Zobacz pełną wersję : Brak ladowania
Hitek 83
21-02-2019, 19:52
Witam. Mam pytanie.
Wracajac wczoraj z miasta niewiadomo z jakich przyczyn zaswiecila sie kontrolka od ladowania po czym zgasly swiatla wszystkie wskazniki opadly. Dojechalem do domu. Na odpalonym pokazywal 12 v. Wymienilem alternator choc latwo przyznam niebylo i teraz swieci sie kontrolka od abs i asr bodajze. Wczesniej przed usterka bylo ok. Co moze byc przyczyna?
Sprawdzales napiecie ladowania po naprawie... Moze nalapal bledow ,na slabym akumulatorze. Spróbuj pokasowac bledy.Stilo jest bardzo czule na spadki napiec w instalacji.
Może aku dostał po tyłku,musisz posprawdzać ładowanie i aku.
Hitek 83
22-02-2019, 19:47
Wysiadl do zera praktycznie jak wrocilem.
Podladowalem go z pol godziny po zalozeniu alternatora. Napiecie po odpaleniu 13.80.
Po wlaczeniu swiatel tak samo niespadlo nic
Malo...Prawidlowo powinno oscylowac w granicy 14,5V, na biegunach aku.Posprawdzaj polaczenia masy i "pradowe od altka ,do skrzynki bezpiecznikow. Szczegolnie zobacz na zacisniete koncowki oczkowe na przewodach. Zmierz spadki napiec podczas rozruchu.Sprawdz sam aku testerem na obciazenie(nie miernikiem), moze sypie sie ktoras cela i bedzie d...a jasiu...
Hitek 83
22-02-2019, 22:29
Aku jest nowy ma ze dwa miesiace.
A znajomych pytalem maja alfe i stilo z tymi silnikami i mowie ze rzadkosc jest w nich ladowanie powyzej 14 v
Az zmierze w swoich jutro ,to wrzuce...
W Stilo chyba nikt nie ma wzorcowego ładowania, przeważnie 13,8-14.1V.
Hitek 83
23-02-2019, 09:45
No wlasnie. To troche takie dziwne jest bo w ktorym bym aucie niezmierzyl to ponad 14.4 -14.2 bylo. Nawet w vw bora mam 14.4 i to na wlaczonych swiatlach.
Ale jakis czas temu zauwazylem jakies przebicie w nim bo za kazdym razem wysiadajac z auta i dotykajac sie drzwi poczulem lekkie kopniecie pradu.
Pomierzylem na zimnych silnikach, stilo 14,40V, bravo 14,35V, panda 1,3 ltd 14,5V z wlaczonymi swiatlami. Do kol. Hitek, sprawdz napiecie na altku i na biegunach aku.Jesli jest roznica ,to szukaj gdzies na polaczeniach(mogą wystepowac straty). Przyczyną "slabego " ladowania czesto jest uklad komutator i szczotkotrzymacz w altku ,a dokladnie jego zanieczyszczenie pylem weglowym z wytartych szczotek.Kto robil altka -to wie.Stad altek nie rozwija "katalogowej mocy i nap. 14,5V".Obroty silnik nic nie pomagają.Z racji ,ze pracuje z bateriami o duzej pojemnosci i napieciu, temat troche jest mi znany. Nawet akumulator,moze byc podejrzany, mimo ze nowy. Jako ogniwo szeregowe,wystarczy ze jedna z cel "traci parametry" i caly uklad sie...pie...li.Dlatego sugerowalem Ci sprawdz aku na obciazenie. Co do "kopania" ,pojawiają sie ladunki elektrostatyczne. Trzeba uziemic auto.
Hitek 83
23-02-2019, 22:15
W poniedzialek sprawdze bezposrednio na alternatorze od spodu ile mi pokaze i okaze sie. Myslalem jeszcze by go przemyc sprayem do stykow ale niewiem czy to cos da.
Hitek 83
25-02-2019, 13:52
Po wyczyszczeniu przewodow pokazuje mi ciagle 13.9 bez roznicy czy na swiatlach czy bez
Ładowanie masz w normie,sprawdź jeszcze po nocy stan akumulatora.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pół godziny łafowania to za mało,wepnij go na 3-4godziny.
Hitek 83
04-03-2019, 22:56
Bez zmian jest po nocy.
Trzyma moc i ladowanie ma ciagle 13.9. Zrobilem juz troche km i nic sie niedzieje to jezdze dalej
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.