PDA

Zobacz pełną wersję : My2012, szybkie pytania początkującego :)



eskal
05-03-2019, 11:01
Hej,

Mam Punciaka z 2013 1.2 8v, od 2 miesięcy, przebieg malutki niecałe 30 tys. Sam jeżdżę nie najmłodszą toyotą i myślałem, że ona się psuje :).

Moja lepsza połówka jeździ nim do pracy, więc nie mam jak go obserwować :).

Po zakupie wymieniłem od razu rozrząd z pompą wody.

1.
Parę dni temu, moja ukochana stwierdziła, że coś puka przeskakuje z przodu - sprawdziłem przeskakuje (jak się jej dotknie) sprężyna, wg mnie poducha (mocowanie górne) amortyzatora jest do wymiany - pytanie do Was - jakiej firmy kupić - oryginał, zmieniać parami ? Dobrze myślę, że to to?

2.
podnosząc samochód zobaczyłem, że ta wersja nie ma drążka stabilizatora o.O, czy warto go dołożyć z łącznikami?

3.
Mam (tak mi się wydaje - sprawdzam, obserwuję, muszę się wybrać na kanał bo z góry wszystkiego nie widać) problem z ubytkiem płyny chłodniczego. Poprosiłem swojego syna o przy gazowanie samochodu jak zaglądałem sprawdzając czy to nie upg i słyszałem przy schodzeniu z obrotów takie syknięcie jak przy turbo w silniku doładowanym (blow off, syk powietrza) - może mnie naprowadzicie co to?

4.
pytanie - czy dużo daje zmiana z tyłu bębnów na tarcze - pytam osoby mające z tym doświadczenie.

5.
Przy okazji rozrządu wymieniłem pasek osprzętu - nie jest za mocno naciągnięty (nie jest to powodem tego co opiszę) - na zimnym silniku słychać metaliczny dźwięk (na ciepłym troszkę też) jakby ze sprężarki w tak obracania kół - jakie są typowe usterki kół pasowych, osprzętu, łożysk w tych Punciakach. Prośba o naprowadzenie :).

Proszę się nie denerwować na mnie początkującego fana marki :).

lajosz
06-03-2019, 18:35
1 . Zmieniałem już trzy razy i znowu poszły .... Oryginał dwa lata wytrzymał ... Wniosek - zależy jak i po jakich drogach się jeździ

2. Do spokojnej jazdy ... Ale do agresywnej to ta , ale 1.2 ...

3.

4. Do 1.2 bębny starczą ( tylko pytanie jakie ma tarcze z przodu , bo jak nie ma drążka to i tarcze mogą być zwykłe ? )

5. W punto to często alternator siada ( wyje , buczy potem pęka - i zgon )

krowka1978
06-03-2019, 18:59
5. W punto to często alternator siada ( wyje , buczy potem pęka - i zgon )
Pęka bo:
1. Nie ma osłony pod silnikiem.
2. W przypadku pierwszych GP odpływ wody z podszybia szedł na alternator.

Z powyższego, jeżeli jest osłona i zmieniony odpływ, to altek nie pęka.

eskal
06-03-2019, 22:18
ad.2 no tak, porzucam plan, choć części nie więcej jak 200 zł,

ad.4 ma jeszcze fabryczne, klocki dość wysokie. Co polecacie do Punciaka? Ja jestem fanem ATE, ale może coś lepszego jakość/cena jest dostępne.
Pytanie - jakie firmy tarcze, jakiej firmy klocki?

ad.5 osłona założona przy zmianie rozrządu :)... dopiero.
W takim razie do obsłuchania które łożysko poszło...


Panowie, jak w My2012 wymienić podświetlenie pokręteł nawiewu - co odkręcić?

lajosz
08-03-2019, 00:00
... ad.4 ma jeszcze fabryczne, ...
Chodziło mi czy zwykłe czy wentylowane ( skoro oszczędzili na drążku ... to pytam. )


... W takim razie do obsłuchania które łożysko poszło... ...
Alternator może być cały i mieć łożyska w bardzo dobrym stanie a hałas będzie . Po prostu będzie wirnik tarł o stojan i czasem słychać czasem nie. Ale u Ciebie może być co innego .


... wymienić podświetlenie pokręteł nawiewu ...
Tak jak innych , zaczynasz od wyjęcia radia i dalej - ale jest to gdzieś opisane z obrazkami poszukaj.

eskal
08-03-2019, 00:20
tarcze nie wentylowane :)

poszukam, mało tam miejsca jest pod radiem :/ i to mnie martwi jak mam to rozkręcać.

Zapytam, chociaż nie powinienem - czy przy wymianie poduszki zmieni się zbieżność ? :)

krowka1978
08-03-2019, 01:34
Zapytam, chociaż nie powinienem - czy przy wymianie poduszki zmieni się zbieżność ?
Zbieżność nie zmieni się po wymianie łożyska MacPhersona.

eskal
08-03-2019, 23:24
zrobione, niestety wydaje mi się, że kierownica nieco poszła w prawo. Jutro spróbuję podjechać na zbieżność, zobaczymy :).

lajosz
08-03-2019, 23:45
Ja uważam że trzeba . Na dolnych dwóch śrubach amortyzatora jest tyle luzu że może się przestawić .

krowka1978
09-03-2019, 08:20
Ja uważam że trzeba . Na dolnych dwóch śrubach amortyzatora jest tyle luzu że może się przestawić .

U mnie nigdy się nie przestawiło, łącznie z wymianą amorów były wyciągane 2 razy ;-) Zbieżność mam ustawianą tylko w fabryce, podczas eksploatacji nigdy nie przestawiana, bo pomiary są poprawne.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


zrobione, niestety wydaje mi się, że kierownica nieco poszła w prawo.
Może tak się wydawać, bo przełączniki wycieruch i świateł nie są na jednym poziomie. Kąt kierownicy sprawdzisz w MES/AlfaOBD.

Za zbieżność odpowiadają drążki, sworznie, wahacz. Grzebanie z amorami może poskutkować zmianą kątów, ale nie zbieżności.

Ogólnie po wymianie zalecane jest sprawdzenie.

lajosz
09-03-2019, 16:11
U mnie nigdy się nie przestawiło.....
Grzebanie z amorami może poskutkować zmianą kątów, ale nie zbieżności......
......Ogólnie po wymianie zalecane jest sprawdzenie.

Udało Ci się .

Tak może zmienić się kąt i (przy złożeniu że na górnej poduszce i dolnym sworzniu nic się nie zmieniło ) z automatu zbieżność , ponieważ końcówka drążka kierowniczego leży pomiędzy dolnym i górnym mocowaniem ( nie zmieniło by się gdyby końcówka drążka kierowniczego była na wysokości dolnego sworznia wahacza )

eskal
12-03-2019, 20:43
Nie miałem czasu napisać wcześniej. Byłem na SKP w sobotę, zbieżność ok. Nie wiem czy kąty się zmieniły (w granicach normy), ale nie trzeba było ustawiać.