Zobacz pełną wersję : Jak rozebrac kierownice i przyciski?
Jak dobrac sie do przyciskow sterowania w kierownicy? Od jakiegos czasu dzialaja niedokladnie i sytuacja sie pogarsza. Zamiast sciszac - podglasnia, albo odwrotnie itp.
Mozna kupic cala kierownice bez poduszki ale jakos ze zdjec nie widze jak to rozebrac.
Przerabial ktos temat i pomoze?
sympatyk
28-02-2019, 00:12
witam, najpierw sprawdziłbym wtyczki i ewentualnie reset układu , jak nie pomoże ;
trzeba odpiąć klemę, po ok 30 min- ważne żeby nie było bumm.. zdjąć poduszkę w kierownicy i wtedy bedzie już na wierzchu,
w razie potrzeby zdjęcia koła kierown. na środku pod gumowym kołpaczkiem są nakretki mocujące koło do wałka kierownicy -warto wcześniej zaopatrzyć się
w podkładę zabezpieczającą ,
usterka może też być w tzw taśmie pod kierownicą
Dzieki za odpowiedz. A jak poduszke zdjac ? Na wcisk? zatrzaski ? bo srub ani jakichs otworow technologicznych nie widze.
sympatyk
28-02-2019, 23:36
na wysokości poprzeczek kierownicy sa otwory, trzeba wsunąć pręt / srubokret płaski i z czuciem odepchnąć spreżynujący drut blokujący- jednocześnie lekko odciągać poduchę z tej samej strony , potem odpiac wtyczke od sygnału i wtyczkę od poduszki
jeszcze raz przypominam; po wyjęciu kluczyka, 1-2 min na uśpienie sterowników , odpięcie klemy , przerwa ~ 30 min na kawe i ...
Ok, dzieki wielkie. Na weekendzie bede dzialal.
sympatyk
01-03-2019, 23:14
Od jakiegos czasu dzialaja niedokladnie i sytuacja sie pogarsza. Zamiast sciszac - podglasnia, albo odwrotnie itp.
Kolego - a sprawdzałeś synchronizację modułu B&Me ? to powtarzająca się usterka we Fiatach może zanim zaczniesz rozbierac kierownicę -
zacznij od synchronizacji modułów - ta lubi się pogubić przy nawet niewielkich spadkach napięć - a tych w zimie czasem nie da się uniknąć
krowka1978
01-03-2019, 23:24
Kolego - a sprawdzałeś synchronizację modułu B&Me ? to powtarzająca się usterka we Fiatach
Nie ma to nic wspólnego z przyciskami. Trzeba je wyczyścić, identyczny problem jest w GP. Pod wpływem zabrudzenia styków zmienia się oporność, a co za tym idzie błędne rozpoznawanie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
może zanim zaczniesz rozbierac kierownicę -
Niestety, ale poduchę trzeba ściągnąć, chociaż w przypadku GP udaje się rozebrać przyciski bez jej zdejmowania. Mi w każdym razie to nie wyszło i ściągnąć u mnie trzeba.
Zrobione i dziala jak powinno. Inny komfort jazdy ;) .
Wlasciwie w stykach bylo czysto, zadnego zawilgocenia, zalania kawa itp. jedynie delikatny nalot na samych sciezkach stykow glosnosci. przemylem, poskladalem i dziala. Przy okazji troche zmodyfikowalem bo mnie wkurzalo jak chcialem dac np glosniej a wciskalo sie wyciszenie albo 'src' pod prawa reka. dokleilem male kawalki sprezynujacej gumy aby ciezej bylo wcisnac to 'pokretlo'. Az chce sie radia sluchac. Dzieki za podpowiedzi.
350063500735009350103501135012
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.