Zobacz pełną wersję : Skrzynia i odma 3.0 180 KM 2012
Matti_k7
16-03-2019, 13:18
Witam Panowie
Mam dwa pytania:
1. Jak sprawdzić olej poziom oleju w skrzyni biegów m40?
2. Czy da się wymienić filtr odmy bez spuszczania oleju?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Cytrynawyciskana
16-03-2019, 20:30
Olej w skrzyni jest na tzw przelew, lejesz aż zacznie wylatywać otworem przelewowy. Najlepiej spuścić Stary i nalać nowy jak nie był zmieniany dawno.
Filtr odmy zmienisz bez spuszczania oleju. Ja zmieniałem osobiście w swoim , musisz zaopatrzyć się w cęgi zegera które się ściaśniają do wyjęcie pierścienia który blokuje filtr. Ja wymieniłem od razu płyn chłodniczy bo trzeba było wyjąć zbiorniczek by się dostać do filtra.
Matti_k7
16-03-2019, 23:10
Dzięki za informację. Korek do oleju w skrzyni znalazłem ale jak zawsze w tym aucie to jest tak dokrecony że nie idzie go ruszyć. Nie wiem kto serwisowal to auto poprzedniemu właścicielu ale klucz dynanometryczny to nie wiedział do czego służy. Co nie chwycisz to się urywa. Masakra. Wracając do korka to muszę się przygotować do wymiany oleju w skrzyni. Muszę kupić nowy korek i zaopatrzyć się w ruski klucz.
Dobrze wiedzieć że da się filtr odmy wymienić bez spuszczania oleju bo dziś nowy zalałem. A o odmie mi się później przypomniało.
Ile wczodzi tam oleju? Słyszałem że trzeba więcej o 1l wlać aby było dobre smarowanie 5 i 6. Jest to prawda?
Cytrynawyciskana
17-03-2019, 15:49
Tak też tak zrobiłem wlałam więcej niż ma być . Z olejem w skrzyni to najlepiej udać się tam gdzie olej zmieniają bo szybciej to zrobią i mają tą strzykawe do spuszczania.
Pamiętaj by najlepiej kupić olej taki sam jak na pierwszy montaż oryginalny
Matti_k7
18-03-2019, 13:11
Tylko wiem że u mnie była już robiona skrzynia chyba dwa razy. Raz przez serwis a raz jakiś warsztat u poprzedniego właściciela. A wiadomo że te oleje selenia nie są za dobre jakościowo. To i tak chyba tylko próba ratunku skrzyni i przesunięcie w czasie remontu bo już zaczyna wyć na 6 gdy hamuje silnikiem a lewarek skacze
Matti_k7
23-03-2019, 20:54
Jestem po wymianie filtra odmy. Udało się ale lekko nie było. Oczywiście nie udało się bez strat. Jedna urwana śruba od stelaża pod zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Do tego auta strach podchodzić i co kolwiek robić masakra jakaś. Wy też tak macie?
Za tydzień jak będzie pogoda to wymiana oleju w skrzyni to będzie jazda[emoji2357]
Matti_k7
30-03-2019, 20:47
No i dziś była próba że skrzynia biegów. Korki zaspawane. Nie do ruszenia. Więc poskladałem wszystko i czekam aż skrzynia padnie. Wtedy będę się martwił dalej
DRIVER77
07-04-2019, 00:57
Jestem po wymianie filtra odmy. Udało się ale lekko nie było. Oczywiście nie udało się bez strat. Jedna urwana śruba od stelaża pod zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Do tego auta strach podchodzić i co kolwiek robić masakra jakaś. Wy też tak macie?
Za tydzień jak będzie pogoda to wymiana oleju w skrzyni to będzie jazda[emoji2357]
Norma. Mam starszego bo 2009 i trzymam tylko ze względu że silnik nie zawodzi 3.0. Reszta żyje swoim życiem (ale robie tyle ile moge i musze aby jeździć). Też kiedyś olej chciałem zmienić i zapomnij. Nakrętka zespawana z aluminium. Ogólnie to w tym aucie wszystko jest tak dopier... że szok. Wtryski wyjąć zapmnij (prędziej głowice wyrwiesz). Zawieszenie zrzucić bez palinka i młota nie podchodź. Dziś i wczoraj łozyska na mc personach zmieniałem. Prawa strona w miare szybko. Lewa tragedia (cięcie śruby mocowania amora do zwrotnicy, i wykuwanie śruby młotem udarowym (2 godz), sworzeń wahacza (rura 2m -3 osoby na rurze napier.. młotem i ani drgnie). Teraz wcale sie nie dziwie że u mechanika naprawa busa to koszt x3 w stosunku do osobówki (jest co dymać jak nic nie idzie) ;)
Kloit777
31-01-2022, 14:06
Dziękuje za zainteresowanie postem 😠
Już sobie poradziłem z problemem 🤬
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.