PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Palio Weekend 1.4 8v LPG 1998 jaki interfejs diagnostyczny



kostowski
16-02-2019, 19:40
Witam, dzisiaj próbowałem sobie zdiagnozować samochód i go sprawdzić interfejsem ELM327 pod usb z przejściówką 3pin ale nie chce się połączyć z ECU, poczytałem trochę i myślę że to wina ELM327 dlatego postanowiłem kupić drugi interfejs pod mój samochód, na drugim aucie ten interfejs działa bez problemu pod OBDII (Renault Scenic I FL 1.6 16v).
Chciałbym się dowiedzieć który interfejs kupić:
1: https://allegro.pl/oferta/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-5215112828
2: https://allegro.pl/oferta/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-7200310087
Nie wiem na który się skusić, ten pierwszy powinien działać ustawiony w pozycji 7 a ten drugi niby jest lepszy i niewiele droższy ale nie jestem pewny co do jego kompatybilności. Chcę sprawdzić na kompie bo jest coś nie tak chyba z silnikiem, tak jak by więcej palił, jakby miał za dużą dawkę paliwa bo świece są czarne. Może od gazu się trochę mapa wtrysku przestawiła a podobno w multiecuscan można włączyć automatyczną regulację dawki paliwa aby sam ponownie sobie ustawił tylko nie jestem pewien.

andrzejmc
19-02-2019, 15:03
Do diagnostyki silnika nadają się oba,natomiast na twoim miejscu kupiłbym ten niebieski(choć to chińczyk)-będziesz miał wtedy możliwość diagnostyki innych układów samochodu.
Ten drugi(choć jest o wiele lepszy jakościowo) do tego celu potrzebuje przejściówek które zastępują przełącznik.
Z Twoim Palio znakomicie współpracuje darmowy program IAW-SCAN 2
https://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/
https://fiatklubpolska.pl/rozmowy-o-technice-503/iaw-scan2-diagnostyka-obd-i-iaw-x6f-x8f-04k-15683/

kostowski
03-03-2019, 16:50
Więcej niż ECU nie zdiagnozuję, mój samochód to najgorsza z najgorszych wersji, nie ma niczego po za silnikiem, kołami, światłami i radiem :D ale jako samochód do jazdy od punktu A do B się nadaje.

kostowski
07-05-2019, 16:07
Dobra kupiłem w końcu ten niebieski. Spodziewałem się większej ilości błędów, sonda lambda ale to dlatego że nie został błąd usunięty po wymianie, wtryskiwacz (zwarcie do Vcc) ale nie aktywny, błędny kod klucza także nieaktywny, i ostatni to kontrolka MIL(zwarcie do gnd/przerwa) i ten błąd jest aktywny i za chiny ludowe nie mogę znaleźć konkretnego opisu tego błędu. Błędy wykasowałem oprócz tego jednego. Druga sprawa to typ ecu jaki wykrył IAW, jest to w wersji MPI kiedy mój silnik to SPI, nie ma w tym problemu skoro poprawnie odczytuje parametry? Auto regulacja dawki zadziałała ale nie wiem jak z spalaniem na razie, na pewno nie śmierdzi i nie dławi się na benzynie jak wcześniej bez regulacji.
35881

spinacz_pc
14-06-2019, 19:43
Ten błąd oznacza uszkodzenie żarówki " marchewka". Przya zapalaniu zapala Ci się marchewka na chwilę?

kostowski
18-06-2019, 16:36
Udało mi się rozwiązać problem, wtryskiwacz ma błąd bo gaz go odcina, patrzyłem na uruchomionym i potem sprawdziłem w logu że dopiero błąd wyskakuje na gazie + kontrolka ponieważ ktoś ją pewnie w jakiś sposób usuną, ale raz na może 1s wyskoczył błąd z cewką zapłonową, tylko w logu dało się ten błąd zauważyć. I sonda też mnie trochę martwi ale samochód jedzie dobrze więc chyba jest ok.
36171