PDA

Zobacz pełną wersję : Jak rozebrac kierownice i przyciski?



tdq
27-02-2019, 23:22
Jak dobrac sie do przyciskow sterowania w kierownicy? Od jakiegos czasu dzialaja niedokladnie i sytuacja sie pogarsza. Zamiast sciszac - podglasnia, albo odwrotnie itp.
Mozna kupic cala kierownice bez poduszki ale jakos ze zdjec nie widze jak to rozebrac.
Przerabial ktos temat i pomoze?

sympatyk
28-02-2019, 00:12
witam, najpierw sprawdziłbym wtyczki i ewentualnie reset układu , jak nie pomoże ;

trzeba odpiąć klemę, po ok 30 min- ważne żeby nie było bumm.. zdjąć poduszkę w kierownicy i wtedy bedzie już na wierzchu,
w razie potrzeby zdjęcia koła kierown. na środku pod gumowym kołpaczkiem są nakretki mocujące koło do wałka kierownicy -warto wcześniej zaopatrzyć się
w podkładę zabezpieczającą ,
usterka może też być w tzw taśmie pod kierownicą

tdq
28-02-2019, 22:34
Dzieki za odpowiedz. A jak poduszke zdjac ? Na wcisk? zatrzaski ? bo srub ani jakichs otworow technologicznych nie widze.

sympatyk
28-02-2019, 23:36
na wysokości poprzeczek kierownicy sa otwory, trzeba wsunąć pręt / srubokret płaski i z czuciem odepchnąć spreżynujący drut blokujący- jednocześnie lekko odciągać poduchę z tej samej strony , potem odpiac wtyczke od sygnału i wtyczkę od poduszki

jeszcze raz przypominam; po wyjęciu kluczyka, 1-2 min na uśpienie sterowników , odpięcie klemy , przerwa ~ 30 min na kawe i ...

tdq
01-03-2019, 00:04
Ok, dzieki wielkie. Na weekendzie bede dzialal.

sympatyk
01-03-2019, 23:14
Od jakiegos czasu dzialaja niedokladnie i sytuacja sie pogarsza. Zamiast sciszac - podglasnia, albo odwrotnie itp.

Kolego - a sprawdzałeś synchronizację modułu B&Me ? to powtarzająca się usterka we Fiatach może zanim zaczniesz rozbierac kierownicę -
zacznij od synchronizacji modułów - ta lubi się pogubić przy nawet niewielkich spadkach napięć - a tych w zimie czasem nie da się uniknąć

krowka1978
01-03-2019, 23:24
Kolego - a sprawdzałeś synchronizację modułu B&Me ? to powtarzająca się usterka we Fiatach

Nie ma to nic wspólnego z przyciskami. Trzeba je wyczyścić, identyczny problem jest w GP. Pod wpływem zabrudzenia styków zmienia się oporność, a co za tym idzie błędne rozpoznawanie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


może zanim zaczniesz rozbierac kierownicę -
Niestety, ale poduchę trzeba ściągnąć, chociaż w przypadku GP udaje się rozebrać przyciski bez jej zdejmowania. Mi w każdym razie to nie wyszło i ściągnąć u mnie trzeba.

tdq
02-03-2019, 22:49
Zrobione i dziala jak powinno. Inny komfort jazdy ;) .
Wlasciwie w stykach bylo czysto, zadnego zawilgocenia, zalania kawa itp. jedynie delikatny nalot na samych sciezkach stykow glosnosci. przemylem, poskladalem i dziala. Przy okazji troche zmodyfikowalem bo mnie wkurzalo jak chcialem dac np glosniej a wciskalo sie wyciszenie albo 'src' pod prawa reka. dokleilem male kawalki sprezynujacej gumy aby ciezej bylo wcisnac to 'pokretlo'. Az chce sie radia sluchac. Dzieki za podpowiedzi.
350063500735009350103501135012