PDA

Zobacz pełną wersję : Olej skrzyni biegow



Durosts
03-04-2019, 22:13
Cześć, do fiata Bravo rocznik 2008 z silnikiem 1.6 multijet 120km + DPF jaki potrzebny jest olej do skrzyni manualnej 6 biegowej?

markshall
06-04-2019, 21:55
35453

Olej (http://bfy.tw/N6Ts)

croolick
15-04-2019, 14:09
z jakiej stronki masz te informacje ?

moris10
15-04-2019, 20:58
Przecież to jest skan instrukcji obsługi do auta.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
15-04-2019, 22:18
Tutela Car Technyx to wielosezonowy olej na bazie syntetycznej do przekładni mechanicznych w samochodach do stosowania w układach przekładnia - dyferencjał, również w przekładniach wyposażonych w przekładnię hipoidalną i dyferencjał centralny (PTU).Uwaga-jest kompatybilny z uszczelnieniami skrzyń
/- Tutela Car Matryx to w pełni syntetyczny olej do przekładni mechanicznych, gdzie zaleca się stosowanie olejów o właściwościach E.P (Extreme pressure) maksymalne ciśnienie - nie ma wzmianki i kompatybilności .

Kiedyś miałem skrzynię M20 i chciałem zastosować Tutellę ,jako ,że była tańsza od Fuchsa (który jest chwalony,ale u mnie się całkowicie nie sprawdził ) i wtedy z jakiejś firmy olejowej dostałem info ,że należy stosować olej o odpowiednim GL ,nie na górkę ,ponieważ materiał jakim np są pokryte elementy synchronizatorów może reagować negatywnie z danym olejem .

MATRYX

35607

TECHNYX

35608

vitos
16-04-2019, 14:17
...Kiedyś miałem skrzynię M20 i chciałem zastosować Tutellę ,jako ,że była tańsza od Fuchsa (który jest chwalony,ale u mnie się całkowicie nie sprawdził ) i wtedy z jakiejś firmy olejowej dostałem info ,że należy stosować olej o odpowiednim GL ,nie na górkę ,ponieważ materiał jakim np są pokryte elementy synchronizatorów może reagować negatywnie z danym olejem.Dokładnie jak napisał Raktezjusz. W nowoczesnych olejach do skrzyń np. manualnych występują dwie główne klasy oleju API GL. Jedna to GL4, a druga to GL5. Oleje z tych klas nie są kompatybilne i nie można ich stosować zamiennie. To znaczy, że klasa API GL5 to nie jest ulepszona klasa API GL4. To jest zupełnie inny olej. Taki przykład. U siebie w Bravo mam oplowską skrzynię F40 (to skrzynia ze wstecznym w lewo do góry zaraz obok jedynki). W tej skrzyni oprócz części stalowych są elementy wykonane ze stopów miedzi, czyli z metali miękkich i dlatego nie wolno używać w niej oleju API GL5, tylko API GL4 lub API GL4+, ponieważ na oleju GL5 te właśnie elementy z metali kolorowych szybciej się zużyją.