PDA

Zobacz pełną wersję : przed zakupem



seboastian
07-02-2019, 13:07
Witam wszystkich
rozważam zakup 500X 1.6 110km benzyna rok 2018/2019
Jak oceniacie to autko, jakieś uwagi spostrzeżenia i inne, bo jak czytam wsze informację jakie rzeczy były wymieniane przy niewielkim przebiegu to trochę mnie to martwi.
pozdrawiam Sebastian.

grandekropka
07-02-2019, 14:28
Ja użytkuje takie auto z 2017 roku, poza jednorazowym błędem radia nie miałem z nim problemów. Ten silnik w mieście wystarcza, niestety nie jest ekonomiczny ( mam założone lpg, teraz jest ekonomicznie). Jeżeli latasz w trasy, w góry to lepiej wybrać mocniejszą jednostkę. Poza tym bez uwag.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

seboastian
07-02-2019, 16:31
Dzięki za info. To prawda 1.6 nie jest demonem prędkość, ale sprawdzona jednostka

grandekropka
07-02-2019, 18:37
Raczej tak, nie ma turbo, nie ma koła dwumasowego, nie ma modułu MA, silnik prosty. Przez pierwsze 6 miesięcy było mi ciężko (wcześniej miałem silnik T-jet), ale teraz już jest ok, żona zadowolona bo wolniej jeździmy [emoji3].

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

krowka1978
07-02-2019, 20:28
Raczej tak, nie ma turbo, nie ma koła dwumasowego, nie ma modułu MA, silnik prosty. Przez pierwsze 6 miesięcy było mi ciężko (wcześniej miałem silnik T-jet), ale teraz już jest ok, żona zadowolona bo wolniej jeździmy [emoji3].

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Już sobie nie tłumacz :tongue Tego MultAir'a, którego mam, brałbym kolejny raz w ciemno :food: Sypią się koła dwumasowe? Nie. Moduły MultiAir? Nie. Z dwumasą w TB problemów nie ma. Co tu gadać, przyjemność z jazdy to jest to, a ten 1.6, to taki pokraczny "odpowiednik" 1.4 8V z mojego GP - gdyby moja pinceta miała jeździć tak samo, to bym tego nie zniósł, a na papierze biorąc różnice w wadze itd, patrząc jakie obroty ma ten 1.6 na poszczególnych biegach - identyczne jak w moim GP, to nie ma o czym gadać. 1.6 E-Torq to silnik do miasta, przyjemność z jazdy w trasie dyskusyjna.

grandekropka
07-02-2019, 20:44
Tradycyjnie, nie posiadasz, ale masz najwięcej do powiedzenia. Czy to forum bez Ciebie nie może istnieć?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

krowka1978
07-02-2019, 21:09
Tradycyjnie, nie posiadasz, ale masz najwięcej do powiedzenia. Czy to forum bez Ciebie nie może istnieć?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

O co koledze chodzi? Miałem okazję to sprawdzić, nie bez powodu o obrotach pisałem, więc daruj sobie tego typu uwagi - dlatego właśnie nie posiadam, a zamiast tego "badziewie" z dwumasą, turbiną i modułem:!: Postanowiłem sobie, że błędu z za słabym silnikiem więcej już nie popełnię po doświadczeniu z 77KM w GP:!: Spoko, w kwestiach technicznych jeżeli chcesz nie będę się odzywał, proponuję żebyś mnie zastąpił. Bezinteresownie jakby nie było to robię.
Ogólnie też nie posiadasz MA, a o dwumasach, modułach mądrości prawisz, a raczej nie prawisz, tylko wymieniasz "skomplikowanie" silnika.
Cóż, odmienne zdanie zła rzecz :roll:

Proponuję abyś porównał sobie jazdę 500X z 1.4MA Turbo 140KM, 1.6 E-Torq i GP 1.4 8V :food: Wtedy zrozumiesz w czym rzecz.

seboastian
07-02-2019, 22:47
Głównie jazda po mieście raz Góra dwa razy w roku trasa 500 km tu nie wyzwanie, poza tym jest tempomat.
Biorąc pod uwagę że turbo będzie z bezpośrednim wtryskiem to na pewno będzie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Więc osobiście puki co jestem za wolnossącym.

krowka1978
07-02-2019, 23:50
Niestety, teraz dają i wtrysk bezpośredni, i GPF w tych nowych FireFly :sciana:
W Twoim przypadku ten 1.6 się sprawdzi. Szkoda tylko, że jest na łańcuchu, a nie na pasku.

marqo
08-02-2019, 11:19
Miałem wymieniany tylko panel klimatyzacji, ale ten jak coś pada niezależnie od wersji silnika. Poza tym jak koledzy piszą - do miasta ok, na trasy trzeba się przyzwyczaić do wolniejszej jazdy albo wiru w baku gdy jedziesz ponad stałe 130, bo jak już się wkręci na obroty to jakoś idzie i po autostradzie jechać. Ale coś kosztem czegoś.

vonski
08-02-2019, 13:14
Ponad 130km/h to MA też pije jak smok

krowka1978
08-02-2019, 13:47
Ponad 130km/h to MA też pije jak smok

To zależy. Przy równej 140km/h tragedii nie ma. Pali mniej niż 1.48V z GP.

seboastian
08-02-2019, 15:39
To jakie z ciekawości jest spalanie przy 130 km na tempomacie?

marqo
08-02-2019, 17:21
To jakie z ciekawości jest spalanie przy 130 km na tempomacie?

Ja mam między 10 a 11 litrów /100km a dla porównania 6.3-6.8 przy jeździe 90-100km/h

500X
08-02-2019, 17:44
Jak ostatnio sprawdzałem (trasa Toruń -Warszawa i verte), to przy ciągłej jeździe na tempomacie przy prędkości 140 km/h auto spaliło 8,5L/100km. Trasa była w miarę pusta w obydwie strony, więc pomiar jest wiarygodny.
Ale uściślając, jadąc z Torunia w kierunku Wawy wyświetlało 8,3L,a wracając 8,0L. Ta różnica to sprawka wiatru lub różnicy wzniesień. Po zatankowaniu fizycznie wyszło mi 8,5L, wiadomo, komp/licznik trochę przekłamuje.
Dodam, że jechałem w 2 osoby i trochę bagażu oraz mały York :)

seboastian
08-02-2019, 18:27
Dzięki
Tragedi nie ma

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To tragedi nie ma

vonski
11-02-2019, 11:16
To jakie z ciekawości jest spalanie przy 130 km na tempomacie?

Z obciążeniem (2+2 i bagaże), zimą, ok. 9l/100. Latem do 0.5l mniej. Ale komputer kłamie średnio o 0,5 w dół.

dam9an
23-02-2019, 16:33
W rodzinie trwają przymiarki do zakupu 1.6 E-Torque. Auto głownie do miasta więc nie ma sensu pchać się w inne silniki. Zresztą w gamie silnikowej nic ciekawego nie zostało.

Czytałem o tym silniku i wszedzie użytkownicy piszą, że to podstawowa jednostka, która jest trwała bez turbin, dwumas itp. DO miasta ok, na trasę gorzej co jest zrozumiałe biorąc pod uwagę gabaryty auta i moc silnika.
Spotkałem się jednak z pojedyńczą opinią na tym forum, że ten silnik potrafi paść po 50 000km i ogólnie jest bardzo marnej jakości.
Czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować?
Jak jest z trwałością i serwisem tego silnika (spalanie oleju, wycieki, awarie jednostki, koszt wymiany rozrządu)?

grandekropka
23-02-2019, 21:17
Przejechałem dopiero 21 tys. Oleju nie dolewam, wycieków nie mam, awarii nie miałem, rozrząd jest na łańcuchu.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

dam9an
24-02-2019, 15:45
Przejechałem dopiero 21 tys. Oleju nie dolewam, wycieków nie mam, awarii nie miałem, rozrząd jest na łańcuchu.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Ogólnie dzieje się coś z autem? Rozrząd co ile się wymienia?

grandekropka
24-02-2019, 16:05
Z autem nie mam kłopotów, raz tylko zawiesiło się radio, ponowne uruchomienie rozwiązało problem. W kwestii rozrządu, to instrukcja nie przewiduje wymiany łańcucha, nie znalazłem w instrukcji żadnych informacji w temacie łańcucha.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

grandekropka
24-02-2019, 16:09
Informacja z instrukcji obsługihttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190224/825ce11f9179b75f249670f36129645c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190224/d4e55aa552651e79bd3323585c49a6e8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190224/2e5f99b22b46b566092463ab558e1a3c.jpg

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka