PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny dźwięk przy ruszaniu.



tedybear
19-04-2019, 18:40
Witam Panie i Panowie.
Od dwóch tygodniu zauważyłem dziwny dźwięk przy ruszaniu dynamicznym na jedynce. Puszczam sprzęgło, dodaję gazu i ten dźwięk - krótkotrwały dźwięk, który na początku jazdy jest słabo słyszalny ale z pokonywanymi kilometrami jest głośniejszy po czym zanika. Dźwięk można porównać do odrywania przyssawki od szyby czy płaskiej gładkiej powierzchni.
https://youtu.be/9FoWy-oWuog
na filmiku bardzo dobrze słyszalny jest na 8 sekundzie.
Jak delikatnie puszczam sprzęgło i auto rusza nieodczuwalnie nie słychać tego dźwięku,ruszam dynamiczniej i słychać. Nie zauważyłem żadnych dziwnych zachować mojego auta, zachowuje się normalnie, ale jeśli to jakaś usterka nie chciałbym dopuścić do jakieś większej usterki.
Macie jakieś sugestie? Sprzęgło? Półośki? coś z układem przenoszenia napędu? Dodam, że dziwne kliknięcia występują także na biegu 2 jednakże najbardziej słyszalne na jedynce.

JackTheNight
20-04-2019, 09:12
może łączniki stab. ?

tedybear
20-04-2019, 09:50
Ale żeby tak szybko padł łącznik?

juri
20-04-2019, 12:56
u mnie lewy przy 11 tys, a tak to narazie spokój :D

Redzio
20-04-2019, 14:10
Mój się po 3kkm odzywał xd a przy 6kkm go wymienili jak sam odkryłem że to łącznik bo ASO znaleźć nie mogło

Paweł2014
20-04-2019, 17:39
U mnie oba wymienione przy 15 kkm we wtorek, dźwięk był bardzo podobny

harry.wesoly
20-04-2019, 19:09
Co Wy tak te łączniki wymieniacie? Z drewna są czy jak? Swoją drogą jak taki łącznik pada podczas okresu gwarancji 2 letniej to podlega wymianie w jej ramach czy bulimy za to?

tedybear
20-04-2019, 21:18
Ja już jestem po gwarancji. Jaki będzie koszt wymiany w ASO i stawiacie zatem że to łączniki?

marx30
20-04-2019, 22:02
Toż to fryzjer nawet wymieni. Po co do ASO. Kupić dobry zamiennik i będzie trwalszy niż ori

steyr
20-04-2019, 22:58
Co Wy tak te łączniki wymieniacie? Z drewna są czy jak? Swoją drogą jak taki łącznik pada podczas okresu gwarancji 2 letniej to podlega wymianie w jej ramach czy bulimy za to?

Widziałeś org. łacznik? Na pierwszy rzut oka widać że to długo nie pociągnie, w Renault podobnie padają po ~10kkm.

marx30
20-04-2019, 23:26
będąc precyzyjnym: nie rozwala się sam łacznik chociaż plastikowy ale jego przeguby.

Redzio
20-04-2019, 23:38
ogólnie jeśli musisz już wymieniać sam to ja bym na Twoim miejscu wrzucił te: https://allegro.pl/oferta/lacznik-stabilizatora-fiat-tipo-2015-500x-jeep-7249700398 wymienia sie to mega latwy kazdy mehcnaik Ci to zrobi mysle ze w cenie kolo 50zl

tedybear
21-04-2019, 00:51
Słyszałem że lemforder jest lepsza marka?

brylancik13
21-04-2019, 08:16
Owszem ale gwarancji ze bedzie trwalszy nie masz

harry.wesoly
21-04-2019, 11:44
Jeszcze nie widziałem. Mam dopiero 650km najechane i jakoś nie po to kupowałem nowe auto żeby zaraz pod nim leżeć. Zgodzę się że te oryginalne z pewnością są beznadziejne, stąd ta cena tipo bazowego. Jak się moje odezwą to wymiana na coś lepszego, umiem to sam wymienić także nie obawiam się tego bo to tania wymiana. Co innego fakt czy nowe powinny aż tak szybko padać. Trochę to zenujace

bahamut24
21-04-2019, 12:48
Ciekawe od czego to zalezy że niektorzy juz po wymianie . Moj z 2017 , ponad 36k km nalotu i brak niepokojących dzwiekow z zawieszenia

tedybear
21-04-2019, 12:57
Bahamut mój jest z 31 grudnia 2016 mam już prawie 40000 ;) czeka o Ciebie

bahamut24
21-04-2019, 15:51
Nie mówie że nie czeka bo to część eksploatacyjna ale kurde 2k, 5k 10k km i wymiana?
Akurat w ciagu dwóch tygodni cie przebije bo mam wyjazd do francji tipkiem, ok 4 tys km zrobie w tydzien. Taki test przed koncem gwarancji ;)

JackTheNight
21-04-2019, 17:52
u mnie łączniki stabilizatora wymieniłem po 42tyś km.
Także u ciebie po tym przebiegu to na pewno możesz w ciemno wymienić łączniki.

kammar
21-04-2019, 21:14
może łączniki stab. ?

Też obstawiam łącznik stabilizatora. U mnie odzywało się podobnie. Padł po 17k, wymienili na gwarancji. Auto z maja 2018 bodajże. Wychodzi na to, że im późniejsza produkcja Tipo tym słabsze te łączniki wsadzają :smile:
Ale nie narzekam, jak już w którymś temacie pisałem w moim poprzednim aucie wymieniałem co 15k.


Ciekawe od czego to zalezy że niektorzy juz po wymianie .

Może i styl jazdy, rodzaj pokonywanych tras itp. U mnie łącznik padł stosunkowo wcześnie w Tipo (porównując z innymi egzemplarzami z forum), ale jednak dużo się trzaskam po tragicznych śląskich drogach.

mardas
21-04-2019, 21:46
Jeszcze nie widziałem. Mam dopiero 650km najechane i jakoś nie po to kupowałem nowe auto żeby zaraz pod nim leżeć. Zgodzę się że te oryginalne z pewnością są beznadziejne, stąd ta cena tipo bazowego. Jak się moje odezwą to wymiana na coś lepszego, umiem to sam wymienić także nie obawiam się tego bo to tania wymiana. Co innego fakt czy nowe powinny aż tak szybko padać. Trochę to zenujace

hehe sammo życie ,łączniki z tego co wiem to najbardziej trefne w zawieszeniu ,a leżeć zawsze można ,a najlepiej ze śmiechu :lol: ,bo chopie tera tak się robi żeby klient kupił zara drugi nowy :lol2:także śmigaj brachu tak jak ja po fachu i nie przejmuj się hehe haha:zgoda:

steyr
21-04-2019, 22:31
Wolę padające łączniki niż tajemnicze buczenie z nawiewów podczas przyspieszania i tłumaczenie ASO że TTTM mowa o Megane IV. Czy czasem nie przerodzi się to w problem z łożyskami skrzyni biegów.

tedybear
24-04-2019, 14:13
Wiecie co, umówiłem się w ASO na wizyte w sprawie owego tajemniczego dźwięku. Powiedziałem co mnie do nich sprowadza i że przypuszczam, że to łączniki i Pan stwierdził, że łączniku stukają przy zakrętach a nie przy ruszaniu i de facto jest to logiczne szczególnie iż właśnie za przechył owe łączniki odpowiadają. Zasugerował, że to może być jakaś usterka na drodze silnik-skrzynia biegów. Co Wy na to? Albo może to sprzęgło?

FiatPrime
24-04-2019, 20:22
Zapewne lewa półoś/poduszka skrzyni/prawa silnika - standard w 95 kunia.

Witać Tedy też nie umiesz jeździć.

Sprawdź na zaciągniętym ręcznym. "Szarp" budą, ale trzymaj sprzęgłem tak żeby półoś była "napięta". Jak będzie dalej pukać to poduszka. Jak nie to półoś.

Tak czy inaczej po gwarancji drogo - zamienników brak. Więc używki - nie lubię takiej opcji ale jedyna logiczna. Znowu kupisz oryginał - zapłacisz jak frajer, a "zaraz" znowu będzie to samo. Tak zapłacisz 20-30% nowego i wytrzyma podobne. Trzeba czekać na zamienniki.

tedybear
24-04-2019, 21:19
Czy możesz mi laikowi wyjaśnić ten Twój zapis:
Sprawdź na zaciągniętym ręcznym. "Szarp" budą, ale trzymaj sprzęgłem tak żeby półoś była "napięta".
Dokładnie trzymaj sprzęgłem.
Czyli zaciągam ręczny, silnik pracuje, jestem na jedynce, sprzęgło w podłodze. Puszczam sprzęgło, autem szarpie bo chce jechać ale jest na ręcznym. I tak puszczać i wciskać sprzęgło i słuchać?
Jak będzie nadal stukac to znaczy że od silnika czyli poduszka, jak nie to półoś?

kammar
24-04-2019, 22:34
łączniku stukają przy zakrętach a nie przy ruszaniu i de facto jest to logiczne szczególnie iż właśnie za przechył owe łączniki odpowiadają.

Specem nie jestem, ale u mnie stukało podobnie jak na Twoim nagraniu i dźwięk pojawiał się właśnie przy ruszaniu. Też średnio wierzyłem w łączniki, ale pojechałem do ASO, delikatnie zasugerowałem że może to łącznik, no i ASO potwierdziło. Wymienili, pomogło.

FiatPrime
24-04-2019, 22:45
Czy możesz mi laikowi wyjaśnić ten Twój zapis:
Sprawdź na zaciągniętym ręcznym. "Szarp" budą, ale trzymaj sprzęgłem tak żeby półoś była "napięta".
Dokładnie trzymaj sprzęgłem.
Czyli zaciągam ręczny, silnik pracuje, jestem na jedynce, sprzęgło w podłodze. Puszczam sprzęgło, autem szarpie bo chce jechać ale jest na ręcznym. I tak puszczać i wciskać sprzęgło i słuchać?
Jak będzie nadal stukac to znaczy że od silnika czyli poduszka, jak nie to półoś?
Nie wiem kiedy zdawałeś prawko. Teraz na egzaminach mają "ruszanie na wzniesieniu". Robisz dokładnie to samo :) Przy czym nie spuszczasz z ręcznego. Jak powoli będziesz odpuszczać sprzęgło to pierw moment jest przekazywany na koła (1wszy etap - jak tutaj stuka to któryś przegub), potem silnik i skrzynia szarpią się w poduszkach i auto unosi się przodem (drugi etap - jak stuka tutaj kto któraś poducha). Lub ewentualnie faktycznie te łączniki (sprawdzisz łapiąc ręką za przegub kulowy łącznika gdy ktoś buja budą lewo prawo).

Tylko to taka szybka diagnostyka "dla siebie". W pierwszej lepszej stodole Pan Kaziu gdy wejdzie pod auto sprawdzi Ci poduszki/łączniki/przeguby - auto prostsze od cepa. Aczkolwiek jak widać - też można spartolić:) Ja bym na papudraków z ASO czasu w ogóle nie marnował jak masz kumatego mechanika.

Pozdrawiam!

sotapl
27-04-2019, 17:18
Potwierdzam że stuki przy dybamicznym ruszaniu to łącznik stabilizatora, przynajmniej w moim przypadku. Jestem właśnie po wymianie obu łączników, i zarówno stukanie przy kręceniu kierownicą jak i przy ruszaniu ustały. Wymiana w kombi przy pezebiegu 20500km, w poprzednim Tipo sedan łączniki padły przy 17000km.
Widocznie taki urok tego zawieszenia...

tedybear
27-04-2019, 22:36
Ręczny, sprzęgło, jedynka i puszczanie sprzęgła. Buda się bujała samochód stał i żadnego dźwięku nie było. Nie ruszalem łączników ale sprawdzę jeszcze to .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Sotapl robiłeś na gwarancji czy płaciłeś? Jeśli robiłeś to gdzie i ile?

sotapl
27-04-2019, 22:49
Robiłem w ASO na gwarancji. Wymienili oba pomimo tego że uszkodzony był jeden od strony kierowcy. Fajnie podeszli do tematu bo stwierdzili że drugi też pewnie lada chwila zacznie stukać...

jacek2
29-04-2019, 08:41
Robiłem w ASO na gwarancji. Wymienili oba pomimo tego że uszkodzony był jeden od strony kierowcy. Fajnie podeszli do tematu bo stwierdzili że drugi też pewnie lada chwila zacznie stukać...
A u mnie szmaciarze wymienili tylko jeden. I za chiny o wymianie drugiego nie chcieli słyszeć. Mądrala stwierdził, że nie wymienia się łączników parami- ten drugi Panie to wytrzyma długooooooo. Gówno prawda. Teraz po gwarancji zaczął stukać głośno i wyraźnie (32 tysi z hakiem nalotu).

Kuba123+
29-04-2019, 21:22
U mnie zaraz po odbiorze auta zauważyłem coś podobnego. Ruszam i jest ok, wciskam sprzęgło żeby wrzucić 2 kę i słychać dziwny dzwięk z okolic sprzęgła. i jeśli w tym czasie kilka razy ponownie wciskałem sprzęgło to ten dzwięk się powtarza. Rownież jeśli przejeżdżam wolno po jakiejś przeszkodzie to jest podobny objaw. Nie ma tego gdy jadę z większą prędkością. Auto ma 650 km przebiegu. Może ktoś coś podpowie. Silnik 1.4 t-jet.

jacek2
02-05-2019, 14:22
Kuba nic się nie przejmuj. Przywykniesz do większości usterek i do skrótu znanego na tym forum- TTTM.

kammar
06-05-2019, 10:53
@tedybear i jak, zmieniałeś te łączniki? Czy to coś innego było?

tedybear
06-05-2019, 11:04
Miałem dziś podjechać do ASO ale za dużo kasy na majowce poszło i nie mam kasy A jednak ASO liczy sobie 240pln za godzinkę pracy. Także Nie pojechałem sprawdzić. W tym tygodniu będzie kasa i podjadę i dam znać co i jak choć gość z serwisu upiera się że to nie łączniki bo by stukaly na zakrętach. A twierdzi że jeśli jazda próbna nic nie wykaże to podnośnik i że diagnoza może potrwać 30 minut i zapłacę 120pln ale i może 3h i zapłacę 240plnx3 czyli 720pln :)

brylancik13
06-05-2019, 11:27
Łącznik jest element zawieszenia pojazdu łączącym stabilizator z wahaczem (lub z kolumną zawieszenia). Stabilizator ma kluczowy wpływ za optymalne prowadzenie kół pojazdu, jak i całego pojazdu w czasie pokonywania zakrętów, łącznik z kolei dba, by każde z kół podczas pokonywania łuków przylegało do nawierzchni drogi (łącznik stabilizatora „spina” wahacze).

To mu powiedz ze akurat łacznik sie spina na zakretach, bo buda i zawias pracuje, wtedy nie stuka. Mi zaczelo w majowke stukac w lewym kole i będe wymienial łączniki, przebieg niecale 40 tys km

Aha i nie bądź jeleń i nie jedz do ASO na diagnoze, tylko jak już daj chłopowi 20 zł na dobrej stacji kontroli pojazdow i powie co w zawiasie słychać

steyr
06-05-2019, 11:36
Miałem dziś podjechać do ASO ale za dużo kasy na majowce poszło i nie mam kasy A jednak ASO liczy sobie 240pln za godzinkę pracy. Także Nie pojechałem sprawdzić. W tym tygodniu będzie kasa i podjadę i dam znać co i jak choć gość z serwisu upiera się że to nie łączniki bo by stukaly na zakrętach. A twierdzi że jeśli jazda próbna nic nie wykaże to podnośnik i że diagnoza może potrwać 30 minut i zapłacę 120pln ale i może 3h i zapłacę 240plnx3 czyli 720pln :)

Jedź na SKP, to Ci sprawdzą za 20-30zł zawieszenie z przodu. W Krakowie w ASO Fiata roboczogodzina wynosi ~135zł. Jak masz auto po gwarancji to szukaj wśród znajomych ogarniętego pewnego mechanika.

kammar
06-05-2019, 16:57
Jak masz auto po gwarancji to szukaj wśród znajomych ogarniętego pewnego mechanika.

nie jedz do ASO na diagnoze, tylko jak już daj chłopowi 20 zł na dobrej stacji kontroli pojazdow i powie co w zawiasie słychać

Też bym tak zrobił, skoro auto po gwarancji.

PUNTO1.4
06-05-2019, 19:54
Miałem podobny przypadek w GP. Pojechałem do SKP i za 20 zł zrobili elegancko przegląd zawieszenia. Po gwarancji czasami lepiej jest korzystać z pomocy fachowców hehhe

brylancik13
07-05-2019, 19:27
tedybear to nie jest łacznik co my mamy przy ruszaniu, bylem na stacji i zawias jest OK. Nie wiem co to ale bede szukał dalej, moze to ta poducha co jest pod akumulatorem (tak gdybam bo dobrze to slychac w kabinie po stronie kierowcy), Jack o niej kiedys pisal ze tez u niego skrzypiała. Ale to trzeba najpierw jakos to sprawdzic, a jak nie to szukac dalej.

Tak sobie mysle, moze jedz jednak do tego ASO, to moze spece to zdiagnozuja a potem ja zrobie u siebie to samo haha ;) :)


Moze ktos będzie wiedział gdzie szukać: poduszka skrzyni, silnika czy łapa skrzyni czy silnika? co może przy ruszaniu wydawać dzwięki? (stukanie, przy szybszym ruszeniu)

brylancik13
08-05-2019, 11:56
FiatPrime nie bylo czegos takiego moze wsrod aut u osob ktore znasz w branży? ;)

FiatPrime
08-05-2019, 12:29
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/dziwny-dzwiek-przy-ruszaniu-44370/2#post366243

Szkoda czasu. Żal mu kilka złotych, żeby gdziekolwiek podjechać na kanał, diagnostyczną żeby zobaczyć. Chyba niema prostszego rozwiązania. Wszędzie po za łożyskami MCpersona jest fajne dojście. Takie gdybanie. "Coś mi stuka".

Podgłośnić radio i ch. Jeszcze łatwiej niż zawracać d. na forum :P

brylancik13
08-05-2019, 12:38
Spoko sprawdze pozniej. Zapomnialem ze pisales o tym wczesniej. Zobacze co wyjdzie z tego testu ;) a jak nie to podjade znowu na SKP przyjrzec się tej półosi. Dzięki

A tak w ogole to czemu teddybear nie korzystasz z gwarancji? Masz przeciez wykupioną na 5 lat, chyba ze juz okazało sie ze to chvja warte...

tedybear
08-05-2019, 13:01
No właśnie dałem dupy bo jak zadzwoniłem do ASO i podałem numer rejestracyjny to myślałem że będą widzieć że mam Max Care. I jak powiedział mi o kosztach wjechania na kanał aby zobaczyć co się dzieje to spuchlem.
Termin wizyty minął bo nie miałem chwilowo kasy ale zadzwoniłem wczoraj i mówię że mam Max Care A oni że tego nie widzą po wpisaniu rejestracji tylko przy VIN. Zatem umówiony jestem w ASO na 16 maja i wszystko za Free. KrissMierzyn miał już w ciągu ponad 2 lat wymieniane łączniki 3 razy w tym raz z ubezpieczenia.
Dam znać co i jak.

brylancik13
08-05-2019, 13:08
To na pewno nie łączniki. Daj znac co to, ja rownolegle poszukam u siebie przyczyny

waldekw
08-05-2019, 21:15
Od tygodnia mam to samo, jeżdżę aż będzie tak napier******ć że od razu usłyszą w ASO - bo nie chce mi się im tłumaczyć jak już nie raz bywało...

Moje podejrzenia to przegub, przy pierwszym serwisie po 15 tyś. okazało się, że nie mam dwóch osłon hahahahahaah !!!!

tedybear
16-05-2019, 14:09
Dziś byłem w ASO, autko na podnośniku - progi proste - i stwierdzono iż do wymiany są dwie rzeczy: łącznik skrzyni biegów tak zwany lizak i wkładki elastyczne przy filtrze powietrza (te elastyczne wkładki też mogą się luzować i przy ruszaniu całą obudowa filtra lata i wydaje dźwięki)

brylancik13
16-05-2019, 14:29
Hmmm ciekawe w takim razie co jest u mnie, tez musze gdzies sie wybrac to posprawdzac. Dzieki za info, to tez sprawdze

Zoabczymy czy jak u ciebie to wymienia to dzwiek zniknie?

waldekw
20-05-2019, 13:38
No u mnie wyszły łączniki stabilizatora x 2.

tedybear
20-05-2019, 20:38
ja czekam na swoje części i zobaczymy czy dźwięk nadal będzie słyszalny. Jak będzie nadal słyszalny to przynajmniej za free będę miał nowy łącznik skrzyni biegów ale na dniach pojadę gdzieś na stacje diagnostyczną na trzepaki niech Panowie sprawdzą czy to czasem nie łączniki.
P.S. - Panowie czy wymiana takiego łącznika skrzyni to prosta sprawa i czy w ASO można to spierdolić aby coś w przyszłości się zepsuło, popsuło i ect.?

bahamut24
20-05-2019, 22:17
Po co do aso jezdzic i placic wiecej? Nie lepiej najpierw sptawdzic dokladnie auto a pozniej zamawiac czesci? Teddy tipo to zwykle auto na czesciach ktore wystepuja w kazdym aucie , dobry mechanik ogarnie kazdą bolączkę.

tedybear
21-05-2019, 00:04
Tylko że ja w swoim mieście nie mam praktyk z serwisami Fiata. Znam cudotwórców od forda ale od fiata żadnego :(

Qvadrat
21-05-2019, 00:10
Tedy? To co ta twoja dodatkowa gwarancje na 5 lat obejmuje jak ze wszystkim piszesz ze chcesz gdzieś tak jeździć na sprawdzenie. Wal do aso i zgłaszaj niech wymieniają...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ten łącznik skrzyni to chyba poduszka mocowania skrzyni...

bahamut24
21-05-2019, 08:26
Tylko że ja w swoim mieście nie mam praktyk z serwisami Fiata. Znam cudotwórców od forda ale od fiata żadnego :(
To cudotwórca od forda nie bedzie potrafił wymienić "łącznika skrzyni" we fiacie?
Pisałeś kiedyś ze masz wydlużoną gwarancję i?

tedybear
21-05-2019, 09:22
I będę z tego korzystał i korzystam. Tylko zastanawiam się czy rzeczywiście to może być ten łącznik skrzyni biegów

brylancik13
05-06-2019, 21:00
Doczekałes sie na części? Co w temacie?

tedybear
05-06-2019, 23:17
Wymienili mi to co napisali. Ogólnie przejechałem się autem z ASO do domu i pod samym domem raz usłyszałem ten dźwięk. Ale muszę przyznać że stała się rzecz dziwna bo jak zawsze ruszalem z jedynki i potem drugi bieg sprzęgło brało gwałtownie chyba że rzeczywiście delikatnie operowalem sprzęgłem. Teraz tego objawu nie ma.
Ogólnie mam numer do kierownika hali. Mam jeździć i obserwować i jakby co mam dzwonić.

cinek8
14-06-2019, 17:06
Także słyszę dziwne dźwięki zwłaszcza przy dynamicznym ruszaniu, podobne do oderwania przyssawki, jak to było już opisane. Problem w tym, że słychać to rano, ale później w trakcie dnia dźwięki raczej zanikają. Umówiłem się w ASO, po południu, no i akurat nic nie było słychać.. Pan z ASO powiedział, że to raczej nie łączniki, bo na dziurach nic nie słychać. Macie Panowie jakieś pomysły, dlaczego rano to może bardziej się nasilać? Auto stoi w garażu podziemnym wielostanowiskowym, więc chyba nie ma tam za dużo wilgoci....

tedybear
14-06-2019, 17:16
Jak to powiedzieli w ASO: jeździć i obserwować.

brylancik13
14-06-2019, 21:30
Także słyszę dziwne dźwięki zwłaszcza przy dynamicznym ruszaniu, podobne do oderwania przyssawki, jak to było już opisane. Problem w tym, że słychać to rano, ale później w trakcie dnia dźwięki raczej zanikają. Umówiłem się w ASO, po południu, no i akurat nic nie było słychać.. Pan z ASO powiedział, że to raczej nie łączniki, bo na dziurach nic nie słychać. Macie Panowie jakieś pomysły, dlaczego rano to może bardziej się nasilać? Auto stoi w garażu podziemnym wielostanowiskowym, więc chyba nie ma tam za dużo wilgoci....

Mam podobnie, pewnie chodzi o ciepło zimno a nie o porę dnia ;) nagrzane gumy metale i inne tworzywa wydają dzwięki lub nie

kjk
15-06-2019, 00:22
U mnie też tak było - dziwne dźwięki tylko czasami, a zazwyczaj cisza. Po wymianie łączników cisza cały czas.

brylancik13
15-06-2019, 08:26
Ja sprawdzałem na SKP i to nie łączniki, na razie czasem tylko jest ten dzwiek ale jak sie nasili to będę szukał co to

harry.wesoly
15-06-2019, 13:18
Ja też to słyszę, pierwsze odpalenie dziś auta, susza w powietrzu. Wsteczny czy 1 i wduszenie sprzęgła i w momencie puszczania sprzęgła słychać tak jakby z okolic pedałów, docisku? ten właśnie omawiany dziwny dźwięk, można porównać do tej owej przyssawki. Także nie jesteście sami. Część opinii że łączniki ale to byłoby absurdalne bo minąłem 3tys przebiegu a w zasadzie słyszałem już to od samego początku :-D

tedybear
15-06-2019, 14:12
Panowie może to dziwne ale mam pełne zaufanie do swojego ASO Szczecin. Szczególnie że znam tych mechaników elektryków i wiem i przekonałem się że znajdą się na tym co robią i nie naciągaja co dziwne na zakup nowych części. Przekonałem się o tym nie raz i nie dwa.
Po wymianie owego lizaka skrzyni biegów pojechałem z mechanikiem na jazdę próbną. Ręczny, gaz, sprzęgło i ogólnie nic się nie działo. Były jakieś dźwięki rzeczowo tłumaczył w czym rzecz i skąd one się biorą.
Mam jeszcze 3 lata dodatkowej gwarancji więc będzie coś się działo nie omieszkam skorzystać. Na te chwilę jeżdżę i cieszę się autem szczególnie iż mam przekonanie że im dłużej będę nim jeździł tym więcej nowych dźwięków będzie się pojawiać :)