PDA

Zobacz pełną wersję : Zacinająca się klamka zewnętrzna (kierowcy)



bosik4
21-03-2019, 22:05
Fiat Croma 1.9 150KM 2006r.

Aby otworzyć drzwi kierowcy muszę poszarpać solidnie klamką 3-5 razy i dopiero udaje się otworzyć drzwi.
Czy takie objawy mogą wskazywać na samą klamkę, czy może jakieś mechanizmy wewnątrz.
Czy ma ktoś może jakieś zalecenia jak dostać się do tej klamki - rozumiem że pewnie trzeba całe drzwi rozebrać razem z tą blachą wewnątrz drzwi (wygłuszeniem) ?
Może jakaś instrukcja ? Znalazłem niestety tylko instrukcję do wymiany klamki wewnętrznej.

nowszy_00
21-03-2019, 22:16
A nie masz poprawy kiedy drugą ręką przyciskasz drzwi do karoserii? U mnie jest podobnie z tylnymi drzwiami, kupiłem klamkę na alle i w przyszłym tygodniu wymieniam, dam znać.

marajan
21-03-2019, 22:21
W bravo co prawda śle może konstrukcyjnie jest podobnie, rozciąga się linka która łączy zamek z klamka. Ja podłożyłem pod baryłkę linki kawałek naciętej gumy i działa już ponad rok!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

manic
22-03-2019, 00:49
Dwie możliwości. 1. Wygieła się aluminiowa ośka w tzw. języku klamki - trzeba wymienić tą ośke na kawałek np gwoździa który będzie pełnił rolę ośki. 2. wytarł się plastik który też język naciska i dźwignią linki jest zbyt słaba j trzeba podkleic np. kawałkiem innego plastiku - ja użyłem kawałka trytytki. Obstawiam nr. 1.

Poszukaj na forum są opisy jak to naprawić. Prosta sprawa.

bosik4
25-03-2019, 22:04
Klamka naprawiona - faktycznie wytarła się ta końcówka, która popycha mechanizm, wkręciłem w nią wkręta i lekko go podszlifowałem żeby był pod kątem i teraz drzwi otwierają się jak nowe :)
Żeby dostać się do klamki zewnętrznej należy:
- zdjąć trójkątny plastik na górze (na zatrzaski)
- zdjąć plastik z przyciskami
- zdjąć podłokietnik (na zatrzaski)
- odkręcić 3 śruby (pod klamką wewnętrzną i w podłokietniku)
- opuścić szybę na 1/3 wysokości
- zdjąć bolce w boczku po kolei (podważając boczek - ja robiłem śrubokrętem przez szmatkę wszystko)
- odczepić linkę z klamki i kabelki dwa
- następnie trzeba otworzyć dwa okienka rewizyjne i ustawić szybę regulując góra-dół, żeby było widać niebieskie zaczepy
- zwolnić szybę z zaczepów i podnieść ją do góry
- przykleiłem ją mocną taśmą na górze
- okręcamy śruby metalowej osłony i podnosimy ją lekko do góry i do siebie i powinna zejść
- zdejmujemy kostkę po lewej i tak wiszącą blachę odkładamy na bok o drzwi
- teraz można brać się za klamkę zdejmując obudowę klamki (dwa zatrzaski)
- teraz wyginamy lekko zabezpieczenie tej metalowej blaszki w postaci haka i pociągamy go w dół
- klamka i mechanizm powinny być już nasze

tumek
24-07-2019, 01:16
Witam

Na najpopularniejszym portalu aukcyjnym można kupić nowe klamki już za ok. 80 zł. Czy ktoś ma doświadczenia z tymi klamkami? Jak z ich wytrzymałością i wykonaniem?

nowszy_00
24-07-2019, 17:25
TRAGEDIA jednym słowem, kup uzywke lub reanimuj starą.

Damn
25-07-2019, 10:00
Czemu? Ja mam nowy zamiennik za 70 zł z serwisu aukcyjnego, działa od roku. Jedyne co, to jakiś plastik trzeba przenieść z oryginału, nie pamiętam dokładnie jak to szło, ale chyba gdzieś to już tu na forum opisywałem. W zamienniku klamka wypinała się przy zaczepie (efekt jakby była ułamana jak oryginał), ale bezproblemowo można przenieść zaczep z oryginału i wszystko działa jak oryginał. Także ja osobiście polecam.

damazy61
13-06-2020, 19:39
Cześć. U mnie też klamka łapie wysoko.Wymontowałem klamkę i zauważyłem ze z jednej strony brak osi a z drugiej jest jakiś wkręt. Co sugeruje że ktoś wcześniej chyba tam już coś rzeźbił? Ta słynna wyginająca się ośka to właśnie to?384213842238423

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka