają jej wyciągnięcie oraz jakiś gumowy wężyk przymocowany do jej spodu.
Sprawa wygląda następująco. Wężyk, o którym wspominasz, jest to odpływ wody/czegokolwiek z podstawy. Wisi luzem, kończy się gdzieś nad skrzynią.
Żeby wyjąć podstawe akumulatora trzeba:
0. Wyjąć akumulator, zanim odepnie się klemę ujemną należy odczekać minutę po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi:!: - nie muszą być zaryglowane.
1. Wypiąć z opasek wszystkie przewody, które przez nie przechodzą. Opaski są na zatrzask, więc nie problem. Nie wyciągaj opasek z podstawy, tylko rozepnij i wyjmij kable. Trzeba też odłączyć mocowanie złącza.
2. Trzeba wyjąć plastikową wkładkę.
3. Trzeba przeciąć opaskę mocującą wlew płynu spryskiwacza do wspornika, który jest częścią podstawy oraz odłączyć mocowanie lejka.
4. Odkręcić śruby mocujące podstawę, ukryte są pod plastikową wkładką, więc po wyjęciu wanienki będą od razu widoczne.

To tyle, jeżeli chodzi o podstawę.