Zobacz pełną wersję : Problem z aktywnym tempomatem
mmarkowicz
25-05-2019, 18:08
Witam!
Mam Fiata Tipo 2015 1.6 Multijet 16V, który miał wymieniony sensor radaru przedniego.
Od tamtej pory sypie mi błędami:
C1433-86 - Adaptive Cruise Control Node (NAC)
C1430-86 - Vin Plausibility Check Failure - Signal Invalid
Czy miał ktoś podobny problem albo wie jak mu zakodować ten VIN?
Czy MES jest w stanie sobie z tym poradzić?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc! :)
Witam!
Mam Fiata Tipo 2015 1.6 Multijet 16V, który miał wymieniony sensor radaru przedniego.
Od tamtej pory sypie mi błędami:
C1433-86 - Adaptive Cruise Control Node (NAC)
C1430-86 - Vin Plausibility Check Failure - Signal Invalid
Czy miał ktoś podobny problem albo wie jak mu zakodować ten VIN?
Czy MES jest w stanie sobie z tym poradzić?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc! :)Wymianę radaru miałeś w ASO? Jeśli nie, to czeka Ciebie tam wizyta. Z regulacją i kalibracją radaru.
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
mmarkowicz
25-05-2019, 19:41
Okej, wiesz może ile taka kalibracja kosztuje w ASO?
Okej, wiesz może ile taka kalibracja kosztuje w ASO?Ja płaciłem tylko za samą regulacje, tzn radar nie był wymieniany i kosztowało mnie to w ADF we Wrocławiu 300 PLN
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
25-05-2019, 20:46
Co do błędu : C1430-86, to jest to błąd VIN w body computerze lub centralce wspomagania kierownicy :
35971
Co do błędu : C1433-86 to patrz zdjęcie niżej :
35972
A kalibrację radaru można zrobić programem AlfaOBD, ale nie sądzę aby to była przyczyna powyższych błędów :
35973
Te błędy są aktywne czy sporadyczne i możesz je usunąć ?
...
A kalibrację radaru można zrobić programem AlfaOBD, ale nie sądzę aby to była przyczyna powyższych błędów :
35973
Skoro to takie proste, jak napisałeś, to nie mam pojęcia czemu tylko nieliczne ASO Fiat na południu Polski były w stanie wykonać kalibrację radaru?
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
25-05-2019, 23:25
ASO wiele rzeczy nie robi, nie chce się im robić, nie potrafi, bo wolą wymieniać olej i zmieniać klocki, robić przeglądy na których mało co robią - na takich duperelach najwięcej i najszybciej zarabiają :)
Ale wracając do tematu to kolego mmarkowicz licznik przebiegu ci czasem nie miga ?
ASO wiele rzeczy nie robi, nie chce się im robić, nie potrafi, bo wolą wymieniać olej i zmieniać klocki, robić przeglądy na których mało co robią - na takich duperelach najwięcej i najszybciej zarabiają :)
Otóż w tym przypadku bym się z kolegą nie zgodził, z regulacją radaru temat przerabiałem ponad miesiąc, powodem była świecąca się na czerwono kontrolka break assist control... i odpowiedź znalazłem u jednego z największych dealerów FCA w kraju, w Ganninex. Sprawa rozbijała się o specjalistyczne oprzyrządowanie do kalibracji, oprogramowanie i oczywiście doświadczenie. Tenże dealer bazując na wcześniejszym doświadczeniu z autami z USA nie miałby większego problemu z przeprowadzeniem takowego serwisu. Dla serwisow Fiata, które dopiero zaczynają obsługę serwisowa elementów bezpieczeństwa w naszych Fiatach opartych o radary Bosch'a , jest to nowość... Ostatecznie sprawę załatwił mi w pobliżu ADF, ale kosztowało mnie to trochę czasu i telefonów.
W akcie desperacji, bo do szału doprowadzala mnie świecąca czerwona kontrolka break assist control, chciałem taką regulację przeprowadzić w jakimkolwiek warsztacie, który pracował z radarami Boscha, np z serwisami grupy VAG. Było by to do zrobienia, ale takowe nie posiadały oprogramowania i wiedzy do pracy z Fiatami.
To tyle jeśli chodzi o moje przygody z radarem.
Co do problemu kolegi, autora wątku obstawiam, że został zamontowany używany radar z innego Fiata i wymaga sparowania z nowym autem. Dlatego też sypie błędy związane z komunikacją i błędnym vin. Wizyta w fiatowskim ASO który ma sprzęt do kalibracji problem powinien zostać rozwiązany resetem używanego radaru i ustawieniem go dla nowego biorcy, tak myślę . Pozdrawiam.
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
mmarkowicz
26-05-2019, 13:51
ASO wiele rzeczy nie robi, nie chce się im robić, nie potrafi, bo wolą wymieniać olej i zmieniać klocki, robić przeglądy na których mało co robią - na takich duperelach najwięcej i najszybciej zarabiają :)
Ale wracając do tematu to kolego mmarkowicz licznik przebiegu ci czasem nie miga ?
Przebieg nie miga, błędy są aktywne i nie mogę ich usunąć.
Jutro będę patrzył na wskazówki które mi podałeś.
mmarkowicz
27-05-2019, 12:23
Znalazłem dość ciekawą rzecz bawiąc się MESem, mianowicie w osiowaniu proxi tempomat jest wyłączony, po próbie jego włączenia i przejściu procedury wszystko się wywala i zaczyna migać licznik. Po wyłączeniu wszystko wraca do normy.
VIN wydaje mi się, że wszędzie się zgadza.
Masz może schematy elektryczne do tego samochodu? Radar, tempomat i abs?
(Pseudo) Serwis który zmieniał ten radar podobno coś majstrował w instalacji, może tam gdzieś leży ten problem...
JackTheNight
27-05-2019, 13:48
Podjedz do Łodzi tym autem to może we dwóch włączymy ten tempomat adaptacyjny. Schematy mam, ale to odezwij się do mnie na priv.
Znalazłem dość ciekawą rzecz bawiąc się MESem, mianowicie w osiowaniu proxi tempomat jest wyłączony, po próbie jego włączenia i przejściu procedury wszystko się wywala i zaczyna migać licznik. Po wyłączeniu wszystko wraca do normy.
VIN wydaje mi się, że wszędzie się zgadza.
Masz może schematy elektryczne do tego samochodu? Radar, tempomat i abs?
(Pseudo) Serwis który zmieniał ten radar podobno coś majstrował w instalacji, może tam gdzieś leży ten problem...Zerknij najpierw tutaj i sam ocenisz co możesz zrobić sam MESem
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/62412/kalibracja-radaru-przy-wykorzystaniu-zestawu-texa-rccs-na-przykladzie-seata-ateca
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
27-05-2019, 17:55
Zerknij najpierw tutaj i sam ocenisz co możesz zrobić sam MESem
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/62412/kalibracja-radaru-przy-wykorzystaniu-zestawu-texa-rccs-na-przykladzie-seata-ateca
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
Bez lustra MES-em/AlfaOBD nic się nie zrobi.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.