Zobacz pełną wersję : menu świateł dziennych - Rozwiązane :)
JackTheNight
07-04-2019, 22:28
Po kilkudniowych bojach udało mi się wreszcie włączyć menu świateł dziennych w Uconnect 5".
35465
Teraz mogę sobie dzienne wyłączyć w każdej chwili, a przy zabawach z komputerem przy aucie wreszcie nie rozładuje AKU :)
Aby to zrobić użyłem AlfaOBD na androidzie i funkcji konfiguracji pojazdu i opcji "DRL Menu Enabled" ustawiłem na Enabled.
Jednak aby to zrobić w AlfaOBD nie wystarczy ELM327 (na nim się nie da zmienić tej opcji).
Ja akurat sobie zakupiłem OBDLink MX WI-FI na STN1170. I na nim już spokojnie zmiana opcji w ALFAOBD przeszła pozytywnie.
Niestety ALFAOBD nie chciało mi zrobić osiowania proxi, nawet nie zaczynał robić proxi, bo pojawiał się komunikat, że :
35464
Z komputera ALFAOBD też nie chciało się podjąć robienia osiowania proxi, nie wiem jakie muszą być warunki spełnione aby AlfaOBD
zaczeła osiować.
Ale już MultiEcuScan 4.4 (tak krówka sobie zakupiłem jednak nową licencję :)), czyli MES 4.4 spokojnie podejmował się
robienia osiowania proxi, żadnych problemów nie wynajdywał.
Nie robiłem osiowania przez wifi, tylko przez kabel USB ELM327 ustawiony w MES jako HighSpeed, lepszy będzie też każdy STN,
ale koniecznie na USB - najlepiej robić proxi.
Moje proxi orginalne fabryczne wygląda tak :
33 36 33 35 36 30 30 32 32 35 39 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 16 02 24 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 D9 05 01 A4 10 07 8D A0 24 41 07 42 10 00 03 A3 1E 04 02 01 35 43 14 00 01 03 00 00 03 08 00 0C 00 02 00 80 00 00 00 00 00 30 81 00 25 00 5A 00 64 06 A5 00 42 00 05 92 10 00 40 00 01 00 C7 00 D1 00 00 00 00 49 00 01 14 70 42 00 00 00 01 00 00 70 00 01 1C 80 00 C0 00 05 00
Po zmianie opcji "DRL menu Enabled" na Enabled proxi wygląda tak :
33 36 33 35 36 30 34 34 33 34 36 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 16 02 24 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 D9 05 01 A4 10 07 8D A0 24 41 07 42 10 00 03 A3 1E 04 02 01 35 43 14 00 01 03 00 00 03 08 00 0C 00 02 00 80 00 00 00 00 00 30 81 00 25 00 5A 00 64 06 B5 00 42 00 05 92 10 00 40 00 01 00 C7 00 D1 00 00 00 00 49 00 01 14 70 42 00 00 00 01 00 00 70 00 01 1C 80 00 C0 00 05 00
Zmieniony został Byte 7, 8, 9, 10, 11 oraz byte 109 z A5 na B5.
Jak widać proxy moje proxy fabryczne ma 149 Bytów.
Byte 7, 8 ,9, 10, 11 to według mnie są sumy kontrolne pliku proxi i to sobie sam ustawia body.
Natomiast byte 109 :
A5 - nie ma menu dziennych
B5 - pojawi się menu dziennych w radiu Uconnect 5" , i pewnie też na 7" czy jak ktoś nie ma Uconnect to wtedy opcja pojawi się
pomiędzy zegrami, ale tego już nie mam jak stestować.
Dalej trzeba dodać zera do tego pliku tak aby proxi miało 235 bytów i wtedy wygląda tak :
33 36 33 35 36 30 31 31 36 32 39 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 16 02 24 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 D9 05 01 A4 10 07 8D A0 24 41 07 42 10 00 03 A3 1E 04 02 01 35 43 14 00 01 03 00 00 03 08 00 0C 00 02 00 80 00 00 00 00 00 30 81 00 25 00 5A 00 64 06 B5 00 42 00 05 92 10 00 40 00 01 00 C7 00 D1 00 00 00 00 49 00 01 14 70 42 00 00 00 01 00 00 70 00 01 1C 80 00 C0 00 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
I dopiero teraz włączamy osiowanie proxy w MES 4.4 (na 4.2 też pójdzie).
W pewnym momencie MES powie, że trzeba użyć adaptera niebieskiego, i u mnie
jeszcze osiował klimę i właśnie radio - (przy osiowaniu radia w pewnym momencie radio zgaśnie i po chwili się uruchomi).
Po tym wyłączamy stacyjkę, włączamy i cieszymy się możliwością wyłączenia dziennych :)
Można jeszcze z modułów pousuwać błedy jeśli się pojawiły :)
Licznik nie miga a konfiguracja sieci CAN wygląda tak :
35463
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakieś pytania ?
krowka1978
07-04-2019, 23:10
Aby to zrobić użyłem AlfaOBD na androidzie i funkcji konfiguracji pojazdu i opcji "DRL Menu Enabled" ustawiłem na Enabled.
Jednak aby to zrobić w AlfaOBD nie wystarczy ELM327 (na nim się nie da zmienić tej opcji).
Osobiście żadnej zmiany dotyczącej konfiguracji samochodu nie zrobię w AlfaOBD. W moim przypadku takie bzdury pokazuje, że szkoda gadać, np. kraj przeznaczenia Afganistan, a w MES Poland. Do tego w kilku miejscach różne wersje silnikowe, w jednym miejscu 1.4MA 140KM, w innym 2.4 Tiger Shark. Do tego nie zgadza się stan faktyczny z tym co ma auto. Do diagnostyki jest jak najbardziej ok, nawet w wersji DEMO, obsługuje auto w 100%, czego o MES jeszcze powiedzieć niestety nie mogę.
OBDLink MX WI-FI na STN1170
Z AlfaOBD jest o tyle fajnie, że OBDLink MX WiFi/USB/Bluetooth ma multiplekser na przejściówkę typu 5 działający z Alfa. Jeszcze gdyby OBDLink miał na typ 6.
JackTheNight
07-04-2019, 23:32
Z AlfaOBD jest o tyle fajnie, że OBDLink MX WiFi/USB/Bluetooth ma multiplekser na przejściówkę typu 5 działający z Alfa. Jeszcze gdyby OBDLink miał na typ 6.
No właśnie, MES się chwali, że dodał obsługę OBDLink MX Wifi :) hahahah, ale niebieski kabel muszę podłączać.
Już napisałem do supportu MES aby zrobili pełny support OBDLinka MX, tak żeby nie trzeba było podłączać adaptera niebieskiego :)
To znaczy, że trzeba użyć najpierw AlfaOBD do włączenia opcji w menu, a potem MESa do osiowania, albo mając tylko MESa trzeba ręcznie edytować jakieś szesnastkowe numerki??
JackTheNight
08-04-2019, 19:19
To znaczy, że trzeba użyć najpierw AlfaOBD do włączenia opcji w menu, a potem MESa do osiowania, albo mając tylko MESa trzeba ręcznie edytować jakieś szesnastkowe numerki??
Dokładnie tak :)
Dokładnie tak :)
To chyba na razie odpuszczę sobie zakupy softu/hardware'u i dłubanie... Szkoda, że do Łodzi mam nie po drodze, bo wpadłbym z sześciopakiem ;-)
Czy myślicie że przy czujniku światła i tych zmianach jak u Jacka w ustawieniach na manetce przy wyłączonych swiatłach nic nie bedzie się świecić a po przekręceniu na Auto włączą się dzienne , a w razie potrzeby mijania?
JackTheNight
08-04-2019, 23:33
Ja mam czujnik światłą, czujnik deszczu i wszystko działa jak należy :)
Jak mam wyłączone dzienne to przy ustawieniu manetki na auto , nic się nie świeci, jak się zrobi ciemno to włączają się same mijania.
Jak włącze dzienne, to działa jak z fabryki :)
Wszystko chodzi jak powinno.
Na rynku niemieckim np. nie ma obowiązku jeździć na dziennych i właśnie mają takie menu dziennych w standardzie :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To chyba na razie odpuszczę sobie zakupy softu/hardware'u i dłubanie... Szkoda, że do Łodzi mam nie po drodze, bo wpadłbym z sześciopakiem
Kiedyś wpadnij i podziałamy, szeciopak się też przyda. :)
Jak kiedyś byłem w Grecji i jeździłem na światłach, to ludzie mi migali, że prąd bez sensu marnuję. Chętnie uaktywniłbym to menu u siebie, więc jak będę w okolicy Łodzi...
JackTheNight
09-04-2019, 00:04
To napisz do mnie wcześniej że będziesz w Łodzi i już ....
jak coś to mogę pomóc w temacie zmiany dziennych jak i AA, okolice Tarnowa, Dębica, Mielec, Jack mnie nauczył za co jestem mu bardzo wdzięczny :D i mam odpowiedni sprzęt
FiatPrime
09-04-2019, 22:41
Kurczę fajnie. Ciekawe czy udałoby się tylne wyłączyć. Tzn - nie wiem czemu, ale we wszystkich autach zawsze gdy miałem dzienne to pozycje z tyłu nie były włączone. Jeszcze się nie przepaliły :)
Dalej trzeba dodać zera do tego pliku tak aby proxi miało 235 bytów i wtedy wygląda tak :
33 36 33 35 36 30 31 31 36 32 39 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 16 02 24 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 D9 05 01 A4 10 07 8D A0 24 41 07 42 10 00 03 A3 1E 04 02 01 35 43 14 00 01 03 00 00 03 08 00 0C 00 02 00 80 00 00 00 00 00 30 81 00 25 00 5A 00 64 06 B5 00 42 00 05 92 10 00 40 00 01 00 C7 00 D1 00 00 00 00 49 00 01 14 70 42 00 00 00 01 00 00 70 00 01 1C 80 00 C0 00 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Witam
JackTheNight - gdzie znajduje się ten plik w którym należny wykonać konfigurację?
Kurczę fajnie. Ciekawe czy udałoby się tylne wyłączyć. Tzn - nie wiem czemu, ale we wszystkich autach zawsze gdy miałem dzienne to pozycje z tyłu nie były włączone. Jeszcze się nie przepaliły :)
I się nie przepalą przez ładne kilka lat. To 12 woltowe żarówki zasilane mniejszym napięciem (nie pamiętam ale coś 5-7 V).
Taki układ jest w ciul trwały, no chyba że pechuś. Choć ja mam akurat ledy z ali.
FiatPrime
10-04-2019, 06:29
Nie mniej jednak świat byłby zdecydowanie lepszym miejscem gdyby pozycje nie świeciły się z dziennymi :) Jak miałem Citroena, to można było zmienić tryb świateł dziennych z "skandynawskiego" na zwykły. Przed liftem przez kabel, po lifcie w menu.
Ledy działają przy 5-7V? Wiem, że w Skodach nie bardzo - te mają nawet w takiej Fabii efekt "wzbudzania" pozycji. I światła pozycyjne z tyłu zapalają się segmentowo+delikatnie (stopniowy wzrost napięcia jak kabinowe w klasie wyższej).
JackTheNight
10-04-2019, 07:23
Tzn. Jak wyłącze dzienne to nie świecą się żadne wtedy światła, tylne pozycyjne również nie świecą.
Natomiast czy jest tylko możliwość wyłączenia tylnych pozycyjne, tak aby dzienne przednie świeciły to nie wiem, muszę dokładnie jeszcze przejrzeć proxi, bo opcji zmian konfiguracji jest bardzo dużo i może taka możliwość też jest.
Co do pliku proxi gdzie się to zmienia to robi się to w MES. Wchodzi się w CAN Setup, następnie w zakładkę Regulacje i tam wciskamy Ctrl + Alt + c. Otwiera się okno z konfiguracją proxi. Zmieniamy bajt 109 z A5 na B5. Nastepnie zwiększamy plik wypełniając do 235 bajtow zerami 00. Plik konfiguracji musi mieć 235 bajtów zanim rozpoczniemy osiowanie. Klikamy w przycisk OK. MES poinformuję że zmieniono proxi, że wydłużyl się plik proxi. Wszystko to zatwierdzamy. Wykonujemy osiowanie proxi. Po jakimś czasie MES poprosi o podłączenie adaptera niebieskiego. Dalej będzie robił osiowanie na klimie i radiu. I jak skończy to poinformuję.
Nie mniej jednak świat byłby zdecydowanie lepszym miejscem gdyby pozycje nie świeciły się z dziennymi :) Jak miałem Citroena, to można było zmienić tryb świateł dziennych z "skandynawskiego" na zwykły. Przed liftem przez kabel, po lifcie w menu.
Ledy działają przy 5-7V? Wiem, że w Skodach nie bardzo - te mają nawet w takiej Fabii efekt "wzbudzania" pozycji. I światła pozycyjne z tyłu zapalają się segmentowo+delikatnie (stopniowy wzrost napięcia jak kabinowe w klasie wyższej).
Pozycje są zasilane z zasilacza impulsowego więc zrobienie rozjaaśniania to kwestia oprogramowania. Co do samego ich świecenia mi to się bardzo podoba. Zwłaszcza gdy byłyby to fabryczne ledy - minimalne zużycie prądu
No i problem rozwiązany a ściślej włączony ;-) po dzisiejszej wizycie u kolegi JTN światłami dziennymi można sterować z panela radiowego . Wielkie dzięki :bravooo: . Na marginesie też dodam że przy okazji JTN włączy funkcję opóźnienia wyłączenia reflektorów , czyli folow me home działa z pozycji manetki lub automatycznie po włączeniu z menu światła w radio . KOLEGO JTN oczekujemy jeszcze bardziej wzmożonej pracy i SAMYCH DOBRYCH ZMIAN w mieniu własnym i kolegów :zgoda::partyman:
Kolego JTN jak zawsze świetna instrukcja. Wielkie dzięki, wszystko hula jak należy :lol:
Ciekawe bo Twoje ustawienia proxy zgadzają się z moimi co do bajta zarówno przed jak i po osiowaniu.
Marcin_2_1
20-04-2019, 12:03
Jack pytanie czy spoktałeś się z opcją aktywacji menu telefonu, miedzy zegarmi. Niestety mam tylko z poziomu ekranu, tak samo jak nie mam z poziomu ekranu mozliwosci aktywacji na stale odprowadzania do domu.
Czy mógłbyś zrobić listę potrzebnych urządzeń jakie trzeba kupić aby przeprowadzić cały zabieg ?
brylancik13
20-04-2019, 12:30
To co wyswietla sie miedzy zegarami jest w opcjach tego wyswietlacza. Ja domyslnie mialem wszystko wylaczone, telefon i navi.
Marcin_2_1
20-04-2019, 14:19
Sprawdzałem u mnie nie ma, nie chce już dyskutować, bo kiedyś już ktoś mi wmawiał ze mam, byłem nawet w ASO. Wtedy stwierdzili ze nie mogą doprogramowac.
brylancik13
20-04-2019, 16:13
Dziwne ze jedno auto ma inne nie :roll:
JackTheNight
20-04-2019, 16:35
Jack pytanie czy spoktałeś się z opcją aktywacji menu telefonu, miedzy zegarmi. Niestety mam tylko z poziomu ekranu, tak samo jak nie mam z poziomu ekranu mozliwosci aktywacji na stale odprowadzania do domu.
Czy mógłbyś zrobić listę potrzebnych urządzeń jakie trzeba kupić aby przeprowadzić cały zabieg ?
Można to włączyć, o tym co piszesz. Już jednemu koledze wlaczalem te menu.
sabath21
02-05-2019, 20:39
Udało mi się uruchomić menu świateł dziennych na Uconnect 7'. Opcja włączenia/wyłączenia pojawia się w menu "światła" w ustawieniach uConnect 7.
Także można do instrukcji dopisać, że sprawdzone. Bajt 109 z A5 na B5.
JackTheNight wiesz czy po zmianie konfiguracji proxi można włączyć w tipo tipo autodomykanie drzwi?
JackTheNight
30-05-2019, 00:26
Raczej się nie da. Trzeba aktywować opcję menu dot. automatycznego zamykania drzwi. Tylko u ciebie jest ten problem, że nie masz radia 5" lub 7",
gdzie ta opcja się pojawia. Niestety pomiędzy zegarami w ustawieniach ta opcja się nie pojawi.
Raczej się nie da. Trzeba aktywować opcję menu dot. automatycznego zamykania drzwi. Tylko u ciebie jest ten problem, że nie masz radia 5" lub 7",
gdzie ta opcja się pojawia. Niestety pomiędzy zegarami w ustawieniach ta opcja się nie pojawi.
Czyli to radio odpowiada za zamykanie drzwi? Jakbym aktywował tą opcję na radiu 5" albo 7" to po wyjęciu nie działoby i tak?
JackTheNight
31-05-2019, 18:25
Automatycznym zamykaniem drzwi steruje body computer, natomiast poprzez radio włącza się czy drzwi maja się zamykać automatycznie czy nie. Trzeba aktywować to w body computerze, gdybyś miał radio 5 lub 7 cali to trzeba by je zamontować i przez radio uruchomić opcje automatycznego zamykania drzwi, wtedy możesz wrócić starym radiem 3 cali, no to tak po krotce. :)
u mnie opcja zamykania jest w menu licznika miedzy zegarami właśnie
a orientujecie się co to auto lock menu w car configuration change (alfaobd) albo auto door unlock menu?
JackTheNight
01-06-2019, 19:12
Auto Lock Menu to opcja która się pokazuje w radiu 5 i 7 cali dotycząca wł/wył. automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy.
Auto door unlock menu tak jak wyżej, ale dotyczy możliwości otwierania drzwi od wewnątrz bez lub z otwieraniem pozostałych drzwi - w tipo funkcja nie przydatna,bo
zawsze otwierają się wszystkie drzwi pomimo ustawienia tej opcji inaczej.
włączyłem przeciwgielne, menu dziennych i doswietlanie zakretow na wyswietlaczu miedzy zegarami. Do tego wlaczylem menu hill holdera (tak testowo przy okazji).
No i najciekawsze: włączyłem funkcję wyłączania się światła dziennego przy włączonym kierunkowskazie. Wszystko przy uzyciu tylko alfa obd i starego elma 327. ale po proxy zaczal migac mi licznik. radio chińczyk ale w opcjach radio ustawilem na absent. cos mi sie zdaje ze miga bo nie moze skoczyc osiowania i polaczyć się z centralką lpg SDU. lpg działa normalnie. Ogarnia ktoś czy do komunikacji z nią potrzebny jest niebieski adapter?
sabath21
13-06-2019, 08:17
Co mozna ustawic w przypadku hill holdera? Czy tylko wl/wyl?
Czy jeżeli osiowanie nie powiedzie się, to po cofnięciu zmian w konfiguracji licznik przestanie migać?
tylko wl wyl. jest jeszcze kilka interesujących opcji ale powoli żeby nie namieszać
JackTheNight
13-06-2019, 12:12
włączyłem przeciwgielne, menu dziennych i doswietlanie zakretow na wyswietlaczu miedzy zegarami. Do tego wlaczylem menu hill holdera (tak testowo przy okazji).
No i najciekawsze: włączyłem funkcję wyłączania się światła dziennego przy włączonym kierunkowskazie. Wszystko przy uzyciu tylko alfa obd i starego elma 327. ale po proxy zaczal migac mi licznik. radio chińczyk ale w opcjach radio ustawilem na absent. cos mi sie zdaje ze miga bo nie moze skoczyc osiowania i polaczyć się z centralką lpg SDU. lpg działa normalnie. Ogarnia ktoś czy do komunikacji z nią potrzebny jest niebieski adapter?
Do fabrycznej centralki LPG nie trzeba wgrywać proxi, zresztą programy nie wgrywają proxi do komputera LPG.
Masz fabryczne LPG czy takie dokładane w ASO ? BO to ma znaczenie.
Włączyłeś wyłączanie się dziennych przy włączonym kierunkowskazie ? NIe rozumiem :)
Niebieski adapter potrzebny jest tylko do automatycznej klimy i do radia Uconnect - a poza tym niebieski adapter jest zbędny.
Do fabrycznej centralki LPG nie trzeba wgrywać proxi, zresztą programy nie wgrywają proxi do komputera LPG.
Masz fabryczne LPG czy takie dokładane w ASO ? BO to ma znaczenie.
Włączyłeś wyłączanie się dziennych przy włączonym kierunkowskazie ? NIe rozumiem :)
Niebieski adapter potrzebny jest tylko do automatycznej klimy i do radia Uconnect - a poza tym niebieski adapter jest zbędny.
gaz jest fabryczny i wymiana danych chodzi po CAN. Na liście modułów jest coś tam coś tam SDU i właśnie na tym module ( a raczej po zakończeniu konfiguracji poprzedniego) wywala błąd połączenia i woła o adapter ale nie wiem czy to nie ogólny komunikat i adapter nic nie da).
Radio ustawiłem na "absent" więc na logikę węzeł radia powinien być pomijany i istnienie chińczyka zamiast fabrycznego nie powinno mieć znaczenia. Do tej pory licznik nie migał ale po zamianie radia nie robiłem proxy. Jak trzeba będzie podłączę na chwile fabryczne i zobaczę ale obstawiam właśnie centralkę LPG która notabene normalnie działa.
Ad2. Jak zapewne widzieliście w wielu autach zwłaszcza z dziennymi na LEDach gdy włącza się kierunkowskaz to światło DRL po stronie włączonego kierunkowskazu albo przygasa albo gaśnie całkowicie. Ma to na celu chyba lepszą widoczność kierunkowskazu. No i w tipo właśnie da się coś takiego włączyć. Pytanie czy to wydłuży czy skróci żywotność tych H15.
Tak samo dla przeciwmgielnych. Oprócz tego chce przetestować wzmacnianie momentu przy ruszaniu (to chyba to wkurzające mnie podbijanie obrotów), rodzaje GSI (niektóre liczniki pokazują aktualny bieg inne nie więc chyba to ta opcja) może coś jeszcze. Nie działa "afterwipe"-jak sądzę to dodatkowe machnięcie wycieraczkami po spryskaniu szyby (co też mnie wkurza) i coś co wyglądało mi na całkowite otwieranie i zamykanie szyb bez trzymania guzika (chodzi o szybę pasażera) (nie pamiętam nazwy opcji).
jest tez opcja lamp pozycyjnych i kierunków ledowych (chyba w sensie pomiaru przepalenia żarówki).
sabath21
13-06-2019, 13:44
Oprócz tego chce przetestować wzmacnianie momentu przy ruszaniu
Znalazłeś w AlfaOBD opcję konfiguracji tego? Masz nazwę?
Nie wiem, tylko przypuszczam musze sprawdzić. Nazwa coś w stylu "ABS- increase torque at start" albo cos podobnego.
sabath21
13-06-2019, 14:03
Ja podejrzewam, że jest to opcja "TIP Start"
Myliłem się "Tip Start" to funkcja uruchamiająca silnik automatycznie, nie trzeba trzymać przekręconego kluczyka aż auto odpali. Ale to i tak pewnie nie będzie działać.
ABS Function - Engine Torque Increase może podbijać obroty ale jaki to ma związek z ABS? Z drugiej strony po nazwie spodziewał bym się zamiast ABS to ESP
JackTheNight
13-06-2019, 14:26
gaz jest fabryczny i wymiana danych chodzi po CAN. Na liście modułów jest coś tam coś tam SDU i właśnie na tym module ( a raczej po zakończeniu konfiguracji poprzedniego) wywala błąd połączenia i woła o adapter ale nie wiem czy to nie ogólny komunikat i adapter nic nie da).
Radio ustawiłem na "absent" więc na logikę węzeł radia powinien być pomijany i istnienie chińczyka zamiast fabrycznego nie powinno mieć znaczenia. Do tej pory licznik nie migał ale po zamianie radia nie robiłem proxy. Jak trzeba będzie podłączę na chwile fabryczne i zobaczę ale obstawiam właśnie centralkę LPG która notabene normalnie działa.
Marx30 robiłem osiowanie w aucie które ma gaz fabryczny i uwierz mi nic nie było wysyłane do centralki gazu.
U ciebie szuka radia uconnect, dlatego masz bład przy osiowaniu. Do radia potrzebujesz przejścówki niebieskiej.
Ad2. Jak ta opcja się nazywa w alfaobd, która wyłącza dzienne przy kierunkowskazie ?
Ad3. Domykanie szyb i zamykanie szyb z pilota nie będzie działać, sprawdzałem już. to są dwie funkcje : windows auto opening/close i global windows down, obie aktywowałem i niestety nie działa - w historii rozkazów widzę że body otrzymuje polecenie zamknięcia szyb ale tego nie robi.
Sabath 21 -ABS- tak to nazwali ale może chodzi tu o to że centrala ABS/ESP zarządza tą funkcją.
JTN odnośnie osiowania zobaczę - pobawię się jeszcze.
Funkcja wyłączania tych dziennych to DRL dropdown (lub podobnie). Nie wiem czy warta załączania bo kierunki są dobrze widoczne no ale można.
Nawet nie chodziło mi o domykanie z pilota (choć też by się przyadało) ale o to że szybę pasażera żeby domknąć to trzeba trzymać przycisk cały czas. Po stronie kierowcy wystarczy tylko dłuższą chwilę.
JackTheNight
13-06-2019, 15:46
ale o to że szybę pasażera żeby domknąć to trzeba trzymać przycisk cały czas
To też nie działało, pomimo aktywowania dwóch funkcji jw. pisałem, ale spróbuj może u ciebie akurat zadziała.
JTN mialeś rację, modułem na którym wieszało się Proxy było radio. Adaptera wprawdzie nie mam ale do ELM-a jakieś 10 lat temu dopiąłem przełącznik przełączający piny (w mito moduły też były na różnych konfiguracjach pinów). Dziś tylko przelutowałem pod adapter namber faif. Proxy poszło dalej zgłosiło że radia nie ma ale doszło do końca i licznik nie miga. Wszystko byłoby cacy ale zacząłem się bawić "neutral sensor"i GSI i teraz wywala checka że nie zgadza się sygnał luzu i pierwszego biegu mimo zrobionej procedury "uczenia luzu" ecu silnika. Mam więc do Was prośbę: jaką macie wartość dla" neutral sensor " w body compie- enabled czy disabled oraz GSI type? Coś się podupcyło i nie mogę zmienić "GSI type" ani też zrobić disabled dla opcji "Gear Shift Indicator". Coś czuje że to ma związek z tym czujnikiem luzu.
Udało mi się w wersji tipotipo włączyc DRL menu między zegarami. Dziękuję JacktheNight. Zauważyłem coś jeszcze, body computer ma inny kod iso niż reszta, wytłumaczy mi ktoś czemu tak mam.
2019-07-22 15:30:47
Fiat Tipo 2015 1.4 16V
Body Computer Marelli (356)
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: 00 00 60 3A 16
Kod VIN: ZFA35600006H37050
Nr seryjny ECU: TD8571907006RW0
Numer rysunku FIAT: 52083054
Numer sprzętu: 0356L0EU611
Wersja sprzętu: 06
Numer oprogr.: 28576074
Wersja oprogr.: 2805
Numer homologacji: 0777
Czas działania (EEPROM): 81430
Czas działania: 81439
UWAGA: Niezgodny kod ISO wybranego systemu!
(Multiecuscan 3.9R1)
2019-07-22 15:23:45
Fiat Tipo 2015 1.4 16V
Bosch Motronic Me17.3.0 CF6/EOBD Injection (1.4 16V)
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: 00 01 50 0C 14
Kod VIN: ZFA35600006H37050
Numer rysunku FIAT: 55268853
Numer sprzętu: 0261S12801
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 10SW012318
Wersja oprogr.: 0101
Numer homologacji: 1730P1
Czas działania (EEPROM): 45765
Czas działania: 45764
krowka1978
22-07-2019, 22:58
Kup najnowszego MES, to zapewne niezgodności ISO nie będzie.
JackTheNight
22-07-2019, 23:58
Apropo najnowszego MES-a to wersja 4.4 od 8 marca ciągle wisi :) zaraz minie 5 miesięcy bez aktualizacji, jeszcze chyba tak nie było w historii MES-a, zawsze co 2 góra 3 miesiące była kolejna aktualizacja, a teraz chyba zasneli :)
A czekam na wersje 4.5 bardzo :)
Też jetem zdziwiony . Na forum też szału nie ma .
Panowie, wyjaśnijcie mi proszę, czy AlfaOBD + Viaken STN1170 ELM327 v3 da radę włączyć menu DRL i można wykonać osiowanie? Z pierwszego postu Jacka wynika że AlfaOBD nie daje rady (lub wtedy nie dawała), a w wątku o diagnostyce kjk pisze że daje radę. To jak to teraz wygląda?
Druga sprawa to czy aby skorzystać z AlfaOBD na Androidzie to telefon musi obsługiwać OTG, bo w opisie aplikacji nie znalazłem wzmianki na ten temat?
Panowie, wyjaśnijcie mi proszę, czy AlfaOBD + Viaken STN1170 ELM327 v3 da radę włączyć menu DRL i można wykonać osiowanie? Z pierwszego postu Jacka wynika że AlfaOBD nie daje rady (lub wtedy nie dawała), a w wątku o diagnostyce kjk pisze że daje radę. To jak to teraz wygląda?
Druga sprawa to czy aby skorzystać z AlfaOBD na Androidzie to telefon musi obsługiwać OTG, bo w opisie aplikacji nie znalazłem wzmianki na ten temat?U mnie nie dało rady zrobic osiowania, najnowsza wersja z lipca
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Panowie, wyjaśnijcie mi proszę, czy AlfaOBD + Viaken STN1170 ELM327 v3 da radę włączyć menu DRL i można wykonać osiowanie? Z pierwszego postu Jacka wynika że AlfaOBD nie daje rady (lub wtedy nie dawała), a w wątku o diagnostyce kjk pisze że daje radę. To jak to teraz wygląda?
Druga sprawa to czy aby skorzystać z AlfaOBD na Androidzie to telefon musi obsługiwać OTG, bo w opisie aplikacji nie znalazłem wzmianki na ten temat?
Stare wersje AlfaOBD miały problem z osiowaniem. W nowszych to poprawili. U mnie poszło bez problemu, tak jak pisałem w stosownym czasie.
Tak, telefon musi obsługiwać OTG USB, ale teraz chyba większość to ma?
U mnie nie dało rady zrobic osiowania, najnowsza wersja z lipca
A co konkretnie się wykrzaczyło?
Stare wersje AlfaOBD miały problem z osiowaniem. W nowszych to poprawili. U mnie poszło bez problemu, tak jak pisałem w stosownym czasie.
Tak, telefon musi obsługiwać OTG USB, ale teraz chyba większość to ma?
A co konkretnie się wykrzaczyło?Coś takiego wyskoczylo... udalo mi sie włączyć drl dropout ale juz nez osiowania i menu od dziennych tez nie ma . Miga licznik.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/cffa98c6ab5525d130fc8172be56f757.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/e54aa94d46e77d16588c23b1c8a67d3b.jpg
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Coś takiego wyskoczylo... udalo mi sie włączyć drl dropout ale juz nez osiowania i menu od dziennych tez nie ma . Miga licznik.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/cffa98c6ab5525d130fc8172be56f757.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190828/e54aa94d46e77d16588c23b1c8a67d3b.jpg
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Próbowałeś odczytać/skasować błędy z problematycznych modułów?
Tak. Ale jeden pozostawał, tylko teraz nie pamietam jaki... jutro bede mógł sprawdzić. To dam znać.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tak. Ale jeden pozostawał, tylko teraz nie pamietam jaki... jutro bede mógł sprawdzić. To dam znać.
To może być przyczyna, ale męcz JackaTheNight - on chyba przerobił najwięcej dziwnych przypadków.
JackTheNight
28-08-2019, 22:19
Celnik a jakie masz radio 3" czy 5" ?
I ten błąd się pojawił jak włączyłeś DRL DropOut ?
Oraz ile bajtów ma twoje proxi ? bo aby radio przyjęło osiowanie to proxi musi mieć min. 164 bajty.
A jeszcze teraz zauważyłem że body ci wywaliło błąd, jakie opcje aktywowałeś że się ten błąd pojawił .
Celnik a jakie masz radio 3" czy 5" ?
I ten błąd się pojawił jak włączyłeś DRL DropOut ?
Oraz ile bajtów ma twoje proxi ? bo aby radio przyjęło osiowanie to proxi musi mieć min. 164 bajty.
A jeszcze teraz zauważyłem że body ci wywaliło błąd, jakie opcje aktywowałeś że się ten błąd pojawił .Mam 5 cali. A z tymi opcjami to rzeczywiście trochę poszalałem przy pierwszym uruchomieniu... ale potem chyba wszystko cofnąlem . Chyba... [emoji848]
Bajty nie wiem jak w Alfie sprawdzić...
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
28-08-2019, 23:18
Ale rozumiem że wcześniej ci osiowanie wychodziło poprawnie, jeśli tak to ilość bajtów masz poprawną- alfą nie sprawdzisz, tylko MES-em.
Pewnie jednak jakieś opcji nie cofnąłeś, dlatego błąd. Musisz dokładnie sprawdzić co aktywowałeś, w AlfieOBD zapisywany jest dziennik, w którym widać jaką opcję zmieniałeś - co ułatwi ci w tym aby wrócić z opcjami do wartości fabrycznych.
Ale rozumiem że wcześniej ci osiowanie wychodziło poprawnie, jeśli tak to ilość bajtów masz poprawną- alfą nie sprawdzisz, tylko MES-em.
Pewnie jednak jakieś opcji nie cofnąłeś, dlatego błąd. Musisz dokładnie sprawdzić co aktywowałeś, w AlfieOBD zapisywany jest dziennik, w którym widać jaką opcję zmieniałeś - co ułatwi ci w tym aby wrócić z opcjami do wartości fabrycznych.Teoretycznie wszystko wróciłem. Został tylko dropout i menu drl . Sa takie błędy teraz. Jeszcze mi padl laptop w trakcie i wywala blad wspomagania teraz. Jutro go skasuje bo juz dzis przed pracą nie dam rady. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190829/ea2c5db3d50026e27c9891239a615246.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190829/687ad536ae77abdcbf7e2f403ad9d04b.jpg
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
30-08-2019, 15:06
Niestety AlfąOBD wrócić do tego co było nie zawsze jest proste, dlatego przydaje się MES z którego zapisano sobie konfigurację fabryczną przed jakimikolwiek zmianami. Teraz właśnie najlepiej by było jakbyś MES-em wrócił do fabrycznego proxi i zaczął od nowa.
Panowie, wyjaśnijcie mi proszę, czy AlfaOBD + Viaken STN1170 ELM327 v3 da radę włączyć menu DRL i można wykonać osiowanie? Z pierwszego postu Jacka wynika że AlfaOBD nie daje rady (lub wtedy nie dawała), a w wątku o diagnostyce kjk pisze że daje radę. To jak to teraz wygląda?
Druga sprawa to czy aby skorzystać z AlfaOBD na Androidzie to telefon musi obsługiwać OTG, bo w opisie aplikacji nie znalazłem wzmianki na ten temat?
Teraz Alfą mozna spokojnie osiować. Telefon musi obsługiwać OTG.
Dzięki za wszystkie informacje. No niestety mój telefon nie obsługuje OTG, więc pozostaje wersja na PC.
Takie małe info ode mnie: interfejs na stn 1170 firmy ccy na bluetooth pozwala na to samo co moj stary elm 327. Nie pozwala natomiest zrobic porzadku z czujnikiem biegu jałowego po bajzlu jaki narobiłem. A udało się to interfejsem JackaTheNight. Niby wszystko ok zglasza że procedura wykonana ale efektu w postaci braku błędu brak. Poza tym strasznie kapryśne przyłączeniu po blucie zrywa transmisję raz łączy, raz nie itp. Generalnie nie widzę większych korzysci w porównaniu z dużo tańszym elmem ale może czegoś nie ogarniam. Mogę go oddać ale co w zamian?
JackTheNight
01-09-2019, 23:11
Generalnie nie widzę większych korzysci w porównaniu z dużo tańszym elmem ale może czegoś nie ogarniam.
Bo się kupuje stn 1170 od Viakena - ten działa poprawnie.
Bo się kupuje stn 1170 od Viakena - ten działa poprawnie.
Kurde szkoda że przeczytałem dopiero teraz bo tamten oddałem a viakena też mają i mogłem podmienić. No ale nic, spróbuję za drugim podejściem.
Zamiast szukać interfejsu podjechałem do serwisu. Auto na gwarancji ale szybko się połapali że coś nie teges :-). I to nawet nie chodzi o wcześniejsze operacje a o pozostawione włączone w body halogeny i podpięty do gniazdka diag. HUD+ podmienione radio. Serwisant się w....wiał jak nie wiem że jest tak namieszane a gość z obsługi mi to uprzejmie przekazał :-). Ale potraktowali to w ramach gestu handlowego :-) i nie kazali płacić. Trzebaby jakiegoś dobrego browara im kupić ale nie chcę ich stawiać w głupiej sytuacji że im coś prywatnie do firmy przywożę.
dreamumut
03-01-2020, 19:49
To też nie działało, pomimo aktywowania dwóch funkcji jw. pisałem, ale spróbuj może u ciebie akurat zadziała.
do you know cornerlight bytes?
JackTheNight
03-01-2020, 20:43
Cornelinght light :
byte 58 to 50
byte 59 to D9
follow me home :
byte 68 to C1
but you must change AlfaOBD - i don't now witch byte
dreamumut
04-01-2020, 10:38
Cornelinght light :
byte 58 to 50
byte 59 to D9
follow me home :
byte 68 to C1
but you must change i don't now witch byte
i try most elm327 no one support alfaobd thats says buffer full sorry but i cant.. :( do you have alfaobd for windows? i mean with medicine :)
JackTheNight
04-01-2020, 14:02
In alfaobd you must change interface type
to "fast elm 327", but this work with elm 327 usb - not BT.
dreamumut
06-01-2020, 08:41
In alfaobd you must change interface type
to "fast elm 327", but this work with elm 327 usb - not BT.
thanks man! i need fog lights wiring diagram do you have it?
BrzozaPL
21-03-2020, 23:57
Szczecin ogarnia ktoś temat?
janek133
20-05-2020, 16:45
Mam pytanie czy można aktywować wyświetlacz ciśnienia turbo/Turbo Pressure Display/
harry.wesoly
05-06-2020, 18:03
Witajcie. Mam kabel od viakena, dopiero co kupiony i mam mesa z forum. Pacjent to tipo sw z 7 cali nav dab. Nie ma czujnika zmierzchu, mam dzienne ledowe, manetka ma 2 pozycje 0 gdzie się świecą dzienne i druga to włączenie mijania. Chciałbym włączyć to menu świateł drl. Czy stosując się to pierwszych postów uda się to w mojej konfiguracji auta zrobić, bajty wszystko to samo? Przydałoby mi się to mieć włączone choćby do aktualizacji map itp na zapłonie. Dziękuję za rady bo będzie to moje pierwsze osiowanie.
harry.wesoly
06-06-2020, 13:55
No i nakręciłem w fiacie, miga mi licznik kilometrów. Zrobiłem tak: 1. na włączonym silniku w mesie w zakładce nadwozie-Can setup/proxi -Regulacje-Światła dzienne DRL zmieniłem z enabled włączone na wyłączone (jak sądzę to tym bym spowodował pojawienie się w radio-światła- zakładki dotyczącej wł/wył świateł dziennych?) także z enabled zrobiłem na wyłączone. Następnie w mesie kliknąłem procedura osiowania proxi i powywalało mi jakieś błędy. Robiłęm to pierwszy raz i sądziłem że po drodze pojawi się możliwość zmiany tych bajtów ale nic takiego nie znalazłem. Reasumując mam teraz jakieś błędy nie usuwalne w aucie tj. U1702-64 Elktryczne przekładnia kierownicza (NGE). Poźniej skapnąłem się że powinienem to robić na załączonym zapłonie. Powtórzyłem i nadal to samo
Czy ja wszystko zrobię w MESIe z forum? Nie mogę znaleźć nigdzie miejsca gdzie mogę zmienić te bajty na z A5 na B5. Gdzie znajdę to w mesie z forum? jaka zakładka? jakoś trzeba najpierw zassać jakiś plik? Sprawdzałem też na alfaobd i też nie widzę. Chciałbym to samym mesem zrobić. Pomóżcie bardzo proszę bo znowu coś odwaliłem, robiłem to po raz pierwszy. Mam kabel usb od viakena z niebieską przejsciówką polecany tu na forum. POMOCY
krowka1978
06-06-2020, 14:08
Czy ja wszystko zrobię w MESIe z forum?
Trzeba mieć "odwagę", żeby "MES-em z forum", nie kupionym legalem, zmieniać konfigurację auta... Proponuję zacząć od zakupu legalnego programu...
harry.wesoly
06-06-2020, 14:14
Hmm nie zdawałem sobie sprawy. Pomożecie?
Powiedzcie czy mesem to ogarne, gdzie w miesie dojsc do zmiany bajtów. Czy tylko legal wchodzi w rachubę? Staram się nie być szkodnikiem na forum, często się udzielałem na ile mogłem ale teraz naprawdę wpadłem w tarapaty 😔
JackTheNight
06-06-2020, 16:59
Światła dzienne DRL zmieniłem z enabled włączone na wyłączone
Czyli wyłączyłeś sobie dzienne światła - ta opcja to nie jest opcja od menu swiatel.
Jesteś z Bydgoszczy, podjedz do Łodzi to ogarniemy sprawę .
I jedna najważniejsza sprawa, przed jakimikolkwiek zmianami trzeba najpierw zrobić sobie kopie pliku proxi.
harry.wesoly
07-06-2020, 00:13
Mam nauczkę, namieszałem. Jedyny plus taki że mimo migającego licznika udało mi się z pomocą włączyć menu świateł dziennych i aktualnie mogę je sobie wyłączyć z poziomu radia. Pozostał problem migającego licznika. Aktualnie moje proxy z tipo tjet sw lounge 2018, uconnect 7` nav i dab, AA i carplay, uconnect live, aktywny tempomat, dzienne w ledach, bez czujnika zmierzchu i deszczu wygląda jak na zdjęciu. Dodam że to nie jest oryginalne proxy, zassałem je do pliku już po nieudanym osiowaniu jak już licznik migał ale jeszcze przed zmianą bajtu A5 na B5. Ma ktoś swoje bajty okazać do wglądu???38319
Osiowanie alfaobd zakupionym dzis zalatwilo sprawę. Licznik już nie miga.
Witam
Od kilku miesięcy posiadam moje wymarzone tipo wersja loune t-jet. Aktywowalem juz android auto i zainteresowala mnie jeszcze funkcja drl menu w radiu.
Wiem ze po wlaczenie tej funkcji moge wylaczyc ledy np po przekreceniu stacyjki i zabawy ustawieniami nie beda sie swiecic.
Ale czy po uruchomieniu silnika ledy sie wlacza czy beda calkowicie wylaczone i bede musial je w menu zalaczyc ?
harry.wesoly
26-06-2020, 17:58
Komputer pamięta ostatnią pozycję. Jak wyłączysz światła w menu to po ponownym uruchomieniu auta nadal będą wyłączone.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
jest na forum może ktoś z okolic Pszczyny / Tychów / Katowic kto jest w stanie bezproblemowo ogarnąć temat włączenia tego dodatkowego menu dla świateł dziennych? Chętnie bym to u siebie włączył ale nie mam potrzebnego sprzętu / aplikacji.
radekkawa427@gmail.com
09-12-2020, 16:13
Koledzy ktoś z Tarnowa lub okolic zakodowałby radio 5 do tipo? ASO nie umie. Oczywiście nie chcę żeby za dziękuję.
JackTheNight
09-12-2020, 23:50
W Łodzi mogę zakodować ci radio 5 cali.
LukaszBielsko
03-02-2022, 13:49
Bielsko i okolice ktoś ogrania zgaszenie ledów?
Chętnie się odwdzięczę.
Bielsko i okolice ktoś ogrania zgaszenie ledów?
Chętnie się odwdzięczę.
Jak jeszcze szukasz, pisz na priv.
Grzegorz.R
05-09-2022, 22:02
Dobry wieczór. Jeżeli mogę to proszę o pomoc w ponownym aktywowaniu świateł dziennych. Jestem z Krakowa. Kontakt do mnie grzegorzragan@gmail.com
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.