Zobacz pełną wersję : Licznik-Zegary Fiat Stilo.
Witam wszystkich. Niestety i mnie dopadł problem martwych zegarów we Fiacie Stilo. Mianowicie przestało pokazywać wskazania temperatury. Po głębszej lekturze forum fiatklubpolska.pl oraz klubfiatstilo.pl postawiłem na awarie kondensatora. Wymiana przebiegła bez problemów w kilkanaście minut, ale schody zaczęły się przy montażu zegarów a dokładnie wskazówek na silniczki krokowe które niestety musiałem zdjąć aby dobrać się do płyty głównej licznika. Za nic w świecie nie mogę tego odpowiednio skalibrować. Jedynie zegar od wskazań poziomu paliwa działa prawidłowo. Próbowałem robić to na różne sposoby, wkładałem wskazówki razem z ośką silniczka, później najpierw ośkę a następnie wskazówkę ale niestety cały czas lipa. Jedynie wskaźnik obrotów próbował ożyć jak tylko odrobinę wcisnąłem go do silniczka ale ma wtedy tendencje do samo przestawiania.
Tak że ostatecznie się poddałem i zakupiłem nowe-używane zegary. Miałem problem z dopasowaniem odpowiednich bo w pierwszych dwóch sztukach pokazywało błąd trójkąta z wykrzyknikiem i na wyświetlaczu wyskakiwał błąd Brke.Lamp Fail . Dopiero trzeci licznik pod pasował . Trochę mnie to zdziwiło bo nie wiem od jakiej to jest wersji z białymi tarczami, ale wszystko działa doskonale. Jedyny mankament to jest to że ma przejechane o 110 tyś. więcej od mojego.
Po opisie mojego problemu mam kilka pytań:
1. Jaki potrzebuje kabelek i program do niego aby zrobić korektę tego licznika do wskazań komputera ( jeśli to możliwe to proszę o link do konkretnego kabla bo jak zacznę szukać po nazwie to zaraz będę miał kolejne pytania :). Ja niestety dysponuje tylko kablem KKL od Viaken taki niebieski z przełącznikiem na wtyku i programem FES w wersji FREE.Chyba że znajdzie się jakaś dobra dusza z okolic Wałbrzycha do której mógł bym podjechać na taką korektę.
2. Jeśli ktoś przerabiał temat rozbieranie licznika i wie jak sobie poradzić z montażem i ustawieniem wskazówek to byłbym wdzięczny za pomoc. Wtedy mój oryginalny licznik mógł by wrócić na miejsce i nie było by problemu korekty licznika ( pod warunkiem ze kindensator pomógł ale jest to prawdopodobne bo przy próbie ustawienia wskazówek zauważyłem że wskaźnik temperatury trochę odżył a wcześniej to była roślinka).
No niestety, nie wszystko działa jak należy. Na początku na to nie zwróciłem uwagi ale zniknęło mi wskazanie temperatury zewnętrznej. Poczytałem trochę po forach i ludzie piszą że białe zegary powinny pasować do wersji poliftowej i temperaturę także powinno pokazywać ale u mnie niestety tak nie jest.
Witam ponownie.Piszę pod tematem ponieważ nie mam możliwości edytowania. No niestety po dwóch dniach użytkowania stwierdziłem że obecny zegar który kupiłem nie nadaje się do mnie z kilku powodów. Brak temperatury, okrojone menu komputera, brak podświetlenia kierownicy, mrugający przebieg ( podobno właśnie od tego że nie pasuje elektronika). Teraz pytanie do znawców lub osób które wymieniały. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. Czy wszystkie parametry mają się zgadzać z naklejki na moim liczniku ?
35338
gienkollo
01-04-2019, 08:57
Są różne białe zegary. Te z polifta właściwie są bardziej srebrne niż białe, i nie pasują do przed liftowego Stilo, właściwie to pasują ale właśnie z problemami.
Te białe z abartha pasują do wszystkiego jak leci.
Jeszcze pytanie, robiłeś osiowanie proxy po wymianie zegarów w MES?
Bo ten migajacy przebieg to może być to.
Jeszcze pytanie, robiłeś osiowanie proxy po wymianie zegarów w MES?
Niestety tego nie robiłem bo nie mam dostępu do kabla, posiadam tylko przewód KKL taki niebieski. Wczoraj byłem u magika na korekci przebiegu i powiedział mi że migający przebieg najprawdopodobniej jest podyktowany niedopasowaniem złączy.
Co do samego licznika to tak jak napisałeś mój jest taki bardziej srebrny.
Z tego co piszesz zrozumiałem że jak by się trafiły od Abartha to można śmiało brać i będzie wszystko hulać ?
35339
gienkollo
01-04-2019, 09:37
Upewniłem się co do różnic, zegary poliftowe nie wyświetlają info o temperaturze zewnętrznej, co zapewne będzie skutkowało brakiem ostrzeżenia o lodzie również.
Migajacy przebieg to kwestia osiowania 100%
Jest jeszcze kilka różnic, brak kontrolki świec żarowych oraz Brak wskazań poziomu oleju(dla jtd)
Zegary z Abartha pasują p&p
To rozumie że jak trafi się Abarth to można śmiało brać i będzie wszystko O.K Pytam bo w okolicy takich nie mają a szkoda by było kupować z neta jak by się miało okazać że nadal będzie konflikt.
gienkollo
01-04-2019, 09:51
Tak raportu ja ci co zmieniali z czarnych na abarthowskie.
Nawet jtd jeżdżą z nimi.
Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
Dziwne,może po osiowaniu będą wskazania temp i kontrolka świec.
gienkollo
02-04-2019, 07:47
Źle to sformułowałem, miałem na myśli brak kontrolki świec i poziomu oleju w zegarach z abartha.
A można zrozumieć by to tak że chodzi o te poliftowe.
Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
Wczoraj dorwałem zegary identyczne jak moje stare tzn. wszystkie numery się zgadzają i dalej lipa. Niby wszystko jest o.k ale teraz wali błędem Position Sensor Failure. Ja oczywiście u siebie nie mam czujników parkowania. Normalnie tragedia z tym licznikiem. Już bardziej dopasowanego raczej nie znajdę :). Orientuje się ktoś czy jest możliwe wyłączenie tego.
Oczywiście przebieg kilometrów dalej mruga, obecne maja najechane o 44 tyś. mniej.
Od paru osób słyszałem że komputer benzynowy nie trzyma przebiegu i nie można tego sprawdzić. Dla mnie to trochę dziwne bo u mnie w FES cały czas widać oryginalny przebieg.
gienkollo
02-04-2019, 08:50
Wszystko się rozbija o osiowanie, komunikat masz ponieważ zegary myślą że masz czujniki które fizycznie się nie zgłaszają. Stąd błąd.
Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
A to osiowanie to trudny zabieg. Pytam bo sam i tak tego nie zrobie bo nie mam czym ale jak do kogoś z tym pójdę to nie chcę żeby mi kit wciskał ile to jest roboty :)
Co do zasady osiowanie proxy NIE jest trudne, zwyczajnie uruchamiasz opcje w FESie/MESie. Generalnie nalezy miec na uwadze ze osiowanie zeruje pewne ustawienia np migajace kierunkowskazy podczas zamykania auta z pilota. Oczywiscie mozna je ponownie wlaczyc po osiowaniu przy czym powinienes miec karte kodowa a wszczegolnosci e-code.
Wymiane licznika przerabialem rowniez u siebie, wiec kilka uwag - jesli masz klekota, kup licznik od klekota. Wsadzanie licznika z benzyniaka mija sie z celem gdyz nie bedziesz mial np. kontrolki swiec zarowych etc. Dodatkowo nowy licznik musi miec mniejszy przebieg od aktualnego, FES/MES umozliwia korekte przebiegu licznika wylacznie w gore. Migajacy przebieg w liczniku oznacza ze zapisany w nim przebieg jest rozny niz rzeczywisty w body i nalezy go zrownac FESem/MESem. Do wyrownania przebiegu nie musisz osiowac proxy.
W moim klekocie wymienilem licznik od anglika, nie wymienialem tarcz predkosciomierza wiec mam go wyskalowany w milach/h i km/h. Osiowanie w moim przypadku bylo niezbedne gdzyz licznik nieprawidlowo 'pokazywal' wlaczone kierunkowskazy.
Co do zasady osiowanie proxy ma na celu wykrycie i uaktywnienie dodanego wyposazenia auta jak np tempomat tak by body prawidlowo je obslugiwalo. W razie czego zapraszam do pytan.
Licznik który kupiłem pochodzi również od benzynki z tym że od multiwagona. Wszystkie numery się zgadzają przebieg również jest niższy. Tak że wszystkie warunki spełniam. Napisałeś że osiowanie wykrywa nowy sprzęt i go uaktywnia, a czy działa to w drugą stronę. W moim przypadku szuka czujników parkowania których fizycznie nie mam w aucie. Czy osiowanie to wyłączy i nie będzie błędu.
Ile taka usługa może kosztować tak żeby nikt mnie nie naciągną.
Tak, osiowanie powinno zdezaktowowac czujniki parkowania jesli ich nie wykryje.
Co do ceny - mozesz to zrobic sam, soft jest do sciagniecia w downloads wystaczy dokupienie kabla diagnostycznego. Jak nie czujesz sie pewnie z tym zadaniem, poszukaj jakiegos forumowicza z okolic ktory powinien pomoc za dobre piwo lub zapraszam do mnie do Warszawy. Ciezko mi wycenic koszt takiej uslugi ale ja nie dalbym wiecj niz 100 PLN.
gienkollo
02-04-2019, 12:27
Dokładnie jak koledzy piszą powyżej, kabel to okolice tej kwoty, a nie raz się jeszcze może przydać do zdiagnozowania tego czy owego. Więc niegłupim pomysłem jest jego nabycie.
Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
Koledzy w takim razie podajcie mi namiary na konkretny kabel jaki mam kupić i podejrzewam ze jakaś przejściówka też musi być. Najlepiej jakiś link bo z tego co widziałem to tych ELM jest wiele i każdy twierdzi że jego jest lepszy.
Takie coś mi wystarczy:https://allegro.pl/oferta/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5946769979?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_na rzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy&gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV-VYeE6nquj2dIUll6oHaNBbipTAt0hurBjOrCfw_B8VESjCeA3I _IaAjrqEALw_wcB
No i czy do osiowania proxy musi być pełna wersja programu czy wystarczy darmowa?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.