Zobacz pełną wersję : Sprężyny popękały...
piniasty
05-04-2019, 09:57
Witajcie. Przy okazji rutynowej kontroli zawieszenia okazalo się, że mam popękane sprezyny. Z jednej nawet kawalek zwoja wylecial. Generalnie wszystkie do wymiany.
Trochę się zdziwiłem bo kilka aut mialem i w zadnym sprezyn nie wymienialem, a tu taka niespdzianka.
Czy to kolejna słabostka Cromy? Mieliście takie przypadki?
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
Mi pękły po jednej z przodu i z tyłu.
Sprężyny pekają czasami, ale często nic nie słychac duzo ludzi nie wie ze jezdzi z peknieta sprezyna dopoki mechanik przypadkiem nie spojrzy lub tak jak ty podczas kontroli na stacji diagnostycznej. chodzi tu nie tylko o crome.
piniasty
05-04-2019, 10:09
No wlasnie na przegladzie gosc powiedzial, ze drazek stabilizatora puka, a jak pojechalem w koncu do mechaniora to zrobuc to sie okazalo, ze drazki kierownicze i sprezyny.
Myslicie, ze amorki od razu tez wymienic??
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
No wlasnie na przegladzie gosc powiedzial, ze drazek stabilizatora puka, a jak pojechalem w koncu do mechaniora to zrobuc to sie okazalo, ze drazki kierownicze i sprezyny.
Myslicie, ze amorki od razu tez wymienic??
Wysłane z P20 lite przy użyciu Tapatalka
Ja zawsze wymieniam amortyzatory w swoich autach po 130 ...150 tys km bo to ich czas...
Sprężyny często pękają z powodu własnie niesprawnych amortyzatorów, które nie tłumią drgań powodując ich cięższą ( kilka razy więcej zgięć niż przy sprawnym amortyzatorze) pracę. Sprężyny pękają w wszystkich autach... często na parkingu widzę kawałki sprężyn ale mało który użytkownik o tym wie. Drugi powód z którego pękają to przerdzewiałe są od piasku i błota które gromadzi się na dolnych kielichach i nie jest usuwany a dodatkowo uszkadza elementy gumowe lub plastykowe chroniące sprężynę od kontaktu z kielichami/mocowaniami. Ogólnie sprężyna jeśli dostanie kamieniem od kół to zaczyna w tym miejscu uszkodzenia powłoki rdzewieć ( woda, sól i rdza bardzo szybko penetruje stal w której jest dużo węgla) i bardzo szybko pęka... Warto więc jest je zabezpieczać tak jak podwozie :cool:
Abramsik
05-04-2019, 12:01
Pękające sprężyny to nic nadzwyczajnego. U mnie pękła na samym końcu zwoju i tylko dziwne metaliczne brzęczenie wskazywało na jakaś anomalię. Zdecydowałem się na wymianę kompletu sprężyn P/T wraz z amortyzatorami. Założyłem (a dokładnie mój Kolega mechanik) amory i sprężyny SACHSa i jestem bardzo zadowolony. Mimo, ze przed wymiana nie miałem uwag do prowadzenia samochodu i jego zachowania na nierównościach to po wymianie jest jak nowy. Mnie kosztowało to 1900 PLN robocizna + części oraz dodatkowe 100 PLN ustawienie geometrii.
polsport
05-04-2019, 12:03
Ja też już wymieniłem sprężyny z przodu wraz z łożyskami górnego mocowania - zatarły się z jednej strony i sprężyna pękła - wymieniłem na nowe z obu stron.
Właśnie jestem po wymianie sprężyn i amortyzatorów z przodu. Objawy: grube głośne "skrzypienie" (LP) przy skręcaniu i na nierównościach pionowych. Diagnoza: złamana sprężyna LP, uszkodzony amortyzator. Wymiana LP+PP: sprężyny/amortyzatory (Monroe), łożyska, poduszki, odboje. Dodatkowo: uszczelniacz/simering półoś lewa, klocki hamulcowe, tarcze przetoczone, zbieżność. Koszt: części 1100, robocizna 300
przepraszam za offa.. 1900 zl za robocizne wymiany amorów?!? i to u kolegi ?!?!?! wtf?
Oj nie łap za słówka. Dobrze wiesz O co chodzi.
...w mojej Cromce poprzednik wymieniał obie sprężyny (bez amortyzatorów) oraz tarcze+klocki z przodu jakieś 48k km temu...
...w mojej Cromce poprzednik wymieniał obie sprężyny (bez amortyzatorów) oraz tarcze+klocki z przodu jakieś 48k km temu...
...w mojej Cromce fabryka włożyła obie sprężyny (z amortyzatorami) oraz tarcze+klocki z przodu i z tyłu też, jakieś 175k km temu.. co to wnosi do tematu?
Po 13 latach amortyzator ma prawo wyzionąć ducha w szczególności na naszych drogach. A potem lecą sprężyny. Wymieniałem w zeszłym miesiącu razem z odbojnikami i łożyskiem. I nastała cisza...
piniasty
12-04-2019, 10:15
Ano widzisz... u mnie amorki maja po 85% więc wymieniać nie będę. ja mam ja 2,5 roku a czy ktos wczesniej wymieniał nie wiem - pewnie tak bo by tyle nie miały. Sprężynki kupione, juz w drodze.
.. co to wnosi do tematu?
...napisałem dla informacji ile km wytrzymały sprężyny od wymiany (poprzedni właściciel)...niestety pękają/łamią się nawet przy niewielkim przebiegu...
Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:
35613
To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?
Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
A może ta sprężyna jest założona odwrotnie ? U dołu jest chyba szersza niż u góry. U góry powinna ładnie pasować w plastikową obudowę łożyska.
Jak pękła to policz zwoje - będzie jej kawałek brakować. Na foto widać dokładnie ile jest zwojów.
Na foto porównanie sprężyn "zwykłych" od wersji benzynowych oraz 1,9 oraz "wzmocnionych" od wersji 2,4
Wersja 2,4 wykonana z drutu grubszego o 1mm.
35636
damazy61
19-04-2019, 21:58
Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:
35613
To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?
Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.Croma jest autem specjalnej troski. Normalny mechanik tego nie jest w stanie ogarnąć. Ruszy jedno i nieświadomie spieprzy drugie. U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Taka oto teoria spiskowa:
Sprężyny pękają coraz częściej, bo przybywa progów zwalniających na ulicach.
PabloElSur
28-04-2019, 16:23
U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
Robiłem własnoręcznie i nie było problemu za pierwszym razem. Z początku wszytko wyglądało po przymierzeniu na przekoszone, ale jak dobrze ustawiłem żeby wskoczyło na koniec na właściwe miejsce, to rzeczywiście na koniec wskoczyło na właściwe miejsce :)
U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
Po 11 latach wszystko ma prawo "paść" ;)
damazy61
09-05-2019, 13:51
A jednak u mnie lewa sprężyna dalej ociera o burtę. Powstało nawet wyżłobienie . Nie mam pomysłu co z tym robić.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/591402fab105979938bd96219795458b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/e60f326f21ebaca4054b4ceb13f231f6.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
malutki1989
13-05-2019, 09:23
Trzeba wyjąć całą kolumnę, osadzić sprężynę tak jak trzeba i zamontować raz jeszcze.
Tutaj czasami rozchodzi się o mm przy montażu.
Na dolnym kielichu wszystko musi pasować idealnie, po to jest tak wytłoczony. Układania sprężyny w górnym łożysku też nie robi się na samochodzie.
U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
Po 11 latach wszystko ma prawo "paść" ;)
Dlatego ja profilaktycznie wymieniam amortyzatory zawsze po 130...160 tys ( w Cromie 135 ) km a razem z nimi osłony, łożyska i odboje... Sprężyn nie wymieniłem ale je pomalowałem bo już miały ślady uszkodzenia lakieru i korozji kilka lat temu więc ciekawe ile wytrzymają :cool:
PS.. Mojemu Ojcu w Seacie również popękały a i szwagierce w VW Polo tez pękły... To chyba już dotyczy wszystkich europejskich aut/marek
Wymieniłem całość: sprężyny, amortyzatory, poduszki z łożyskami, osłony, odboje.
Auto prowadzi się jakoś ..... inaczej :)
faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)?
faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)? Koszt części kupowanych "półhurtowo" (=po znajomości) wyniósł mnie 880 zł; robocizna prawie darmo, gdyż robiliśmy to we dwóch z kolegą. Dostęp jest prosty, wystarczy mieć tylko dobry zestaw ścisków do sprężyn McPersona. Warto wszystko przy okazji wyczyścić, wymyć, posmarować tu i tam ;), zabezpieczyć miejsca w których pokazywać się może ruda, szczególnie kielichy w nadkolu.
Po zmianie przednich sprężyn (wersja wzmocniona od silnika 2,4, foto kilka postów wyżej) postanowiłem założyć coś mocniejszego na tył.
Pasują sprężyny od Vito/Viano po 2003 roku. Są z grubszego drutu 16mm, mają 2cm większą średnicę, są dłuższe jak na foto i mają jeden zwój mniej. Kształt bardzo podobny.
Pasują na styk, te 2cm większa średnica powoduje, że sprężyna jest blisko wahacza banana, ale nie przyciera. Trzeba odpowiednio ustawić sprężynę. Zostawiłem standardowe podkładki gumowe.
Auto jest teraz w wersji Cross-Country, idealne na gminno-powiatowe drogi Polski C a nawet D :)
36544
A można fotkę jak auto teraz stoi? :)
czapelka21
16-08-2019, 09:23
W bravolocie raz już wymieniłem sprężyny z przodu bo zaliczyłem hamowanie na progu zwalniającym przysłoniętym lekkim śniegiem. Na samym progu zahamowałem, za to amorów za nic nie ruszam a przebieg 250kkm na liczniku. Amorki mają po niedawnym przeglądzie po 79-80% bardzo równo jak na 4 koła.
damazy61
08-06-2020, 15:19
Cześć,
Szukam sprężyn na przód.
Czy oryginalne sprężyny z wersji 2.4 będą pasować do wersji 1.9 150km automat? Czy auto będzie wtedy stało wyżej? U tanifiat w dobrej cenie są tylko te do 2.4. Do mojej to ok 750 zł sztuka. Także trochę drogo. Zamienników już nie wstawie bo to wszystko jest badziewie. Tył już wstawiłem oryginał bo na kyb koła leżały i nie można było ustawic poprawnie geometrii. Dlatego szukam tylko oryginału. Może ktoś ma dostęp do takich oryginalnych sprężyn?
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
piniasty
08-06-2020, 16:09
No przestań...750zł?? Ja placilem nicale 400 za 4 sprezyny.
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-gumy-fiat-croma-ii-2005-tyl-wzmocnione-7185488878 - tył
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-fiat-croma-ii-1-9cdti-2-2i-przod-5354770704 - przód
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
damazy61
08-06-2020, 16:43
No przestań...750zł?? Ja placilem nicale 400 za 4 sprezyny.
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-gumy-fiat-croma-ii-2005-tyl-wzmocnione-7185488878 - tył
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-fiat-croma-ii-1-9cdti-2-2i-przod-5354770704 - przód
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu TapatalkaCześć.
Tylko to wszystko są zamienniki.[emoji57] Nie chcę kolejny raz wywalać kasy na zmiennnik. Kupiłem raz wszystkie 4 KYB ,niby dedykowane do tej wersji silnikowej itd. Po zamontowaniu tył siedział wyraźnie niżej i nie można było ustawić geometrii. Facet na geometrii powiedział że są 3 wersje oryginalnych sprężyn tylnych do tego silnika a KYB robi jedną uniwersalną.
I rzeczywiście po wymianie tylnych na oryginał szpara między kołem a błotnikiem sie zwiększyła. Zmniejszył się też negatyw kół. I można było wszystko bez problemu ustawić. Chcę teraz wymienić przód bo mi ta jedna wciąż ociera o burte. Będę wymieniał górne łożyska to bym sobie od razu te sprężyny przednie wynienił.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
piniasty
08-06-2020, 16:54
Rozumiem. U mnie auto poszło wyraźnie do góry, fajnie się prowadzi i wszystko pięknie ustawione. No musiałeś naprawdę źle trafić. Za to ja chyba na zle lozysko trafilem, ale to juz w innym temacie.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Pandemic88
08-06-2020, 17:04
Witam kolegę damazy61
link do sprężyn oryginał u tanifiat https://allegro.pl/oferta/fiat-croma-opel-vectra-sprezyna-przod-oryginal-kpl-7203243865
damazy61
08-06-2020, 17:10
Witam kolegę damazy61
link do sprężyn oryginał u tanifiat https://allegro.pl/oferta/fiat-croma-opel-vectra-sprezyna-przod-oryginal-kpl-7203243865Widziałem[emoji6] Cena super, tylko to są do wersji 1.9 120km[emoji4]. A ja mam 150km automat.Potrzebuję o numerze 51804875.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Witam kolegę damazy61,
Silnik 2,4 jest dużo cięższy od 1,9 , więc sprężyny są twardsze. Na poprzedniej stronie masz moją fotkę z widocznymi różnicami.
Ja założysz sprężyny od 2,4 do 1,9 to przód pójdzie zauważalnie do góry. Polecam :) ale zawieszenie będzie jak w SUVie.
Nie wiem, jaka jest różnica w masie między skrzyniami M32 a automatem. Podejrzewam, że niewielka, a sprężyny z aukcji będą OK.
damazy61
09-06-2020, 01:10
Witam kolegę damazy61,
Silnik 2,4 jest dużo cięższy od 1,9 , więc sprężyny są twardsze. Na poprzedniej stronie masz moją fotkę z widocznymi różnicami.
Ja założysz sprężyny od 2,4 do 1,9 to przód pójdzie zauważalnie do góry. Polecam :) ale zawieszenie będzie jak w SUVie.
Nie wiem, jaka jest różnica w masie między skrzyniami M32 a automatem. Podejrzewam, że niewielka, a sprężyny z aukcji będą OK.
Tu raczej się rozchodzi o różnice w wadze silnika. Bo silniki 2.4 miały chyba obligatoryjnie montowane automaty. Dążę do tego żeby wszystko było w oryginale. Już raz przez KYB miałem tył niżej, więc jak już się z tym uporałem to bym wolał żeby teraz przód był na wysokości proporcjonalnej do tyłu:rolleyes: Będę polował na okazję aż znajdę odpowiednie:wink:
Abramsik
09-06-2020, 07:38
… Już raz przez KYB miałem tył niżej, …
Potwierdzam opinie Kolegi @damazy61 W zeszłym roku wymieniałem kpl. amortyzatorów i sprężyn. Amortyzatory zamontowałem SACHSA natomiast springi na przód SACHS a na tył (niestety) KYB. I o ile w normalnej eksploatacji jest OK to przy "doładowaniu" samochodu przed wakacyjnym wyjazdem nie było już tak fajnie. Dojechałem do Cro i wróciłem ale na zdj widać że tył jest bardzo nisko i to bez pasażerów. W tym roku zamierzam przed wakacjami zmienić springi z tyłu albo na ori lub przed trasa założyć gumę dystans podwyższającą/utwardzającą zawieszenie ale nie jestem do tego przekonany. Wariant z gumą ma oprócz kosztów także ten plus, że po wakacyjnym wyjeździe można to zdemontować. Ciekaw jestem Waszych opinii.
38389
piniasty
09-06-2020, 08:26
To ja też wrzucę zdjęcia jak moja teraz stoi na tych "zamiennikach". Generalnie polecano mi ta firmę i chyba miano rację ;)
38390 38391
@Abramsik - wydaje mi się,ze przód też ci za nisko siedzi.
Abramsik
09-06-2020, 09:33
Kolego @piniasty, sam pisałeś że wymieniałeś niedawno. U mnie zaraz po wymianie także było wyżej choć nie wiem czy tak bardzo jak u Ciebie. Po pewnym czasie jak springi się "ułożą" także u ciebie rydwan trochę "siądzie". Na moim zdjęciu Cromka jest załadowana i zatankowana pod korek przed wyjazdem i po ok. 5 tys. kom od wymiany. Dlatego jest niżej, tak sądzę. Dodatkowo Ty masz założone 16-tki a u mnie są koła 17-tki. W normalnej eksploatacji jest OK tylko te "dopakowane" wyjazdy trochę mnie irytują.
piniasty
09-06-2020, 09:44
No to zobaczgmy jak bedzie za jakis czas [emoji6]
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Miałem KYB z tyłu w Stilo kombi, na pusto było ok, ale po załadowaniu siedział dosyć mocno. Wymieniłem na Lesjoforsa (szwedzkie) i na nich tył zachowywał się jak na oryginalnych sprężynach, tzn. były sprężyste, lecz nie tak miękkie jak KYB.
W Cromie wymienialem sprężyny z tyłu i też "wlecialy" Lesjofors.
Co do gum pod sprężyny, założyłem kiedyś do Bravo na tył, po montażu gazu trochę usiadł, generalnie niepolecam. Miałem wrażenie, że tył zrobił się mniej pewny w prowadzeniu, niż przed modyfikacja. Po 2 dniach wyjąłem je spowrotem.
piniasty
09-06-2020, 21:49
Za chwile jade na urlop. Bede przewozil to i owo w tym kilka pojemnikow z piachem. Napisze potem jak sie sprawowalo.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Pandemic88
11-06-2020, 08:10
Witam u mnie po 3 latach użytkowania sprężyn Jamex ,dokładnie takie same jak kolega piniasty założył wygląda to tak jak na foto 38405
piniasty
13-06-2020, 21:41
O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Bez pojemników więcej byś przywiózł ;)
Pytanie odnośnie wymiany sprężyn z tyłu. Niestety okazało się u mnie ze poprzedni właściciel wymienił jedną ze sprężyn j teraz mam jedną ori i druga noname. Chciałbym to poprawic i pytanie jakie mi się pojawiło. Czy po wymianie samych sprężyn trzeba ustawić geometrię zakładając że wymienię je odkręcając dolna śrubę wahacza aluminiowego tą przy zwrotnicy?
damazy61
25-06-2020, 13:40
Pytanie odnośnie wymiany sprężyn z tyłu. Niestety okazało się u mnie ze poprzedni właściciel wymienił jedną ze sprężyn j teraz mam jedną ori i druga noname. Chciałbym to poprawic i pytanie jakie mi się pojawiło. Czy po wymianie samych sprężyn trzeba ustawić geometrię zakładając że wymienię je odkręcając dolna śrubę wahacza aluminiowego tą przy zwrotnicy?
Wielu Ci powie że nie, ale prawda jest taka że lepiej sprawdzić. Ja miałem u siebie zamontowane nieoryginalne sprężyny to na jednej stronie mi koło leżało i nie dało rady tego ustawić na geometrii. Dopiero po wymianie na oryginał jest tak jak być powinno. Uprzedzam że jesli będziesz miał pecha jak ja i śruby od regulacji tyłu będą już monolitem w tulejach to czeka cię pasmo nieszczęść i wydatków bo trzeba będzie cały tył wymieniac albo całe wahacze albo same tuleje.
Druga sprawa to mieć szczęście i trafić na dobrego fachowca który Ci to ustawi i powie uczciwie czy to ma sens robić na starych częściach. Wielu albo ciągnie na hama do urwania albo podgrzewa i udaje że coś ustawia bo im się wydaje że śruby puściły:wink: Ale w 10 letnim i starszym aucie one już najwyżej dają sie obracać z całą tuleją:lol:
Pojechałem na geometrię bo mi cięło opony od wewnątrz. Miało się skończyc na geo za 200 zł a popłynąłem na grubo ponad 2,5 tys zł. Ale teraz jedzie jak nówka i ustawienie mam fabryczne. Geometrie robiłem w Gdańsku w CNF , ustawiał mi to taki ogarnięty wysoki facet. Raz ustawił i nie wymagało żadnych poprawek. Kierownica jest idealnie prosto, auto jedzie jak po szynach. Wcześniej niestety trafiałem na papraków.
Wiem jaka tragikomedia jest z tylną regulacją zbieżności i geometrii. Stąd też pytanie bo nie zamierzam tam ruszać regulacji. No cóż zostawiam jak jest bo jezdzi prawidłowo, jak będę zmuszony to ruszę temat kompleksowo, czyli szlifierka i nowe wahacze krótkie + tuleje w aluminiowym. Dzięki.
piniasty
16-03-2023, 14:01
Minęły 3 lata i niestety sprężyna z przodu od pasażera pękła. Podobno przyczyniło sie tez blokujące sie łożysko na mc personie. mam juz założone nowe sprężyny i wymienione obydwie podstawy z łożyskami.
Croma dalej stoi wysoko zarówno przed wymiana tych 2 amorków jak i po. Tył również bez zmian.
Minęły 3 lata i niestety sprężyna z przodu od pasażera pękła. Podobno przyczyniło sie tez blokujące sie łożysko na mc personie. mam juz założone nowe sprężyny i wymienione obydwie podstawy z łożyskami.
Croma dalej stoi wysoko zarówno przed wymiana tych 2 amorków jak i po. Tył również bez zmian.
Mam pytanie czy przy wymianie sprężyn wymieniałeś amortyzatory 3 lata temu czy same sprężyny?
Moja przygoda z Cromą zaczęła się od kompletnego remontu zawieszenia. Z przodu w zasadzie zostały tylko amortyzatory, a z tyłu amory i oba wahacze. Prowadzi się teraz zdecydowanie lepiej, ale było to trudne do przełknięcia.
piniasty
11-06-2023, 18:11
Mam pytanie czy przy wymianie sprężyn wymieniałeś amortyzatory 3 lata temu czy same sprężyny?Nie wymienialem amorkow bo nadal sa jeszcze dobre
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Zaczynam rozglądać się za sprężynami do przodu bo czas leci a nie chcę aby mi popękały oryginalne w drodze na południe Europy w przyszłym sezonie. Tył mam ogarnięty więc kolej na przód.
Moje typy - silnik 1,9 150 KM:
-> Firma TRW model JCS339 około 155 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
-> Firma MAXGEAR model 60-0474 około 82 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm - parametry bardzo dobre, firma marna ale to i tak ktoś dla nich produkuje, wymiary jak TRW
->Firma BILSTEIN model 36-215065 od około 210 zł/szt wymiary ???
-> Firma JAMEX model 346185 - już nie dostępne nigdzie, nawet ci co je sprzedają po zapytaniu odpowiadają że ich już nie ma
-> Firma KAYABA model RH2661 około 120 zł/szt wymiary średnica 154 mm/wysokość 365 mm/ średnica drutu 13 mm Niestety i cienkie i mniejszej średnicy więc nie wróży to dobrze :mad:
-> Firma SACHS model 998 028 około 190 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
-> Firma EIBACH model R10027 około 173 zł/szt wymiary średnica ??? mm/wysokość 373 mm/ średnica drutu 13,5 mm - najgrubszy drut i najwyższe tylko nie ma nigdzie podanej średnicy... więc zapewne najlepiej się sprwdzą ale cena ;-)
Tak więc sprężyna w mojej ocenie powinna mieć nie mniej niż 13,4 mm średnicę drutu i wysokość minimum 366 mm oraz średnicę 164 mm to sa zbliżone wymiary do oryginału, przynajmniej średnica drutu w mojej oryginalnej to 13,4 mm.
ochkarol
19-09-2023, 10:04
Z Kayabami nie mam dobrych doświadczeń. Onegdaj, w Stilo siadły po dwóch latach (przód).
Po następnych dwóch jedna pękła.
Założyłem potem Monroe i było ok.
Ale pojeździłem tylko Stiolonem kolejne dwa lata (nie pękły i nie siadły).
el_homer
21-09-2023, 06:17
Firma KAYABA model RH2661 około 120 zł/szt wymiary średnica 154 mm/wysokość 365 mm/ średnica drutu 13 mm Niestety i cienkie i mniejszej średnicy więc nie wróży to dobrze
Z Kayabami nie mam dobrych doświadczeń. Onegdaj, w Stilo siadły po dwóch latach (przód).
Po następnych dwóch jedna pękła.
i teraz mi to dopiero mówicie?? xD
KYB RH2661, w maju założyłem.
szczęśliwie, żyję jeszcze.
z parę tysi zrobiłem na nich dopiero.
panie boziu, miej mnie w swojej opiece. :x
xD
43225
ochkarol
21-09-2023, 08:33
Może Cię to pocieszy ale ja nie pamiętam z której półki cenowej kupiłem te KYBy.
Pewnie są lepsze (droższe) i gorsze (tańsze) modele.
i teraz mi to dopiero mówicie?? xD
KYB RH2661, w maju założyłem.
szczęśliwie, żyję jeszcze.
z parę tysi zrobiłem na nich dopiero.
panie boziu, miej mnie w swojej opiece. :x
xD
43225
A możesz zmierzyć czy faktycznie drut ma 13 mm a nie 13,4 i czy średnica to 155 mm a nie 165 mm?
el_homer
21-09-2023, 10:10
A możesz zmierzyć czy faktycznie drut ma 13 mm a nie 13,4 i czy średnica to 155 mm a nie 165 mm?
teraz zmierzyłem. chciałem naprawdę, by ci wyszło 13.4, ale nie. jest jednak 13mm. xD
średnicy spręzyn nie zmierzę, bo akurat nie mam jak auta podnieść.
choć i tak myslę, że one teraz mają inną srednicę, gdy są założone i pod naporem.
w sensie, że ściśnięte. ;)
Ostatecznie zdecydowałem się na najtańsze sprężyny czyli MAXGEAR model 60-0474 zakupione na Alledrogo w cenie 162,44 zł za komplet z przesyłką
Mogę potwierdzić że grubość drutu to 13,4 mm a średnica 164...170 mm. Niestety sprężyny nie mają zabezpieczenia w postaci plastykowej otuliny na końcach więc trzeba jakąś koszulkę termokurczliwą będzie założyć bo oryginały maja takie zabezpieczenia.
Tak więc zacznę wymieniać po woli i w przyszłym tygodniu zapewne podzielę się wrażeniami...
43249
Tak więc jestem po wymianie sprężyn. Dolne nakładki plastykowe przełożyłem z starych sprężyn a dodatkowo nałożyłem na końcówkę sprężyn z góry i z dołu koszulkę termokurczliwą.
Operacja się więc udała, pacjentka przeżyła. Jakiś efektów większych nie ma a same auto podniosło się ale nie wiele bo z 7 mm więc terenówki z niej nie zrobiłem :lol:
Przy okazji zdjąłem przednie plastykowe osłony błotników/nadkola i wszystko zapryskałem woskiem. Ale ku mojemu zdziwieniu nie było tam śladów rdzy :lol:
43260
43264
Przed było tak:
43261
A po jest tak:
43262 43263
piniasty
13-10-2023, 14:01
Mogles sprawdzic od razu lozyska skretu na mcpersonach bo vzesto sie rozpadaja i powoduja pekniecie sprezyny
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
el_homer
13-10-2023, 18:28
no ja generalnie zacząłem grzebać przy sprężynach, właśnie z powodu jednego łożyska.
czasem opór stawiało, i ze zgrzytem i trzaskiem popuszczało ten opór, przy machaniu kierą.
o ile pamiętam, to jakieś niedrogie gówienka, obydwa wymieniłem od razu.
na fotce powyżej je widać, firmy nie pomnę.
aha!
nie wiem czy to ważne, ale przy odkręcaniu amorków obydwie nakrętki szlag trafiał, na gwincie. xD
musiałem jeździć dokupić.
Mogles sprawdzic od razu lozyska skretu na mcpersonach bo vzesto sie rozpadaja i powoduja pekniecie sprezyny
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
No to jest oczywista oczywistość...;-) Ja wymieniałem łożyska przy przebiegu 140 tyś km gdy wymieniałem amortyzatory profilaktycznie razem z poduszkami a obecnie auto ma prawie 200 tys km i oczywiście oba łożyska zostały otwarte a smar w nich wymieniony. Pracowały i pracują idealnie i nic im nie dolegało :cool:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.