PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Bravo - poprosze o porady



monkey22
27-02-2019, 15:33
Witam,- w tym roku niestety musze zezłomować moją Marysie - .Od jakiegoś czasu planuję zakup nowego auta a że na przeglądzie w tym roku byly problemy z rdzą więc chyba jest to ten czas że trzeba zmienić i nie dokładać już do Marysi .

Planuje zakupić fiata Bravo do +- 25000 zł.( 2012r+) Prosze o poradę jakie silniki i wersje mieć na oku, z racji że auto jeździć będzie tylko krótkie odcinki w mieście 2x 3/5km dziennie ( plus minus 10km każdego dnia ) w wakacje wiadomo więcej , ale max w ciągu roku to będzie 4- 5k km. Planuje Benzyna lub Benzyna z LPG fabrycznym .Jeśli jednak nie warto rozmyślać na Bravo to też prosze o uzasadnienie . Dziękuje

monkey22
27-02-2019, 19:33
interesuje mnie ten samochód - warto ?? czy te silniki są dobre ? troche martwi mnie to że samochód ma raptem 88k km a juz przy ponad 60k miał rozrząd wymieniany a a z tego co wiem to raczej fabryczne rozrzady lekko powinny wytrzymywać ponad 100k


https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fiat-bravo-1-4-turbo-140km-sprowadzony-z-niemiec-oplacony-ID6BHXsm.html?

KOBRA
27-02-2019, 21:00
Akurat tego silnika bym się obawiał najbardziej ze wzgl. na moduł multiair . Choć pewnie inne opinie też będą.

e_nornert
28-02-2019, 00:36
Akurat tego silnika bym się obawiał najbardziej ze wzgl. na moduł multiair . Choć pewnie inne opinie też będą.

W 2012 poprawiono moduł multiair. Pytanie tylko w którym miesiącu....

KOBRA
28-02-2019, 08:57
Auto wyprodukowano 17 maja więc ???

monkey22
28-02-2019, 18:15
Ok, a jeśli pominąć ten silnik z linku to na jakim się najlepiej skupić żeby był najpewniejszy?? Nie mam 20 lat więc nie zalezy mi na meeeega mocy :)

Tylko benzyna lub benzyla + lpg - jakie oznaczenie silnika i ile koni brac pod uwage przy szukaniu??

KOBRA
28-02-2019, 20:12
masz do wyboru albo 90 km albo 120 km . Pojemności te same 1,4 . Silnik 120 konny ma turbinę .

dremerus
28-02-2019, 21:52
Tak naprawdę fiat nie ma złych silników może poza multiairem i twin smarkiem w alfach. Ja bym brał tjet ze względu na dość fajny dynamikę i spalanie w sumie takie same jak zwykły wolnossak. Głównie uważaj na skrzynie biegów m32 bo nie mają najlepszych opinii choć ja mam i nie narzekam( poznasz ja po tym że wsteczny masz przy jedynce ). Osobiście wolę tjet ale jeśli chciałbyś ewentualnie założyć lpg to zwykła 90 będzie lepsza. Co do wyposażenia byłbym tylko wersja sport z magicznym przyciskiem "sport" ewentualnie z pakietem sport głównie że względu n siedzenia które w wersji sport są o niebo lepsze niż te zwykłe stolki 😁

marcinboss7
28-02-2019, 22:05
Silnik 1.4 w tych autach idealnie pracuje z gazem stag polecam

piter
02-03-2019, 19:23
Fiat Bravo II silniki benzynowe 1.4:
90 KM wolnossący
120 KM turbo T-JET
140 KM Multiair, ale też turbo
150 KM turbo T-JET
Moduły Muliair były w trakcie produkcji poprawiane parę razy. III 2011 pierwsza modyfikacja. nr 55249566. Druga modyfikacja:28.10.2013 nr 55257643
Skrzynie M32 były montowane teoretycznie do VII 2010 roku. Mają oznaczenie PCC544 wg. Epera.
Niestety, ale to jaka skrzynia znajduje się w aucie nie świadczy schemat biegów. Po zmianie na fiatowską C 635 wg Epera PCC635 wsteczny bieg pozostał włączany do przodu.
Nie demonizowałbym skrzyni M32. Pod warunkiem zmiany oleju na lepszy i w większej ilości. Wszystko zależy od pierwszego właściciela pojazdu.
Polecają FUCHSA. Wbrew pozorom fabryczna Tutela jest dużo lepsza niż oplowski olej. To właśnie te same skrzynie montowane w Fiatach wytrzymują dłużej niż w Oplach.

monkey22
04-03-2019, 17:48
Dzięki za odpowiedzi :) - a tak z innej beczki bo chodzi za mną też opcja zakupu alfa romeo gulietta - czy to prawda że te alfy już nie są tak awaryjne jak poprzednie wersje 147 i że duzo cżęści pasuje od fiatów |?? Ktoś się orientuje w temacie alf?

fezz
04-03-2019, 19:23
To Alfy 147 były awaryjne? nie potwierdzam, wręcz zaprzeczam :) Sam miałem dylemat czy kupić guliette, jednak fiat znacznie tańszy nawet z maksymalnym wyposażeniem. Z pewnością różnica w zawieszeniu na plus w Alfie tylko po co to komu potrzebne jak większość kilometrów robi się w mieście? No i może Alfa trochę lepiej wygląda ;)

monkey22
04-03-2019, 22:23
To Alfy 147 były awaryjne? nie potwierdzam, wręcz zaprzeczam :) Sam miałem dylemat czy kupić guliette, jednak fiat znacznie tańszy nawet z maksymalnym wyposażeniem. Z pewnością różnica w zawieszeniu na plus w Alfie tylko po co to komu potrzebne jak większość kilometrów robi się w mieście? No i może Alfa trochę lepiej wygląda ;)
Zazwyczaj wszędzie się sluchało o awryjności alf i stad jakoś mam takie przekonanie :) jeśli mylne to przepraszam . A więc po dyskusjach z żoną rozmyślamy najbardziej o 3 autach i w sumie wszystkie są chyba z podobnych rodzin :)

Bravo 2 Gulietta i teraz pojawiła się jeszcze opcja Lancia Delta ( jest piękna :) ) może ktoś doradzić coś naprawde konkretnego o tych autach ?? jak serwis , jak utrzymanie , awaryjnosć itp . Tylko benzyna lub lpg wchodzi w gre przedział cenowy w okolicy 30000

boch
05-03-2019, 00:25
Jeśli myślisz o aucie przyszłościowo, że będzie to samochód rodzinny to Giuliettę wybij sobie z głowy. Jej użytkownicy narzekają na ciasnotę w środku. W tym momencie pozostaje Delta i Bravo. Właściwie to Delta. W cenie 30 tys. zł możesz już wyrwać Deltę z silnikiem 1.8 200KM w automacie. Obawy może budzić spalanie, kształtujące się w trybie miejskim w okolicach 11/100. Jak się spisuje w tym LPG nie mam pojęcia.

https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-delta-1-8-benzyna-tbi-200km-di-turbo-panorama-executive-automat-ID6BHGIi.html#41735c4ef6

I manual

https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-delta-gwarancjaklimatronicgrzane-foteleledservisoryginal-ID6BI6oA.html#78752171ee


https://www.youtube.com/watch?v=IsS3BSLLBLo

Recenzja:

http://autowizja.pl/2012/01/lancia-delta-1-8-turbojet-sportronic-platinum-auto-test/

monkey22
05-03-2019, 06:53
Dziękuje - aktualnie 4 osoby i tak już raczej zostanie :) , dwóje dzieci na fotelikach . A jak ma się sprawa kosztów serwisowych i części ? wiem że bravo wychodzi bardzo tanio w utrzymaniu a czy delta podobnie ? bo na kilku stronach tak czytałem że też jest tania w utrzymaniu i głownie bazuje na częściach fiata . Co do silnika to w zupełności mi wystarczy 120 km a 150 to będzie rakieta ;)

dremerus
05-03-2019, 10:23
Lancia to fiat w bardziej "luksusowym" wydaniu. Koszta jeśli chodzi o mechanikę takie same w końcu te same silniki. Rozważając 120 czy 150 od siebie mogę polecić 150. 120 ma lepszy "dół" a 150 "góre"

monkey22
05-03-2019, 16:02
Czyli śmiało moge rozważać też zakup delty i nie ma się co obaiwac a o jakies kosmiczne koszty utrzymania ? więc na dzień dzisiejszy odpada giulietta i zostaje przy delcie i bravo, a czy to że delta przestała być produkowana już w 2014 roku nie wpłynie na ceny serwisowe zbyt mocno za kilka lat jak już będzie ich coraz mniej? już stosunkowo jest to bardzo rzadko spotykane auto ;/

dremerus
05-03-2019, 17:47
Na Twoim miejscu wybrałbym bravo jeśli nie szukasz samochodu na dłużej tylko powiedzmy 3-4 lata że względu na łatwiejsza odsprzedaż- delte jeśli kupowalbym na dluzej. Przejedz sie 1 i 2 i wybierz ten który Ci będzie pasował bardziej.

boch
05-03-2019, 17:50
Zanim odrzucisz jakąkolwiek propozycję po prostu do auta wsiądź i się do niego przymierz. Komisów Ci u nas w Polsce dostatek. Co do awaryjności i cen części warto odwiedzić forum Lancii ;)

monkey22
05-03-2019, 19:32
Auta szukam na przynajmniej 8-10 lat :) do najbliższej lanci delty mam 70km :) a fiatami jezdziłem

piter
05-03-2019, 22:57
Po sprzedaży Bravo II, zakupiłem Deltę 1.4 150KM, krajowa, wersja ORO. W porównaniu do Bravo, więcej miejsca w środku, nieco lepsze materiały, dużo lepsza funkcjonalność: przesuwana i rozkładana tylna kanapa. Po 2 latach sprzedałem i kupiłem kolejną Deltę 1.4 120 KM, sprowadzona z Holandii. Lepiej spisuje się w warunkach miejskich, max moment 206 jest dostępny od 1750 obr/min. Prawie jak diesel. 150-tka była za to, co zrozumiałe lepsza na autostradzie. Ten sam max. mom. 206 dostępny dopiero od 2250 obr/min.
Jako sprowadzona, Lancia ma dużo lepsze wyposażenie od krajowej, mimo tej samej wersji ORO.
Dla mnie niepodważalnymi zaletami są:
- ludzie nie wiedzą co to za auto, nie wiedzą jaki rocznik oraz ile może kosztować?
- media motoryzacyjne, nie uwzględniają Lancii, w żadnych głupawych testach, porównaniach i rankingach. Tych wszystkich , w których udowadniają wyższość skody i spółki nad całą resztą .
- zwykłe, proste, trwałe podzespoły, nie rdzewieje, wygląd nadal mi się podoba.

qqryk
06-03-2019, 11:26
Też rozważałem zakup Delty ale powiedzmy w ostatniej chwili pojawił się w ogłoszeniu Bravo w wersji Black.Limitowana wersja na rynek Szwajcarski.