PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.9 JTD 100 - Czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.



Dulson
18-02-2019, 11:41
Witam, mam problem taki nie działa mi czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.

Zewnętrzny - Mam klimatyzację automatyczną, nie działa więc zawsze po uruchomieniu auta klikało pięknie "ERROR CLI" (brak środka, dziura w układzie), na pulpicie miałem przycisk do temperatury, wszystko grało, teraz niestety już czujnik temperatury gdy go nacisnę zamiast wartości pokazuje mi "ERROR CLI". Niestety chciałem wejść w kombinacje co kody klimatyzacji pokazuje ale nie udaje mi się, może to problem związany będzie z drugim czujnikiem. Gdzie jest ten czujnik i czy to czujnik mógł nawalić?

Wewnętrzny - Uważam że jest zepsuty, ponieważ wiadomo że temperaturę mam na potencjometrze, gdy mam załączony manualny bieg wentylatora oraz wyłączoną klimatyzację, działa chyba ten czujnik na sztywno, ponieważ LOW to LOW, HIGH to HIGH, a temperatury po środku to wygląda jak procent otwarcia klapy nagrzewnicy wyrażony w odległościach pomiędzy LOW a HIGH. Przynajmniej mi się tak zdaję, chociaż czasami myślę że błędnie myślę i to cały czas powinno pracować, pomimo wszystkiego gdy dam na to 22 czy 24, tak jakby na połowę, to właśnie wtedy tak na pół działa. Gdy dam automatyczny wentylator, no cóż... Działa na maksymalnych obrotach w położeniu LOW i HIGH (wtedy pominięty jest czujnik temperatury wewnętrznej) w innych położeniach wentylator spada do 1 biegu, albo w ogóle bo nie przysłuchałem się. Teraz pytanie, czy to może być zepsuty wewnętrzny czujnik temperatury? Drugie jak powinien pracować klapa nagrzewnicy gdy bieg jest manualny a temperatura jakaś ustawiona. Klapa ma się otwierać do temperatury czy nie? No bo w sumie teraz sobie myślę, jak klimatyzacja jest i nie dam automatycznego biegu, to i tak klapy mieszają tak powietrze, aby było do temperatury.

lukq
18-02-2019, 12:03
Po pierwsze w dziale download masz plik jak przeprowadzić diagnozę klimy.
Po drugie jak nastawiasz np low, to o dmuchawa będzie dmuchać Ci na maska a osiągnie żądaną temperaturę - mówię tu o ustawieniu na auto.
Wewnętrzny czujnik przeczysc kratkę gdzie się znajduje,a co do zewnętrznego to jest tam zwykły termistor, nie pamiętam jednak teraz jaką oporność powinien mieć.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Dulson
20-02-2019, 13:03
No dobra, to w takim razie LOW to jaka jest temperatura? Bo dziwne jest że na pozycją przed LOW nic się nie dzieje, ale na LOW dmucha na najwyższym biegu, to samo jest z opcją HIGH. Zdawało mi się że to jest że zawsze zimne wtedy i zawsze ciepłe bez względu na temperaturę w środku. Nie wiem co robię źle, ale diagnoza klimatyzacji mi nie wychodzi i właśnie z tego pliku już próbowałem to wcześniej zrobić... Wewnętrzny czujnik przeczyściłem, bo i tak cały panel znowu ściągałem, ale bez jakiegokolwiek efektu niestety... A mógłbyś mnie na kierować gdzie będzie zewnętrzny czujnik, bo w EPER nie mogę go znaleźć.

iron64
21-02-2019, 05:00
Zewnętrzny czujnik jest w prawym lusterku, przynajmniej u mnie jest tam.
A co do nawiewu, jak masz low to będziesz miał zawsze max nawiew i analogicznie na high, zawsze na max. innymi słowy to nie jest usterka.

Dulson
21-02-2019, 16:13
No to tak jak myślałem że tak powinno być. Czyli co do temperatury to w pozycji LOW klapa nagrzewnicy będzie cały czas zamknięta, a w przypadku HI klapa będzie cały czas otwarta i w obydwu przypadkach nie zależnie od temperatury w środku?

Jeśli mi to potwierdzisz zostaje do wymiany czujnik temperatury wewnątrz ponieważ jak wspominałem, po ustawieniu jakieś temperatury oraz daniu na auto dmuchawa albo nie pracuje, albo pracuje na 1 biegu, ale nie sprawdziłem tego.

Zastanawia mnie jedno, czy w przypadku nie ustawienia biegu dmuchawy na auto, jest nadal pobierana informacja z czujnika o temperaturze? Przykład: Jadę autem, ogrzewanie daję na 24, bieg wentylatora na 1-3 i cały czas leci powietrze tego samego ciepła, jak przekręcę w lewo lub w prawo to tak jakbym procentowo ją otwierał lub zamykał. Pytam się o to ponieważ mam drugie auto, merca i w nim jest ogrzewanie po czujniku zawsze.


Co do czujnika temperatury to teraz wiem wszystko co źle zrobiłem, wymieniłem lusterko prawe i uwaliłem dwa kable, bo myślałem że były od takiej diody czerwonej pod lusterkiem... Chyba wkłady pozamieniam, bo obudowę lusterka tylko rozwaliłem... - Dzięki wielkie za tą informację.

Tak z ciekawości, wkłady są zamienne lewa z prawą stroną?

lukq
21-02-2019, 21:03
Wkłady nie są zamienne.
Jeśli chcesz żeby temp. regulował, czujnik/sterownik, środkowe pokrętło na auto, prawe gdzie ma dmuchać, a lewe ustami zadana temperature.

Dmuchać będzie w różnych przypadkach z różną siła, w zależności od temperatury na zewnątrz jak i wewnątrz. Osobiście nigdy nie słyszałem, nie spotkałem się, aby czujnik temperatury wewnątrz był uszkodzony. Często pada termistor prawe lusterko.

Ustaw 26°C i zostaw na auto, zobaczysz że jak silnik będzie zimny nie będzie dmuchał od razu, oraz jak osiągnie temp we wnętrzu Około 26 stopni, dmuchać będzie słabiej.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Dulson
23-02-2019, 18:04
No i tak jak już się wcześniej domyślałem, dodatkowo wyjąłem schowek, aby podczas jazdy było wszystko słychać. Niestety... Ustawiłem temperaturę na 26, potem na tą przy prawie HIGH, wentylator na auto i w ogóle nie załączył się, autem 100 kilometrów zrobiłem. Jechałem z uchyloną szybą, bo by mi szyby tak zaparowały żeby z testu były nici... Tylko i tak nie rozumiem tego, z reguły zepsuty czujnik to powinno grzać na maksa chyba...