PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat - Croma II 120KM



dempsey
28-04-2019, 23:28
Witam wszystkich forumowiczółw i proszę o wyrozumiałość, gdyby temat był już poruszany.

Noszę się z zamiarem zakupu Fiata Croma w roczniku 2008 lub nowszym. Na chwilę obecną rozważam zakup Cromy z rocznika 2008 z przebiegiem 230 tyś. km lub 2009 r. 305 tyś . Obydwie z polskiego salonu. W związku z tym mam pytanie co do trwałość silnika 1.9 JTDm 120 km i przebiegów, które realnie wytrzymują . Warto rozważyć zakup Cromy z przebiegiem 305 tyś , czy bardziej rozsądnym wyborem byłaby starsza, ale za to z mniejszym przebiegiem ?

Gruby92
29-04-2019, 06:59
Sam silnik odpowiednio traktowany wytrzyma i 500 tyś km. Wersja 120km jest mniej awaryjna od 150km, choć ogólnie obydwie wypadają bardzo dobrze. Jeżeli to manual warto przyjrzeć się działaniu skrzyni. M32 nie słyną z wysokiej jakości. Czy samochody są od pierwszego właściciela ? Jeśli nie to przebieg mógł już być "dostosowany" do wymagań klienta. Sprawdzić samemu wszystko co się da, jeżeli egzemplarz będzie rokował, to wybrać się na diagnostykę, a sam przebieg zostawić na koniec.

dempsey
29-04-2019, 07:58
Tak jak pisałem obie Cromy są krajowe tak więc przebiegi powinny być w miarę orginalne. Co do właścicieli to niestety ta z 2009 miała 3 a z 2008. 5 ( podobno w rodzinie - ojciec ,syn .. do sprawdzenia w karcie wozu).
Co do skrzyni to wolałbym automat ale jak zasięgnąłem informacji w firmach naprawiających automaty o jakości i trwałości automatów w Cromach to dałem sobie spokój z szukaniem .

bob96
29-04-2019, 08:00
Cromy 120KM występowały tylko ze skrzynią manualną.

dempsey
29-04-2019, 12:57
Tylko jest jedno "ale" w obu tych samochodach nie było wymienione koło dwumasowe i tego obawiam się najbardziej - w szczególności Cromy z przebiegiem 305 tyś.

placuszek
29-04-2019, 13:24
Tylko jest jedno "ale" w obu tych samochodach nie było wymienione koło dwumasowe i tego obawiam się najbardziej - w szczególności Cromy z przebiegiem 305 tyś.

Nie przejmował bym się tym. Prędzej czy późńiej i tak przyjdzie na to czas, a być może już w tym momencie każde z aut tego wymaga. Jeśli są to manuale to bardziej przejmował bym się skrzynią, bo ona średnio wytrzymuje 200 kk km i potem domaga się remontu. PS. ktoś tu na forum chce sprzedać swoja Cromę, możesz do niego się odezwać :) https://allegro.pl/ogloszenie/croma-wzmacn-bardzo-zadbany-oryg-przebieg-189tys-7975938955 -> https://fiatklubpolska.pl/croma-446/sprzedam-crome-ii-2010-oryg-przegieb-189-tys-oryginalnie-bez-dpf-44302/

dempsey
29-04-2019, 15:36
To Croma z 300 tyś przebiegu chyba będzie gorszym wyborem potencjalnie może wygenerować większe koszty ( według obecnego właściciela skrzynia nienaprawiana do tej pory i niewymieniona dwumasa ).
Dzięki za linka, ale nie planuje zakupu Cromy za taką kwotę.

Gruby92
29-04-2019, 19:12
Wybierz, tą która będzie w lepszym stanie, tematy eksploatacyjne prędzej czy później i tak wypłyną, co do wpływu przebiegu na sprzęgło i dwumasę - jeden pojeździ na komplecie 400kkm, drugi tak je będzie katować (niskie obroty itd.), że 200 nie wytrzyma. Sprawdź dokładnie obydwa, a dopiero później sugeruj się przebiegiem.
Oczywiście dolicz rozrząd, chyba, że mają mocne kwity na to