Zobacz pełną wersję : Wskaźnik poziomu paliwa - jaki poziom paliwa?
Witam;
dla silnika 1.4 95 km cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa ma 12 wskazań/świecących belek - czy wiecie jaki jest poziom paliwa w litrach przy określonej liczbie świecących belek?
dziękuję za info
Tom.
slawcio74
17-02-2019, 18:47
Dżyzys , jeśli cały bak to 45 l a kresek jest 12 to : 45/12 = 3,75. Czyli jedna kreska to około 3,75 l. Czyli 3 kreski to około 11,25 l ..... itd.
Czego uczą teraz w tych szkołach ?
krowka1978
17-02-2019, 19:20
Czego uczą teraz w tych szkołach ?
Religii niestety...
Gizmos1991
17-02-2019, 19:34
Mnie jedna kreska starcza na 50km :D i to dla mnie najważniejsza informacja :D a zbiornik w HB ma 50l ;-) wiec kreska ma ok 4,15l
Dżyzys , jeśli cały bak to 45 l a kresek jest 12 to : 45/12 = 3,75. Czyli jedna kreska to około 3,75 l. Czyli 3 kreski to około 11,25 l ..... itd.
Czego uczą teraz w tych szkołach ?
No to gratuluję szóstek w szkole- z matematyki i religii... - pytanie z natury egzystencjalnych: po co to forum jeśli pytanie kończy się powaleniem przeciwnika?
bahamut24
17-02-2019, 19:52
Co za tępa dzida ja pierdykam, matematyka klasa 3-6 podstawówki
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No to gratuluję szóstek w szkole- z matematyki i religii... - pytanie z natury egzystencjalnych: po co to forum jeśli pytanie kończy się powaleniem przeciwnika?
Rejestracja na forum zwalnia z myślenia i samodzielności?
Przypomniał mi się dowcip...
Dawno dawno temu, w antycznej Grecji, jeden z oszczepników pyta mistrza:
- Mistrzu, wszak przyszliśmy tu, poza miasto, by ćwiczyć rzut z ostrym grotem. Dlaczego więc mój jest tępy?
- Pomyliłeś oszczep z dzidą treningową, odnieś go z powrotem do gimnazjonu.
I od tego czasu miejsce tępych dzid jest w gimnazjum
A jesteście pewni, że to tak równiutko działa?
Nie w każdych autach jest to symetryczne (wszystkie jakie dotąd miałem były niesymetryczne) , zwłaszcza, jeśli zbiornik ma nieregularny kształt, a czujnik mierzy wysokość paliwa od dna.
A Wy zjebaliście chłopa jak burą sukę.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No i najważniejsze:
Gdy zgasną wszystkie, to jeszcze paliwo w baku jest, więc tak kiepsko z tym dzieleniem przez 12 [emoji16]
To jak to tam z tą matematyką jest?
Ot taki kamyczek do ogródka [emoji41]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No Panowie sorry ale wasze odzywki widzę też na poziomie gimnazjum, nie wypada dorosłym inna osobę tak jechać bo zadała według Was głupie pytanie, a w tym wypadku według mnie też uważam że cegiełki nie schodzą symetrycznie, bo pierwsza mi znika dopiero po około 80km przejechanych, a reszta już znacznie szybciej.
bahamut24
17-02-2019, 21:23
Raczej logiczne jest że jak ktos gna ponad 150 to cegla zniknie szybciej niz jedzie sie 40. Ale wystarczy ruszyc troche szarymi komórkami i samemu to sprawdzic, ewentualnie obliczyc w przyblizeniu. Nie róbmy z siebie idiotow tylko dlatego ze zapisalismy sie na forum.
No Panowie sorry ale wasze odzywki widzę też na poziomie gimnazjum, nie wypada dorosłym inna osobę tak jechać bo zadała według Was głupie pytanie, a w tym wypadku według mnie też uważam że cegiełki nie schodzą symetrycznie, bo pierwsza mi znika dopiero po około 80km przejechanych, a reszta już znacznie szybciej.
Pytanie zostało zadane właśnie z powodu braku symetryczności (w mojej ocenie).
Tylko powyższe obliczenia kolegi slawcio74 są po prostu błędne, jak wspomniałem wyżej, nie została uwzględniona rezerwa gdy nic się nie świeci.
Autor pytania zapytał czy ktoś wie jakie jest odniesienie kresek do litrów, a nie jak się w przybliżeniu wydaje ile jest.
W temacie:
Jedyna opcja to trzeba zalać do pełna i następnie krążyć dookoła tej samej stacji i po zniknięciu 1 kreski dolać do maksa i zapisać, potem zużyć 2 kreski, dolać do maksa i spisać... i tak do dna [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Panowie krytycy. Zastanówcie się nad swoimi krytycznymi wywodami. Bak to nie prostopadłościan. Sam zauważyłem, że na ostatniej kresce przejadę dużo więcej jak na przedostatniej. Wypisujcie trochę z głową. Przede wszystkim tankując do odbicia na pewno jest trochę we wlewie.
Jedyna opcja to trzeba zalać do pełna i następnie krążyć dookoła tej samej stacji i po zniknięciu 1 kreski dolać do maksa i zapisać, potem zużyć 2 kreski, dolać do maksa i spisać... i tak do dna
Albo założyć sobie GPS z podłączeniem pod CAN i zapisywać kiedy cegiełka zgasła. Potem w programie sprawdzasz ile miałeś w danym momencie paliwa w baku. :smile: Tylko po co to komuś? :roll:
ja myślę, że poziom paliwa wyrażony tymi kreskami związany jest też z zużyciem na 100 km. Kiedyś jechałem na bardzo duużą górę i na szczycie miałem tylko 2 kreski, ale jak już z tej góry zacząłem zjeżdżać to równocześnie w baku powiększyło mi się do czterech kresek
dodam, że wspinając się na ową górę miałem prawie cały czas spalanie rzędu 18 l/100 km
bahamut24
17-02-2019, 21:59
W temacie:
Jedyna opcja to trzeba zalać do pełna i następnie krążyć dookoła tej samej stacji i po zniknięciu 1 kreski dolać do maksa i zapisać, potem zużyć 2 kreski, dolać do maksa i spisać... i tak do dna [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Tez nie do konca poprawne bo skad wiadomo ze jest max? Pierwsze odbicie czy trzecie? Miedzy pierwszym a trzecim odbiciem jest 1 a 1.5 l.
DamianoZaw
17-02-2019, 22:55
Wg mnie nie ma co się doktoryzowac nad taką sprawą. Zamiast wskazówki jest wyświetlacz elektroniczny w formie cegiełek i dioda rezerwy- co daje jakąś informacje ile mniej więcej paliwa mamy. W zależności od okolicy w jakiej się znajdujemy - czyli odległości do najbliższej stacji- tankujemy wg potrzeb. W mieście można zużyć paliwo do rezerwy, a na różnych pustkowiach może lepiej tankować częściej. Liczenie ile km da się zrobić na każdej cegielce chyba mija się z celem bo każdy z nas ma też inne spalanie.
bahamut24
17-02-2019, 23:42
No i komp pokazuje zasięg na paliwie, raczej orientacyjnie i trzeba brac poprawke ale bez przesady. Ile litrow na cegle jest haha
kartonik
18-02-2019, 00:17
ja myślę, że poziom paliwa wyrażony tymi kreskami związany jest też z zużyciem na 100 km. Kiedyś jechałem na bardzo duużą górę i na szczycie miałem tylko 2 kreski, ale jak już z tej góry zacząłem zjeżdżać to równocześnie w baku powiększyło mi się do czterech kresek
dodam, że wspinając się na ową górę miałem prawie cały czas spalanie rzędu 18 l/100 km
Ja bym to wiązał z mocnym przechyłem samochodu i pływak zmienił swoją pozycję podając nieprawdziwy poziom paliwa w zbiorniku.
Ja bym to wiązał z mocnym przechyłem samochodu i pływak zmienił swoją pozycję podając nieprawdziwy poziom paliwa w zbiorniku.
no tak tylko, że to nie była góra o stałym nachyleniu tylko górskie serpentyny w Alpach (w sumie pewnie z 50 km wspinania się na wysokość 2600 m)
Według mnie wskaźnik pokazuje niesymetrycznie. Ważniejsze jest ile zostaje, jak zapali się żebrak. Mi, jak do tej pory, nie udało się wlać więcej do HB jak 45 litrów, a było to po przejechaniu 60 km od zapalenia się żółtej lampki, przy czym prędkość utrzymywała się w okolicach 120 km/h.
Nie mogę się powstrzymać. Tom zapytał o poziom paliwa w litrach dla danej liczby kresek, bahamut "kulturalnie" odpisał 'Co za tępa dzida ja pierdykam, matematyka klasa 3-6 podstawówki', po czym bahamut napisal 'Raczej logiczne jest że jak ktos gna ponad 150 to cegla zniknie szybciej niz jedzie sie 40'. Ja uważam że cegła nie zniknie szybciej jak jedziesz z większą prędkością. Konkretna cegła zawsze zniknie po wypaleniu X litrów. Jak się mylę to wg "eksperta" w której klasie nie uważałem?
Poziom odpowiedzi na pytanie kolegi to na prawde czysta zenada. Oczywista oczywistosc ze kropki na wskazniki nie schodza rownomiernie.
Mam nadzieje ze koledzy przynajmniej przez chwile sie lepiej poczuli. Ego wzroslo? Wchodzicie na forum zeby pisac swoje madrosci jak tylko ktos o cos zapyta? Bez jaj, zal patrzec na to jak sie zachowujecie... myslalem ze forum to spolecznosc ktora wzajemnie sie szanuje i wspiera. A pozniej sie dziwia ze w spoleczenstwie szerzy sie buractwo cebulactwo i nienawisc jak na byle pytanie byle pseudo ekspert z forum musi wylac zolc. Ulzylo Wam chociaz? Ogarnijcie sie
Tez nie do konca poprawne bo skad wiadomo ze jest max? Pierwsze odbicie czy trzecie? Miedzy pierwszym a trzecim odbiciem jest 1 a 1.5 l.
Pewnie po to napisałem, żeby tankował na tej samej stacji, aby czasem tankował do pierwszego odbicia, a czasem do trzeciego.
Nawiązując do wypowiedzi o matematyce na poziomie klas 3-6 podstawówki:
logicznego myślenia człowiek uczy się już w pierwszych miesiącach życia.
kartonik
18-02-2019, 10:30
no tak tylko, że to nie była góra o stałym nachyleniu tylko górskie serpentyny w Alpach (w sumie pewnie z 50 km wspinania się na wysokość 2600 m)
Ja by jednak pozostał przy mojej wersji :wink:.
Wskazania pozostałego paliwa zależne od średniego spalania, odczytuje się w wyświetlacza "zasięgu do przejechania"
...Ja uważam że cegła nie zniknie szybciej jak jedziesz z większą prędkością. Konkretna cegła zawsze zniknie po wypaleniu X litrów. Jak się mylę to wg "eksperta" w której klasie nie uważałem?
Jedyna osoba, ktora zwróciła na to uwagę?
Profesorski wykład o zależności spalanego paliwa w stosunku do prędkości pojazdu w odniesieniu do czasu i przebytej drogi, za 3...2...1 💩
wajkii...you've made my day 😉
Dorzucę:
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że szybciej zniknie przy 150 km/h niż przy 40 km/h, bo szybciej zużyte zostanie to X paliwa [emoji23]
No chyba, że ktoś będzie cały czas jechał 40km/h na pierwszym biegu.... Wtedy ma szansę szybciej "zniknąć" jedną cegiełkę przy tej niższej prędkości [emoji41][emoji123][emoji397]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Dla ścisłości dodam, że bardziej się przychylam do wersji kolegi wajkii.
Uśredniając, że jedna cegiełka to ok X litrów, to powinna zgasnąć dokładnie po spaleniu X litrów (wydaje się to dosyć logiczne i uzasadnione)😜.
Prędkość, wbrew pozorom😉, nijak się ma do pojemności baku I na tempo jego opróżniania. Idąc dalej tym tropem, nie ma ona nawet wpływu na spalanie. Jeżeli mamy być tacy dokładni, to na spalanie ma większy wpływ ukształtowane terenu aniżeli prędkość, z jaką się po nim poruszamy, dlatego teoria kolegi wajkii jest całkiem logiczna.
Owszem, możemy przyjąć, że auto porusza się w jakichś tam szczególnych warunkach, ale chyba nikt z nas nie będzie przeprowadzał testów laboratoryjnych na udowodnienie swojej, jedynie słusznej tezy.
Jest za to coś, co mogą zrobić wszyscy. Zluzować nieco majty i powstrzymać nieco swoje wypowiedzi. To jest platforma do wymiany myśli na dany temat, a nie na temat kogoś.
A co do samego tematu tego wątku, to przyjąłem, że jedna kreska ma ok 4.16L i po wypaleniu takiej właśnie ilości paliwa powinna ona zgasnąć (niezależnie od prędkości rzecz jasna) 😉
Uśredniając, że jedna cegiełka to ok X litrów, to powinna zgasnąć dokładnie po spaleniu X litrów (wydaje się to dosyć logiczne i uzasadnione).
bezapelacyjnie
Prędkość, wbrew pozorom, nijak się ma do pojemności baku
oczywiście, na pojemność baku ma wpływ jego konstrukcja
I na tempo jego opróżniania
tu błąd. Przy założeniu, że jedziesz na najwyższym biegu, przy wyższej prędkości masz wyższe obroty - zużywasz w jednej jednostce czasu więcej paliwa, ponieważ obroty silnika są wyższe - częściej pracują wtryski, częściej podają paliwo - podają go więcej - szybciej znika paliwo z baku.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Idąc dalej tym tropem, nie ma ona nawet wpływu na spalanie
tego totalnie nie rozumiem. Jak prędkość nie ma wpływu na spalanie?
czyli nieważne z jaką prędkością jadę samochód powinien spalać tyle samo paliwa?
Proszę o wyjaśnienie, i teraz pisze to poważnie, bo moja wiedza właśnie okazała się niewystarczająca by zrozumieć to stwierdzenie.
"Prędkość pojazdu nie ma wpływu na spalanie paliwa"
bahamut24
18-02-2019, 16:17
tego totalnie nie rozumiem. Jak prędkość nie ma wpływu na spalanie?
czyli nieważne z jaką prędkością jadę samochód powinien spalać tyle samo paliwa?
Proszę o wyjaśnienie, i teraz pisze to poważnie, bo moja wiedza właśnie okazała się niewystarczająca by zrozumieć to stwierdzenie.
"Prędkość pojazdu nie ma wpływu na spalanie paliwa"
Perpetuum mobile Panie haha
Chociaz sorry jest to mozliwe ale tipo lub inne auto trzeba doposazyc
34870
Na potrzeby tego wątku pozwoliłem sobie na taką luźną interpretację, która mimo wszystko jest jak najbardziej słuszna.
Zaraz po fragmencie odnośnie braku wpływu prędkości na spalanie, wspomniałam o ukształtowaniu terenu, które chyba się ze mną szary zgodzisz, ma zdecydowanie największy wpływ na spalanie.
Wpływ prędkości na spalanie ma miejsce przy założeniu jakichś konkretnych warunków, w których pojazd się porusza, ale równie dobrze przy tych 150km/h auto może spalać zarówno 2 jak i 20L. Zależy jakie przyjmiemy warunki.
Dlatego 4 litry ubędą z baku dokładnie po spaleniu 4 litrów, a nie po przejechaniu 70km z prędkością 150km/h 😉.
Chyba, że przyjmiemy ruch pojazdu ze stalą prędkością po np. poziomej powierzchni, przy określonej siłę i kierunku wiatru i stałej wilgotności powietrza czy temperaturze. Wtedy z dużą dokładnością można wyliczyć zapotrzebowanie na określoną ilosc paliwa😀.
To nie jest wywód naukowy, tylko luźna interpretacja na rozluźnienie i ostudzenia emocji 😜
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaz sorry jest to mozliwe ale tipo lub inne auto trzeba doposazyc
Może w Bydgoszczy bardziej wieje i tamtejsze salony proponują takie dodatki. Bede musiał rozważyć doposażenie kolejnego auta w żagiel😉.
Tymczasem muszą mi wystarczyć własne doświadczenie i podstawowa wiedza z zakresu matematyki i fizyki😜.
Perpetuum mobile Panie haha
Mały błąd logiczny. Wykorzystanie żagla to już nie jest perpetuum mobile 😜
zbychbor
18-02-2019, 16:53
Hehe.
To ogólne nieporozumienie. Temat o odwzorowaniu kreseczek poziomu paliwa na konkretne ilości płynu w baku.
A odpowiedzi albo na temat szybkości znikania kreseczek, albo kompletny offtop.
bahamut24
18-02-2019, 17:14
Hehe.
To ogólne nieporozumienie. Temat o odwzorowaniu kreseczek poziomu paliwa na konkretne ilości płynu w baku.
A odpowiedzi albo na temat szybkości znikania kreseczek, albo kompletny offtop.
Może temu kto założył temat komp nie pokazuje zasięgu i liczy po kreskach ile mu wachy zostalo ;)
Teraz tylko czekac na dwa nastepne tematy
1. Ile litrow gazu przypada na jedna cegielke
2. Jaka temperatura cieczy przypada na jedna cegielke
zbychbor
18-02-2019, 17:38
2. Jaka temperatura cieczy przypada na jedna cegielke
to już jest wyjaśnione w jednym z wątków
bahamut24
18-02-2019, 17:44
to już jest wyjaśnione w jednym z wątków
No tak , bylo, zapomniałem a byl temat ile pełnych obrotów potrzeba aby całkowicie szyby z tyłu opuścić? Mam elektryczne ale chciałbym wiedzieć...
wspomniałam o ukształtowaniu terenu, które chyba się ze mną szary zgodzisz, ma zdecydowanie największy wpływ na spalanie.
Ech, fizykanci, zapominacie o najważniejszym, czyli oporze powietrza, który w interesującym nas zakresie prędkości można przyjąć za proporcjonalny do kwadratu prędkości. W związku z tym, wraz ze wzrostem prędkości zużycie paliwa musi rosnąć i to drastycznie.
I kolejna wartość do wzięcia pod uwagę...gad demyt😜. Jak tu teraz policzyć kiedy mnie ta kreska łopadnie?
Tak teoretycznie...co mi po oporze powietrza kiedy będę pędził te 150km/h ze wzniesienia o znacznym stopniu nachylenia?😉
Tak teoretycznie...co mi po oporze powietrza kiedy będę pędził te 150km/h ze wzniesienia o znacznym stopniu nachylenia?
A to, że jak tniesz z góry, to zapewne za moment będzie pod górę i stracisz mniej więcej tyle ile wcześniej zaoszczędziłeś. A opór powietrza zawsze działa w jedną stronę.
giannini
18-02-2019, 19:47
I po co te wszystkie wskaźniki, cegiełki i inne komputerki. Kierowca Trabanta nie miał takich dylematów i komu to przeszkadzało. Jak chciał wiedzieć ile ma litrów wykładał miarę, jak nie to jechał aż silnik zaczynał przerywać i przekręcał kranik na rezerwę. Wtedy było wiadomo, zostały 4 litry.
34879
Może temu kto założył temat komp nie pokazuje zasięgu i liczy po kreskach ile mu wachy zostalo ;)
Teraz tylko czekac na dwa nastepne tematy
1. Ile litrow gazu przypada na jedna cegielke
2. Jaka temperatura cieczy przypada na jedna cegielke
Wszyscy wiemy jak komp pokazuje zasięg w Tipo…
Intencją pytania jest zdefiniowanie konkretnego poziomu paliwa w stosunku do wskazania. Ale jak widzę, tego nie potrafimy wskazać?
naprawdę nikt nie zastanawiał się jaki jest konkretnie poziom paliwa?
A to, że jak tniesz z góry, to zapewne za moment będzie pod górę i stracisz mniej więcej tyle ile wcześniej zaoszczędziłeś.
Nie zgodzę się.
Przykład pierwszy z brzegu... Góra św Anny. Podjazd zjazdowi nie równy. Jadac np od strony Katowic masz łagodny podjazd i stromy zjazd. Wykorzystując odpowiednio ukształtowanie terenu i padał gazu masz wpływ na utrzymanie spalania na niskim poziomie. A z góry...to już możesz lecieć 150 czy 200 bez obaw o wir w baku. Później nie ma już górek.
Wykorzystując jeszcze bezwładność pojazdu, oszczędności są już znaczne.😊
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
naprawdę nikt nie zastanawiał się jaki jest konkretnie poziom paliwa?
Zakladam, że tam gdzie jest literą F jest ok 50l a tam gdzie E, że jest blisko 0l. Oparte jest to na przypuszczeniach o ilości kresek na wskaźniku paliwa (teoretycznie 4.16l na kreskę) 😜
Wartości rzecz jasna uśrednione😉
A to tylio w jedym kierunku jedziesz? Nigdy nie wracasz?
Przejazd z punktu A do punktu A pwoduje, że w górę wjeżdżasz tyle metrów co zjeżdżasz.
Co rozumiesz przez utrzymanie niskiego spalania w jeździe pod górę?
Stwierdziłeś, że prędkość nie ma wpływu na spalanie paliwa, potem napisałeś, że pozwoliłeś sobie na luźną interpretację. Fizyki się nie interpretuje, to nie wiersz Ś. P. Wisławy Szymborskiej.
Prawa fizyki się stosuje i choćby skały srały nie da się jej obejść.
A Twoje wpisy dla mnie osobiście świadczą tylko tyle, że nie do końca rozumiesz niektóre prawa fizyki i "luźno interpretując" próbujesz je naciągnąć do swoich teorii.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
18-02-2019, 20:34
Wszyscy wiemy jak komp pokazuje zasięg w Tipo…
Intencją pytania jest zdefiniowanie konkretnego poziomu paliwa w stosunku do wskazania. Ale jak widzę, tego nie potrafimy wskazać?
naprawdę nikt nie zastanawiał się jaki jest konkretnie poziom paliwa?
Komp w tipo pokazuje dobrze zasieg i na bierząco jest aktualizowany w czasie jazdy. Ja na wskazania zasiegu przez ponad 30k km nie mialem powodu do narzekan, tak samo pozytywnie zaskoczeni byli inni kierowcy gdy jechali tipo. Dla mnie tych cegiel moglo by nie byc. Wystarczy zasięg, full i rezerwa. Jak ktos jezdzi czesciej niz w niedziele na msze i raz w tygodniu do sklepu z owadem to wie ile zrobi km na baku.
Szary...moze się to wydawać dziwne, ale nie trzeba wracać tą samą drogą😜.
Nie chcę pisać i tlumaczyc tego raz jeszcze.
Przeanalizuj raz jeszcze moje wpisy i nie podchodz to tego z emocjami.
A wrealnym życiu góra nie jest trojkatem rownoramiennym 😊
Nie ma emocji, dyskutuję sobie tu z Tobą [emoji6] w końcu to forum dyskusyjne.
Oczywiście, że nie trzeba wracać tą samą drogą, ale to nie zmienia tego co napisałem: ilość metrów w górę = ilość metrów w dół, nie ważne jaką trasę wybierzesz, czy po trójkącie czy potężnym objazdem, czy terenowo przez pola.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
W wielkim uproszczeniu masz rację. Ale to ma miejsce chyba tylko wtedy gdy mówimy o wysokosci bezwzględnej (m.n.p.m). Przebieg trasy ma tutaj ogromne znaczenie, a przez to pokonana odległość jest inna (wysokość pozostaje bez zmian). Z punktu widzenia oszczędności, długi zjazd z tej samej wysokości daje bardziej wymierne korzyści, prawda?
Tak samo z długim podjazdem, który ma mniejszy wpływ na wzrost spalania, niż jakbyś miał nagle podjeżdżać pod krótkie wzniesienie o nachyleniu np 15'.(tutaj właśnie jest między innymi wspomniany padał gazu, który pozwala zachować kompromis między tym jak szybko, albo jak tanio chcemy pod górę podjechać).
Dla ścisłości...tez zastosowałem pewne uproszczenie odnośnie wpływu prędkości na spalanie, ale kto czyta między wierszami zrozumie dlaczego 😉
PUNTO1.4
18-02-2019, 22:18
Panowie zakończcie tę żenującą konwersacje. Przeistoczyla się ona w poziom można powiedzieć dna. Proponuję zakończyć już to.
Święta racja.
Jak to mówią zatem...zbednym słowem ust nie kalam, biorę teczkę i s...😉
Wszyscy wiemy jak komp pokazuje zasięg w TipoâŚ
Intencją pytania jest zdefiniowanie konkretnego poziomu paliwa w stosunku do wskazania. Ale jak widzę, tego nie potrafimy wskazać?
Jak kogoś to bardzo interesuje, to wystarczy podłączyć sobie AlfaOBD albo innego MESa - tam można zobaczyć poziom paliwa wyrażony w % (ze skokiem co 1%).
Nie zgodzę się.
Przykład pierwszy z brzegu... Góra św Anny. Podjazd zjazdowi nie równy.
Cóż... Uroki demokracji - można wierzyć, że Ziemia jest płaska, można też kwestionować zasadę zachowania energii mechanicznej. Takie czasy :lol:
Cóż... Uroki demokracji - można wierzyć, że Ziemia jest płaska, można też kwestionować zasadę zachowania energii mechanicznej. Takie czasy :lol:
I tu się akurat zgadzam 😊.
Kto ostatni, gasi światło.
Nie wiem czemu niektórzy podciągają moją wypowiedź pod średnie spalanie. Pytanie z pierwszego postu to "czy wiecie jaki jest poziom paliwa w litrach przy określonej liczbie świecących belek", więc np przy 7 kreskach będzie w baku 30l, niezależnie czy jechaliśmy 20/100/200km/h. Jednak dystans jaki przejedziemy do pojawienia się tych 7 kresek będzie różny, odwrotnie proporcjonalny do prędkości.
Czekam na kolejne "make my day" itp, to się czyta lepiej niż demoty :D
dobra ostatni wpis, temat już dawno krąży tylko w pobliżu pytania autora tekstu.
Do czego zmierzam, dlaczego tak usilnie chciałem wyjaśnić sprawę stwierdzenia "Prędkość pojazdu nie ma wpływu na jego spalanie"
Na forum wchodzą różni ludzie, młodzież rozwiązania problemów szuka głównie u wujka google i forach dyskusyjnych, więc wejdzie jeden z drugim przeczyta, że prędkość nie ma wpływu na spalanie i potem w szkole zabłyśnie takim tekstem na przykład.
Dlatego jak ktoś pisze bzdury to staram się temat wyjaśnić, jeśli mi się udowodni, że napisałem coś bzdurnego to przepraszam, przyjmuję to do wiadomości i nie popełniam więcej tego błędu.
a tutaj mamy kolejny przykład:
Napisałem:
Oczywiście, że nie trzeba wracać tą samą drogą, ale to nie zmienia tego co napisałem: ilość metrów w górę = ilość metrów w dół, nie ważne jaką trasę wybierzesz, czy po trójkącie czy potężnym objazdem, czy terenowo przez pola.
odpowiedź:
W wielkim uproszczeniu masz rację.
to ja się pytam jakim uproszczeniu? Przecież to są podstawy no ludzie kochani.
Ale to ma miejsce chyba tylko wtedy gdy mówimy o wysokości bezwzględnej (m.n.p.m)
To ma miejsce ZAWSZE, wysokość bezwzględna od względnej różni się tylko i wyłącznie punktem odniesienia.
Dla ścisłości...tez zastosowałem pewne uproszczenie odnośnie wpływu prędkości na spalanie, ale kto czyta między wierszami zrozumie dlaczego
Nie zastosowałeś uproszczenia, tylko napisałeś bzdurę i tyle w temacie.
Nie czytam między wierszami, nie interpretuję słów na swój sposób, czytam wprost i odbieram wprost tak jak jest napisane. Takie uroki bycia technicznym.
No i kolega PUNTO1.4 pisze o żenującej konwersacji?
Nie padły żadne bluzgi, jest wymiana zdań, co w tym żenującego?
Odnoszę wrażenie, że jak ktoś w kulturalny sposób neguje czyjeś wpisy to źle, najlepiej zmieszać z błotem? zbluzgać, wyzwać od debili, nieuków i wyśmiać?
No ludzie proszę.
Fora oprócz dyskusji są źródłem wiedzy, to sprawmy aby ta wiedza była właściwa, a nie bzdurna.
brylancik13
19-02-2019, 09:19
Ludziom pierdolą się głowice przy smiesznych przebiegach a tu widze najwiekszym problemem dla wielu jest wskaznik paliwa :roll:
bahamut24
19-02-2019, 09:22
Ludziom pierdolą się głowice przy smiesznych przebiegach a tu widze najwiekszym problemem dla wielu jest wskaznik paliwa :roll:
Eeee tam głowice, kto kazał montować u fachowców w aso?
malutki1989
19-02-2019, 10:00
Jedynym wiarygodnym jak dotąd wskaźnikiem poziomu paliwa był moim zdaniem wskaźnik w Fiacie 126P z pierwszych lat produkcji. Fajna wskazóweczka na dole okrągłej tarczy licznika. Bujała się na każdej nierówności, a w baku było słychać jak paliwo przelewa się z boku na bok. Albo tak jak ktoś wcześniej wspomniał wskaźnik od trabanta :)
Teraz wszystkie wskaźniki oparte na elektronice dają jedynie orientacyjny stan paliwa. Przykładem moje seicento. Kiedy wskaźnik był na samej górze - pierwsza kreseczka, przejeżdżałem ponad 100 km, potem poziom zaczął spadać. Od kreski do kreski robiłem około 100 km. Gdy wskazówka była na połowie skali miałem już około 450 km. A teraz najciekawsze, na drugiej "połowie" baku dało się zrobić maksymalnie 300 km, tj około 200, a potem rezerwa, ale na rezerwie nigdy nie jeździłem do zera.
krowka1978
19-02-2019, 10:26
Dobry temat na pracę doktorską :tongue
brylancik13
19-02-2019, 10:30
Eeee tam głowice, kto kazał montować u fachowców w aso?
Fiat i dalej na to pozwala i dalej montuje...
bahamut24
19-02-2019, 11:22
Fiat i dalej na to pozwala i dalej montuje...
Przecież nie zabroni ;)
No i kolega PUNTO1.4 pisze o żenującej konwersacji?
Nie padły żadne bluzgi, jest wymiana zdań, co w tym żenującego?...
Co za tępa dzida ja pierdykam...
Dno po pierwszych kilku postach i tu w 100% racja. Mimo wszystko cieszę się, że większą atencję zyskała "spiskowa teoria dziejów" niż zwykłe chamstwo.😀
Pozdrawiam i definitywnie kończę swoją zbędna aktywność w tym temacie😊
Wystarczy zalać do pełna, wyjeździć jedna kreskę, zalać do pelna zanotować wartość dla 1 kreski, wyjeździć dwie kreski, zalać do pelna, odjąć wartość dla jednej kreski i zanotować i tak dalej dla wszystkich kresek a hardcore może jeszcze wyjeździć do zgaśnięcia z braku paliwa to się dowiemy ile jest w baku jak nie ma kresek...
Żeby nie było tak różowo to pomiary dla sedana i hb/sw będą inne z powodu innych baków...
To kto się podejmie? Wyniki tego eksperymentu powinny zakończyć te dyskusje i wywołać ze 3 kolejne :-)
krowka1978
19-02-2019, 14:54
Wystarczy zalać do pełna, wyjeździć jedna kreskę, zalać do pelna zanotować wartość dla 1 kreski,
Proponuję co innego. Podpiąć AlfaOBD/Mes i sprawdzać % napełnienia zbiornika łącząc przy tym wynik z wyświetlanymi cegłami ;-)
bahamut24
19-02-2019, 14:57
Prawie ze na temat haha
34883
Tankuje zawsze jak pojawia sie 2 kreski i wchodzi cały czas 34-35 l . Czyli ostatnie 2 kreski ok. 10l. https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/88661
Nie. Zatankuj jak znikną wszystkie kreski a zobaczysz ze nie jest jak mówisz...
giannini
19-02-2019, 18:53
Tankuje zawsze jak pojawia sie 2 kreski i wchodzi cały czas 34-35 l . Czyli ostatnie 2 kreski ok. 10l. https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/88661
Zawsze podziwiam ludzi, którym chce się robić taką buchalterię :rolleyes: Ja bym się wkur..ł i od razu sprzedał wszystkie samochody widząc ile na nie wydaję.
Zawsze podziwiam ludzi, którym chce się robić taką buchalterię :rolleyes: Ja bym się wkur..ł i od razu sprzedał wszystkie samochody widząc ile na nie wydaję.Ja robię, bo prowadząc działalność, co roku trzeba tworzyć sprawozdanie za korzystanie ze środowiska i trzeba wykazać ile i jakie paliwa się przepaliło.
Dzięki temu, że wprowadzam każde tankowanie w aplikację mam na koniec roku pełny raport i nie muszę się bawić w wertowanie faktur, lub co gorsza podawanie nieprawdy w sprawozdaniach.
A przy okazji widzę jak mało pali mi tidżet gazu [emoji23]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
............ Pytanie z pierwszego postu to "czy wiecie jaki jest poziom paliwa w litrach przy określonej liczbie świecących belek", więc np przy 7 kreskach będzie w baku 30l, niezależnie czy jechaliśmy 20/100/200km/h..... :D
...i nasza dyskusja nie przyniosła konkretnej odpowiedzi:( natomiast gdybym miał AlfaOBD to nie zadawałbym pytania tylko przekazałbym Wam informację i odpowiedź:)
...i jeździmy na totalnie na nieokreślonej ilości paliwa...
Pytanie czy program wskazuje procent ilości paliwa, czy procent położenia czujnika paliwa w baku, bo wtedy wracamy do punktu wyjścia, czyli zbiornik o nieregularnym kształcie [emoji23]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
19-02-2019, 20:52
...i jeździmy na totalnie na nieokreślonej ilości paliwa...
Twierdzenie głupsze niż to że Ziemia jest płaska
Moj sposób najlepszy, największa jego wada to nakład czasu i pracy do sprawdzenia...
Moj sposób najlepszy, największa jego wada to nakład czasu i pracy do sprawdzenia...
to samo napisałem w poście #14 więc już dwoje uważa ten sposób za najlepszy :D
Tylko potrzebny jeszcze jeleń do przetestowania :-)
Tylko potrzebny jeszcze jeleń do przetestowania :-)
pewnie Ciebie te cegiełki interesują tak jak mnie :D zwłaszcza, że w naszych dupowozach one znikają w zastraszającym tempie :D :D :D :D :D
kartonik
20-02-2019, 11:07
Tylko potrzebny jeszcze jeleń do przetestowania :-)
Oj tam, od razu jeleń. Po prostu, potrzebny jest człowiek z pasją :smile:
capitanslow
20-02-2019, 12:23
w sedanie 1 kreska to niecałe 3 litry. Jeśli się jedzie równym tempem to gasną proporcjonalnie do pokonywanego dystansu (poza pierwszą od góry, ta się utrzymuje nieco dłużej) Po zatankowaniu do pełna jak zejdzie wszystkie 12 kresek wchodzi równo 36l
pewnie Ciebie te cegiełki interesują tak jak mnie zwłaszcza, że w naszych dupowozach one znikają w zastraszającym tempie
Cegiełki jak cegiełki po lewej, kij z nimi, ale jak te 4 pustaki po prawej znikają... ciekawe ile LPG na jeden przypada w zależności o temperatury i ciśnienia powietrza... chyba dziś nie zasnę...
Cegiełki jak cegiełki po lewej, kij z nimi, ale jak te 4 pustaki po prawej znikają... ciekawe ile LPG na jeden przypada w zależności o temperatury i ciśnienia powietrza... chyba dziś nie zasnę...
bez szans do obliczenia tym bardziej, że u nas ostatni pustak, jak je cudownie nazwałeś (prawie oplułem telefon jak czytałem), jest oszukany i podczas jego istnienia dodatkowo księgowy się zaświeca i jak zniknie pustak to jest pusto, a nie jeszcze rezerwa rezerw i dupa :( :( :(
zbychbor
20-02-2019, 13:07
Trzeba mieć dwie kamerki. Najpierw ustawiamy w nich ten sam czas. Potem stawiamy zatankowane auto na dokładnej wadze (np. skup złomu), włączamy kamerki. Jedną kierujemy na cegiełki paliwa, drugą na wynik ważenia. Odpalamy samochód na jałowym. Opuszczamy auto.
Po wyczerpaniu paliwa sprawdzamy z nagrań, kiedy znikały cegiełki, korelujemy to z wynikami ważenia.
Dodatkowo sprawdzamy stan paliwa przy zapalaniu lamki rezerwy.
Można to wykonać dla LPG i PB.
Potem wynik można umieścić w tym wątku.
zbychor pomysł genialny w swojej prostocie.... ale ekopatrol by Cię przechrzcił :D
zbychbor
20-02-2019, 14:00
zbychor pomysł genialny w swojej prostocie.... ale ekopatrol by Cię przechrzcił
Jeśli chodzi o eko, to i na to jest pomysł :)
Spuszczamy paliwo pompką przez wlew paliwa.
Oczywiście kamerki cały czas włączone.
Wtedy i duża waga niepotrzebna, bo można spuszczone paliwo ważyć na małej wadze
jak zniknie pustak to jest pusto, a nie jeszcze rezerwa rezerw i dupa
ja na rezerwie rezerw (jak komornik zabierze już wszystkie pustaki) to bez pałowania do 30km jeszcze mogę zrobić, chyba ze górka z nienacka wyskoczy, wtedy wskakuje na pb...
Jeśli chodzi o eko, to i na to jest pomysł :)
Spuszczamy paliwo pompką przez wlew paliwa.
Oczywiście kamerki cały czas włączone.
Wtedy i duża waga niepotrzebna, bo można spuszczone paliwo ważyć na małej wadze
No i wygrałeś toster!
Pomysł najlepszy ze wszystkich i prosty do wykonania.
No to który robi testy? :)
Lepiej byłoby chyba dolewać paliwo (do opróżnionego wczesniej baku).
Wszak zapominajcie mości panowie o pojemności samego układu jakim jest pompka wraz z wężem. Chcąc zachować jak największą dokładność trzeba to uwzględnić.
No i pomijam fakt, że swoim sposobem będziecie mierzyć wagę paliwa, a nie jego faktyczną objętość. Naczynie z odpowiednią podziałką powinno załatwić sprawę.
😜
Uprzedzajac kwestie lpg...
O ile nie można go dolać z naczynia, o tyle wyciągnięcie go przez rurę i zważenie może być równie problematyczne😂.
Dla tego rodzaju paliwa trzeba przyjąć zupełnie inna metodykę badań.😊
Gaz jest za tani by sobie zaprzątać głowę ilością dla poszczególnych pustaków :D
co do paliwa pb/on to masz słuszną rację, tym bardziej, że waga litra benzyny 95 zgodnie z normami np Orlenu waży między 0,72 a 0,77 kg/l przy 15 stopniach Celsiusza
Pozostaje jeszcze pojemność pomiędzy pompą paliwa a wtryskami :D
Robson_75
20-02-2019, 15:38
Zastanawiam się, czy nie okaże się, że jeszcze dojdzie kwestia marginesu błędu zależna od wersji softu.
co do paliwa pb/on to masz słuszną rację,
Chociaż raz mi się udało ☺.
Pozostaje jeszcze pojemność pomiędzy pompą paliwa a wtryskami :D
Tym akurat bym sobie głowy nie zajmował, jako że mamy mierzyć co innego w tym momencie.
Nie zmienia to faktu, że jak ktoś chciałby policzyć całą pojemność układu paliwowego, to czeka go dłuższe zabawa, bo oprócz wyżej wymienionych czynności, możnaby się pokusić o kilka dodatkowych, mających na celu odzyskanie praktycznie każdej kropelki.
Nie dajmy się zwariować...no chyba, że ktoś bardzo cierpliwy jest.
Ja tymczasem - dla spokoju swego i rodziny mojej - przyjmuje uśrednioną wartość.
Pozdrawiam i czekam na rezultaty😊
Popatrzcie jak dyskusja znormalniała :-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.