Zobacz pełną wersję : Duży luz między skrzynia a przegubem wewnętrznym
Krystiano20
18-04-2019, 07:34
Witam mam taki problem ponieważ po ściągnięciu pół osi i wyciągnięciu krzyżaka z przeguba wewnętrznego to na tej szklance albo w skrzyni jest duży luz jak to można zmniejszyć? Nowym przegubem czy wymiana skrzyni czy jest na to jakiś sposób? Chodzi o fiat Croma 2,4 jtd.automat, dzięki za podpowiedź, pozdrawiam
Leszekwlkb
18-04-2019, 12:54
Witam mam taki problem ponieważ po ściągnięciu pół osi i wyciągnięciu krzyżaka z przeguba wewnętrznego to na tej szklance albo w skrzyni jest duży luz jak to można zmniejszyć? Nowym przegubem czy wymiana skrzyni czy jest na to jakiś sposób? Chodzi o fiat Croma 2,4 jtd.automat, dzięki za podpowiedź, pozdrawiam
Na temat półosi nie chce nawet słyszeć. Dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika mam nadzieję że wszystko będzie ok. Taki problem z dostępnością półosi prawej do automatu że brak słów... :roll:
Krystiano20
18-04-2019, 13:31
Na temat półosi nie chce nawet słyszeć. Dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika mam nadzieję że wszystko będzie ok. Taki problem z dostępnością półosi prawej do automatu że brak słów... :roll:
Ale to też miałeś takie drgania w całym samochodzie podczas ruszania z miejsca i wyprzedzania?
Leszekwlkb
18-04-2019, 15:09
Bardziej bym to nazwał bujaniem, przy większych prędkościach nie było tego czuć tylko przy obciążeniu przy małych prędkościach np w korku pod górkę jak odbiorę auto dam znać czy dalej buja
damazy61
18-04-2019, 17:24
Mam to samo tylko w 1.9 MJ automat. Też mam telepanie podczas toczenia w korku i przy małych prędkościach kiedy trzymam nogę na pedale gazu. Generalnie pow 40 km/h telepanie znika. Tez mam luz kielicha w skrzyni. Wymieniłem prawą półoś na oryginał w ASO lewą mam w zamienniku. Mam teraz dwa wyjścia. Albo oddać skrzynie do naprawy na likwidacje tego luzu albo zaryzykować i wymienić lewą półoś na oryginał.
Odradzam jakiekolwiek zamienniki. Prawą półoś reklamowałem już dwa razy(zamiennik). Dziś byłem obadać drugą skrzynię z przebiegiem 90 tyś km i ona też ma taki luz na osadzeniu kielicha w skrzyni z lewej strony. Kupowanie tej skrzyni używanej to spore ryzyko. Czy wszyscy posiadacze Cromy z automatem mają taki luz na mechanizmie różnicowym ? Albo te skrzynie mają wadę fabryczną albo jest to w nich normalne. I drugie pytanie czy ten luz na wejściu do skrzyni może być powodem wibracji auta?
morcmarc
18-04-2019, 21:14
Mam Crome z 1.9 automat. Przy leniwym (bardzo powolnym) przyspieszaniu tak koło 2 tys obrotów i prędkości coś koło 30km/h mam wibracje i to nie są wibracje normalne ale takie jakby drgało autem w poprzek (w lewo w prawo). Przy mocniejszym wciśnięciu efekt się lekko nasila ale nie tak mocno i szybko przechodzi. Nie jest mocny ale jednak wyczuwalny. To by tłumaczyło ten luz i te wibracje dość dziwne.
Przerabiałem przegub wewnętrzny (krzyżak) w Stilo (z prawej strony).
Padanie przegubu (krzyżaka - wybijania kamieni) zaczyna być odczuwalne przede wszystkim na niskich przełożeniach (wysokie biegi) im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe wibracje. Odpuszczenie gazu, brak wibracji.
W miarę degradacji przegubu , efekt występuje na coraz niższych biegach i prędkościach.
nowszy_00
18-04-2019, 22:58
Mam podobnie w manualu, tylko i wyłącznie na drugim biegu jadąc pod górę lub w obciążonym aucie. Dziwne jest to że czasem to występuje, czasami not. Zazwyczaj bardziej to czuć kiedy auto jest już rozgrzane... Prawa pół oś wymieniłem na zamiennik i trochę pomogło. Poczekam aż wymienię koła na letni zestaw.
damazy61
19-04-2019, 00:23
Dodatkowo leje się u mnie z osadzenia półosi. Nie wiem czy wymiana uszczelniacza ma tu jakikolwiek sens.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/0732a2daafd9e2ed4d86f2691155311d.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Leszekwlkb
19-04-2019, 16:04
Mam Crome z 1.9 automat. Przy leniwym (bardzo powolnym) przyspieszaniu tak koło 2 tys obrotów i prędkości coś koło 30km/h mam wibracje i to nie są wibracje normalne ale takie jakby drgało autem w poprzek (w lewo w prawo). Przy mocniejszym wciśnięciu efekt się lekko nasila ale nie tak mocno i szybko przechodzi. Nie jest mocny ale jednak wyczuwalny. To by tłumaczyło ten luz i te wibracje dość dziwne.
Przerabiałem przegub wewnętrzny (krzyżak) w Stilo (z prawej strony).
Padanie przegubu (krzyżaka - wybijania kamieni) zaczyna być odczuwalne przede wszystkim na niskich przełożeniach (wysokie biegi) im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe wibracje. Odpuszczenie gazu, brak wibracji.
W miarę degradacji przegubu , efekt występuje na coraz niższych biegach i prędkościach.
Wczoraj odebrałem auto. Telepanie ustało ciekawe na jak długo. Mam nadzieje że jakoś ten zamiennik da radę. Co mnie zdziwiło przy operacji wymiany półosi niby zleciało 4 l oleju (wkładali i wyjmowali półoś dwa razy) tym sposobem mam zmieniony olej w skrzyni. Wymienili też uszczelniacz. Telepanie przy łagodnym przyśpieszaniu i obciążeniu ustało. Przy okazji zrobili zbieżność. Wszystko wydaje się być ok ciekawe na jak długo.
damazy61
19-04-2019, 22:43
Wczoraj odebrałem auto. Telepanie ustało ciekawe na jak długo. Mam nadzieje że jakoś ten zamiennik da radę. Co mnie zdziwiło przy operacji wymiany półosi niby zleciało 4 l oleju (wkładali i wyjmowali półoś dwa razy) tym sposobem mam zmieniony olej w skrzyni. Wymienili też uszczelniacz. Telepanie przy łagodnym przyśpieszaniu i obciążeniu ustało. Przy okazji zrobili zbieżność. Wszystko wydaje się być ok ciekawe na jak długo.No to masz szczęście. A jest u Ciebie też taki luz kielicha w skrzyni? Mnie to telepanie doprowadza już do szału. Dziś nagrałem jak to u mnie wygląda.
https://youtu.be/edBitG7D-zs
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
morcmarc
20-04-2019, 11:00
@damazy61 Którą półoś pokazujesz? Prawą?
Jak byłeś pod autem to czy prawa półoś jest dzielona kielichem z przegubem pośrednim? Jest podpora i przegub po środku?
W stilo oprócz krzyżaka pośredniego wymieniłem łożysko bo to ono spowodowało wywalenie krzyżaka.
Nie pamiętam jak ma Croma.
jak jest podpora z łożyskiem to sprawdź (szarp) przy podporze czy tam nie ma luzów.
Pandemic88
20-04-2019, 14:00
Kolego morcmarc luz pionowy,poziomy pokazany na filmiku w poście kolegi damazy61 jest z lewej strony (od kierowcy),tak się dzieje w manualnej skrzyni jak i w automatycznej też ten luz powstaje i to bez znaczenia jaki kto ma znaczek na masce
https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU sorki że jeszcze raz wrzucam,ja mam tak samo tylko że w manualnej skrzyni M32,bez jakichkolwiek wycieków
Też mam luz pionowy w manualu. Na szczęście nie wpływa on na bujanie, wystarczyła wymiana krzyżaków. Z tego co się orientowalem ten luz można w jakimś stopniu zmniejszyć regulując podkladkami na wejściu półosi do skrzyni. Jest opis w elearn.
Pandemic88
20-04-2019, 18:05
Kolego manic zgodzę się z tobą można ten luz zniwelować podkładkami
tutaj artykuł Kasowanie luzu lewej polosi (http://www.forum.alfaholicy.org/166/159313-kasowanie_luzu_lewej_polosi.html)
http://www.forum.alfaholicy.org/156/119290-kielich_polosi_lewy__wyciagnac_ze_skrzyni_1_9_jtd_ 16v.html
damazy61
20-04-2019, 19:05
@damazy61 Którą półoś pokazujesz? Prawą?
Jak byłeś pod autem to czy prawa półoś jest dzielona kielichem z przegubem pośrednim? Jest podpora i przegub po środku?
W stilo oprócz krzyżaka pośredniego wymieniłem łożysko bo to ono spowodowało wywalenie krzyżaka.
Nie pamiętam jak ma Croma.
jak jest podpora z łożyskiem to sprawdź (szarp) przy podporze czy tam nie ma luzów.
Na moim filmiku jest lewa strona i luz mam tylko z tej lewej strony. Prawa strona składa się z wału z podporą i z półosi. Z prawej strony jest sztywno i nie ma żadnego luzu. Nie wiem czy ten luz jest odpowiedzialny za wibracje auta. Tak tylko przypuszczam. Generalnie skrzynia działa świetnie i nie wydaje z siebie żadnych dźwięków. Wydaje mi się że gdyby mechanizm różnicowy był w stanie agonalnym to podczas jazdy skrzynia by wyła. Obawiam się że gdy oddam skrzynię do serwisu ASB to po ich robocie ten luz i tak do końca nie będzie skasowany. Oglądałem wczoraj kolejną Crome z automatem od spodu i tam był dokładnie taki sam luz jak u mnie.
desmo999
20-04-2019, 19:14
Szukaj problemu gdzie indziej jak skrzynia smiga..Tak jak pisałem u mnie tez mam spory luz w cromie i nic sie nie dzieje brak wyciekow skrzynia smiga tak samo jak kupilem 90tkm temu. Mam tez mastera z 2018 ze znikomym przebiegiem tez ma luz ojca vitara 40tkm tez ma luz mam tez volvo 850 i v70 przebiegi pewno ponad 500tkm luzu brak. Takze pewnie zalezy od konstrukcji skrzyni...trzeba by sie zaglebic w temat.
Oglądałem wczoraj kolejną Crome z automatem od spodu i tam był dokładnie taki sam luz jak u mnie.
U mnie jest to samo. Lewa strona ma luz na wejściu do skrzyni biegów.
Będę chciał ten problem rozwiązać najpierw informacyjnie w zakładach zajmujących się regeneracją ASB, ale nie nastąpi to prędko.
Jeżdżę dopóki się "nie rozleci" :P
damazy61
29-04-2019, 15:17
Jestem po konsultacji telefonicznej z kolejnym skrzyniarzem. Powiedział mi że ten luz raczej nie ma wpływu na telepanie autem. Twierdzi że moje objawy wskazują na zepsute sprzęgło hydokinetyczne.
Zakład jest 200 km ode mnie i na ostateczną diagnozę mam pojechać po majowym weekendzie. Ja te drgania czuję już praktycznie na każdym biegu. Najbardziej przy 30 km /h i 70km/h kiedy mam nogę na pedale gazu. Generalnie na szukanie przyczyny tych wibracji wydałem już tyle pieniędzy że aż mi się robi niedobrze na samą myśl.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
@damazy61 mimo wszystko szukał bym przyczyny w półosiach. Mimo, że wymieniłeś obie wpuść w kielichy dużo smaru i sprawdź czy będzie poprawa.
Druga sprawa to koła, sprawdź czy nie masz krzywych lub podbitych felg. Podmień opony jak masz możliwość. Miałem podobne objawy na uszkodzonych oponach, które o dziwo dało się wyważyć ale pod obciążeniem biły i telepało na boki autem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.