Zobacz pełną wersję : Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo
500setkaL
16-03-2019, 20:05
Witam...sprawdzaliście w swoim tipo sedan ...bo takiego mam...geometrię i zbieżność...W moim tipku wyszło pochylenie koła lewego wkraczające poza tolerancję dość sporo oraz zbieżność w tylnym lewym kole...Sprawdziłem dlatego że auto myszkowało po drodze...i wydawało by sie jakby znacznie mocniej sie przechylało podczas jazdy po łuku i zakrętach w prawo....
A wy sprawdzaliście swoje auto?
Obecnie przekazałem sprawę swojemu dealerowi ...który chyba wysłał tą informację do Fiata.
Najgorsze jest to że to moje drugie auto zakupione w Fiacie i z pierszym mam podobną przygodę...w przyszłym tygodniu będę go kontrolował pod względem geometrii i zbieżności...po tym jak dealer go naprawiał...oby było z nim ok...bo ta marka wychodzi mi bokiem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tipo ma dopiero 2500km
jaroslawrak
16-03-2019, 23:37
A w prawym tylnym kole jest dobra zbieżność?
VanillaSky
17-03-2019, 13:28
Myślę, że to może być kara za nadużywanie wielokropków.
500setkaL
17-03-2019, 17:29
Fajnie było jakby była to kara wielokropki. :)
Ale nie jest przyjemnie jak przechodzisz prawie to samo z 2 nowym autem zakupionym od Fiata...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak zbieżność w po prawej stronie w granicach tolerancji wskazanych przez producenta Fiata
brylancik13
17-03-2019, 17:59
Ja mialem tez problem z kątem jednego koła ale po wpadnięciu w dużą dziurę, ustawiłem i jest OK. Auto dobrze jezdzilo ale przy pierwszym przegladzie ASO zwrocilo mi na to uwgę.
tedybear
18-03-2019, 00:30
Ja z niczym nie narzekam choć też wpadłem w taką dziurę że kość ogonowa prawie, że zbita, ale na szczęście i felgi całe i reszta także
jaroslawrak
18-03-2019, 01:50
Tak zbieżność w po prawej stronie w granicach tolerancji wskazanych przez producenta Fiata
Witaj trollu :food:
500setkaL
18-03-2019, 09:03
Ale ja nie wpadłem w dziurę...i nie jest to wynikiem mojego stylu jazdy...bo spokojnie jeżdże. Z fiatem 500L tez takie przeboje przechodze...w tym tygodniu sprawdzę geometrię 500L po wymianie wahacza sanek drążka...serwis zrobił geometrie, ale nie było mnie przy tym i im wyszło ok, jednakże ledwo sie mieszczą w tolerancji a tak nie powinno być...dlatego obecnie chcę aby auto przejechało chociaż 500-600 kilometrow przed moim sprawdzeniem. Bo to nie może być tak , że auto ma dobrą geometrie tylko podczas kiedy go się nie używa. Wg mnie geometria w aucie powinna być prawie w normie a nie w końcowym zakresie toleracji wskazanej przez producenta.
bahamut24
18-03-2019, 09:10
Wrzuć wydruk z badania.
krowka1978
18-03-2019, 10:54
Jest jeszcze podstawowe pytanie. Czy geometria jest sprawdzana i ustawiana w poprawny sposób? Są auta, które muszą być w tym momencie obciążone, do tego jeszcze pół zbiornika paliwa. Wiem, że 500X musi być obciążone z przodu i z tyłu + bagażnik - niestety wiem, bo mi kiedyś w ASO poprawną zbieżność z przodu i z tyłu przestawili, bo na pusto wyniki się nie zgadzały - szybko na poprawkę wracałem, bo ściągało w prawo. Niestety nie wiem jak to wygląda w Tipo.
Kichu1985
18-03-2019, 17:17
Dzisiaj robiłem badanie techniczne po 3 latach od zakupu (przebieg 51500 km). Wszystko cacy ale opona przednia prawa od wewnątrz zjechana. Nie było nigdy nic wymieniane w zawieszeniu itp ( prócz łączników stabilizatora ale to nie ma wpływu). Chyba będę musiał umówić się na sprawdzenie zbieżności - myślałem aby to zrobić przy serwisie na 60000 km ale to jednak troszkę odległy termin.
500setkaL
19-03-2019, 08:41
Gdyby nie zakup 500L rok wczesniej i te same problemy nie wpadłym aby geometrię i zbieżność robić w nowym aucie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak dodaje się zdjecia....do wiadomości? Bo chciałem foto z pomiarów wkleić
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oto moje wyniki z badania geometrii i zbieżności.
500setkaL
19-03-2019, 19:15
I co jak wam sie podobają wyniki z pomiaru geometrii i zbieżności w moim tipo?
Za dużo na czerwono w końcowym pomiarze...
krowka1978
20-03-2019, 08:36
Podczas pomiaru ktoś siedział w aucie?
500setkaL
20-03-2019, 18:15
Nikt nie siedział w samochodzie...gołym okiem widać że to kolo od kierowcy z przodu jest bardziej pochylone
500setkaL
24-03-2019, 11:19
Nie nikt nie siedział w aucie...auto wydaje sie jakby lekko przechylone, ale jak to często w serwisach fiata nikt nic nie widzi...
Zostałem zaproszony do serwisu fiata na oględziny....:)) pytanie co chcą oglądać...bo według mnie powinni zrobić swoje pomiary geometrii i zbieżności aby zweryfikować pomiar wykonany przeze mnie na stacji diagnostycznej
500setkaL
30-03-2019, 14:59
Byłem u dealera....potwierdzili ze im wychodzą zbliżone wyniki z pomiarów geometrii...będą kontaktować sie z fiatem...aby uzyskać pewnie co mają zrobić
Przemek90
31-03-2019, 19:43
Może masz założoną wadliwą belkę z tyłu ?
500setkaL
16-04-2019, 17:22
Po tym jak zostałem poinformowany u dealera w Krakowie, że wyniki pomiarów geometrii wychodzą im podobnie zostałem zaproszony wizytę w terminie późniejszym jak się skontaktują z Fiatem....i byłem u nich zostawiłem auto które miało być do odebrania w tym samym dniu popołudniu...nie było...na drugi dzień do późnych godzin wieczornych coś z nim robili... odebrałem z samego rana na trzeci dzień...auto prowadzi sie tak samo jak się prowadziło czyli do d...y...
Otrzymałem ich wydruk z geometrii i pismo...iż moje zgłoszenie jest bezzasadne. Ciekawe co robili przez dwa dni i po co mnie zapraszali po tym jak sprawdzili wcześniej geometrie. Wg nich z autem jest wszystko ok...wg mnie jest problem z geometrią i zawieszeniem, bo auto jakby nie było tak samo dociśnięte na każdym kole. Widać gołym okiem że jest przechylone na lewą stronę. Nigdy więcej Fiata. POLECAM WSZYSTKIM SPRAWDZAJCIE GEOMETRIĘ W SWOICH FIATACH...BO TO NIE TYLKO BĘDZIE MÓJ EGZEMPLARZ. DOT. TIPO I 500L
Zgłoszenie jest bezzasadne bo? Chyba jakoś to uzasadnili.
Poza tym niewłaściwa geometria i pochylenie nadwozia w którąś stronę może mieć różne przyczyny.
Przemek90
17-04-2019, 09:18
Albo z lawety spadł ? Pierdolnął o asfalt, naprawili i teraz problemy.
bahamut24
17-04-2019, 10:11
Po tym jak zostałem poinformowany u dealera w Krakowie, że wyniki pomiarów geometrii wychodzą im podobnie zostałem zaproszony wizytę w terminie późniejszym jak się skontaktują z Fiatem....i byłem u nich zostawiłem auto które miało być do odebrania w tym samym dniu popołudniu...nie było...na drugi dzień do późnych godzin wieczornych coś z nim robili... odebrałem z samego rana na trzeci dzień...auto prowadzi sie tak samo jak się prowadziło czyli do d...y...
Otrzymałem ich wydruk z geometrii i pismo...iż moje zgłoszenie jest bezzasadne. Ciekawe co robili przez dwa dni i po co mnie zapraszali po tym jak sprawdzili wcześniej geometrie. Wg nich z autem jest wszystko ok...wg mnie jest problem z geometrią i zawieszeniem, bo auto jakby nie było tak samo dociśnięte na każdym kole. Widać gołym okiem że jest przechylone na lewą stronę. Nigdy więcej Fiata. POLECAM WSZYSTKIM SPRAWDZAJCIE GEOMETRIĘ W SWOICH FIATACH...BO TO NIE TYLKO BĘDZIE MÓJ EGZEMPLARZ. DOT. TIPO I 500L
Zamiast ciaćkać sie z aso napisz do fca, opisz problem, dodaj skany wynikow pomiarow i czekaj na telefon.
POLECAM WSZYSTKIM SPRAWDZAJCIE GEOMETRIĘ W SWOICH FIATACH...BO TO NIE TYLKO BĘDZIE MÓJ EGZEMPLARZ.
Tak jako ciekawostkę podam, że u mnie po wyjechaniu z salonu i kilkunastu kilometrach zauważyłem że koło kierownicy jest minimalnie skręcone podczas jazdy na wprost. Najpierw myślałem, że to oleję ale jednak mnie to irytowało i bałem się że może to coś z kołami jest nie tak...? Na szczęście sprawdzili mi zbieżność*bez problemu i wszystko było ok, a po prostu kierownica była minimalnie krzywo zamontowana tak jak podejrzewałem. Poprawili, już wszystko gra.
Tak więc parafrazując staropolskie przysłowie "je**ć prawidłowy montaż na 95%"
Zamiast ciaćkać sie z aso napisz do fca, opisz problem, dodaj skany wynikow pomiarow i czekaj na telefon.
z tym FCA to nie jest tak do konca. Mi ASO nie chce uznać faktu samoczynnego otwierania się EGRa (błąd do 80%) , zgłosiłem do FCA, które...... zgłosiło do ASO że mają się ponownie przyjrzeć moim zgłoszeniom, a oni zgadnij co? Nie uznali mojego zgłoszenia. Napisałem też do Fiata Polska gdzie się dowiedziałem, że ASO jest kompetentne i wszystko wie i jak oni mówią że jest ok to jest ok. Koniec końców wezwali "niezależnego" experta który na podstawie braku check engine na desce stwierdził że auto miód-malina. Nie chcę zbędnie zniechęcać kolegi, ostrzegam tylko że nawet mając dowód i odtwarzalny błąd może się okazać że to nadal nic kompletnie nie da.
krowka1978
18-04-2019, 11:07
z tym FCA to nie jest tak do konca.
Dokładnie, wszyscy myślą, że to rozwiązanie wszystkiego, a rzeczywistość jest jednak inna. Telefon/mail będzie, ale co z tego?
500setkaL
30-07-2019, 23:05
Dawno mnie tutaj nie było.Okazuje się że w tipo sedan belka tylna jest przesunięta w prawą stronę srednio w co drugim samochodzie o jakies 7mm w stosunku do środka samochodu a stwierdziłem to z ogłedzin samochodów stojacych u dealera i na parkingach...i tak koło tylne lewe chowa sie za błotnik patrząc od tyły na samochód wzdłóż lini boku samochodu, natomiast koło tylne prawe wychodzi poza o okolo 15 mm. Stąd też może być problem geometrii oraz źle pracujacego zawieszenia w kołach po lewej stronie pojazdu. Moje auto ewidentnie jest przechylone na lewa strone, ale w serwisie mówią że to złudzenie optyczne, tylko dlaczego wszyscy to widza a oni nie. Tylko ze to powoduje ze auto mocno siada na tylnym lewym zawieszeniu podczas skrętu w prawo oraz na przednim prawym przy skrecie w lewa strone. Jedno trzeba przyznać że jest bardzo ekonomiczne bo 100km przejeżdżam na 7litrach lpg i jakies 0,5l benzyny.
kastomat
31-07-2019, 07:52
U którego Krakowskiego dealera kupowałeś/serwisowałeś auta i przepychasz się z omówionym w wątku problemem?
Dawno mnie tutaj nie było.Okazuje się że w tipo sedan belka tylna jest przesunięta w prawą stronę srednio w co drugim samochodzie o jakies 7mm w stosunku do środka samochodu a stwierdziłem to z ogłedzin samochodów stojacych u dealera i na parkingach...i tak koło tylne lewe chowa sie za błotnik patrząc od tyły na samochód wzdłóż lini boku samochodu, natomiast koło tylne prawe wychodzi poza o okolo 15 mm. Stąd też może być problem geometrii oraz źle pracujacego zawieszenia w kołach po lewej stronie pojazdu. Moje auto ewidentnie jest przechylone na lewa strone, ale w serwisie mówią że to złudzenie optyczne, tylko dlaczego wszyscy to widza a oni nie. Tylko ze to powoduje ze auto mocno siada na tylnym lewym zawieszeniu podczas skrętu w prawo oraz na przednim prawym przy skrecie w lewa strone. Jedno trzeba przyznać że jest bardzo ekonomiczne bo 100km przejeżdżam na 7litrach lpg i jakies 0,5l benzyny.
500setkaL
31-07-2019, 20:47
Interauto...ale zamierzam już wyciągnąć działo...skoro normalnie sie nie da.
Krzysiek2610
12-08-2019, 13:25
Witam, Panowie prośba...tipo 1.4 95 Km gaz dokladsny u dealera...przebieg 2500 km problem był ze zbieznością tyłu (załączony wykres) https://zapodaj.net/31e02d87ba30d.jpg.html
prawy tył poza tolerancją...kierwonica przekoszona w lewo podczas jazdy na wprost...po 3 tyg w serwisie teoretycznie ustawiona belka (wykresy załączone) z ASO https://zapodaj.net/d9ab0a0afd94c.jpg.html oraz moj prywatny pomiar po ASO https://zapodaj.net/fda0da2c4b61e.jpg.html ale kierownica dalej skoszona i nic nie mogą zrobić twierdzą, że ok....o co chodzi?
bahamut24
13-08-2019, 09:06
Sciągnij kierownice i ustaw prosto 😁
Sciągnij kierownice i ustaw prosto
Też tak można ale to raczej działka serwisu albo diagnosty jest.
Co to za fachowiec diagnosta jak po ustawieniu zbieżności pozostawia przekoszoną kierownicę. To o jego wiedzy i umiejętnościach zbyt dobrze nie świadczy....
W Interauto w Krk naprawialem auto z AC, która siedziba to nieważne. Wszystkie oddziały maja wspólna blacharnie, w której byłem osobiście po tym jak naprawa z 4tyg przedłużył się w 7 tydzień. Ogólnie dramat, mógłbym napisać książkę o tym. Jakbym się nie interesował to auta bym nie miał pewnie z 3 miesiące. Do lakierowania miałem przedni zderzak jeśli chodzi o blacharke, a odcień i tak zły dobrali. Całe szczęście że nic więcej bo bym miał auto laciate a po reklamacja h z grubości lakieru rzędu pewnie z 300um. Pomijam kwestie ustawienia zbieżności, która poprawiłem w własnym zakresie. Ponadto nie dokrecili poduszki silnika, zamontowali halogeny w zderzaku źle o 180st a felge malowali sprejem w dniu odbioru auta. To co dałem radę i niskim kosztem poprawiłem sam. Zderzak idzie do reklamacji razem z felga po urlopie. Ogólnie nie polecam mieć z nimi do czynienia. Pozdrawiam
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
13-08-2019, 13:44
W Interauto w Krk naprawialem auto z AC, która siedziba to nieważne. Wszystkie oddziały maja wspólna blacharnie, w której byłem osobiście po tym jak naprawa z 4tyg przedłużył się w 7 tydzień. Ogólnie dramat, mógłbym napisać książkę o tym. Jakbym się nie interesował to auta bym nie miał pewnie z 3 miesiące. Do lakierowania miałem przedni zderzak jeśli chodzi o blacharke, a odcień i tak zły dobrali. Całe szczęście że nic więcej bo bym miał auto laciate a po reklamacja h z grubości lakieru rzędu pewnie z 300um. Pomijam kwestie ustawienia zbieżności, która poprawiłem w własnym zakresie. Ponadto nie dokrecili poduszki silnika, zamontowali halogeny w zderzaku źle o 180st a felge malowali sprejem w dniu odbioru auta. To co dałem radę i niskim kosztem poprawiłem sam. Zderzak idzie do reklamacji razem z felga po urlopie. Ogólnie nie polecam mieć z nimi do czynienia. Pozdrawiam
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
A co ta historia ma do zbieżności?
A co ta historia ma do zbieżności?To że również miałem problem z zbieżności tylnej belki, i nie był to problem powstały wskutek kolizji która miałem. Podejrzewam że większość tych modeli ma tylna belkę ustawiona tak jak im się przykrecilo w fabryce. U mnie problem wystąpił podczas naprawy z AC, a dodam że nie miałem żadnych symptomów czy też problemów rzutujacych na to że jest problem z geometria zawieszenia.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Krzysiek2610
14-08-2019, 07:35
Odpowiedzi typu "odkręć kierownice ustaw prosto" świadczą o autorze...problem jest dalej taki, że w Aso zbieżność ustawili jak po wydrukach widać a kierownica dalej skoszona...Aso twierdzi, że ok i już nie wiem do kogo z tym i jak uderzyć...
bahamut24
14-08-2019, 09:01
Odpowiedzi półinteligencji typu "odkręć kierownice ustaw prosto" świadczą o autorze...problem jest dalej taki, że w Aso zbieżność ustawili jak po wydrukach widać a kierownica dalej skoszona...Aso twierdzi, że ok i już nie wiem do kogo z tym i jak uderzyć...
Jak ustawili zbieżność dobrze i auta nie znosi a kierownica nie jest prosto to o czym to świadczy?
A o tym ze nie umieją ustawić. Kierownice ustawia się na wprost, blokuje się i wtedy się ustawia... , czy to takie trudne do ogarnięcia? Najlepiej pisac jak się nie wie...
bahamut24
14-08-2019, 10:34
A o tym ze nie umieją ustawić. Kierownice ustawia się na wprost, blokuje się i wtedy się ustawia... , czy to takie trudne do ogarnięcia? Najlepiej pisać jak się nie wie...
Napisałem że jeżeli dobrze ustawili. Na sąsiednim forum ktore fkp cenzuruje byl przypadek że pomimo dobrego ustawienia zbieznosci kierownica byla lekko w lewo, okazało się że od nowości była źle założona ale lepiej zwalic wine na aso bo przecież nić nie potrafią.
kartonik
14-08-2019, 11:02
Jak zostało stwierdzone przekoszenie kierownicy?
Pytam, bo u mnie lewa manetka przy kierownicy jest lekko uniesiona do góry względem prawej, co powoduje wrażenie nierównego ustawienia kierownicy.
JackTheNight
14-08-2019, 11:55
Aby wykonać prawidłowo zbieżność, to najpierw należy ustawić kierownicę na wprost, czyli wypoziomować ją, zablokować i dopiero ustawiać zbieżność kół.
Potem trzeba jeszcze komputerem ustawić pozycje zerową kierownicy (w tym zablokowanym położeniu) w sterowniku wspomagania kierownicy.
A ty kolego Qvadrat ogarnij trochę swoje emocje, ochłoń i dopiero wtedy zabierz się za pisanie.
Krzysiek2610
14-08-2019, 13:24
Kierownica przy ustawianiu zbieżności najpierw była ustawiona z poziomicą na wprost...następnie ustawili i po ustawieniu kiera dalej krzywo stoi..chciałbym żeby ktoś kto tu ogarnia temat ze zbieżnością zerknął na wykresy które strone wczesniej wstawiłem i coś może podpowiedział...:/
JackTheNight
14-08-2019, 15:07
dalej krzywo stoi
i przy takim położeniu kierownicy auto jedzie prosto czy lekko skręca ?
ogarnij trochę swoje emocje
Ok, choć będzie ciężko, bo jak tylko pomyśle co aso wyprawialo z moim autem to mam widoczne uprzedzenie...
Krzysiek2610
16-08-2019, 13:24
jedzie prosto, natomiast jak sobie kierownice ustawisz, zeby ramiona na wprost byly to jedzie w lewo
JackTheNight
16-08-2019, 14:15
No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
Krzysiek2610
16-08-2019, 19:23
No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...
JackTheNight
16-08-2019, 19:30
No nie będziemy się tutaj w przekupki bawić, no jakby ustawili prosto to byłaby prosto.
Czemu się nie da na wprost - nie rozumiem co w ogóle masz na myśli. No jak się nie da :) Oczywiście że się da.
A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy :) a tego na pewno nie robili na skp.
A może wyjąłeś kluczyk ze stacyjki i ci się zablokowała kierownica - no innego powodu nie znam, co by można było powiedzieć, że "się nie da".
Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...
Kwestia wkręcenia jednego drążka kierowniczego a wykręcenie drugiego o ten sam obrót. Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.
kartonik
17-08-2019, 12:43
@Krzysiek2610 wklej fotę tej przekrzywionej kierownicy.
krowka1978
24-08-2019, 22:25
Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.
Ciekawe co wtedy wskazywał czujnik skrętu? W ASO powinien podłączyć kompa i ustawić w pozycji 0, tak jak czujnik skrętu wskazuje i zablokować, mała szansa, że w fabryce źle skalibrowali. Dlaczego w pozycji 0 czujnika? No bo jest zależny od tego ESP, radar.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy a tego na pewno nie robili na skp.
Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.
JackTheNight
25-08-2019, 08:28
Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.
A czy ja twierdziłem że jest inaczej ? Napisałem że najpierw poziomuje się kierownicę przed ustawianiem zbieżności.
A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
znaczenia. Blokuje mechanicznie kierownicę w pozycji wypoziomowanej , robię zbieżność i kalibruje kąt kierownicy, albo kalibruje kąt i robię zbieżność - nie ma znaczenia, bo i tak kąt kierownicy się nie przestawi bo jest zablokowana mechanicznie.
krowka1978
25-08-2019, 22:38
A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
znaczenia.
Napisz po co ponownie kalibrować czujnik skrętu, czy to przed, czy po zbieżności? W fabryce tego źle nie zrobili, więc jeżeli nie był ruszamy czujnik, czy coś co na czujnik wpływa, to po co go kalibrować? Wystarczy ustawić kierę na 0 według czujnika skrętu i będzie ok, nie trzeba żadnych poziomic i kalibracji, wystarczy komp z MES/AlfaOBD, czy serwisowy Witech 2, Delphi itp., podłączenie do wspomagania i trafienie w 0st. i będzie git.
Limuzyna
30-08-2019, 10:17
Z ciekawości, przy jakiej ulicy to interauto , bo są bodajże 3 oddziały w Krakowie?
Odpowiedzi serwisantów brzmią dokładnie tak samo , jak tam gdzie kupiłam swoje autko, tzn. na al. Gen. Wladyslawa Andersa. Identyczne robienie z klienta idioty, przeciąganie terminów napraw. Czasami odnoszę wrażenie że przeglądy i serwisy , to tylko w praktyce, odbiór auta od klienta , odczekanie pewnego czasu i wystawienie sporej faktury .
Czy w końcu udało się te sprawę rozwiązać? Pytam bo sama też walczę, bo normalnie się z nimi , faktycznie, nie da.
piotr666
21-11-2023, 22:39
@500setkaL - czy udało się Tobie rozwiązać sprawę z krzywym tylnym zawieszeniem?
Wydaje mi się, że mam ten sam problem, tzn. Auto wyraźnie przechyla się na lewe tylne koło podczas zakrętu w prawo. Szczególnie wyczuwalne i widoczne po zatankowaniu do pełna, auto przysiada na lewym kole. W okolicach połowy baku widać, że się powoli podnosi zawieszenie z lewej strony i wyrównuje się przy 1/4 baku. Co najistotniejsze auto wraz z ubywaniem paliwa zachowuje się inaczej, ale cały czas beznadziejnie. Niby lepiej jak już jest blisko 1/4 baku ale nadal nie prowadzi się za dobrze, nie mówiąc już jak się ma pasażerów z tyłu. Jest to pewnie efekt, ze zbieżność była ustawiana na pełnym baku gdy auto było przechylone na lewo stad w każdym zakresie finalnie jest źle.
W końcu, to banalne zawieszenie wiec pierwsze co może wpływać na wysokość to sprężyny i gumy. Wymieniono na nowe zgodnie z VIN i dalej to samo.
Kolejny pomysł to krzywa belka, chociaż nie wiem jakie siły mógłby ja skrzywić. Pytanie do was:
1. Czy podczas ustawienia zbieżności Fiat Tipo Kombi powinien mieć pełny bak? Czy są jakieś specjalne procedury przygotowania auta? (Obciążenie itp)
2. Czy ktoś też ma po zatankowaniu do pełna pochylone auto na lewą stronę? U mnie widoczne gołym okiem z odległości 3-5 metrów patrząc na tył samochodu.
Z góry dzięki za porady i odpowiedź!
1. Czy podczas ustawienia zbieżności Fiat Tipo Kombi powinien mieć pełny bak? Czy są jakieś specjalne procedury przygotowania auta? (Obciążenie itp)
Są serwisy, które specjalizują się w ustawianiu geometrii, mają do tego profesjonalny sprzęt i ludzi, którzy żyją z takich problemów. Skoro ASO nie daje rasy, to poszukaj czegoś takiego w swojej okolicy.
Ja od wyjazdu z salonu mam wyraznie kierownice przekrecona w lewo. Ustawialem zbieżność juz dwa razy w przeciagu 6 lat i zawsze kierownica jest lekko skrecona... Generalnie mi to nie przeszkadza ale moze zainteresuje sie teamtem jakiś laserów i innych bajerow. Jak trzymam ja na wprost to wyraznie auto skreca w prawo...
Ja od wyjazdu z salonu mam wyraznie kierownice przekrecona w lewo.
Jeżeli geometria jest ok, a jedynym problemem jest przekręcona kierownica, to kumaty majster powinien rozwiązać problem w kilka minut i to bez jakiejś kosmicznej technologii.
piotr666
25-11-2023, 17:25
@Talarsw - jeżeli auto jedzie prosto, nie skręca samoczynnie i zawsze wraca do tej samej pozycji kierownica i jak i koła, to kwestia ustawienia poziomo „zero” samej kierownicy podczas ustawienia zbieżności.
@kjk - dzięki za sugestie, byłem już w innym miejscu aby sprawdzić zbieżność jednak zasugerowali najpierw naprawić zawieszenie z tylu, bo nie warto ustawiać zbieżność gdy zawieszenie z tylu jest nie tak. Pytałem o procedurę ustawienia zbieżności w przypadku tipo i nie ma tam żadnej filozofii według ich programu jak ilość w baku itp.
Ewidentne tył mojego auta jest nierówny względem podłoża i nikt nie może podać przyczyny. Nie byłoby problemu jeżeli auto dobrze by się prowadziło ale tak niestety nie jest. Zastanawiam się czy amortyzatory lub przeguby na tylnej belce skrętnej mogą wpływać na wysokość pojazdu? Sprężyny i gumy górna i dolna, tak już wspominałem wymienione i nadal auto po zatankowaniu przechyla się mocno na lewa stronę. Może ktoś walczył z podobnym problemem w swoim Tipo?
Coober88
06-12-2023, 18:33
Szanowni forumowicze, szczęśliwi właściciele Fiata. Mam jedno pytanie. Jak ustawić pionowe położenie koła w Fiacie Tipo?
krowka1978
06-12-2023, 18:40
Szanowni forumowicze, szczęśliwi właściciele Fiata. Mam jedno pytanie. Jak ustawić pionowe położenie koła w Fiacie Tipo?
Z jednej strony przyczepić do czegoś samochód, z drugiej wyciągarką zaczepioną w odpowiednie miejsce w kole i jazda aż pionowo będzie, tudzież buda wyprostowana :tongue - taki żarcik.
Innej możliwości poza wymianą zawieszenia, porządnej naprawy pokolizyjnej budy nie ma. Geometria w TIPO i wielu innych FIAT-ach jest nieustawialna, tylko zbieżność.
W unie robili kiedyś ‚fasolki’.
Tak robiłem u siebie (fasolki) w suzuki vitara, jak poprzednik w coś puknął i nie można było ustawić kąta pochylenia koła i auto ściągało podczas jazdy do środka jezdni....
- jest zabawa z tym...:roll:
Coober88
15-12-2023, 12:02
Samochód mam od nowości. Oczywiście nie wykluczam, że w skansenie PRL, czyli salonie Fiata w Warszawie, sprzedali mi walnięty samochód ale problem pojawił się po jakimś czasie, po wymianie sprzęgła, półoś była wyciągana.
Rozumiem, że byłeś swoim aucie na zbieżności i widziałeś na monitorze lub dostałeś wydruk z maszyny gdzie jest informacjo o braku geometrii? Jeśli nie to trzeba pojechać i zobaczyć w czym jest problem. Jeżeli w aucie wymieniane było sprzęgło to na sto procent odkręcali sworzeń z wahacza albo wyciągali go ze zwrotnicy. Ponadto całą kolumnę MC Persona z pewnością odginali raz w jedną raz w drugą stronę wiec może uszkodzili jego poduszkę. Są to raczej rzadkie sytuacje ale może się zdarzyć, dlatego jak zaznaczyłem na początku postu potrzebny jest wykaz ze sprawdzenia geometrii na podstawie, którego będzie można ocenić czy w aucie nie ma zbieżności czy geometria jest rozsypana z powodu uszkodzenia wahacza lub mocowania górnego amortyzatora.
Coober88
18-12-2023, 17:36
Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź. Użyłem przyrządu typu Camber, na prawym kole pokazuje 3 w pos. na lewym 0,5 w pos., opona prawa jest zjechana od środka,(lewa mniej) wewnętrzna część, dlaczego nie zakładałem złego ułożenia opony w poziomie, a pionie ale może grubo się myle. Nic, trzeba jechać na geometrię.
Przy tym ścięciu opon, nawet jak ustawisz prawidłowo geometrię, to i tak auto będzie się dziwnie prowadzić. Może ściągać auto na boki...
Sławek89
18-03-2024, 22:16
Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź. Użyłem przyrządu typu Camber, na prawym kole pokazuje 3 w pos. na lewym 0,5 w pos., opona prawa jest zjechana od środka,(lewa mniej) wewnętrzna część, dlaczego nie zakładałem złego ułożenia opony w poziomie, a pionie ale może grubo się myle. Nic, trzeba jechać na geometrię.
Udało się ustawić kąt pochylenia koła? Mam podobny problem - co prawda nie w tipo, ale konstrukcja zawieszenia podobna.
jacekviola
20-03-2024, 11:22
mnie tez cos wyszło podczas geometrii. Nic sie nie działo, auto jezdzi normalnie, z lawety nie spadło, mam je od nowości, jezdzę nim tylko ja i w nic nie przyjewaliłem.
ASO oglądało i jak to ASO - wg nich wszystko z belką jest ok. Ni ma śladów uderzenia, wykrzywienia itp
43646
Sławek89
28-04-2024, 17:56
Udało się ustawić kąt pochylenia koła? Mam podobny problem - co prawda nie w tipo, ale konstrukcja zawieszenia podobna.
Dla tych co maja problem z kątem pochylenia koła, to udało mi się ,,wyprostować" koło za pomocą wykonania fasolki. Nie jest to takie straszne jak wygląda. Za pomocą autocada lub trygonometrii da się mniej więcej wyliczyć jak wielką trzeba zrobić fasolkę (w hyundaiu I30 GD na 1 stopień pochylenia, trzeba było zrobić fasolkę na 1,1 mm). Warto też mieć poziomicę elektroniczną i mierzyć na bieżąco zmianę. Jak ma się dużego ,,minusa" to jest łatwiej, bo macpherson po złożeniu akurat dociąga w stronę ,,fasolki". Po 3-4 pomiarach złożyłem wszystko i pojechałem na geometrię. Wyszło idealnie -0,3, więc nie trzeba było już ruszać.
Teraz opony już nie ściera od wewnątrz.
Stary temat, ale powiem tak. Jeśli cokolwiek z przodu nie mieści się w tolerancji w pomiarach geometrii, to trzeba szukać i wymieniać po kolei części, bo nic poza zbieżnością nie da się ustawić w tym aucie. Najlepiej zacząć od amortyzatorów, jeśli kąt pochylenia koła jest zły, potem zwrotnica, ale oryginalna nie polecam zamienników. Na końcu wahacz jeśli nie ma luzów. Jeśli wahacz zamiennik to od razu dwa takie same na obie strony.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.