Zobacz pełną wersję : Wymiana bębnów hamulcowych
jacekn74
20-02-2019, 20:10
Witam, czy orientuje się ktoś przy jakim przebiegu ASO zaleca wymianę bębnów hamulcowych. Mam przebieg 84 tyś, kończą się szczęki. Będzie to pierwsza wymiana od nowości i zastanawiam się czy trzeba też wymieniać bębny.
Witam, czy orientuje się ktoś przy jakim przebiegu ASO zaleca wymianę bębnów hamulcowych. Mam przebieg 84 tyś, kończą się szczęki. Będzie to pierwsza wymiana od nowości i zastanawiam się czy trzeba też wymieniać bębny.
Nie przebieg a średnica decyduje o wymianie ( lub inne uszkodzenia - pęknięcia , przypalenia itp. ) . Tak + 1,5 mm od nominału będą proponowali wymianę .
Pablo1965
20-02-2019, 22:35
Bębny są dość grube,jeżeli nie są uszkodzone tarciem metal o metal to nie ma potrzeby wymieniać,wystarczy szczęki i sprawdzić ewentualnie stan sprężynek i tłoczków.
jacekn74
23-02-2019, 16:39
Byłem dzisiaj na przeglądzie i wyszło, że prawy tył jest słabszy od lewego. Mieści się w normie ale diagnosta stwierdził, że coś jest nie tak. Miał ktoś taki przypadek? Szczęki mają ok 3 - 4mm grubości. Może wystarczy tylko regulacja. W poniedziałek zmierzę jeszcze średnicę bębna.
Pablo1965
23-02-2019, 22:41
Jeżeli okładziny są w dobrej kondycji to uważam że sama regulacja poprzez podciągnięcie linek będzie wystarczająca.Chyba że tłoczek nie rozpiera prawidłowo.
Ja w inny aucie też miałem taką różnicę. Ponoć to jest "wada" tego auta co miałem. Nie wiem jak to jest w Punto, bo jeszcze od zakupu nie dobierałem się do bębnów, ale w środku jest jakaś regulacja na zębatce (w poprzednim aucie tak miałem, ale sądzę, że tu jest tak samo) i tam popraw i powinno być dobrze.
......... że prawy tył jest słabszy od lewego. ......
Różnica jest normalnie czy na ręcznym ( albo i tu tu naraz ) ?
jacekn74
24-02-2019, 14:09
Rożnica jest tylko na zasadniczym.
Też obstawiam samo regulator , może jeszcze do sprawdzenia tłoczek i można wymienić płyn hamulcowy ( co 2 lata )
jacekn74
09-09-2019, 20:57
Jakiej firmy polecacie bębny hamulcowe?. Szczęki kupione firmy TRW.
Dla porządku podpowiem, że jest możliwość podejrzenia grubości szczęk bez demontażu po wyjęciu zaślepki w tarczy kotwicznej.
krowka1978
05-10-2019, 01:56
Dla porządku podpowiem, że jest możliwość podejrzenia grubości szczęk bez demontażu po wyjęciu zaślepki w tarczy kotwicznej.
Dla korekty napiszę, że nie trzeba wyciągać zaślepki z tarczy kotwicznej, bo grubość okładzin sprawdza się poprzez otwór rewizyjny w bębnie, trzeba tylko zdjąć koło, oczywiście zostawić bez ręcznego, żeby można było przekręcić bęben. Zaślepiony otwór w tarczy kotwicznej jest pomocny w luzowaniu szczęk, gdy trzeba zdjąć bębny, a wytworzył się rancik.
można wymienić płyn hamulcowy ( co 2 lata )
Co dwa lata wymiana bez gadania.
ale w środku jest jakaś regulacja na zębatce (w poprzednim aucie tak miałem, ale sądzę, że tu jest tak samo) i tam popraw i powinno być dobrze.
Sprawnego samoregulatora w GP nie trzeba ruszać w celu doregulowania. Ważne jest tylko wstępne ustawienie, żeby przy pompowaniu hamulcem (koniecznie przy włączonym silniku dla wspomagania :!:) po założeniu bębnów zaczął działać i rozkręcać się - słychać wtedy terkotanie blaszki. Za bardzo wstępnie skręcony spadnie i tyle będzie z samoregulacji szczęk.
Bęben trzeba zrzucić i sprawdzić co tam się dzieje. Może padł samoregulator (korozja, cokolwiek), albo coś z cylinderkiem, może zapowietrzony itp. Aby zdjąć bęben trzeba poluzować linkę ręcznego, regulacja dostępna po rozebraniu tunelu. Inaczej będzie problem ze ściągnięciem bębna. Można wykorzystać otwór w tarczy kotwicznej do zluzowania szczęk.
Proponuję zapoznać się z eLearn'em dla GP, bardzo dobrze opisano procedurę regulacji ręcznego, która wbrew pozorom nie jest taka oczywista, ustawia się na 5 ząbku, a potem magicznie trzyma już na 3 ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.