Zobacz pełną wersję : Hak do Tipo sedan
Witam. Czy mozne ktoś polecić jakaś sprawdzona firmę w której zamontują hak do Tipo w wersji sedan? Ofert w internecie jest trochę ale mając różne doświadczenia z partaczami wole popytać i do sprawdzonej placówki się udać. Poza tym pytanie do tych co juz przerabiali temat - czy są dostępne haki które nie wymagają cięcia zderzaka? Bo kilka ofert widziałem i było zaznaczone ze cięcie jest konieczne...
Pozdr. Wojciech
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chodzi Warszawę i okolice. Zapomniałem doprecyzowac :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
czy są dostępne haki które nie wymagają cięcia zderzaka?
Raczej nie, chociaż nie jestem na 100% pewien. Jednak nie robiłbym z tego problemu. Wycina się niewielki fragment od spodu. Jest to widoczne tylko jak położysz się pod samochodem i nie ma wpływu na cokolwiek.
Cięcie jest konieczne ale jak wyżej napisano tej czarnej niewidocznej części. Widać tylko jak się leży na glebie... montaż haka to pestka, wiązka może niektórym sprawić problemy, zwłaszcza jak się połaszą na dopasowanie uniwersalnej...
Marcinadas
06-06-2019, 21:27
Ja mam wycięcie w sedanie i naprawdę musiałbym się położyć żeby to zobaczyć.Naprawdę to nie problem.
Cięcie jest konieczne, ja kupiłem do swojego hak westfalia + wiązka, a zamontowali mi w ASO za 400 zł. Celowo żeby nie tracić gwarancji. Jeżeli hak to tylko westfalia, wszystko chodzi jak w masełko ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I tak to wyglada:
Po co przepłacać jak autohak tańszy i niczym się nie różni... tez jak masełko...
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. A ktoś może polecić firmę w Warszawie lub okolicach gdzie można kupic hak wraz z usługą montażu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie jestem z wawy ale na stronie autohak znajdziesz ich dystrybutorów, jest kulki na terenie stolicy. Sprawdź ich opinie i wybierz najlepszy. Chyba ze Ci ktoś miejscowy kogoś sprawdzonego poleci.
Z tematem warsztatu w Warszawie nie pomogę ale jako zadowolony użytkownik haka z Auto-Hak Słupsk podpiszę się pod tym co koledzy wyżej napisali.
Nie ma co przepłacać, mechanizm jest holenderski, nacisk pionowy max. 100kg, wygodna obsługa montaż/demontaż.
tomekbud
12-06-2019, 10:12
nacisk pionowy max. 100kg,
W innym wątku było napisane, że Tipo to max bodajże 75kg, więc ta stowka, to prawdopodobnie błąd autohaka.
W innym wątku było napisane, że Tipo to max bodajże 75kg, więc ta stowka, to prawdopodobnie błąd autohaka.
SW na pewno ma 60kg
W innym wątku było napisane, że Tipo to max bodajże 75kg, więc ta stowka, to prawdopodobnie błąd autohaka.
Niekoniecznie. Mechanizm haka może te 100kg nacisku wytrzymywać, natomiast homologacja samochodu zezwala na mniej.
Niekoniecznie. Mechanizm haka może te 100kg nacisku wytrzymywać, natomiast homologacja samochodu zezwala na mniej.
Dokładnie tak jest. W specyfikacji jest 100kg i na kuli haka jest znaczek 100kg. Ja haka używam tylko do platformy rowerowej, więc lepiej mieć naddatek wytrzymałości niż na styk.
Swoją drogą mam wrażenie że producenci asekuracyjnie definiują max. obciążenie haka czy też dachu. Platformy jeżdżą, boxy jeżdżą i nie widać/słychać żeby się coś działo złego.
Trzeba uwzględnić że 60kg to jest dopuszczalne obciążenie statyczne. W ruchu pojazdu z takim obciążeniem na haku przy obciążeniach dynamicznych pochodzących od pracy zawieszenie ta wartość jest dużo większa stąd zabezpieczenie producenta.
Swoją drogą mam wrażenie że producenci asekuracyjnie definiują max. obciążenie haka czy też dachu.
Niezły cyrk jest też z DMC przyczepy. Dokładnie ten sam model przyczepki lekkiej bez hamulca możemy kupić z dowolną DMC wpisaną w papierach, z zakresu 300-750kg (sprzedawca nowej przyczepki wpisze w papiery co sobie klient życzy). To są te same przyczepki, tylko od tego, co zostało wpisane w kwity zależy czy można je legalnie ciągnąć (rubryka O.2 w dow. rej., Tipo sedan ma 500kg).
Koledzy, jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu haków? Jak Westfalia ? Jak Autohak?
Przymierzam się do montażu ,zastanawiam się co wybrać... i gdzie to założyć w okolicach Piaseczno/ Warszawa.
ASO raczej chyba w drugiej kolejności, auto po gwarancji, a i jakieś wyjątkowo wybitne mechaniki to tam nie robią...
A i jeszcze jaka wiązka ? 7 czy 13 pin ?
Hej kolego, w innym wątku opisałem dokładnie swoje wrażenia na temat różnych haków, miałem kilka, wszystkie sam montowałem, chcesz to przeczytaj, wg mnie konkluzja jest taka, masz więcej kaski załóż Westfalię, naprawdę jakość premium, liczysz koszty, załóż Auto-hak albo Brink ale upewnij się że wiązka naprawdę jest dedykowana bo różnie z tym bywa mimo zapewnień. Polecam samodzielny montaż jeśli masz zaparcie, nawet nie potrzeba kanału ani podnośnika. Chętnie bym pomógł Ci z montażem ale w obecnej sytuacji, "wicie.... rozumicie... ". Co do wiązki, brałbym 13pin nawet jeśli nie planujesz ciągnięcia kempingu, mam przyczepę towarową Branderup i też ma złącze 13 pin, 7pin chyba powoli odchodzi do lamusa, piny typowo kempingowe możesz zostawić niepodłączone, dodatkową wiązkę można zawsze dołożyć do gniazda. Poza tym zawsze są przejściówki 7pin-13pin.
Hej kolego, w innym wątku opisałem dokładnie swoje wrażenia na temat różnych haków, miałem kilka, wszystkie sam montowałem, chcesz to przeczytaj, wg mnie konkluzja jest taka, masz więcej kaski załóż Westfalię, naprawdę jakość premium, liczysz koszty, załóż Auto-hak albo Brink ale upewnij się że wiązka naprawdę jest dedykowana bo różnie z tym bywa mimo zapewnień. Polecam samodzielny montaż jeśli masz zaparcie, nawet nie potrzeba kanału ani podnośnika. Chętnie bym pomógł Ci z montażem ale w obecnej sytuacji, "wicie.... rozumicie... "Dzięki za odpowiedź. Poszukam zaraz Twoich postów...
Ok. Poczytałem trochę ale dalej nie czaję jaka ta wiązka ma być, najlepiej dedykowana ale to jest 7 czy 13 pin ? Czy jak dedykowana to juz mnie to nie interesuje? To chodzi o ilość pinów we wtyczce przyczepy ? Przepraszam ale nie wyznaje sie... [emoji6]
Wiązka dedykowana może być zarówno 7PIN jak i 13 PIN, chodzi o to, że jest przygotowana do danego modelu auta (długości przewodów, odpowiedni złączki, wtyczki, gniazda itp).
Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.
Możesz kupić dedykowaną 7pin albo dedykowaną 13pin, w 13pin masz dodatkowo zasilanie przyczepy kempingowej, jeśli nie planujesz ciągnąć prz. kemp. wystarczy Ci 7pin ale możesz kupić też 13pin podstawową wiązkę, ja tak zrobiłem bo moja prz. towarowa ma wtyk 13pin a wiązkę dodatkową zawsze można dołożyć, w Westfalii występuje oddzielnie, jeśli planujesz kempingowanie to chyba tylko13pin pełna wiązka wchodzi w rachubę, jak nie to jak wolisz, zawsze możesz użyć przejściówki ale na zachodzie Europy to już raczej 13pin, jak się ruszę z kanapy to dokleję fotki mojego zestawu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wiązka dedykowana może być zarówno 7PIN jak i 13 PIN, chodzi o to, że jest przygotowana do danego modelu auta (długości przewodów, odpowiedni złączki, wtyczki, gniazda itp).
Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.
Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zdjęcia mojego zestawu, gniazdo auta 13pin Westfalia bez wiązki dodatkowej, wtyk przyczepy towarowej 13pin, przejściówki 13pin-7pin i 7pin-13pin, kempingu narazie nie planuję, mogę podpinać oba typy przyczep a jak chcę pożyczyć komuś przyczepę do auta ze starym gniazdem to też dam radę.
w moim wpisie o przełączanie bardziej chodziło mi o wykorzystanie funkcji, że z w 13 są wszystkie z 7
Co istotne:
bagażnik rowerowy jest przedłużeniem pojazdu i powinien posiadać wszystkie światła, które posiada pojazd.
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(...)
8a.21) W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego
albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:
1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3â5, 7, 8, 12â14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do
rozporządzenia;
2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do
rozporządzenia.
Tak więc w teorii stosowanie bagażnika bez światłą cofania jest niezgodne z prawem.
chyba, że jakimś cudem świateł nie zasłania, ale to mało prawdopodobne.
No i piszemy o hakach i bagażnikach zakupionych po rozpoczęciu obowiązywania ustawy.
giannini
06-05-2020, 16:13
Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.
Da radę są przejściówki, tylko nie będą działały piny 8-13 :smile:
Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy
Nie wystarczy, brak obecnie obowiązkowego wstecznego.
Tak więc w teorii stosowanie bagażnika bez światłą cofania jest niezgodne z prawem.
chyba, że jakimś cudem świateł nie zasłania, ale to mało prawdopodobne.
No i piszemy o hakach i bagażnikach zakupionych po rozpoczęciu obowiązywania ustawy.
I przyczep zarejestrowanych po raz pierwszy po tym terminie.
Zakładał ktoś te "tańsze" haki z wiązkami dedykowanymi? Będę zakładał haka do SW z gniazdem 13pin, pasuje żeby wiązka haka miała możliwość dezaktywacji org czujników parkowania.
Tak czysto teoretycznie, chyba nie zawsze światło cofania jest wymagane np w przyczepach o DMC do 750 kg (§12 ust1 pkt14) przy spełnieniu pozostałych wymogów ustawy, ale oczywiście 13pin jest "wszystkomające" i takie polecam, zależnie od tego do czego używamy haka można założyć 13pin wiązkę podstawową albo pełną do kempingu, za nieścisłości przepraszam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zakładał ktoś te "tańsze" haki z wiązkami dedykowanymi? Będę zakładał haka do SW z gniazdem 13pin, pasuje żeby wiązka haka miała możliwość dezaktywacji org czujników parkowania.
Tańsze haki czasami delikatnie mijają się z fabrycznymi mocowaniami, trzeba coś podpiłować albo dogiąć, powłoka lakiernicza jest słaba i szybko koroduje a wiązki są dedykowane połowicznie, tzn zawierają moduł współpracujący z autem ale z reguły trzeba robić wcinkę w instalację. Tańszy hak także spełni swoje podstawowe zadanie ale wymaga więcej pracy i ingerencji w auto.
PS Przepraszam za podpis cytatu ale nie ogarniam narazie tego cytowania, chyba już czas wziąć łopatę i iść do lasu...
Dziękuję wszystkim za uwagi.
Telefon mi się włączył w kieszeni w pracy i chyba coś wysłałem....
Możesz kupić dedykowaną 7pin albo dedykowaną 13pin, w 13pin masz dodatkowo zasilanie przyczepy kempingowej, jeśli nie planujesz ciągnąć prz. kemp. wystarczy Ci 7pin ale możesz kupić też 13pin podstawową wiązkę, ja tak zrobiłem bo moja prz. towarowa ma wtyk 13pin a wiązkę dodatkową zawsze można dołożyć, w Westfalii występuje oddzielnie, jeśli planujesz kempingowanie to chyba tylko13pin pełna wiązka wchodzi w rachubę, jak nie to jak wolisz, zawsze możesz użyć przejściówki ale na zachodzie Europy to już raczej 13pin, jak się ruszę z kanapy to dokleję fotki mojego zestawu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zdjęcia mojego zestawu, gniazdo auta 13pin Westfalia bez wiązki dodatkowej, wtyk przyczepy towarowej 13pin, przejściówki 13pin-7pin i 7pin-13pin, kempingu narazie nie planuję, mogę podpinać oba typy przyczep a jak chcę pożyczyć komuś przyczepę do auta ze starym gniazdem to też dam radę.
Zakładałem Steinhoffa z 4 lata temu do Punto 2, pasował idealnie i po tym czasie sam zaczep i wspornik haka tzn. to co jest widoczne zero korozji. Z rok temu zakładałem do Caddy hak z Aut-hak jak dobrze pamiętam, tutaj już widać było że zestaw "po piniądzach" aczkolwiek też pasował bez większych problemów. W obu przypadkach zakładałem zwykłe 7pin gniazdo z wiązką uniwersalną.
zakładałem do Caddy hak z Aut-hak jak dobrze pamiętam, tutaj już widać było że zestaw "po piniądzach" aczkolwiek też pasował bez większych problemów. W obu przypadkach zakładałem zwykłe 7pin gniazdo z wiązką uniwersalną.
Ja mam AutoHak z uniwersalną wiązką. Jedyny minus jest taki, że przy cofaniu wyją fabryczne czujniki cofania, ale ja ciągnę przyczepę lub uchwyt rowerowy tylko kilka razy w roku, więc mogę to zignorować. Co do korozji, nawet jeśli się pojawi, będzie powierzchniowa, łatwa do usunięcia i bez znaczenia poza estetyką. Przecież taki kawał żelastwa nie przerdzewieje w ciągu życia Tipka.
Nie twierdzę że zawsze tańsze haki rdzewieją, pewnie jak ze wszystkim zależy jak się trafi, auta też jedne się psują inne wcale, to moja subiektywna opinia poparta własnym doświadczeniem:
peugeot 807, hak-pol, wiązka uniwersalna, po 4 latach czarnorudy;
Peugeot 307, Steinhoff, wiązka dedykowana, po 2 latach czarnorudy;
Volvo V40, Brink, wiązka uniwersalna, po kilku latach czarnorudy;
Mercedes Vito 639, Westfalia, wiązka dedykowana, 6 lat hak prawie jak nowy;
Fiat Tipo, hak Brink, wiązka Westfalia, prawie 2 lata narazie ok.
Oczywiście te haki nie rdzewiały tak że farba się łuszczyła ale widać było rude wykwity i kilka razy musiałem to i owo podmalować, nie mieszkam nad jeziorem a auto stoi w garażu więc nadmiaru wilgoci nie ma. Bodajże w haku Steinhoff musiałem zrobić fasolkę w 2 otworach bo brakowało po 3mm. Odkąd kilka lat temu za Auto-hak do Vito z uniwersalną wiązką warsztat zażyczył sobie prawie 1000 zł a w serwisie Mietka powiedzieli że za 1000 z groszem sprowadzą mi Westfalię dedykowaną z Niemiec montuję haki sam i wolę różnicę dołożyć do jakości, poza tym lubię to robić i nie jest to trudne ale nikomu nie narzucam wyboru, jak wcześniej napisałem każdy hak spełni swoją podstawową rolę a reszta to kwestia gustu, co kto lubi, pozdrawiam i zachęcam do własnoręcznego montażu.
Ja mogę podsumować moje prawie 2 lata z hakiem Auto-Hak Słupsk - automat wertykalny. Super sprawa, mechanizm holenderski (tam prawie każde auto ma hak i duzo firm holenderskich w tym się specjalizuje), tylko rama haka produkowana w Polsce. Używam sporo, wyłącznie do platformy rowerowej, w lecie praktycznie przynajmniej 1x/tydz. + wszystkie wyjazdy/długie weekendy. Zużycia nie widać, mechanizm montażowy działa płynnie, wysoka estetyka bo po odpięciu nie widać że auto z hakiem. Wiązka dedykowana 13 pin, 7 -ki bym nie zakładał bo to nie te czasy, a oszczędność żadna.
38056
Marcinadas
16-05-2020, 08:29
Od dwóch lat używam Steinhof w sedanie do platformy na 4 rowery .Przyzwoita Polska marka .
Proszę Was o informację który z haków które montowaliście pasuje bez zadnego przerabiania otworów do sedana . Interesuje mnie AUTOHAK, STEINHOF I BRINK . Postanowiłem ze sprobuje sam założyć, wiec musi być łatwo [emoji6] ,wiązkę wezmę dedykowaną 13 pin.
Dziękuję za pomoc.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Na bank pasował Auto-hak Słupsk plus automat wypinany producent Holenderski
Na bank pasował Auto-hak Słupsk plus automat wypinany producent HolenderskiDzięki za odpowiedź, znalazłem teraz Twoją fotorelacja z montażu w innym temacie, super. Powiedz , bez tej Twojej dodatkowej wiązki , to montaż samej tej dedykowanej to tylko wpięcie gdzieś w bagażniku w okolicy bezpieczników czy dalej trzeba ciągnąć ? I czy to jest plug & play ?
A i jak z demontażem zderzaka ?
Uuu znalazłem reszte Twoich zdjęć w temacie o SW i juz się trochę zląkłem...
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Cześć, kupiłem hak Steinhoff (https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-fiat-tipo-356-sedan-od-16-gratis-11892611411?snapshot=MjAyMi0xMC0wM1QxMToxMDozNi4yN TlaO2J1eWVyOzUzM2FiNWFjZTcxNjFhZTdmYmU3ZDQzZDlkNTc xNjAyOTQ0ZTg1MDhkMTcyOTA3M2U2Y2QyNzY3ODM0YTM4MTQ%3 D) z dedykowaną wiązką do Fiata Tipo sedan (https://allegro.pl/oferta/wiazka-haka-fiat-tipo-356-od-16-dedykowana-13-pin-11959002411?snapshot=MjAyMi0xMC0wM1QxMToxMDozNi4yN TlaO2J1eWVyO2Y5ZGIwYjM3ODQzZmM1ZDMxNGRjM2UyNWVmODU 1MGFiZjI2NTY1NjA0Yjc5M2NhY2ExZjI3MzcxZTQ4OGFhNWQ%3 D)
Ciekawa sprawa - w wiązce są inne kolory niż w załączonej instrukcji. W kostkach w aucie (po liftingu) też zmienione są kolory przewodów. Ale podłączyłem na zasadzie długie przewody na prawą stronę, krótkie na lewą itp. Efekt - brak stopu i wstecznego.
Po rozmowie z technikiem stwierdzono uszkodzenie modułu. Firma błyskawicznie przysłała mi nowy moduł, ale nadal jest to samo. Pozycje, kierunki i p.mgielne działają ok. W aucie jest stop i wsteczny, a w przyczepie nie ma. Nie ma znaczenia, czy podłączam przyczepę z 13 - pin czy 7 - pin. Mieliście podobny problem? Jak sobie z nim poradzić?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.